Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1643
Kjører delt internett via telefon til xbox one for å kunne spille online, men ender opp med en Moderat/Streng NAT-type. For å kunne spille online er det som kjent en fordel med åpen NAT. Noen som veit hvordan jeg kan fikse dette? Har en jailbreaket telefon med både TertherMe og MyWi, om det skulle være til hjelp. Har forøvrig abonnement fra OneCall.
Får man offentlig IP direkte på egen enhet med mobilnettleverandørene da? Hos Netcom må du vel endre APN for å være så heldig å ikke få en privat IP som igjen er bak NAT..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg antar at uPNP er skrudd på inne på xbox'en?

Ellers er det som JohnMichael sier, uten at jeg kjenner løsningen direkte, om det NAT'es før du får ip, så må du ha tilgang til å åpne porter eksplisitt eller at uPNP står skrudd på inne på router - enten det er i telefonen din eller inne hos ISP.