Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1130
Hei, jeg har en ASUS RT-AC68U som står i andre etasje, jeg har rom helt i andre siden av huset og i etasjen under. Har en ASUS RP-AC52 WiFi Extender som står i kjelleren.

Nede på mitt rom får jeg alt fra 5-30 ned og 1-10 opp. Når jeg er i andre etasje får jeg 70+ ned og 50 opp.

Problemet mitt er at nede hos meg er det går opp og ned hele tiden, akkurat som om det er mye støy. Det er sjeldent jeg får spilt noe, så og si kun om natten eller når ingen andre er koblet til.

Så er det noe jeg kan gjør? kan jeg kjøpe en trådløs ruter og sette den i andre siden av huset? evt. bytte den ut med WiFi extenderen?
Trekk kabel ned og sett opp et Access point
raskeste og enkleste løsningen er å få strekt en kabel fra hoved ruteren din og ned til kjelleren en plass og fra der koble opp en switch \ wifi extender \ ruter som kan settes i ap \ switch modus dom du igjen kobler maskinen din til

ett annet alternativ er å begynne å feilsøke å finne ut hva som skaper det støyet, siden dette er kun på visse perioder på dagen men ikke på kvelden da meste parten er skrudd av og sover
Hadde så klart vært det beste men det er ikke en mulighet med kabel gjennom stue, kjøkken og 2 ganger. Vi har heller ikke noe i veggen eller gulvet som lar meg sende ned en kabel.

Men her er et eksempel på linjen,



Vet ikke helt med den grafen men det er jo mer enn nok til å spille litt PS4, men fremdeles lagger det noe ekstremt på alle servere jeg kobler meg til.