Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 10650
det går jo faen meg ikke jo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kan noen hjelpe meg litt el?
Opprinnelig postet av balduras
jeg skjønner ingen ting av det dere sier jeg!
Vis hele sitatet...
OK

Først laster du ned mIRC http://www.mirc.com/get.html

Så skriver du inn hvilket nick du vil bruker.
Så går du til status vinduet. Så skriver du
/j server irc.homelien.no

når du er connecta skriver du
/j nff

Hvis du har problemer med å skrive dette, anbefaler jeg deg å bruke copy paste

Klarer du det ikke nå, send meg en PM. Så skal jeg lage en godt forklart guide med bilder til deg.
Sist endret av EXzlator; 7. desember 2004 kl. 19:59.
Viss du ikke får det til etter EXzlator sin forklaring bør du nok holde deg til msn et par år til (www.msn.no).
Og folk får nok ikke så veldig lyst til å hjelpe deg når du bruker 100 utropstegn og skriver som en liten drittunge!
Lykke til
balduras ga oss her en kort innføring i hvordan man benytter det norske språk for å fremstå som en idiot. I framtiden vil jeg demonstrere hvordan man kan late som om man er morsom ved å bruke sarkasme. Og nå; ontopic.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
nso: Muligheter for å ta en titt på dette scriptet? Veldig nyttig hjelpemiddel for store forum hvor det blir postet mye.. Feature som kunne være noe å "tenke" litt på var å lage ord-ingore "liste" på klienten.. fsk hvis du har blokkert noen på et forum så kunne det vært mulighet for at forumet lagde en "string" til irc-klientene som du bare kopierte inn i klienten.. Men det er jo ikke veldig nødvendig.. bare hvis du har lyst til å videreutvikle scriptet..
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Vær snill og forklar det en gang til. Det er meget problematisk å skjønne hva i all verdens dager det er du mener.
Ja, skal prøve. La oss si du har ignorert "Ola Freak Nordmann" på fsk Freakforum.nu. Du sitter å titter på #nff.info og "Ola Freak Nordmann" poster en reply på freakforum. Det var det jeg tenkte på da. Men når jeg tenker på det samme nå er det jo heeelt hjernedøtt
Sorry mac

Men hadde det vært mulig å få en titt på scriptet/koden?
Sist endret av Lethol; 17. mars 2005 kl. 21:12.
Dette var da genialt
kreativ nerd
devotio's Avatar
Lethol: det heter freakforum, ikke freakforumet!
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av Lethol
Ja, skal prøve. La oss si du har ignorert "Ola Freak Nordmann" på fsk Freakforum.nu. Du sitter å titter på #nff.info og "Ola Freak Nordmann" poster en reply på freakforum. Det var det jeg tenkte på da. Men når jeg tenker på det samme nå er det jo heeelt hjernedøtt
Sorry mac

Men hadde det vært mulig å få en titt på scriptet/koden?
Vis hele sitatet...
Hei.
Det du ber om er teknisk umulig.

Bot -> Server -> Alle andre på kanalen.
Man sender ikke en streng til hver bruker, man sender en streng til serveren og serveren sender den videre til alle på kanalen.

Det jeg eventuellt kunne gjort var å lage en modul som inneholdt alle kjente exploits til alle kjente plattformer og som hacka alle brukerne på kanalen, og etter å ha detektert hvilken IRC-klient dem brukte så kunne den kjørt en selektiv ignore-kommando for å sørge for at klienten ignorerte strengen. Deretter kunne den formatert maskinen og tent fyr på gardinene mens eieren sov.

Scriptet er mitt og mitt alene, og du får ikke se kildekoden nei.
▼ ... over et år senere ... ▼
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nso
Hei.
Det du ber om er teknisk umulig.

Bot -> Server -> Alle andre på kanalen.
Man sender ikke en streng til hver bruker, man sender en streng til serveren og serveren sender den videre til alle på kanalen.

Det jeg eventuellt kunne gjort var å lage en modul som inneholdt alle kjente exploits til alle kjente plattformer og som hacka alle brukerne på kanalen, og etter å ha detektert hvilken IRC-klient dem brukte så kunne den kjørt en selektiv ignore-kommando for å sørge for at klienten ignorerte strengen. Deretter kunne den formatert maskinen og tent fyr på gardinene mens eieren sov.

Scriptet er mitt og mitt alene, og du får ikke se kildekoden nei.
Vis hele sitatet...
Nekrofili, jada.

Men irc har ignore-kommandoen, som lar dei fleste IRC-klienter ignorere tekststrenger/ting fra brukere dei missliker trynet på..

I irssi kan du t.d skrive /IGNORE -regexp -pattern "vidarlo" * ALL for å ignorere alt som inneholder mitt brukernavn på den kanalen.

Ja, bare følte for å bedrive folkeopplysning og nekro.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av balduras
det er visst noe jeg ikke har fått med meg... hva er IRC??
Vis hele sitatet...
Det samme sier jeg. Jeg har jo selvsagt fått med meg at noe het IRC etter å ha vært en stund på forumet men..? Iallefall fikk jeg lyst til å finne ut av og prøve dette. Som noen påpeker tidligere ahr jeg gått inn på http://www.mirc.com/get.html og lastet ned. (lastet ned danmark, har det noe å si?). Deretter skal jeg visst velge nick (?). Når jeg åpner filen jeg har lastet ned kommer feilmeldingen; "windows har ikke tilgang på den angitte enheten, banen eller filen. Kanskje har du ikke tilgangsrettighet til objektet."

Kan noen hjelpe meg med dette?

Ja, jeg framstår sikkert som en idiot når jeg sier jeg har hatt pc i maange år uten å vite om IRC ( ikke le!!)
Du har sikkert valgt "Åpne"(?) og ikke "Lagre Som" når du lastet ned. Last ned fila til f.eks skrivebordet og installer. Det er ett fett om du lastet ned fra en dansk eller tysk host.
Jeg har lagret den og til og med lagret den på skrivebordet (uten at det har noe å si)
Gå hit: http://chat.efnet.org/irc.cgi?adv=1


http://nff.bitsex.net/t/395

Så slipper du mas og styr, bare logg inn!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Stilig, nso!
Meldinga om denne posten kom opp med en gang. Wow.
Sist endret av Markus; 13. juni 2007 kl. 00:35.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hva skjedde med #nff.info? Tjenesten gikk ned ved problemene vi opplevde for rundt et halvt år siden og siden har jeg ikke sett noe til den.

Er det planer om å få den på beina igjen?
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Ja, men det må skrives en del programvare for å få den opp og kjøre. Det er på plakaten, men avhenger litt av at jeg har tid til å få gjøre det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Etter at jeg datt ut av "Cahtzilla 0.9.82.1" til firefox 3, prøvde jeg å logge inn med nick "turbolego", men fikk oppgitt at dette allerede var i bruk...

Så jeg ventet til "turbolego ping out" og logget inn igjen.

da fikk jeg denne meldingen:


Kan noen i "crew" ellerno' være så snill å "unnbanne" meg?
skal love å skifte til en annen irc-klient.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Hadde du hatt en klient som kunne vise det (og det burde vel egentlig alle klientene) så hadde du også sett banreason.

[00:43:44] * fuckingch is now known as Turbo_Leg
[00:43:46] * Turbo_Leg is now known as fuckingch
[00:44:47] * fuckingch is now known as TRBNGR_TU
[00:44:49] * TRBNGR_TU is now known as fuckingch
[00:45:29] * fuckingch is now known as Turbolego
[00:45:29] * Turbolego was kicked by forum (Banned: nick flood)
Vis hele sitatet...
Jeg har fjernet ban'en.

Takk for det totalt unyttige bildet, forresten. Dette er et en flott leksjon i hvordan å pisse vekk andres båndbredde. Her burde du istedet kopiert og limt inn teksten som står i vinduet. Bildet bringer absolutt ingen annen relevant informasjon enn det som står i tekstfeltet.
Når trur du at du får tid til å fikse denne kanalen?
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
En eller annen gang mellom 3 minutter fra nå og 2017
Da håper jeg det virkelig blir gjort innen 3 minutter..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Ikke 3 minutter, men nesten.

Kanalen #nff.info er nå oppe og kjører igjen.
Sitat av nso
Kanalen #nff.info er nå oppe og kjører igjen.
Vis hele sitatet...
Av en eller annen grunn funker den ikke nå.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Av en eller annen grunn klarer jeg ikke koble til EFNet.. Har prøvd på irc.homelien.no, irc.daxnet.no og et par svenske, + irc.efnet.org. Alle sammen bare timer ut :s

Er det flere som har problemer eller er det bare meg?

Har forresten Vikenfiber som ISP.