Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 8907
Sitat av dexter
Kan noen bekrefte eller avkrefte det Neutralizer sier? Har noen blitt utestengt den siste tiden?
Vis hele sitatet...
Jeg leste et sted at Nettby-ledelsen har bestemt seg for å ikke utestenge nettbyll-brukere, grunnet et prosjekt de tester ut. Så flere og flere har begynt å benyttet seg av det fra 13-16 års alderen. Får stadig vekk besøk opp til flere ganger for dag, og når jeg besøker profilen deres, så har de sykt med besøkende.

Edit:
Skal prøve å skaffe kilden til nyheten.

For tiden låser vi ikke profiler som bruker Nettbyll/besøksscript.

1. Nettbyll er fortsatt ikke lov.
2. Tidligere var det slik at de som benytte seg av det ble låst dersom byvakter fikk snusen i det.
3. Brukere som benytter Nettbyll i dag blir ikke låst. Dette grunnet at nettby tester noe greier.
4. Det at bruk av nettbyll ikke blir straffet akkurat nå betyr ikke at straff ikke eventuelt kan komme i etterkant.

Oppsummert:
Nettbyll er ikke lov og går under teknisk misbruk. Strafferammen er for tiden noe uklar, det samme er tidspunktet for iverksettelse av en eventuell straff
Vis hele sitatet...
Det var svaret en kompis av meg fikk for å rapportere noen som hadde benyttet seg av nettbyll.
Sist endret av Neutralizer; 24. februar 2008 kl. 19:06.
Mye bedre og gjøre det ordentlig, istede for og "cheate"
Har en kollega som brukte nettbyll, ble ikke bannet før han gikk inn på 30 000 samtidig.
Nå er nettbyll bare en plage, nå som alle bruker det. Har til og med sett 40-50 år gamle damer brukt det
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
En kjapp sjekk av nettbyll.net viser godt over 1000 besøkande i uka, og 822 søke-referals på nettbyll fra google siste uke.

Det er også 20-30 brukere på nettby som gir heftige mengder referals til oss, så antar dei linker til det fra profilen sin. Det har også dukka opp på en haug med forum (root, nFF, diskusjon.no m.fl.)

Og forumet vårt er stadig besøkt. Så vi kan vel konkludere med at det har vore en viss oppgang i bruken i det siste..

It's official: Analog suger - Google Analytics rocker.

Dexter hadde måkt inn GA uten at eg var klar over det, så hør på han
Sist endret av vidarlo; 24. februar 2008 kl. 20:14.
~1000 unike brukere hver dag i følge google analytics.
Funket fint den, merker ikke at folk blir bannet heller.
Men merket en liten "bugg". Når jeg søker etter jenger, så besøker den innimellom gutter også! =P
Min erfaring er at byvaktene gir mer faen i om folk bruker nettbyll nå, ettersom det er så mange som bruker det:P
Warning: Division by zero in /mounted-storage/home48a/sub007/sc33629-HQBG/www/nettbyll2/visit_profiles.php on line 20

omg! You devided by zero! Now the world crashes.
Vel, mirror-et mitt(fjoring.net) hadde 40 GB trafikk mot nettby.no på EN dag her forje uke, så at det brukes er det ikke mye tvil om..
Hva er nettbyll?
Sitat av mvga
Hva er nettbyll?
Vis hele sitatet...
Hvis du oppsøker siden så burde det vel være ganske så åpenbart? Les tråden neste gang du.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ny versjon av Nettbyll er lansert. Denne kjører lokalt, slik at du forbigår Nettbys IP-sperrer. Lykke til med byllingen!

nettbyll.net

http://nettbyll.net/hacks/nb100.png
Sist endret av dexter; 27. mars 2008 kl. 16:18.
Genialt =D
Funka fjell! genialt
hehe, hva bruker folk fritiden på!
Alvorlig talt altså.

Men genialt sak dette, selv om jeg ikke har "nettby".
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Fantastisk blodharry, men samtidig skrekkelig moro å prøve.

Fungerte ypperlig, venter bare på permban.
Sitat av nettbyll.net/
Endelig er den her, Nettbyllen som kjører lokalt og dermed ikke blir fanget i Nettbys IP-filtre.
Vis hele sitatet...
Vil dette si at du kan søke som f uten å bli merket? Til en viss begrensning selvfølgelig...
Sitat av Volch0k
Vil dette si at du kan søke som f uten å bli merket? Til en viss begrensning selvfølgelig...
Vis hele sitatet...
Det kan bety det, om du skrur opp delay til minst 1000ms.
Sist endret av Snillorg; 27. mars 2008 kl. 17:41.
Jeg prøvde den, men ble bannet da jeg besøkte 5000 profiler på kort tid. Fikk ban i 1 uke, men ifølge en av admins, i quote:

"Vi låser slik:
1. gang: 1 dag
2. gang 1 uke
3. 1 måned
4. 6 måneder
5. 1 år"

http://www.nettby.no/community/threa...ommunity_id=19

Ettersom dette var førstegangs ban sendte jeg svar og spurte om jeg ble forskjellsbehandlet pga. min etniske opprinnelse eller rase. 10 minutter etterpå var kontoen min unbannet.
Flott bruker ikke nettby, men flott til cross platform

Får å kjøre i linux må du installere jdk og kjøre "javaws nettbyll.jnlp"
Alkoholisert gamer
Fredrik & Co har nå laget ett verktøy som registrerer trafikk inn og ut av servern(e), og den sier ifra om det er en eller flere brukere som er litt for aktiv innen for ett tidsrom "
Vis hele sitatet...
Er dette tatt hensyn til i den nye versjonen?
Sitat av ekoli
Er dette tatt hensyn til i den nye versjonen?
Vis hele sitatet...
Hvordan skal det være mulig?
Alkoholisert gamer
Sitat av sFilez
Hvordan skal det være mulig?
Vis hele sitatet...
Hvordan skal hva være mulig?

Å ta hennsyn til det? Det aner jeg ikke.
Sitat av sFilez
Hvordan skal det være mulig?
Vis hele sitatet...
Tipper det er grunnen til at de anbefaler å ha et intervall på over 1000ms.
Sitat av SID64
Jeg prøvde den, men ble bannet da jeg besøkte 5000 profiler på kort tid. Fikk ban i 1 uke, men ifølge en av admins, i quote:

"Vi låser slik:
1. gang: 1 dag
2. gang 1 uke
3. 1 måned
4. 6 måneder
5. 1 år"

http://www.nettby.no/community/threa...ommunity_id=19

Ettersom dette var førstegangs ban sendte jeg svar og spurte om jeg ble forskjellsbehandlet pga. min etniske opprinnelse eller rase. 10 minutter etterpå var kontoen min unbannet.
Vis hele sitatet...

_LOL_!!

Min låste de i til 2013 da jeg brukte min egen bot som ikke er like kjapp som nettbyll..
De mumlet noe stygt om at de ikke likte ddos mot VG serverene..
Din profil er låst frem til torsdag 3. april 2008, 23:49. Grunnen til dette kan være misbruk av tjenesten eller upassende oppførsel. Mener du at det har skjedd en feil kan du kontakte hjelp.
hehe... slikt skjer, men Nettbyll er genialt! ^^
hehehe, har fått en profil sperra jeg også, men man har da flere på lager
Sist endret av atomet; 28. mars 2008 kl. 11:17.
"Din profil er låst

Din profil er låst frem til fredag 4. april 2008, 11:19. Grunnen til dette kan være misbruk av tjenesten eller upassende oppførsel. Mener du at det har skjedd en feil kan du kontakte hjelp. "

Hvis noen blir bannet når de kjører med delay på 1000ms eller mer, si fra!
Kjørte med 1000ms ja
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Hvorfor kjører programmet med statisk MS? (husk at 1000MS er ganske så kjapt!). Burde heller kjørt på en variabel mellom to summer. Vet andre som har lagd slike programmer har gjort dette og ikke blitt tatt.
Yep, enig med deezire, 1000ms er jo "bare" et sekund. Man klikker seg ikke nedover lista med noen hundre folk *SÅ* kjapt, får dere til en variabel der burde det hjelpe veldig!
Sist endret av atomet; 28. mars 2008 kl. 13:28.
Anbefaler å bruker mer enn 1000 MS.
Kanskje en ide med mer enn 5000?
Sitat av SID64
Jeg prøvde den, men ble bannet da jeg besøkte 5000 profiler på kort tid. Fikk ban i 1 uke, men ifølge en av admins, i quote:

"Vi låser slik:
1. gang: 1 dag
2. gang 1 uke
3. 1 måned
4. 6 måneder
5. 1 år"

http://www.nettby.no/community/threa...ommunity_id=19

Ettersom dette var førstegangs ban sendte jeg svar og spurte om jeg ble forskjellsbehandlet pga. min etniske opprinnelse eller rase. 10 minutter etterpå var kontoen min unbannet.
Vis hele sitatet...
Oi! Jeg blir stadig overrasket over hvor mange eldre som er på nettby. Og hvor teite innleggene dems er i f.eks. grupper som du linket til.
Vi fikser random delay, progress-bar osv i løpet av dagen.
Sitat av Myhre
Hvis noen blir bannet når de kjører med delay på 1000ms eller mer, si fra!
Vis hele sitatet...
Jeg ble banna med delay på 5 sekunder, og besøkte ikke mer enn rundt 200 profiler.
Jeg søkte frem jenter i alderen 16 til 19 år, men får besøk av 14 åringer. Er det bare jeg som opplever dette?
Dating Pool - din alder del på to pluss syv, er jo bare å kjøre på!
Sist endret av Deezire; 3. april 2008 kl. 11:07.