Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 7081
skulle leke litt tøff foran venna mine og kjørte 160 km/t da vi kjørte forbi en autopass bom Koordinater for google maps: 59.302762,10.3585348
rakk ikke og se om den blinket eller noe men er de utstyrt med fartsmåler eller noe sånt?
Usikker på om de har utstyr til å måle fart, men sånn utenom at det var en dustete ting i gjøre må jeg bare gi deg en applaus for å legge med koordinater til den aktuelle bomstasjonen.
Trådstarter
18 2
Sitat av Aron2303 Vis innlegg
Usikker på om de har utstyr til å måle fart, men sånn utenom at det var en dustete ting i gjøre må jeg bare gi deg en applaus for å legge med koordinater til den aktuelle bomstasjonen.
Vis hele sitatet...
ja angrer på det nå men gjort er gjort men coords er der pga kanskje noen av anleggene har så får man sett om det er en av de med elns
Nei det er ikke fartsmålere som er ment for å gi bot ved for høye hastigheter, så det er bare å glemme.

Det er kun Politiet og ATK bokser som kan gi deg bot.
Trådstarter
18 2
Sitat av theunknown12 Vis innlegg
Nei det er ikke fartsmålere som er ment for å gi bot ved for høye hastigheter, så det er bare å glemme.

Det er kun Politiet og ATK bokser som kan gi deg bot.
Vis hele sitatet...
så det går bra for denne gang så fint hatt lappen i 2 uker så ikke så keen på og miste den men det skal aldri gjentas har kjent på hvor noia det var men takk for svar
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Mjs00 Vis innlegg
så det går bra for denne gang så fint hatt lappen i 2 uker så ikke så keen på og miste den men det skal aldri gjentas har kjent på hvor noia det var men takk for svar
Vis hele sitatet...
Håper ikke du gjentar det der nei. Hva i allverden er tøft med å kjøre fort i en bil med venner? Altså, vi alle har vell kjørt en god del over fartsgrensa før men tøft er det jo ikke.
Sitat av Mjs00 Vis innlegg
så det går bra for denne gang så fint hatt lappen i 2 uker så ikke så keen på og miste den men det skal aldri gjentas har kjent på hvor noia det var men takk for svar
Vis hele sitatet...
Kjør pent mann, vi har ingen å miste!
Hoi. Bomstasjoner tar ikke bilde ved passering. For noen måneder siden slutta de å blinke også, uansett om du har brikke eller ei. Fotobokser og gjennomsnittsmålinger og UP kan måle deg, ikke bomstasjoner.

Edit: Bomstasjoner tar bilde men ikke av farta di :P
Sist endret av Husemann; 14. oktober 2019 kl. 22:24.
Gjort det samma som deg tidligere, funnet ut at det ikke er så tøft allikevel.

Å skli for fullt i rundkjøringa og kjenne på det å ha null kontroll setter støtet.
Gjordet det samme når jeg var 18, nyoppkjørt. Kjørte uforsvarlig fort, ofte. Følte et rush av det. Med årene hvis du overlever skjønner du hvor dumt det er og hvor stor fare man var.

Det går ofte galt, skjenner en kompis som havnet i rullestol pga ulykke i høy hastighet.
Dem måler ikke fart Har personlig passert i 260 km/t på motorsykkel, har ikke hørt noe
Kjørte jevnlig forbi en bom i over 160km/t for å slippe å betale, funka fint det Vet ikke om dette gjelder alle bommer, denne bommen var kjent for å ikke registrere deg om du kjørte i minst 160km/t.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Nei, jeg har kjørt forbi flere slike i 320 km/t i Ferari Enzo på LSD. Føltes som jeg var ett med veien, bilen og medtraffikanter, full kontroll.
Vis hele sitatet...
Er du seriøs eller tuller du nå? For det første så er ikke det noe å skryte over, imo, og for det andre så virker det som du ikke bør ha lappen i det hele tatt når du tydeligvis ikke forstår konsekvenser av slike handlinger. Selv om det går bra en gang så går det gjerne ikke like bra neste...

Sitat av Hypothalamus Vis innlegg
Kjørte jevnlig forbi en bom i over 160km/t for å slippe å betale, funka fint det Vet ikke om dette gjelder alle bommer, denne bommen var kjent for å ikke registrere deg om du kjørte i minst 160km/t.
Vis hele sitatet...
Og du er stolt over å kjøre i 160 km/t, sette andre liv i fare for å slippe å betale bompenger?
Sist endret av Mia123; 15. oktober 2019 kl. 07:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mia123 Vis innlegg

Og du er stolt over å kjøre i 160 km/t, sette andre liv i fare for å slippe å betale bompenger?
Vis hele sitatet...
Dette var ingen skryt, heller et lite ap mot bomstasjonen, selv om det kunne virke som skryt. Om det er noen trøst for samfunnet er jeg ydmyk nok til å innrømme at jeg har mistet lappen i ettertid

Det positive er at jeg sparer mye mer penger på bom nå da. Hehe..
Sist endret av Hypothalamus; 15. oktober 2019 kl. 10:42.
Hehe den myten om at bomstasjoner tar måling på deg lever enda ser jeg, gikk rykter om dette da jeg også var 18 for 8 år siden
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Gjort det samma som deg tidligere, funnet ut at det ikke er så tøft allikevel.

Å skli for fullt i rundkjøringa og kjenne på det å ha null kontroll setter støtet.
Vis hele sitatet...
Å skli i rundkjøringa (altså sladde) er da morsomt det. Og uten andre biler i nærheten er det ikke store faren heller siden man ikke oppnår noe særlig hastighet når man gjør dette på snø føre. Selv om politiet har en veldig annen oppfattning...

Sitat av Suspect313 Vis innlegg
Dem måler ikke fart Har personlig passert i 260 km/t på motorsykkel, har ikke hørt noe
Vis hele sitatet...
Vel i og med at en motorsykkel ikke har skilt forran så ville du ikke ha hørt noe om du gjorde dette på en vanlig fotoboks heller.
Sist endret av JRF; 27. oktober 2019 kl. 05:45.
Sitat av JRF Vis innlegg
Å skli i rundkjøringa (altså sladde) er da morsomt det. Og uten andre biler i nærheten er det ikke store faren heller siden man ikke oppnår noe særlig hastighet når man gjør dette på snø føre. Selv om politiet har en veldig annen oppfattning...
Vis hele sitatet...
Er da ikke bare farepotensialet i hastighet. Skremmende holdning, typisk ungdsomskjøring noe politiet selvfølgelig skal slå hardt ned på med sin «veldig annen oppfatning». 18 åringer med ferskt førerkort er ubrukelige sjåfører. Hva med myke trafikanter når du går sidelengs i rundkjøringen, har du oversikt 360˚? «Uten andre biler i nærheten»... Vil tru Dunning-Kruger stiller sterkt her.

[IMG]https://miro.medium.com/max/1838/1*t2sx5h0UF-kljgC2sj2msw.jpeg[/IMG]
Sitat av Dough Vis innlegg
Hva med myke trafikanter når du går sidelengs i rundkjøringen, har du oversikt 360˚? «Uten andre biler i nærheten»... Vil tru Dunning-Kruger stiller sterkt her.

[IMG]https://miro.medium.com/max/1838/1*t2sx5h0UF-kljgC2sj2msw.jpeg[/IMG]
Vis hele sitatet...
Myke trafikanter i rundkjøringen? skjønner hva du mener men det er fortsatt relativt trygt. Det beste er vel tomme parkeringsplasser.
Sitat av JRF Vis innlegg
Å skli i rundkjøringa (altså sladde) er da morsomt det. Og uten andre biler i nærheten er det ikke store faren heller siden man ikke oppnår noe særlig hastighet når man gjør dette på snø føre. Selv om politiet har en veldig annen oppfattning...
Vis hele sitatet...
Stemmer det.

Nå har det seg at uerfarne meg med ego høyere enn mt. everest prøvde ikke på å sladde. Så hadde jeg sklidd mer enn som så hadde vi sidelengs inn i et gjerde i ~70km/t. Var nok det som fikk meg til å innse at råkjøring burde holdes til kontrollerte omgivelser.
Sist endret av Sopphuet; 27. oktober 2019 kl. 19:02.