Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1234
Anonym bruker
"Ivrig Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, har vært innlagt på sykehus et par ganger den siste månenden. Begynnte med at jeg hadde veldig mye svart avføring, ble svimmel og hadde jævlig vondt i magen. Ringte 113 og ble kjørt til legevakten og sykehuset av hun. Har tatt alle slags forskjellige tester hos legene jeg har vært hos men ingen vet hva det er som feiler meg. Har tatt gastroskopi og de fant ingenting. Smertene er som oftest rett over navlen, men har i det siste hatt smerter i hodet, armene, beina, brystet og over hele magen. Har hatt ekstreme smerter noen ganger der jeg får plutselig feber, oppkast, ugjevn hjerterytme. Har tatt nexium i en månede, endte opp med at det bare forverret smertene og hjernetåken, begynnte på minifom en uke siden men det har ikke funket heller.

Hva er det som er gale med meg? Vet dette kanskje ikke er det beste stedet å spørre, men er så jævlig lei av å ikke få svar for hva som er gale for meg, er redd for at jeg en hjertet bare stopper eller jeg får en blødning som ikke stopper.

Kreft, ulser, uro i tarmen, eller hva nå enn? Er ung og går på VGS om det har noe å si.
Tviler på at det er mange leger på forumet her. Du er nødt til å gå via fast-legen din eller en annen lege. Er du bekymret for hjertet, be om å bli henvist til en hjerte-spesialist. Her på østlandet måtte jeg til Rikshospitalet for å få det undersøkt.

Og hvis legen vet svar på noe, så har du krav på å få vite det. Min lege er også litt "hemlighetsfull" hvis jeg ikke spør og spør.
Det høres ikke ut som du har vært hos leger med nok kompetanse. Med alle de symptomene du beskriver så burde du vært henvist videre til mer kompetente leger, snarere enn å bli sendt hjem med beskjed om at man ikke finner noenting. Jeg ville startet med å kreve at fastlegen min henviste meg til en spesialist, og om han/hun ikke vet om en så får de se å finne en. Sjansen er liten for at du har noe som er så ukjent at ingen kan finne ut hva det er. Du bør være strengere med legen neste gang og ikke godta å bli sendt hjem uten at det legges en ordentlig plan for behandling og oppfølging. Dette er ikke noe du finner svar på over Internett.
Sist endret av mentalmelt; 2. oktober 2017 kl. 16:21. Grunn: Leif
Som de over her skriver høres det ikke ut som du er ferdig utredet. Hvis dette vedvarer tross en negativ gastroskopi burde du undersøkes med noe annet. Utredning videre burde nok skje gjennom en gastromedisiner (mage/tarm medisin). Hvis det ikke er sammenheng mellom den uregelmessige hjerterytmen og resten av symptomene burde du nok også under alle omstendigheter få tatt et EKG og så skjer videre utredning ved en kardiolog (hjertelege).

Edit: Du må gjerne skrive til meg om du har noen spørsmål.
Sist endret av Skeid; 3. oktober 2017 kl. 06:55.
Anonym bruker
"Ivrig Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
@mentalmelt

Tusen takk for svar, har blitt henvist nå for colonscopy, er samme greien som gastroskopi bare andre enden, håper bare det ikke er over en måneds ventetid.
Anonym bruker
"Ivrig Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
@Skeid Ble egentlig fortalt av de på sykehuset at de pleier å få inn masse unge folk som har magesmerter uten at de noen gang finner ut hva det er. Når jeg først ble innlagt etter jeg hadde svart avføring (har bare hatt det den ene gangen) tok en av de en EKG som var grei. Alle prøvene jeg har tatt er positiv, avføringsprøver, blodprøver, infeksjonsprøver. Var hos fastlegen hinndagen og hun tok opp noe greier med BUP som jeg hadde for flere år siden og spekulerte på om det bare var angst og pga legene skrev i journalen at jeg var "nervøs" etter jeg kom på sykehuset som jeg tipper de fleste ville vært i min situasjon. Har bare vært en jævlig skummel siste måned, tusen takk for svar alle sammen. Skal ikke gi opp før jeg føler meg bedre eller får utredet hva det er som er gale.