Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1700
Er blitt spamet opp til ørene den siste tiden av mail som bærer det budskap av at jeg skal verve meg og tjene en hel del penger hvis jeg verver folk som verver folk osvosv.

Dealen er slik:

-En person verver deg

-Du verver personer som kommer "under" deg selv (pyramide på en måte)

-Etterhvert som du og dine undersotter mottar reklame via SMS, tjener du penger/prosenter av dine undersotters inntekter på reklamen (ca. 1 krone pr. melding eller noe)

-Når du har tjent over 200 kroner, skal du ha muligheten til å ta ut beløpet, og sette det rett inn på egen bankkonto

Husker ikke hva "selskapene" heter, så jeg kan ikke referere til noe konkret.



Det jeg lurer på er om noen i dette forumet har vært med på noe slik?

Erfaringer?

Noen som har fått til å tjene såpass med penger slik at han/hun har fått til å ta ut penger

Venter i spenning på svar...
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Pyramidespill = Bare tull! Bare se på T5PC
han snakker om Smart SMS tror jeg det er.

Jeg sendte en mail til disse og spurte hva det egentlig var for noe og om man virkelig fikk utbetalt. det jeg fikk tilbake var fra en ærlig person der det sto at du får internett penger, altså falske penger inn på web kontoen din. og du kan late som om du overfører penger fra den kontoen og til virkeligheten. det skjer aldri. leter igjennom etter mailen. så hvis jeg finner den kommer det fullstendig bevis på det.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Det burde være dødstraff for å starte pyramidespill, kjedebrev el. lign.
Man burde også torturere og drepe (på mest brutale måte mulig) spammere (e-mail OG forum)
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Det å lure folk, spesielt mange folk, er ikke lurt. Folk har lært det gjennom de siste årene.
Men likevel er det folk som prøver og lure folk og tjene penger på det.
Jeg tror de kommer til å angre når den dagen kommer.
Sitat av Antim0n
Det å lure folk, spesielt mange folk, er ikke lurt. Folk har lært det gjennom de siste årene.
Men likevel er det folk som prøver og lure folk og tjene penger på det.
Jeg tror de kommer til å angre når den dagen kommer.
Vis hele sitatet...
Sterkt uenig i det! Bare se på topplederne i pyramidespillene. De tjener _mange_ millioner, blir fengslet i kanskje et år eller to, og når de kommer ut igjen har millionene stått på en bankkonto og godgjort seg. Det er en helt genial måte å tjene penger på, og så lenge straffene ikke blir satt kraftig opp vil folk bare fortsette!
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av SkyFex
Det burde være dødstraff for å starte pyramidespill, kjedebrev el. lign.
Man burde også torturere og drepe (på mest brutale måte mulig) spammere (e-mail OG forum)
Vis hele sitatet...
Hva med dødsstraff for folk som er så jævla teite at de blir med på pyramidespill i stedet?
Sitat av Laurentius
Sterkt uenig i det! Bare se på topplederne i pyramidespillene. De tjener _mange_ millioner, blir fengslet i kanskje et år eller to, og når de kommer ut igjen har millionene stått på en bankkonto og godgjort seg. Det er en helt genial måte å tjene penger på, og så lenge straffene ikke blir satt kraftig opp vil folk bare fortsette!
Vis hele sitatet...
Men "topplederne" i slike spill får jo ikke noe normalt liv når de kommer ut? Å få jobb kan de sikkert bare drite i, for det er vel egentlig ikke mange som vil ha noe å gjøre med sånne folk etter en "skandale"? Dessuten må de vel betale tilbake en del.

Visst du tenker sånn, da kan du jo også bare rane en bank- sitte i fengsel 10 år elns og komme ut igjen til mange millioner.
Sitat av Apraksin
Hva med dødsstraff for folk som er så jævla teite at de blir med på pyramidespill i stedet?
Vis hele sitatet...

Det er så mangt det skulle vært dødstraff på, men etter en liten stund hadde vi slitt med problemer med å finne folk i det hele tatt i norge/verden om så hadde vært.

De som blir med taper jo heldigvis pengene sine, og enkelte ganger får resten av verden vite hvor lettlurte de er, og hvis det ikke lærer de noe nyttig, så er det desverre ikke noe håp.
Alle bransjer og firmaer er bygd opp etter pyramidemodellen...
pyramidespill er lurt, hvis du er høyt oppe i pyramiden, men husk: skal du få penger må noen andre gi dem bort.......

hvis du vet om mange folk du kan få "lurt" inn i dett så er det jo nydelig, og du tjener penger.... hvis ikke er det bare dritt.
Sitat av anderbor
Alle bransjer og firmaer er bygd opp etter pyramidemodellen...
Vis hele sitatet...
Det der må du utdype!
Pyramide er når folk tjener på å verve noen som verver noen som verver. De færreste bedrifter lever vel av dette!?
Sitat av Frozk
Det der må du utdype!
Pyramide er når folk tjener på å verve noen som verver noen som verver. De færreste bedrifter lever vel av dette!?
Vis hele sitatet...
Okey... bruker Rimi som eksempel

Hvor får de varene sine fra? Direkte fra fabrikken?
Dersom du ser bort i fra Rimi's egne produkter må de kjente "merkevarene" innom mange ledd før de når handleposen din. Fabrikken selger de til grossister, som igjen selger til importører. Importørene har kontakter med Rimi's agenter som fikser en deal slik at du kan handle varene. Altså: Det er ikke nødvendigvis de som er på topp som sitter med den beste fortjenesten, men det er de på bunn av pyramiden (oss kunder) som må betale mest.

Skjønner?

Muligens jeg roter litt med rekkefølgen på alle de leddene varen må innom, men jeg håper du skjønner poenget mitt...
syns hele greia virker rimelig sleazy jeg as..

Robb: Før du disser folk for deres uvitenhet bør du kanskje ta en titt på de mange skrivefeilene i innlegget ditt.
Sitat av anderbor
Okey... bruker Rimi som eksempel

Hvor får de varene sine fra? Direkte fra fabrikken?
Dersom du ser bort i fra Rimi's egne produkter må de kjente "merkevarene" innom mange ledd før de når handleposen din. Fabrikken selger de til grossister, som igjen selger til importører. Importørene har kontakter med Rimi's agenter som fikser en deal slik at du kan handle varene. Altså: Det er ikke nødvendigvis de som er på topp som sitter med den beste fortjenesten, men det er de på bunn av pyramiden (oss kunder) som må betale mest.

Skjønner?

Muligens jeg roter litt med rekkefølgen på alle de leddene varen må innom, men jeg håper du skjønner poenget mitt...
Vis hele sitatet...
Joda, helt enig i at dagligvarebransjen ikke er helt ren, men pyramidespill er jo tross alt en helt annen greie! I dagligvarehandelen er det et par sleipinger som blir rike på å selge varer. I pyramidespill er det noen få som blir rike på at andre selger null og niks!
Sitat av anderbor
Alle bransjer og firmaer er bygd opp etter pyramidemodellen...
Vis hele sitatet...

Definisjonen på pyramidespill er en organisasjon hvor inntekten baserer seg hovedsaklig på verving av nye medlemmer. Det er feil å si at alle bedrifter er bygd opp slik, jeg møter aldri noen fra Aker Kværner eller Statoil som skal verve meg.

At mange bedrifter har en organisasjonsmodell som kan sies å være pyramideformet er riktig, i den forstand at de få på toppen tjener mer enn dem på bunnen.