Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2353
K, nå har jeg fått meg et piratkort av en bekjent. Han har mekket det til meg. Han tror det er et funcard. Kortet tar det meste på viasat (tv3, tv1000, cinema, ticket o.s.v). Tror dere dette er et funcard eller funcard v4? Vurderer å kjøpe brenner selv, holder denne brenneren? http://www.hammar.no/handlesystem/vi...varenr=funprog

Vurderer å kjøpe med et kort til også. Hva er best funcard eller funcard v4? Kan noen gi meg et eksempel på forskjellen?
Funcard v4 har større lagringsplass enn Funcard.
Men det er ikke behov for Funcard v4 (enda).
Vanlig Funcard holder i massevis. :]

----
eirik, carpe diem
Om det er auto update på alle disse (tv3, tv1000, cinema, ticket o.s.v) så er det garantert ikke gull-kort, for gullkort har ikke plass til dette altså mao. er kortet ett funcard.

Et Funcard v2/3 har 8-10 ganger så mye minne som ett gullkort, og jeg mener ett Funcard v4 har dobbelt så mye igjen.

PS: For viacess trenger man bare Funcard v3, det holder i massevis.

-----
eirik, carpe diem
eirik; fint om du lærer deg å redigere poster i stedet for å skrive en ny en.
Sorry mia :]

----
eirik, carpe diem
Trådstarter
eirik: Kortet har ikke auto-update. Derfor jeg vurderer å kjøpe selv Har hørt at man trenger en chip eller noe lignende for å få auto-update?

Hva med vanlig funcard da? Er ikke det v1?
http://www.hammar.no/handlesystem/vi...ard&menyvalg=8
Se der...

[edit]
Forresten, er det ikke noen måte å sjekke kortet på (fysisk) for å se om det er funcard v1, 2, 3 eller 4?
[/edit]
Sist endret av Prazor; 21. mai 2002 kl. 16:35.
Opprinnelig postet av Prazor
eirik: Kortet har ikke auto-update. Derfor jeg vurderer å kjøpe selv Har hørt at man trenger en chip eller noe lignende for å få auto-update?

Hva med vanlig funcard da? Er ikke det v1?
http://www.hammar.no/handlesystem/vi...ard&menyvalg=8
Se der...

[edit]
Forresten, er det ikke noen måte å sjekke kortet på (fysisk) for å se om det er funcard v1, 2, 3 eller 4?
[/edit]
Vis hele sitatet...
man trenger ikke noe chip

man trenger gyldig SA og Mkey
Trådstarter
SA og Mkey er?

Og vet dere om "Triax DVB65S" klarer å lese funcard v4?
Trådstarter
Okay... For å blåse opp denne diskusjonen litt..

Noen som har peiling på hva slags kort dette er eller kan være?
- Kortet er grønt
- Står KEYCARD nede på hver side med store bokstaver
- Den ene chip'en er en såkalt: Atmel AT90S8515 (den andre, om det er en chip i det hele tatt er for liten til at det kan stå noe på

Tror dere dette er et funcard? Isåfall, hva slags?

[edit]
og ja... duger dette?
http://www.funkort.com/index.php?visprodukt=37
[/edit]
Sist endret av Prazor; 21. mai 2002 kl. 22:32.
Opprinnelig postet av Prazor
Okay... For å blåse opp denne diskusjonen litt..

Noen som har peiling på hva slags kort dette er eller kan være?
- Kortet er grønt
- Står KEYCARD nede på hver side med store bokstaver
- Den ene chip'en er en såkalt: Atmel AT90S8515 (den andre, om det er en chip i det hele tatt er for liten til at det kan stå noe på

Tror dere dette er et funcard? Isåfall, hva slags?

[edit]
og ja... duger dette?
http://www.funkort.com/index.php?visprodukt=37
[/edit]
Vis hele sitatet...
Dette kan være ett Funcard v2 eller Funcard v3 og den lille chippen er enten (Funcard v2) en 24LC64 eeprom, eller en (Funcard v3) 24C128 eeprom.


----
eirik
Opprinnelig postet av eirik
Om det er auto update på alle disse (tv3, tv1000, cinema, ticket o.s.v) så er det garantert ikke gull-kort, for gullkort har ikke plass til dette altså mao. er kortet ett funcard.

Et Funcard v2/3 har 8-10 ganger så mye minne som ett gullkort, og jeg mener ett Funcard v4 har dobbelt så mye igjen.

PS: For viacess trenger man bare Funcard v3, det holder i massevis.

-----
eirik, carpe diem
Vis hele sitatet...
Ja, det kommer an på hvor mange providere det er i fila, men man kan UTEN problemer ta inn både ViaSat Nordic, Europe, Ticket, og de russiske. Med et Gullkort
Jeg har selv en multi-programmer 3.5, en svulst av gullkort, og 1 Funkort.
Men jeg har ikke enda funnet sider hvor de legger ut SA/MK.
De legger bare ut en fil med ferdige nøkler på, guldkort.nu har for det meste blanker AU filer.
StopStop "hater" au filer, men jeg elsker dem. Uansett jeg venter i spenning på at noe skal skje med Conax.
Opprinnelig postet av statoil47


Ja, det kommer an på hvor mange providere det er i fila, men man kan UTEN problemer ta inn både ViaSat Nordic, Europe, Ticket, og de russiske. Med et Gullkort
Jeg har selv en multi-programmer 3.5, en svulst av gullkort, og 1 Funkort.
Men jeg har ikke enda funnet sider hvor de legger ut SA/MK.
De legger bare ut en fil med ferdige nøkler på, guldkort.nu har for det meste blanker AU filer.
StopStop "hater" au filer, men jeg elsker dem. Uansett jeg venter i spenning på at noe skal skje med Conax.
Vis hele sitatet...
men med funcard kan du lage kort som funker for flere system ;D

viacces, seca +++++

det korte han hadde er sikkert et funcard v.2

er jo bare gå til www.keycard.no og sjekke
Trådstarter
zadaz\: Yep, etter hva jeg kan se, så er det 100% identisk med keycard.no sitt funcard v2 *phjew* Bestile meg funcard brenneren til funkort.com:
http://www.funkort.com/index.php?var...how=0&expand=1 i går kveld Håper denne funker til v2?

Og, kan et kort "formaterest" eller går det kun å oppdatere kodene på det?

Har ikke så mye peil selv, men har lært en del nuh, heh... Tusen takk for hjelpen
Opprinnelig postet av Prazor
zadaz\: Yep, etter hva jeg kan se, så er det 100% identisk med keycard.no sitt funcard v2 *phjew* Bestile meg funcard brenneren til funkort.com:
http://www.funkort.com/index.php?var...how=0&expand=1 i går kveld Håper denne funker til v2?

Og, kan et kort "formaterest" eller går det kun å oppdatere kodene på det?

Har ikke så mye peil selv, men har lært en del nuh, heh... Tusen takk for hjelpen
Vis hele sitatet...
man "flasher" korte

altså.. man legger inn alt på nytt igjen...

er ikke flink til og forklare ;D

man kan også formatere/slette kortet
Finner man nettsted som legger ut SA/MK når ViaSat skifter..?
Skulle gjerne hatt tak i det, fordi jeg må ut på leting hver gang ViaSat skifter MK/SA.
Trådstarter
zadaz\: Var det jeg mente Forstår...
statoil47: Kan høre med kompis som har hatt parabol en GOD del år...
Opprinnelig postet av statoil47
Finner man nettsted som legger ut SA/MK når ViaSat skifter..?
Skulle gjerne hatt tak i det, fordi jeg må ut på leting hver gang ViaSat skifter MK/SA.
Vis hele sitatet...
er veldig vanskelig og finne SA og Mkeys

men det er jo ikke så mye styr og brenne kortet på nytt 1 gang i uka da... tar bare 2 min
Trådstarter
zadaz\: Yeh... Tv1000 skifter vistnok garantert i kveld ifølge kompis (boksekamp). Vet du om noen sider som er gode/kjappe med å oppdatere koder? Gi meg en url til en side
http://stopstop.ubb.cc Har alltid oppdaterte manuelle hex filer.
Det er også en remote fil (hvis du har hele kvelden på deg da)
de hex filene oppdateres ca. 30min-1 time etter at ViaSat har skiftet koder.
Men det slipper man jo med AU, der skifter de ca. annenhver måned.
Det som er lurt hvis man har en Manuell hex, er å finne flere sider som legger ut kodene, og editere selv inn de nye kodene.

Kodebytte:
Viasat Ticket
Opdateret 24/05/2002 - 18:50:50 - Jeg merket ingenting til det, gjorde dere?
Trådstarter
Er helt igang her Var den siden jeg brukte i sted når jeg updatet faktisk... überlæx...
thnx anyway...
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Mulig jeg tar helt feil her nå, men må ikke alle de som faktisk har kjøpt parabolkort lovlig bytte de eller få de flasha på nytt når providerene bytter mastercode?
Trådstarter
uhm... når de skifter mastercode da? På CD kortet vårt, som vi kjøpte lovlig, så har vi ikke måtte oppdtert en shiz på det siden vi kjøpte det (1-2år siden)