Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 741
Heisann! Jeg har problemer med nettet på min bærbare pc(Sony vaio SVE1512T1ESI)

Det står at den er koblet til nettet, men jeg får ikke nett på pcen?
Dette skjedde etter at jeg brukte den på skolen idag, nå funker det plutselig ikke..Navnet på nettverkskortet mitt er: Qualcomm Atheros AR9485WBG-EG wireless network adapter

Det står at den er koblet til wifi og har internett tilgang, men ingen nettsider eller applikasjoner(skype) åpner..

Ellers funker nettet på de andre enhetene i huset.

Noen som vet hva problemet kan være?

Takker for svar.
Det og være koblet til nettet er ikke synonymt med å ha en vei ut til www, det at du har internett er ikke synonymt med at du kan resolve navn.

Ipconfig /all og paste output her.
har du adgang til wifi-modemet? Skru det av, vent 10 sek og skru det på igjen. Vent et min eller to og prøv igjen. Funker ikke det, hør med evnt naboer om dem har internett. Det kan jo ha falt ut fra leverandørens side. Feiler dette må du nok se på instillinger/oppsett og til slutt vurdere hardware-feil.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøv å slå av ipv6 på nettverkskortet.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
har du adgang til wifi-modemet? Skru det av, vent 10 sek og skru det på igjen. Vent et min eller to og prøv igjen. Funker ikke det, hør med evnt naboer om dem har internett. Det kan jo ha falt ut fra leverandørens side. Feiler dette må du nok se på instillinger/oppsett og til slutt vurdere hardware-feil.
Vis hele sitatet...
Ettersom andre PCer fungerer samtidig så er det greit å sjekke client-side først......
Heisann! Det funker igjen nå "TAP" ting var satt til å hente ip adresse manuelt. Dette skjedde sikkert etter at jeg kobla til nettet på skolen. Jeg endret den til å hente ip og dns automatisk og så funket det