Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 828
Hei, Jeg har nå i snart 10 år drevet med photoshop på hobby basis, har vært litt innom html dvs, har kodet en side for ca 3 år siden med litt hjelp av en kamerat. men har i det siste tatt opp interessen for photoshop til en større grad i det siste, å dermed tenkte jeg kanskje det var på tide å lære meg å kode php så jeg kanskje etter vert kan kode noen få sider for lit småpenger.

Så her kommer endelig spørsmålet mitt, Burde jeg først gå dypere inn i html før jeg begynner å lese php ? å kan jeg eventuelt få link til diverse guider om html, php, javascript å hva nå enn jeg trenger å vite for å kode litt mere avanserte sider.

Mvh grammernatzisfuckoff.
Masse tutorials på nettet man kan lære mye av, ellers så er det digg å ha en bok om PHP.

Anbefaler deg at du burde setter deg ordentlig inn i html og css først.
Trådstarter
tenkte meg det, html er vell ganske simpelt, å kan du lese html blir det vel desidert lettere å lese php, i vertfall å lære seg det
Sitat av stianr Vis innlegg
tenkte meg det, html er vell ganske simpelt, å kan du lese html blir det vel desidert lettere å lese php, i vertfall å lære seg det
Vis hele sitatet...
HTML og PHP har to vidt forskjellige skrivemåter. Så du kan ikke lære deg HTML og tro alt blir lettere i PHP etterpå. Lær deg HTML og CSS, så du kan alt uten hjelp. Da kan du gå over til javascript og PHP senere.
Om du hadde sett noen poster ned i web-utviklingsforumet så har du da funnet dette: http://freak.no/forum/showthread.php?t=215390
HTML & CSS er ganske forskjellige fra koding(PHP) ettersom det ikke er noe dynamisk logikk i først nevnte.

OT: Man kan vel ikke si at man "koder HTML / CSS"? Ettersom språkene aldri compileres eller interprentes - bare i samme rettning som XML.