Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 769
Jeg har et problem med internettet hjemme som jeg aldri har vært borti før.

Hver gang jeg klapser igjen min bærbare PC (hvilemodus) for så å skru den på igjen, mister jeg internettet. Det står tilkoblet, men ingen internett tilgang. Det gule signalet kommer opp på wifi-ikonet.

Dette skjer altså med to forskjellige bærbare PC'er. Det skjer konstant på ene, mens den andre forekommer det sirka annen hver gang. Det skjer også når jeg skrur PC'ene av og på.

Måten jeg får internett på når dette skjer er ved å skru av både modem og senderboksen (vet ikke hva den heter), vente litt, for så å skru den på igjen. Sådan virker internettet hjemme hos meg

Noen som har vært borti dette før?
skjer det samme hos meg innimellom, men ikke så ofte, maks 2 ganger om dagen. aner ikke hvorfor, men det er irriterende ja
Bare å starte feilsøking da. Skjer det samme over kabel? Skjer det hvis du bruker mobilen istedenfor hjemmeruteren? Har du forsøkt å oppdatere driverne til nettverkskortene? Har du sett på DHCP-innstillingene i ruteren? Eventuelt forsøkt å sette opp en statisk IP-adresse? Prøv deg frem litt.
Sist endret av mentalmelt; 13. september 2017 kl. 18:57.
Prøv å logg deg inn på ruteren å oppdater ruterens programvare, problemet ligger nok i ruteren. Prøv også å reset ruteren.
Trådstarter
2 0
Takk for gode svar. Skal prøve ut litt og komme tilbake til dere om resultatet