Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  162 11264
Sitat av gal1mann
jo slipknot er jævlig gode....
Vis hele sitatet...
Nei hvor hadde du den ideen fra ?. Hvis man spiller noe som høres tøft ut nor en fjortis goth betyr det vel ikke at det er synonymt med musikalske egenskaper vel ?
▼ ... noen uker senere ... ▼
okei jeg har en god en: Nirvana - Serve The Servants
Sitat av St.Vitus
Nei hvor hadde du den ideen fra ?. Hvis man spiller noe som høres tøft ut nor en fjortis goth betyr det vel ikke at det er synonymt med musikalske egenskaper vel ?
Vis hele sitatet...
Du har jo ca null peiling på hva du snakker om. Period. Tror du virkelig slipknot prøve appelere til bare gothere? burn k tnx.
Mayhem - Freezing moon uten tvil
Jerry C - canon rock
Ingen over, ingen ved siden
Sitat av Freaken
Jaok, slipknot har et par kule sanger, men du kan ikke akkurat si at fitarsoloene de spiller er noe særlig -gode-...
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke kalt det gitarsoloer engang, det er bare møl. Møkete Nu-Metal skit.
Har ikke lest alle postene så heng meg om jeg gjentar noe. Noe som heter 100 greatest guitar solos eller noe.

ellers liker jeg Yngwie Malmsteen
Childern of Bodom ftw!

Sitat av St.Vitus
Nei hvor hadde du den ideen fra ?. Hvis man spiller noe som høres tøft ut nor en fjortis goth betyr det vel ikke at det er synonymt med musikalske egenskaper vel ?
Vis hele sitatet...
Nå var du vell LITT for dømmende? Haha, du kan jo ikke si; Du skal ikke like Slipknot!
Det er som å si; Du skal ikke spise gris^^ (eller igrunn værre)

Det å ha egen mening og kunne si den er noe vi kaller yttringsfrihet her i Norge
Og hvis det skulle vært slik at jeg måtte ha likt det du liker, så må jeg først bli kjent med deg...

... Og jeg vet ikke hva du heter enngang
mange metallica, spessielt den i Master of puppets! og riffet i money for nothing..du kan jo laste ned en mappe med de 100 kårede beste gitarsoloene..ikke vanskeli å finne..søker bare på "100 best guitar solo" eller. no
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Er vanskelig og nevne en, og de fleste gitaristene jeg har sansen for er alt blitt nevnt
Men kan jo tilføye et par kule gitarister, nemlig Paul Gilbert og Guthrie Govan (king of chicken pickin' :P). Pat Metheny kan jeg digge, og Tom Morello er jo en gammel røver.
Django Reinhardt! Buzz Feiten!
Og for de litt mer 80-talls.. TNT's Ronny Letekrø


Litt gitarunderholding (aka gitaronani)

Video 1:
http://video.google.com/videoplay?do...&q=guitar+suck

Video 2:

http://video.google.com/videoplay?do...&q=guitar+suck

Video 3:

http://video.google.com/videoplay?do...&q=guitar+suck

Det er et par dyktige gitarister imellom all galskapen :P
Sist endret av Polar-; 27. mai 2006 kl. 09:34.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Pink Floyd - Comfortably Numb. Den er så ubeskrivelig deilig!
Sitter akkurat nå og nyter Dire Straits - Money for nothing...
Men ellers så går det for det meste i Guns n' Roses Finnes ikke noe bedre enn gode, gamle Guns n' Roses!
Sitat av Jehes
Pink Floyd - Comfortably numb. Soloen er bare megafet
Vis hele sitatet...


Enig, min yndling den er melodiøs og lang at man får gåsehud av den, var på Live8 konserten og så den live, deilig, bortsett fra at gilmoure ikke husker den helt:P
Huh? Gilmour ikke husker den helt? Pulse er den beste versjonen
hva med pink floyd - dogs? overkommer det meste:; )
Hvis du liker metal har jo Children Of Bodom en del sinnsykt bra gitar soloer, som i f.eks. Mask Of Sanity. Selv er jeg ganske lei hard metal, men c.o.b. har sinnsykt bra melodier
Arch Enemy - Nemesis (solo på 03.35) <- På slutten av den, så kommer det en syk syk flott gitar solo. Sammen med trommer som er like imponerende!
Dire Straits - Money For nothing soloen er også veldi flott.
Asså, hva er det folket fabler om? Studioutgaven av Money For Nothing har ingen solo. Det er riffet man hører. Derimot live så spilte de av og til noen soloer ja, men det er saktens ikke nevnt fra noen av dere hvilke opptredner dere sikter til.
Sitat av grandis
Du har jo ca null peiling på hva du snakker om. Period. Tror du virkelig slipknot prøve appelere til bare gothere? burn k tnx.
Vis hele sitatet...
Jepp skulle noen andre enn gothere og alternative høre på det ? Tro meg jeg vet hva jeg snakker om

Sitat av gal1mann
homsepung! (20 tengn)
Vis hele sitatet...
Hva hvis jeg hadde vært homofil da? Virkelig enn bra fornærmelse det du.

Veit du hva, jeg kjenner en homofil som hører på Slipknot

Sitat av Freaken
Jaok, slipknot har et par kule sanger, men du kan ikke akkurat si at fitarsoloene de spiller er noe særlig -gode-...
Vis hele sitatet...
Takk det er jo ikke gitar soloer. Jeg liker ingen av låtene jeg i det hele tatt

Sitat av MartinB
Jeg ville ikke kalt det gitarsoloer engang, det er bare møl. Møkete Nu-Metal skit.
Vis hele sitatet...
Nettopp, Nu-Metal = Null Metall
Takk for din støtte

Sitat av Jeenyus
Childern of Bodom ftw!



Nå var du vell LITT for dømmende? Haha, du kan jo ikke si; Du skal ikke like Slipknot!
Det er som å si; Du skal ikke spise gris^^ (eller igrunn værre)

Det å ha egen mening og kunne si den er noe vi kaller yttringsfrihet her i Norge
Og hvis det skulle vært slik at jeg måtte ha likt det du liker, så må jeg først bli kjent med deg...

... Og jeg vet ikke hva du heter enngang
Vis hele sitatet...
De kaller meg Arntor. Unnskyld for at jeg prøver å redde folk fra råtten musikk, skal aldri skje igjen
Soloen i Daft Punk - Digital Love er helt vanvittig rå. Tvers igjennom.

Ellers er Dragonforce med Through the Fire and the Flames velsignet med en solo av høy kaliber. For de som orker superraske soloer som aldri tar slutt.
Bare sånn så det er sagt, begge gitaristene i Dragonforce er to umusikalske idioter som kan spille så inni helvettes fort, meeeen det er også det de kan. (og det er desverre det som skal til for å imponere de fleste)
Ikke gitar, men keyboard-soloen i Siberian Khatru... Mmm.
Sitat av alexandr
Ikke gitar, men keyboard-soloen i Siberian Khatru... Mmm.
Vis hele sitatet...
Det er en kul sang det.
ozzy osbourne - mr crowly & Guns'n'roses - Sweet child of mine.

Beste soloene ever
Jeg Liker Dream Theater - Lost Whitout You
Finnes mange som er utrolig digg, men akkurat nå for tiden synes jeg Lynyrd Skynyrds Freebird er den beste.. Anbefaler å se dokumentaren/live dvd'n av de. Siste låta de spiller er Freebird. Når jeg så dvdn fikk jeg frysninger når de spilte den helt til slutt, like før de viste bilder om flykrasjet sammen med Simple Man.

Hele låta er jo nesten solo og den varer i 9 minutter.. Bare å nyte
Vil nevne Deep Purple - When A blind man cries. Må være en av de vakreste soloene som er lagd. Ingen rask solo, men likevell veldig godt spillt. Blackmoore lager en utrolig ren og fin lyd.
Iron Maiden - Prisoner eller The Trooper

MAIDEN RULES UP THE IRONS
Soloen på Heaven and Hell av Black Sabbath er fantastisk
Sitat av aximilli
Soloen i Daft Punk - Digital Love er helt vanvittig rå. Tvers igjennom.
Vis hele sitatet...
Jeg digger soloen i Daft Punk - Aerodynamic! den er nice.... selv om det sikkert er plottet inn på en datamaskin, eller et keyboard!
For å prate mer Maiden så er hele riffet i Hallowed Be Thy Name ren musikalsk kunst. Kan også nevne Afraid To Shoot Strangers
Liker best Iron Maiden - Dance of death er sykt deiligt å hørre på
Du sier no der Marley. Stilig med Bruce og den maska hvis du har sett Death On The Road

Kom på en til som er syk. Paciondale er av en annen verden. Riff, solo vokal alt. Hør den live folkens
Ikke snakk om vill gitarist før dere har sett Michael Angelo... Synes personlig at han spiller for fort... Det blir liksom ikke noe musikk. Men fyren er noe av det villeste jeg har sett/hørt.

http://www.youtube.com/watch?v=AJzlM...chael%20angelo
Sitat av nabb2k
Ikke snakk om vill gitarist før dere har sett Michael Angelo... Synes personlig at han spiller for fort... Det blir liksom ikke noe musikk. Men fyren er noe av det villeste jeg har sett/hørt.

http://www.youtube.com/watch?v=AJzlM...chael%20angelo
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at han ikke var god og spille, men det ble for mye av det samme. Kjedeligt i lengden.
Soloene i dragonforce-through the fire and the flames er heftige. alle burde laste ned den låta


Bare sånn så det er sagt, begge gitaristene i Dragonforce er to umusikalske idioter som kan spille så inni helvettes fort, meeeen det er også det de kan. (og det er desverre det som skal til for å imponere de fleste)
Vis hele sitatet...
De er begge to utdanna musikere, så at de er umusikalske kan du bare glemme...
Sist endret av mr_james; 3. juni 2006 kl. 14:52.
Utdanning innenfor musikk gjør deg ikke musikalsk
Sitat av mr_james
Soloene i dragonforce-through the fire and the flames er heftige. alle burde laste ned den låta




De er begge to utdanna musikere, så at de er umusikalske kan du bare glemme...
Vis hele sitatet...
Ja du har ihvertfall imponert deg over musikk som bare legger vekt på gitar og fanden, gitaren skal gå fort !

Jeez

Sitat av Chucky
For å prate mer Maiden så er hele riffet i Hallowed Be Thy Name ren musikalsk kunst. Kan også nevne Afraid To Shoot Strangers
Vis hele sitatet...
Bass linjen under hovedriffet er også majestetisk
jeg mener alle soloene i metallica - one, men det er noe spesielt over intro soloen som appelerer til meg. metallica - fade to black soloen er jo også sinnsykt bra. I tillegg vil jeg også nevne soloen i metallica - nothing else matters er himmelsk.. mye metallica på en gang, men soloene til kirk hammet er fantastiske.
Vet ikke om denne er nevt før, men jeg er trøtt og orker ikke å lese gjennom 8 sider.

Starten på One av Johnny Cash.

Grunn; helt fantastisk gitarspill som samtidig har en melodi som drar meg med hinsides den fysiske verden. De fleste gitarsoloer tenker man "Det må være vanskelig" og hører ofte ikke så mye til melodi, men denne tenker man "Det må være vanskelig, og den melodien fenger så sykt!" altså en stor forskjell.

Digger den soloen der <3
Sitat av fappaggagga
Vet ikke om denne er nevt før, men jeg er trøtt og orker ikke å lese gjennom 8 sider.

Starten på One av Johnny Cash.

Grunn; helt fantastisk gitarspill som samtidig har en melodi som drar meg med hinsides den fysiske verden. De fleste gitarsoloer tenker man "Det må være vanskelig" og hører ofte ikke så mye til melodi, men denne tenker man "Det må være vanskelig, og den melodien fenger så sykt!" altså en stor forskjell.

Digger den soloen der <3
Vis hele sitatet...
Det meste av soloer jeg hører på er ekstremt melodiske, og passer perfekt inn i musikken. Må nok være at jeg bare hører på kremmusikk, eller hva?
Soloer er oppskrytt. Gitarrunking suger.

(Motorpsycho - Drug Thing eller nesten hvilken som helst sang fra Samuel Jackson Five sitt album "Easily Misunderstood")
▼ ... over en uke senere ... ▼
Judas Priest - Painkiller er rå for å ikke glemme The Sentinel
Deep Purpel-Smoke on the water.... ingen over ingen ved siden
Sitat av mongeland
Soloer er oppskrytt. Gitarrunking suger.

(Motorpsycho - Drug Thing eller nesten hvilken som helst sang fra Samuel Jackson Five sitt album "Easily Misunderstood")
Vis hele sitatet...
halleluja, ja. selv om noe post rock kan bli kjedelig ;(
Sitat av mr_james
De er begge to utdanna musikere, så at de er umusikalske kan du bare glemme...
Vis hele sitatet...
Tja jeg HØRER at de er umusikalske, de liker BARE ting som går fort, alle intervjuene med Herman Li er fulle av tull, gjelder forøvrig Totman også. (som har 5 cder i samlingen sin og den beste han vet om er en Bullet for my valentine og det er ikke engang gitardelen som gjør at han liker den, det er at sangene er bra, som han selv sa.......... )
Kirk Hammet - Blackened
(30 ord)

Sitat av anbugecko
jeg mener alle soloene i metallica - one, men det er noe spesielt over intro soloen som appelerer til meg. metallica - fade to black soloen er jo også sinnsykt bra. I tillegg vil jeg også nevne soloen i metallica - nothing else matters er himmelsk.. mye metallica på en gang, men soloene til kirk hammet er fantastiske.
Vis hele sitatet...
Er jo forsåvidt James og Lars som lager soloene da, ikke Kirk han bare spiller dem.
Daft Punk - Aerodynamic :P
Sikkerhetsklarert
Inflames - Zombie INC

Arch enemy - of the sun

Pantera - floods