Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  156 9786
Fy fan jeg gleder meg ! Bare det ikke er utsolgt
Hvordan har folk i fra vestlandet tenkt å komme seg nedover? Mine miljøprinsipper hindrer meg i å fly, Color Line virker som en dyr løsning og det frister lite å reise med tog til Oslo for derfra å ta Säfflebussen. Noen som vet om det blir satt opp en buss ifra Bergen? Mener å huske at det ble det i fjor..?
Carl Ottho's Avatar
Trådstarter
Sitat av polk
Hvordan har folk i fra vestlandet tenkt å komme seg nedover? Mine miljøprinsipper hindrer meg i å fly, Color Line virker som en dyr løsning og det frister lite å reise med tog til Oslo for derfra å ta Säfflebussen. Noen som vet om det blir satt opp en buss ifra Bergen? Mener å huske at det ble det i fjor..?
Vis hele sitatet...
Jeg tar color line fra stavanger og tog videre. Båten kommer på ca 300 og tog på rundt 350 en vei.. Hadde nok blitt billigere å kjøre, men da kan man jo ikke drikke..
Carl Ottho's Avatar
Trådstarter
Kent på Roskilde ’05!
25.05.2005 Et af Skandinaviens største rockbands meldes klar - svenske Kent spiller deres eneste festivaljob i Roskilde.
ja, der kom kent og :O Får vel høre litt på den nye skiva da.
Har selv bestemt meg for å ta fly i år.. blir for slitsomt med alle andre greier. Bedre å komme dit på en times tid fra gardermoen. Jippi
skal på roskilde i år for første gang, og jeg lurte på hvor mye penger jeg burde ha med meg, hva en kasse øl koster i danmark, mat osv.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Jeg skal vistnok nedover nå, tar fly fra Bergen. Kom på 2300kr. dyrt men mye mer lettvint.
Sitat av r33l
ah! drit fet! Gleder meg til Roskilde! Noen fra nord som skal ta toget nedover?
Vis hele sitatet...
Jada, reiser et gjeng på 5-6stk fra Narvik med tog nedover.

Hvor skal du reise fra, og når?


litt sent svar, men men..
MINST 12år
tore-'s Avatar
Sitat av Gabbler
skal på roskilde i år for første gang, og jeg lurte på hvor mye penger jeg burde ha med meg, hva en kasse øl koster i danmark, mat osv.
Vis hele sitatet...

Lurer på det samme, kanskje det burde bli laget en ny tråd med tips og slikt? drar ned med en gjeng nybegynnere i år, deriblant meg.
Sitat av tore-
Lurer på det samme, kanskje det burde bli laget en ny tråd med tips og slikt? drar ned med en gjeng nybegynnere i år, deriblant meg.
Vis hele sitatet...
En kasse øl er på 30 øl i Danmark, og mener man betaler sånn omkring 10 kroner flaska på festivalen, men det kan være jeg husker feil. I Roskilde by er vel prisene ikke så langt unna hva det er i Norge, kanskje noe billigere. Alkohol og tobakk er jo selvfølgelig billigere da, spesielt alkohol.

Et genialt sted i Roskilde by er ganske stort sted hvor de har noen spilleautomater og flere billiardbord. Der serverer de tuborg-pils til 10kr flaska hvis man kjøper 10 om gangen. Man får også noe abnormt store pommes frittes-porsjoner der til en billig penge, pluss at det er gode sofaer og mulighet til å spille billiard. Perfekt på en formiddag hvor folk er litt slitne.

Husker ikke navnet på stedet, men det ligger et stykke nedi hovedgata hvis man kommer fra stasjonen.
På campen kosta 1 kald kasse øl 180,- i fjor, kjøper du i sentrum får du det mye billigere. Tror det ar et lokalt merke der (Maribo?) som kosta rundt 2 kroner flaska.
Får hvertfall fint en kasse øl for under 100 lappen inni byen.
På et av supermarked greiene hadde de ferdige traller med 2 kasser øl på. Fikk da 24 carlsberg og 30 tuborg for en billig penge.
Sitat av tore-
Lurer på det samme, kanskje det burde bli laget en ny tråd med tips og slikt? drar ned med en gjeng nybegynnere i år, deriblant meg.
Vis hele sitatet...
Blir spennende dette
Skulle nesten hatt en nFF-cometogether
MINST 12år
tore-'s Avatar
Tror ikke jeg hadde stilt opp på det, mer opptatt å bli drita med de jeg kjenner og skyte poteter.
Wooo.. Turboneger kommer!!
Hey, det kommer seg. Bare Trail of Dead kommer nå, så kunne det ikke vært bedre.
Herlig !! Gleder meg bare mer og mer til roskilde
Sitat av Carl Ottho
Jeg tar color line fra stavanger og tog videre. Båten kommer på ca 300 og tog på rundt 350 en vei.. Hadde nok blitt billigere å kjøre, men da kan man jo ikke drikke..
Vis hele sitatet...
Tenkte og på båt og buss, men valget falt heller på fly siden du da kommer rett til køben til den nette sum av 1400kr tur/retur. Deilg å bare hoppe på flyet og rett hjem i senga si den jeg bod 5 min fra flyplassen. Slippe å stresse med tog osv i den heller reduserte tilstanden etter 7 dager på fylla

BTW. Noen som skal ha no kul camp på roskilde eller?? Sliter med å komme med et kult navn. Det som sikkert er det mest aktuelle nå er Uglypeople.camp :P
jippi, har kanskje greid å anskaffe meg kyssesyken rett før roskilde...
off den er sur. kondolerer
▼ ... over en uke senere ... ▼
I dag ble spilleplanen slippet, mye som kræsjer

De har blant annet fått Interpol, Brian Wilson og Bright Eyes til å spille samtidig!
Carl Ottho's Avatar
Trådstarter
Sitat av mcaroni
I dag ble spilleplanen slippet, mye som kræsjer

De har blant annet fått Interpol, Brian Wilson og Bright Eyes til å spille samtidig!
Vis hele sitatet...
Og Kaada/Mike Patton
Jaja, hadde sikkert gått glipp av noen av de uansett..
Bestilt flybillett nå. Noen andre som drar fra Oslo lørdag 25. kl 16:10?
Gleder meg!
Sitat av Smygen

BTW. Noen som skal ha no kul camp på roskilde eller?? Sliter med å komme med et kult navn. Det som sikkert er det mest aktuelle nå er Uglypeople.camp :P
Vis hele sitatet...
Se etter Plan-B (Når alt rakner)-campen på West, rett ved vindmølla. Femte året på rad, blir det vel. Men vi het 'Holiday in Campodia' tidligere.

Drar nedover med bil på lørdag. Har hørt at armbåndene skal deles ut fra og med kl 00:00 søndag. Rimelig beleilig, så slipper vi forhåpentligvis de lange køene ved inngangene. Var jævlig kjipt å stå 4 timer i kø i fjor.

Håper været blir knall. Go' festivæhl!

Minner forøvrig om noen generelle tips folk burde ha i mente;

- Ikke stå foran på Pearl Jam.
- Det nytter ikke å skrike etter tortillas med kjøtt i vegetarsjappa.
- Det serveres heller ikke noe som heter "MANOWAR" i mexisjappa.
- Det lønner seg å ta av seg buksene før man pisser.
- "Festival-gumbo" høres mye bedre ut enn det smaker.
- Aldri gi jernstenger til punkere i rullestol.
- Ikke ta med deg fugler, vindmølla er reine fugle-guillotinen (ikke torturer fuggern, la fuggern værra i fred!).
- Ikke kle deg i lyseblå bob hund-skjorte og gå på black-metal konsert. Jo, forresten, gjør det.
- Bruk alltid "pet-detective coming through"-trikset om du vil klemme deg frem på konserter.
- Om du er skikkelig drita/skew, og må spy, spy på teltet til naboen (som forhåpentligvis er svensk og enda mer drita enn deg selv), så får Claes skylda dagen derpå.
- En pils for mye er bedre enn en pils for lite.
- Det nøtternte å gjemme seg på d-day. Bli med på trashinga.
- "Og ikke spy på asfalten, det tar seg ikke ut".

Flere tips finnes her;
http://www.luftgitar.com/roskildeguide.php
Sist endret av AnaMorph0s|s; 20. juni 2005 kl. 23:16.
Værvarselet virker forøvrig svært lovende;

http://vaer.sol.no/Reise.aspx?ID=307226

Sitat av AnaMorph0s|s
Værvarselet virker forøvrig svært lovende;

http://vaer.sol.no/Reise.aspx?ID=307226

Vis hele sitatet...
*bøye meg ned i støvet ved pcen*
Hihi, været ser ut til å bli bra ja ;D

Hvor skal folket bo forresten? East- eller west-campen?
Sitat av flames
Hihi, været ser ut til å bli bra ja ;D

Hvor skal folket bo forresten? East- eller west-campen?
Vis hele sitatet...
West saaaaaid som ligger på east end. Eller så skal jeg ligge på greencamp, ligger nærmere butikken.

Så det er Plan-B som er da place to be.

Vurderte å ta på meg min liljehvite drakt, så er det noen som ser meg, shout!
skal ligge nederst på vest siden, klart best skjerma og kort til øl salg og tog! Tredje år på rad nå, uansett sol eller gjørme så diggggggger jeg Roskilde WOoooOOOOOoooHooOOO!
er litt krise at Turbo spiller klokken 15:00 da
Sitat av r33l

Vurderte å ta på meg min liljehvite drakt, så er det noen som ser meg, shout!
Vis hele sitatet...
Tro meg, det er gratis pils til alle jeg ser i Spurs-skjorte. Det er det forøvrig alltid.

Så et par ord fra en dansk sponsor;

Forestil dig dette:

Det er onsdag aften på Roskilde, klokken er 20 og du sidder i din lejr med en roskilde-lunken øl i hånden. Solen har skinnet hele dagen og det har kun blæst meget lidt.

Rundt i lejren sidder dine lejr-kammerater. Der er ham, der udfordrede solen med sin blege krop - og tabte. Der er ham, der udfordrede resten af lejren i druk - og tabte. Der er et par fra jeres nabolejr på besøg - de er vildt hyggelige og sender en joint rundt.

Solens skær er blevet let orange og det er begyndt at blive lidt køligt. Du rejser dig for at hente en sweater inde i teltet og smøre dig en makrelmad. Makrel, øl og Roskilde smager som intet andet.

Lige inden du dykker ned i teltet ser du ud over pladsen: Telte så langt øjet rækker; forskellige flag, som du bruger til at forklare, hvor din lejr ligger; fulde glade mennesker, der falder i snak med folk, de aldrig har mødt før. Lyden - lugten! Aaaahhhhhhhh!

Da du begiver dig tilbage til din plads rækker du lige lejr-guitaristen sit instrument og straks er der gang i fællessang, musikquiz og klappeleg.
Sist endret av AnaMorph0s|s; 23. juni 2005 kl. 12:15.
Sitat av AnaMorph0s|s
Tro meg, det er gratis pils til alle jeg ser i Spurs-skjorte. Det er det forøvrig alltid.

Så et par ord fra en dansk sponsor;

Forestil dig dette:

Det er onsdag aften på Roskilde, klokken er 20 og du sidder i din lejr med en roskilde-lunken øl i hånden. Solen har skinnet hele dagen og det har kun blæst meget lidt.

Rundt i lejren sidder dine lejr-kammerater. Der er ham, der udfordrede solen med sin blege krop - og tabte. Der er ham, der udfordrede resten af lejren i druk - og tabte. Der er et par fra jeres nabolejr på besøg - de er vildt hyggelige og sender en joint rundt.

Solens skær er blevet let orange og det er begyndt at blive lidt køligt. Du rejser dig for at hente en sweater inde i teltet og smøre dig en makrelmad. Makrel, øl og Roskilde smager som intet andet.

Lige inden du dykker ned i teltet ser du ud over pladsen: Telte så langt øjet rækker; forskellige flag, som du bruger til at forklare, hvor din lejr ligger; fulde glade mennesker, der falder i snak med folk, de aldrig har mødt før. Lyden - lugten! Aaaahhhhhhhh!

Da du begiver dig tilbage til din plads rækker du lige lejr-guitaristen sit instrument og straks er der gang i fællessang, musikquiz og klappeleg.
Vis hele sitatet...

Definitivt det vakreste jeg har lest på lenge

Men, noen som vet om de tar norske penger dere nede? Det gjør de vel?
jeg har veksla inn noen danske, også har jeg med visa
Så de tar ikke norske penger? Hmm, da får jeg vel veksle inn når jeg ankommer køben da.
Noen som vet om det er mye stjeling? Lurer litt på om jeg skal ta med pengebeltet. (Sånn som er på innsiden av buksa).
Mars Volta kommer ikke. Da går man glipp av noe stort, heldigvis så jeg de live på rockefeller.
The Mars Volta er avlyst

litt kjipt egentlig, men klarer meg fint uten dem

EDIT: bah. du slo meg knubb, hadde vist ikke oppdatert posten
drit kult da? dit skal jeg as
Mine bønner er hørt! Trail of Dead kommer (som stand-in for Mars Volta)!
Sitat av flames
Så de tar ikke norske penger? Hmm, da får jeg vel veksle inn når jeg ankommer køben da.
Vis hele sitatet...
Joda, de har i hvertfall tatt norske penger de siste tre åra, men kursen er ikke så fryktelig bra.

Jeg har blitt frastjålet en CD-spiller og en kasse pils der nede, så tyverier skjer. Pass på stæsjet ditt.
Sitat av knubb
Mars Volta kommer ikke. Da går man glipp av noe stort, heldigvis så jeg de live på rockefeller.
Vis hele sitatet...

Den var kjip.
Jeg hadde gledet meg til å se The Mars Volta. Jaja, da kan jeg i det minste gå på Bloc Party konserten med god samvittighet.

Men for all del, Trail of Dead er ingen dårlig erstatning det heller.
TRAIL OF DEAD SOM ERSTATTER!
1000 ganger bedre enn Mars Volta! KONGE!
Men på Orange Scene da, litt kjipt.
Sist endret av AnaMorph0s|s; 24. juni 2005 kl. 00:27.
Foreløpig pakkeliste:
Sovepose
Telt
Liggeunderlag (er ikke en bortskjemt unge som må ha luftmadrass! SUCKERS)
Lommelykt, greit å ha hører jeg.
25m Gaffateip
Presenning
Tau
Regntøy + støvler
Tau
sokker og boxere, ALOT!
7 skjorter, stygt faenskap jeg aldri bruker
shorts
bukse x 2
genser x 2
Sitat av AnaMorph0s|s
TRAIL OF DEAD SOM ERSTATTER!
1000 ganger bedre enn Mars Volta! KONGE!
Men på Orange Scene da, litt kjipt.
Vis hele sitatet...
Kult! Håper ikke noe kræsjer med dem da.- Synd at man ikke fikk oppleve Mars Volta på Orange.,
Sitat av r33l
Kult! Håper ikke noe kræsjer med dem da.- Synd at man ikke fikk oppleve Mars Volta på Orange.,
Vis hele sitatet...
Det kjipe er at det nettopp gjør det; det går omtrent samtidig med Bloc Party.
Sitat av Dionysos
Det kjipe er at det nettopp gjør det; det går omtrent samtidig med Bloc Party.
Vis hele sitatet...
ah...men går heller på Trail of dead enn Bloc Party
Ålræit folkens! Da ønsker jeg alle sammen som skal på roskilde 2005 en god tur! Stikker nå snart om knappe 4 timer - Peace out!
Carl Ottho's Avatar
Trådstarter
Da drar jeg og. God tur alle sammen!
drar om ca 5 timer, yay
Tja, nå sitter jeg her i East Camp sin nettkafe og hærer på Side Brok :P

Skulle vært et nff-treff, jeg kunne spandert ei pils og greier.