Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4310
For sikkert beskjed om at jeg klager nå også men men jeg gir blaffen. Prøvde melatonin som jeg fikk beskjed om å prøve for flere måneder siden av dere uten av at det ga noen effekt. Prøvd også å forbedre søvnhygenen uten av at det heller hjelper.

Ligger nå 2-3 timer om natten å vrir meg og får ikke sove, får maks 5 timer søvn og det går ikke når jeg trener hardt og jobber, går rundt som en jævla zombie. Legen vil ikke gi meg sovemedisiner siden de er avhengighetsdannende og jeg er bare 20 år. Hva kan jeg si/ gjøre for å overtale han?
Anonym bruker
"Tropisk Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare bestill legetime etter legetime å klag på søvn. Det gjorde jeg og måtte igjennom mange sovetabletter før jeg fikk noe som funka.
Så får du smøre på litt tjukt å si du begynner å få vrangforestillinger pga søvnmangel.
Etter en liten stund med sovetabletter bruker søvnen min å gå tilbake til normalt igjen iallfall så dette med avhengighet skjønner jeg ikke helt. Bruker selv zopiclone av og til, men har brukt det fast også i 2-3 mnd.
Jeg brukte forresten ritalin en periode også og det funka for meg. Ble trøtt og rolig i hodet så sovnet uten sovetabletter etter 1-2 dager på ritalin.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare bestill legetime etter legetime å klag på søvn. Det gjorde jeg og måtte igjennom mange sovetabletter før jeg fikk noe som funka.
Så får du smøre på litt tjukt å si du begynner å få vrangforestillinger pga søvnmangel.
Etter en liten stund med sovetabletter bruker søvnen min å gå tilbake til normalt igjen iallfall så dette med avhengighet skjønner jeg ikke helt. Bruker selv zopiclone av og til, men har brukt det fast også i 2-3 mnd.
Jeg brukte forresten ritalin en periode også og det funka for meg. Ble trøtt og rolig i hodet så sovnet uten sovetabletter etter 1-2 dager på ritalin.
Vis hele sitatet...
Takk for godt svar hva kan disse vrangforestillingene være? Vil ikke overdrive for mye siden jeg allerede sliter psykisk hah
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mordi123 Vis innlegg
For sikkert beskjed om at jeg klager nå også men men jeg gir blaffen. Prøvde melatonin som jeg fikk beskjed om å prøve for flere måneder siden av dere uten av at det ga noen effekt. Prøvd også å forbedre søvnhygenen uten av at det heller hjelper.

Ligger nå 2-3 timer om natten å vrir meg og får ikke sove, får maks 5 timer søvn og det går ikke når jeg trener hardt og jobber, går rundt som en jævla zombie. Legen vil ikke gi meg sovemedisiner siden de er avhengighetsdannende og jeg er bare 20 år. Hva kan jeg si/ gjøre for å overtale han?
Vis hele sitatet...
Rart du ikke fikk noe virkning på melatonin, var det 6mg du fikk? Er vel heller ikke så vanskelig å få imovane på reset?
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har alltid hatt problemer med og sovne, får heller ikke sterke sovemedisiner pga fortid med rus. Men jeg får utskrevet 200mg seroquel og 3mg melatonin. Tar de ca to timer før leggetid og blir sløv som faen, sovner ganske godt av det.
Anonym bruker
"Tropisk Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Takk for godt svar hva kan disse vrangforestillingene være? Vil ikke overdrive for mye siden jeg allerede sliter psykisk hah
Vis hele sitatet...
Paranoia, skygger i sidesynet. Fort gjort å få det med for lite søvn.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er vel heller ikke så vanskelig å få imovane på reset?
Vis hele sitatet...
Har opplevd å få det to ganger. Første gang måtte jeg prøve et par andre ting først, men måtte ikke akkurat mase. Får det bare for en periode da.

Til TS: Foreslå selv at du ønsker å prøve det i en liten periode, for å hente deg inn igjen. Jeg kom selv med forslaget om å prøve det for å hjelpe til å snu døgnrytmen og legen syntes det var en god ide, men det var kun fordi det ikke var noen forventninger om å få det utskrevet igjen etterpå. Det er jo uansett like greit om du klarer å ende opp med å sove uten medesiner.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du virker å ha veldig mye tankekjør knytta til deg selv, internett, sosiale medier osv.
Så punkt en er å kutte ut alle disse tinga som holder deg våken. Å være på internett halve natta er oppskriften på søvnproblemer. Logg av nett minst to timer før leggetid
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fem timer søvn er kanskje ikke optimalt det er jeg enig i, men når du snakker om fem timers søvn til folk med søvnproblemer så vet jeg mange gladelig ville takket om de fikk fem timers søvn. Akkurat det hjelper jo ikke deg naturligvis. Det jeg forsøker å få frem er at kanskje legen vurderer alder og antall timer søvn som relativt ufarlig vs ung alder og medisiner som kan skape avhengighet?

Har du forsøkt antihistaminer? En slags allergitablett? Den hjelper mange og har ofte akseptable bivirkninger og mange får ingen bivirkninger. En blir ikke fysisk avhengig av de, men den kan likevel skape kluss psykisk. At en stresser seg opp om er tom og dermed blir så urolig at en ikke får sove. Snakk med legen om det, evt. i kombinasjon med den du alt har prøvd.
Sitat av mordi123 Vis innlegg
For sikkert beskjed om at jeg klager nå også men men jeg gir blaffen. Prøvde melatonin som jeg fikk beskjed om å prøve for flere måneder siden av dere uten av at det ga noen effekt. Prøvd også å forbedre søvnhygenen uten av at det heller hjelper.

Ligger nå 2-3 timer om natten å vrir meg og får ikke sove, får maks 5 timer søvn og det går ikke når jeg trener hardt og jobber, går rundt som en jævla zombie. Legen vil ikke gi meg sovemedisiner siden de er avhengighetsdannende og jeg er bare 20 år. Hva kan jeg si/ gjøre for å overtale han?
Vis hele sitatet...
Lykke til! Håper du ikke har rushistorikk for da får du ikke annet enn c-preparater! Men med tanke på din unge alder, så får du nok ikke noe annet uansett! Da skal du ha veldig traumer og søvn problemer
Gjør som jeg, kjøre på hvor vanskelig det er å få sovne, og hvor mange oppvåkninger du har om natten, da burde du få utskrevet en pakke Imovan, 7,5mg 30stk, eller Zolpidem 5mg, 28stk.
Anonym bruker
"Tropisk Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av HEL Vis innlegg
Gjør som jeg, kjøre på hvor vanskelig det er å få sovne, og hvor mange oppvåkninger du har om natten, da burde du få utskrevet en pakke Imovan, 7,5mg 30stk, eller Zolpidem 5mg, 28stk.
Vis hele sitatet...
Zopiclone eller Zolpidem er mest for innsovning, holder dårlig på søvn.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Zopiclone eller Zolpidem er mest for innsovning, holder dårlig på søvn.
Vis hele sitatet...
Alimemazin hjelper mot å sove lengre.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har alkoholmisbruk og alkoholavhengighet i journalen min, men har vært edru i noen år nå.
Fikk en pakke 100stk Zopiclone 7,5mg uten å krangle eller mase noe som helst.

Sliter med innsovning og hyppig oppvåkninger, og det funker Zopiclone bra mot for meg ihvertfall, men jeg blir ekstremt trøtt og slapp dagen etter. Er såpass ille noen ganger at jeg faktisk føler meg bedre dagen etter når jeg ikke tar pilla og sover lite..
Seroquel får du kasta etter deg. 25mg fungerer helt strålende.
Mange opplever "zombie"- dagen derpå men jeg personlig har aldri opplevd noe negativt med dette.
Sovner sikkert 5-10 min etter jeg har slengt hodet på puta=)
Sist endret av random119432; 4. desember 2021 kl. 17:08.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei, hvorndan er det å blande zipotin (sovemed) og inux paraset? Ibux og para er jo ikke sterke, men har store doser så kanskje mulig å ut noe de digg fra de? som gir en liten + til zopitin?
Ibux og paracet du tenker? Nei det har ikke noe synergisk effekt med zipotin.