Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6186
Jeg er egentlig en superdedikert tower of deffence nerd, og gratis spillet i vedlagt link er noe av de kjekkeste jeg har vært borti. Man lager en base med soldater, bygger dem opp og må angripe base etter base. Når man angriper en base får man mer plass til flere soldater og etterhvert minsker findens baser og landområder. Målet er og ta over fienden. Jeg trenger noe tilsvarende identisk. Og for de som har peiling, hva heter denne sjangeren spill?


https://www.crazygames.com/game/takeover

PS: Jeg vil gjerne ha tips til et kjøpespill av lignende karakter, det er ikke gratispill jeg ser etter. De fleste av dem har jeg spilt.
Sist endret av pipestilk; 21. juni 2021 kl. 11:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De heter tower defence, bare å google i vei De fleste er flash spill, men kan jo alltids sjekke steam og
Veldig fan av Kingdom Rush-spillene, litt usikker på om de er laget for pc, men kost meg mye med de på mobil/ipad.
Rip 8-4-23
Defence grid 2 er konge
Sjekk ut Risen Kingdom på steam, det er ikke full tower defense men i praksis blir det til at man choker mappet som i en tower defense uansett.

Det har lite replayability ettersom det ikke er noen maps med uendelige waves etc, men jeg spiller endel av mapsa om og om igjen. Etter litt øvelse blir man klart mye bedre og ting som er frustrerende første gangen er en lek når man kommer tilbake igjen. Det har en liten campaign som er ganske kul og koster bare 71,- kroner. Absolutt underholding verdt en halv kinobillett.
Pipestilk
Trådstarter
Sitat av Shuriken Vis innlegg
De heter tower defence, bare å google i vei De fleste er flash spill, men kan jo alltids sjekke steam og
Vis hele sitatet...
Som nevnt i innledningen, så elsker jeg tower defence og har spilt gjennom alt som er. Men ingenting er i nærheten av overnevnte, og det skiller seg ut fra vanlige TD spill med tanke på at man tar over baser til fienden. Ikke at monstre angriper og må drepes før målstreken.

Sitat av Yochi Vis innlegg
Veldig fan av Kingdom Rush-spillene, litt usikker på om de er laget for pc, men kost meg mye med de på mobil/ipad.
Vis hele sitatet...
Kingdom rush serien er kansje de beste TD spillene jeg har spilt sett bort i fra det nye, det var ganske skuffende. Kingdom rush venegance som det heter.

Sitat av Sæd Vis innlegg
Defence grid 2 er konge
Vis hele sitatet...
Der må jeg si meg uenig med deg, det kan ikke sammenlignes med TD-spill som kingdom rush i innlevelsen. Men det er vel smak og behag. Dedence grid 1 og 2 har blitt skrutt opp i skyene på flere floraer uten at jeg skjønner bæret av hvorfor.

Sitat av Katt Vis innlegg
Sjekk ut Risen Kingdom på steam, det er ikke full tower defense men i praksis blir det til at man choker mappet som i en tower defense uansett.

Det har lite replayability ettersom det ikke er noen maps med uendelige waves etc, men jeg spiller endel av mapsa om og om igjen. Etter litt øvelse blir man klart mye bedre og ting som er frustrerende første gangen er en lek når man kommer tilbake igjen. Det har en liten campaign som er ganske kul og koster bare 71,- kroner. Absolutt underholding verdt en halv kinobillett.
Vis hele sitatet...

Takk for tips, det skal sjekkes ut
Sist endret av pipestilk; 21. juni 2021 kl. 14:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Eufloria HD er et veldig artig strategi spill som har flere av elementene du er på jakt etter, dette får du på IOS og android. (Tror det er på Steam også)

Du starter med et begrenset antall tropper, så bygger du deg opp før du invaderer fiendens planeter/asteroider.

Så etter du har tatt over noen planeter/asteroider så må du bygge deg opp igjen og fordele troppene dine slik at du kan beskytte dem mot fiendens angrep.

Målet er å erobre og kolonisere alle planetene/asteroidene på kartet og overvinne fienden.

Spillet har en historie, samt ambeint musikk som gjør spillopplevelsen avslappet, samt intenst til tider.

Anbefaler å gi det et forsøk dersom du ikkje allerede har spilt det

https://apps.apple.com/no/app/euflor...484072119?l=nb
Sist endret av FreeMax; 21. juni 2021 kl. 14:37.
Pipestilk
Trådstarter
Sitat av FreeMax Vis innlegg
Eufloria HD er et veldig artig strategi spill som har flere av elementene du er på jakt etter, dette får du på IOS og android. (Tror det er på Steam også)

Du starter med et begrenset antall tropper, så bygger du deg opp før du invaderer fiendens planeter/asteroider.

Så etter du har tatt over noen planeter/asteroider så må du bygge deg opp igjen og fordele troppene dine slik at du kan beskytte dem mot fiendens angrep.

Målet er å erobre og kolonisere alle planetene/asteroidene på kartet og overvinne fienden.

Spillet har en historie, samt ambeint musikk som gjør spillopplevelsen avslappet, samt intenst til tider.

Anbefaler å gi det et forsøk dersom du ikkje allerede har spilt det

https://apps.apple.com/no/app/euflor...484072119?l=nb
Vis hele sitatet...
Takk, det virker i likhet med risen kingdom til å være eksakt det jeg trenger
Sist endret av pipestilk; 21. juni 2021 kl. 15:33.