Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 7355
Jeg har spist xanor i ca 1 år.. Startet på 4 mg, som jeg fikk veldig WOW virkning av.. dette varte til jeg måtte øke til 10 mg.. Nå er jeg på 15.. Men jeg føler ingen spesielt god virkning lenger.. Blir rolig, selvfølgelig. Men rusa blir jeg ikke lenger.. og det vil man jo gjerne bli.. Noens om vet hva jeg skal gjøre med det? prøvde å høyne dosen i går i tillegg til alkohol. Men det hjalp heller ikke? Noen som vet hva jeg skal gjøre med det? Har de rett og slett sluttet å virke på meg? Burde jeg bytte til noe annet? i så fall hva? Dumme spørsmål. Men læreren min fortalte meg at det var lov. Og noe av det hun sa må jeg jo høre på.. Unnskyld om jeg har gjort noe feil her nå. Har vært her i ca 5 minutter, så det er ikke så lat for mye jeg skjønner.. håper bare på svar.
Slutte i en periode? Eller er ikke det et alternativ?
Sist endret av Beis; 29. september 2013 kl. 13:16.
Du får finne deg noe annet å ruse deg på. Du kan bare glemme å få noe rus av benzodiazepiner etter jevnlig bruk av xanor i over ett år.
Sitat av Beis Vis innlegg
Slutte i en periode? Eller er ikke det et alternativ?
Vis hele sitatet...
egentlig ikke.. sluttet i 2 uker.. og de ukene ble tilbrakt i senga, med litt for mye smerter for min del.. Følte meg mer død en levende, for ikke å snakke om deppa.. Vil heller finne en måte å få de til å funke på igjen, dersom det er mulig.

Sitat av Muradi Vis innlegg
Du får finne deg noe annet å ruse deg på. Du kan bare glemme å få noe rus av benzodiazepiner etter jevnlig bruk av xanor i over ett år.
Vis hele sitatet...
åh faen? Mener du det? Jeg bor på landet skjønner du.. så xanor er det eneste jeg får tak i..
Du har jo tydeligvis opparbeidet deg en tolleranse for stoffet.
Det eneste du kan gjøre er å slutte med xanor i en periode så tolleransen forsvinner.
Sist endret av Bombasa; 29. september 2013 kl. 13:28.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Du har jo tydeligvis opparbeidet deg en tolleranse for stoffet.
Det eneste du kan gjøre er å slutte med xanor i en periode så tolleransen forsvinner.
Vis hele sitatet...
ææh.. veldig lite lyst til det.. Da jeg hadde to forferdelige uker, sist jeg "sluttet" med det.. men, har du i så fall noen ide om hvor lenge jeg må være uten?

Fikk vite nå at jeg kunne få tilbake nesten like god virkning om jeg blander med apodorm og alkohol. noen som vet om det stemmer?
Sitat av lollipopslut Vis innlegg
Fikk vite nå at jeg kunne få tilbake nesten like god virkning om jeg blander med apodorm og alkohol. noen som vet om det stemmer?
Vis hele sitatet...
Hvis det stemmer, så er det bare en midlertidig løsning.
Tolleransen du har nå vil bare øke og øke til du ikke får effekt overhodet.

Bytt over til noe annet en stund.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hvis det stemmer, så er det bare en midlertidig løsning.
Tolleransen du har nå vil bare øke og øke til du ikke får effekt overhodet.

Bytt over til noe annet en stund.
Vis hele sitatet...
huffda.. Vet ikke om det stemmer en gang jeg.. Bor på landet skjønner du, så jeg får vel ikke tak i noe annet.. men om jeg skulle gjort det, har du noen tips til hva? Beklager for mas.. Og takk for svar
Du har gått fra 5mg-WOW effekt til 15mg-meh effekt.
Du skjønner vel selv at du har opparbeidet deg en tolleranse mot Xanor, og at en slik tolleranse ikke forsvinner av seg selv?

Tolleransen vil bare stige og stige så lenge du bruker Xanor.
At du øker dosen enda mer eller blander med andre stoffer for økt effekt vil nok funke en stund, men tolleransen vil øke og øke.
Om enda et år så kan det være at du kan ta 40mg uten å få ordentlig funk.

Hvor lenge du må være borte fra Xanor for at tolleransen skal forsvinne vet jeg ikke, men regner med det er en stund da du var uten stoffet i to uker uten at tolleransen sank nevneverdig?
Sist endret av Bombasa; 29. september 2013 kl. 14:41.
jess, jeg skjønner at den ikke forsvinner av seg selv.. Det jeg var ute etter, var vel mer tips til hva jeg kan gjøre for å øke virkningen nå. Om jeg kan øke dosen til 20 mg og gå tilbake til WOOW effekten av det, eller hvilke stoffer jeg kan blande med. Problemene som kommer om et år får jeg heller ta om et år.

Det er nok litt lenger enn jeg greier ja..

Takk for svar. I allefall
Fikk grøsninger når jeg leste om bruken din. Anbefaler virkelig å slutte, benzoavhengighet er ikke til å spøke med. Gå til legen for å få nedtrappingsplan. Det vil bli et rent helvete for deg men jo lenger du utsetter det, desto verre blir det. Du kan ikke fortsette å øke dosen i all evighet.
Sist endret av Grix; 29. september 2013 kl. 15:26.
Huff. Du. Er. Fucked.

Hva slags lege er det du har som har gitt ett ungt menneske xanor i 1 år. Går utifra at du er ung, siden du har en lærer.

Prøv å kom deg ut i naturen å bli frisk igjen. Begynner du å drikke i tillegg ender du sikkert som det værste vraket. Men det er kanskje det du vil. Jeg tviler på at du blir noe bedre av å fortsette å ta medisiner. Det gjelder å manne/kvinne seg opp litt å ta støyten. Føl deg som ett helvete i 1 måneds tid, så kanskje du kan komme deg ut av pillehelvetet.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Huff. Du. Er. Fucked.

Hva slags lege er det du har som har gitt ett ungt menneske xanor i 1 år. Går utifra at du er ung, siden du har en lærer.

Prøv å kom deg ut i naturen å bli frisk igjen. Begynner du å drikke i tillegg ender du sikkert som det værste vraket. Men det er kanskje det du vil. Jeg tviler på at du blir noe bedre av å fortsette å ta medisiner. Det gjelder å manne/kvinne seg opp litt å ta støyten. Føl deg som ett helvete i 1 måneds tid, så kanskje du kan komme deg ut av pillehelvetet.
Vis hele sitatet...
Siden hun sier at hun bor på landet og Xanor er det eneste som er å få tak i, så tror jeg at disse pillene ikke stammer fra en lege.
Sist endret av Bombasa; 29. september 2013 kl. 17:06.
Sitat av lollipopslut Vis innlegg
jess, jeg skjønner at den ikke forsvinner av seg selv.. Det jeg var ute etter, var vel mer tips til hva jeg kan gjøre for å øke virkningen nå. Om jeg kan øke dosen til 20 mg og gå tilbake til WOOW effekten av det, eller hvilke stoffer jeg kan blande med. Problemene som kommer om et år får jeg heller ta om et år.

Det er nok litt lenger enn jeg greier ja..

Takk for svar. I allefall
Vis hele sitatet...

"får jeg heller ta om et år"


Du skjønner at dette går over streken nå, og du begynner å bli ett skikkelig dophue? Ta tak i dette nå og finn på en fin hobby som trening etc til du får effekt igjen, og da bare bruk det som rekreasjon etter du har f eks gjennomført en trening du føler deg stolt av eller noe i den duren.


My 5 cent's for today..
Sitat av Grix Vis innlegg
Fikk grøsninger når jeg leste om bruken din. Anbefaler virkelig å slutte, benzoavhengighet er ikke til å spøke med. Gå til legen for å få nedtrappingsplan. Det vil bli et rent helvete for deg men jo lenger du utsetter det, desto verre blir det. Du kan ikke fortsette å øke dosen i all evighet.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det, sånn egentlig. Men jeg sliter litt(dårlig unnskyldning) men jeg er rett og slett ikke motivert for å slutte.. Takk for svar

Sitat av gotejds Vis innlegg
Huff. Du. Er. Fucked.

Hva slags lege er det du har som har gitt ett ungt menneske xanor i 1 år. Går utifra at du er ung, siden du har en lærer.

Prøv å kom deg ut i naturen å bli frisk igjen. Begynner du å drikke i tillegg ender du sikkert som det værste vraket. Men det er kanskje det du vil. Jeg tviler på at du blir noe bedre av å fortsette å ta medisiner. Det gjelder å manne/kvinne seg opp litt å ta støyten. Føl deg som ett helvete i 1 måneds tid, så kanskje du kan komme deg ut av pillehelvetet.
Vis hele sitatet...
Jeg kjøper "på gata" så fikk ikke av legen. I know i know.. Nei jeg vil ikke ende opp som noe vrak. Og joda det begynner å skremme meg litt.. Er dessverre veldig lite motivert for å slutte. Takk for svar

Sitat av Mozzie Vis innlegg
"får jeg heller ta om et år"


Du skjønner at dette går over streken nå, og du begynner å bli ett skikkelig dophue? Ta tak i dette nå og finn på en fin hobby som trening etc til du får effekt igjen, og da bare bruk det som rekreasjon etter du har f eks gjennomført en trening du føler deg stolt av eller noe i den duren.


My 5 cent's for today..
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skjønner det.. Men dum som jeg er er jeg veldig lite motivert for å slutte. På grunn av problemer jeg ikke vil gå inn på her. Jada. Dårlig unnskyldning. Jeg vet. Takk for svar uansett
Du har 3 valg:

1) Dra til legen å få hjelp til å slutte.
2) Bytt ut Xanor med et annet rusmiddel.
3) Ta større doser og skyv problemene dine frem i tid.

Hvis du føler deg nede idag, så vil punkt tre rive deg i stykker når den tid kommer.
Sist endret av Bombasa; 29. september 2013 kl. 18:44.
Enten trapp ned over et halvt år, eller gå over til Rivotril (kan fås på nettet, google it) og trapp ned over et par mnd. Å kutte ut benzo uforsvarlig (cold turkey) kan skade deg for livet, eller drepe deg, så helst burde du gått til en lege med dette. 15mg er jævlig mye.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Du har 3 valg:

1) Dra til legen å få hjelp til å slutte.
2) Bytt ut Xanor med et annet rusmiddel.
3) Ta større doser og skyv problemene dine frem i tid.

Hvis du føler deg nede idag, så vil punkt tre rive deg i stykker når den tid kommer.
Vis hele sitatet...

Valg 2 og 3 er ikke reelle valg om man vil ha et godt og sunt liv, og TS, håper du er nok selvreflektert at om du ser over postene dine og hva du har svart i denne tråden, at du ser du har et problem. Og det beste er rett og slett å slutte cold turkey, altså legge pillene på hylla og velge å ikke svelge flere tabbiser fordi ting er viktigere her i livet.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Valg 2 og 3 er ikke reelle valg om man vil ha et godt og sunt liv, og TS, håper du er nok selvreflektert at om du ser over postene dine og hva du har svart i denne tråden, at du ser du har et problem. Og det beste er rett og slett å slutte cold turkey, altså legge pillene på hylla og velge å ikke svelge flere tabbiser fordi ting er viktigere her i livet.
Vis hele sitatet...
Som bloodshoteyes sier, så er det å slutte cold turkey en heller dårlig ide.
Å dra til legen for å få hjelp der er nok den desidert beste løsningen.
Det er farlig å gå cold turkey når det gjelder benzo. Om du plutselig ikke skulle få tak i de lenger vil du ha et alvorlig problem. Jeg anbefaler på det sterkeste at du oppsøke en lege for å drøfte dine problemene som gjør at du må ta benzo. Dine medisiner bør og komme fra en lege.
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Det er farlig å gå cold turkey når det gjelder benzo. Om du plutselig ikke skulle få tak i de lenger vil du ha et alvorlig problem. Jeg anbefaler på det sterkeste at du oppsøke en lege for å drøfte dine problemene som gjør at du må ta benzo. Dine medisiner bør og komme fra en lege.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Får mye oppfølging av lege og dps om grunnene til at jeg har valgt å ruse meg. Men rusen har aldri bært et tema. Det vet de ikke om.. Men jeg får se hva jeg gjør. Dum som jeg er vil jeg jo ikke slutte, og da kommer det neppe til å gå veldig bra.. Men jeg får se om jeg tør å ta det opp med legen. Kanskje vi finner it noe. Er bare redd at alt da pluttselig handler om rus. Mens alt annet blir skjøvet til side.. Slikt har skjedd før.. Ikke med meg, men med mange nok
Det som er synd er at rusmisbruk i journalen vil gjøre det vanskelig å få medisiner som kan brukes til rus.. dvs medisiner som faktisk kan hjelpe deg. Jeg ville gått til fastlegen, og så byttet lege helt til jeg fant en som ikke bare fulgte boka blindt.
Bare lurer, men hvor mye bruker du egentlig i uken på Xanor?
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det som er synd er at rusmisbruk i journalen vil gjøre det vanskelig å få medisiner som kan brukes til rus.. dvs medisiner som faktisk kan hjelpe deg. Jeg ville gått til fastlegen, og så byttet lege helt til jeg fant en som ikke bare fulgte boka blindt.
Vis hele sitatet...
Nja,min fastlege er veldig ålreiet. Når han fant ut at jeg hadde hepatitt c (behandlet og frisk 2010) trodde jeg og at jeg kunne se langt etter de smertestillende jeg fikk pga smerter. Nå som jeg har store nakkesmerter etter prolaps får jeg OxyContin og får beholde Sobril som jeg brukte fast før, men jeg har trappet ned å bruker de kun av og til. Jeg har aldri jugd for legen. Kommer ann på legen og deg, det blir et tillitsforhold.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det som er synd er at rusmisbruk i journalen vil gjøre det vanskelig å få medisiner som kan brukes til rus.. dvs medisiner som faktisk kan hjelpe deg. Jeg ville gått til fastlegen, og så byttet lege helt til jeg fant en som ikke bare fulgte boka blindt.
Vis hele sitatet...
jeg vet det. Har vel egentlig gitt opp å tro på at slike leger finnes.. men jeg har nettopp byttet fastlege.. så kanskje jeg gjør et forsøk med han

Sitat av dingobingo Vis innlegg
Bare lurer, men hvor mye bruker du egentlig i uken på Xanor?
Vis hele sitatet...
har ikke helt oversikten. men vil tro det har begynt å bli ganske mye :P

Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Nja,min fastlege er veldig ålreiet. Når han fant ut at jeg hadde hepatitt c (behandlet og frisk 2010) trodde jeg og at jeg kunne se langt etter de smertestillende jeg fikk pga smerter. Nå som jeg har store nakkesmerter etter prolaps får jeg OxyContin og får beholde Sobril som jeg brukte fast før, men jeg har trappet ned å bruker de kun av og til. Jeg har aldri jugd for legen. Kommer ann på legen og deg, det blir et tillitsforhold.
Vis hele sitatet...
oxy? Åh herre.. gi meg litt da? haha, neida.. men det høres ut som du har vært heldig med lege.. Det har IKKE jeg vært hittil.. men har nettopp byttet, så håper på litt bedre kontakt der
Dosering:
Behandlingsperioden bør være så kort som mulig. Nødvendigheten av behandlingen med alprazolam og egnet dose bør revurderes jevnlig for hver pasient. Initialt gis 0,5-1 mg ved sengetid. Dosen individualiseres med doseøkninger som ikke overstiger 1 mg hver 3.-4. dag. Ved bruk av tabletter fordeles døgndosen på 3-4 doser. Ved bruk av depottabletter fordeles døgndosen på 1-2 doser. Som vedlikeholdsdosering gis opptil 6 mg pr. dag, men i enkelte tilfeller kan maksimalt gis 10 mg pr. dag i delte doser. Nedtrapping og seponering skal gjøres med høyst 0,5 mg pr. 3. dag ev. pr. uke. ALPRAZOLAM ER EFFEKTIVT I INNTILL 8 MÅNEDER. (klarer ikke få til sånn understreking...)


Hvertfall hentet fra felleskatalogen http://www.felleskatalogen.no/medisi...-pfizer-565512
Skjønner problemstillingen med å dra opp rusmisbruk hos legen, har selv vært borti det. Fastlegen er jeg ærlig med, men de andre ville vite hvor jeg fikk det fra. (LOL) Følte ikke jeg ble tatt på alvor etter det.

Men du kan jo velge å trappe ned med lege eller uten. Diazepam er utmerket til det, start med så lav dose du klarer og trapp rolig nedover.
Dizepam kan være fint å trappe ned på, ikke alle det funker på men... I værstefall så spør etter Rivotril (ja jeg veit det ikke gjør ting bedre), men det er hertfall mildere enn Xanor.

Syntes det har blitt skummelt lett å få ta i Xanor om dagen! Da tenker jeg fra legen...
Jeg syntes oppriktig synd på deg.

Les deg opp på nedtrapping, benzodiapine withdrawal manual ellerno sånt.
Gå til legen legg det frem som det er.
Avtal nedtrapping og hold kontakt.

IKKE bråslutt, du vil ha et normalt liv etter du er ferdig med det her.
Aldri bråslutte med benzo, må trappe ned sakte, noe annet er farlig. Helt utrolig at leger er så slepphendte på de pillene. Og at noen i det hele tatt tør å bruke så mye av dem.

Lykke til!
Spiste mye rivotrill og xanor for og få sove i en periode på 4år da jeg var kokain avhengig. du bør roe ned en stund la fra meg daglig bruk av kokain (alltid i nesen) Januar 2012 pga blåmann å flere blåmenn! har spist alt av piller og ingenting virker, Kun xanor som klarte å få meg gjennom dagen så vett jævlig godt ossen det er. på Vestlandet her blir xanor satt stor pris på, bytte?
nå leste ikke jeg hele tråden men er disse norske? spis deg noen gode apotek pommrits/ hundebein. 2mg. hell nedpå noe sprit. sett deg på en R-sykkel. overlever du bør du ta en god pause den dag i dag klarer jeg meg med 1/2 hundebein til dagen. men kunsten er å legge rusen til side å bruke det til det det er til. så bil du en dag kunne ruse deg igjen eller forstår at live ikke er så kjedelig.

Fuck å dritt i mine skrive feil Lykke til

mvh

Leste at du var syk. er selv syk. som gjorde meg arbeids ledig. (ikke psykisk/medisiner). Lege besøk opptil 2-3 ganger i uken siden 11 års aldern. nå 24.. Alt om meg handler nå om rus å kriminalitet nå virker det som..ikke noe hjelp å få til noen ting.. Men du har spist deg på tur på piller du har fått skrevet ut fra starten? da vil legen alltid være hjelpsom uansett..Det er like mye hans feil staunaupau!
Sitat av lollipopslut Vis innlegg
jeg vet det. Har vel egentlig gitt opp å tro på at slike leger finnes.. men jeg har nettopp byttet fastlege.. så kanskje jeg gjør et forsøk med han



har ikke helt oversikten. men vil tro det har begynt å bli ganske mye :P



oxy? Åh herre.. gi meg litt da? haha, neida.. men det høres ut som du har vært heldig med lege.. Det har IKKE jeg vært hittil.. men har nettopp byttet, så håper på litt bedre kontakt der
Vis hele sitatet...

Du må forlange hjelp hos fastlegen din og det tror jeg at du får også,altså hjelp til nedtrapping på benzo,trodde legene var pliktig å hjelpe med sånt