Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1301
God dag! Etter en heller heldig sopptur denne morgenen fikk jeg og kompisen en ide, nemlig å lage fløtegratinerte poteter med fleinsopp til middag. Så da kommer spørsmålet; er det i det heletatt mulig, mtp. steketemperatur osv? Gjerne del oppskrifter og erfaringer om noen har erfaring med flein i "middagen" fra tidligere. :-)

Takker for alle svar!
Sist endret av T.J; 15. september 2013 kl. 14:23.
Min forståelse av å lage mat med flein er at psilocin slutter å være psilocin hvis den blir for oppvarmet, mens at psilocybin er mer hardbarket. Siden spiss fleinsopp ikke inneholder psilocin men så godt som bar psilocybin vil det nok gå greit, men kanskje ha litt lav varme for å være sikker. Kokpunktet til psilocybin er rundt 500 grader celsius så at det skal kokes bort er ikke noe å være redd for.

En av tingene dere burde thenke på however er at det vil ta lengre tid for psilocybinet å komme i kroppen ettersom det er så mye annet, så vil heller rekomendere noe enklere som å grinde det opp i juice eller spise dem rå. Men det er fult mulig.
Slik jeg har forstått, er det ikke uvanlig å bli kvalm etter inntak av flein, og jo mer mat i magen, jo større sjans for at det kommer opp igjen.

Sitat av Gateavisa
Det hjelper også om du faster den dagen du tar trippen, kanskje bare en frukt til frokost. Da tar det også kortere tid før virkningen begynner: pluss/minus en time etter inntak.
Vis hele sitatet...
Gateavisa

Så selv om det sikkert går fint å lage fløtegratinerte poteter med fleinsopp, tror jeg dere får en bedre opplevelse dersom dere begrenser matinntaket før inntak av flein.