Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  163 17937
Sitat av Settoz Vis innlegg
Nåja.. Jeg kjøper heller en jakke til 1500 - 2500 kroner når jeg vet den holder meg varmere og er vanntett.
Vis hele sitatet...
Har en snowboard jakke til 800,-
Funker som fjell, aldri kjent kulda eller vannet, og er like fin til tur på fjellet som i bakken.
Forrige jakka mi kosta 600,- og var likedan.

EDIT: Skal nevnes at gamlesnowboardbuksa kosta rundt 600,- og min nye til ca. 700 funker likedan, begge er gode bukser.
Sist endret av Freddy_fred5; 27. februar 2012 kl. 18:22.
For min del er det komfort, kvalitet og passform som spiller inn ved kjøp av klær.
Går ofte i merkeklær pga. denne typen klær som regel innfrir disse kravene.
Men det å bruke tusenvis av kroner for å booste pimpfaktoren for å kunne fremstå som en kvalmende metroseksuell italiensk fotballspiller eller en eller annen Paradice Hotell-fyr, er ikke akkurat noe jeg higer etter.

Jeg liker best å holde meg velkledd, men likevel anonym.
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Jeg bruker bare merkeklær (Jean Paul, Polo, Hugo boss, osv.) Og for meg er det helt surrealistisk å tenke på å gå i klær fra H&M og sånt.

Hvorfor bruker jeg bare merkeklær? Fordi jeg føler meg som en fattiglus hvis jeg går i H&M og Cubus klær. Og man får også mer respekt hvis man kommer med en jakke til 7000 enn en billig 3000 kroners jakke. Det er også ofte bedre garanti på merkeklær f.eks hvis Canada Gooseen min blir ødelagt er det bare og sende den til fabrikken og de sender en nyen tilbake.
Vis hele sitatet...
Pappa betaler, ja....
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Jeg bruker bare merkeklær (Jean Paul, Polo, Hugo boss, osv.) Og for meg er det helt surrealistisk å tenke på å gå i klær fra H&M og sånt.

Hvorfor bruker jeg bare merkeklær? Fordi jeg føler meg som en fattiglus hvis jeg går i H&M og Cubus klær. Og man får også mer respekt hvis man kommer med en jakke til 7000 enn en billig 3000 kroners jakke. Det er også ofte bedre garanti på merkeklær f.eks hvis Canada Gooseen min blir ødelagt er det bare og sende den til fabrikken og de sender en nyen tilbake.
Vis hele sitatet...
Du går ikke tilfeldigvis på BI også?
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Jeg bruker bare merkeklær (Jean Paul, Polo, Hugo boss, osv.) Og for meg er det helt surrealistisk å tenke på å gå i klær fra H&M og sånt.

Hvorfor bruker jeg bare merkeklær? Fordi jeg føler meg som en fattiglus hvis jeg går i H&M og Cubus klær. Og man får også mer respekt hvis man kommer med en jakke til 7000 enn en billig 3000 kroners jakke. Det er også ofte bedre garanti på merkeklær f.eks hvis Canada Gooseen min blir ødelagt er det bare og sende den til fabrikken og de sender en nyen tilbake.
Vis hele sitatet...
Say what?
/sarcasm? håper jeg..
Har selv en god del "Ungdomsklær". Er 19 år, og begynte å kjøpe disse klærne for en 2 år siden.
Må si jeg bruker klærne mine til det maksimale. Da jeg kjøpte en Burton jakke for 2400 kroner, og brukte den i 3 år, den fungerte fortsatt, men var allikevell på tide med bytte ville jeg si. Har også en 6-7 T-skjorter med skate/snowboarding merke. 3-4 bukser, 4-5 gensere.
Vil si at det er 100% verdt det på grunn av kvaliteten, men personlig så liker jeg bare stilen jeg får fra disse klærne, og føler at de passer min personlighet.
Skal da også nevnes at jeg er litt av en nerd, så har en god del "Nerd-quote" t shirts fra programmering, spill og operativsystem.
Kjøper som oftest ikke klær fra "Billig" kjeder, fordi jeg vil at folk skal se at jeg bryr meg om hvordan jeg ser ut!
Sitat av Rediver Vis innlegg
Vil si at det er 100% verdt det på grunn av kvaliteten, men personlig så liker jeg bare stilen jeg får fra disse klærne, og føler at de passer min personlighet.
Vis hele sitatet...
No offence, men viss de passer din personlighet, som du sier, så sier det meg at du er en person som følger strømmen og ikke har egne meninger.

Jeg går med skinnjakke, hettejakke, tilsittende bukser, square-toe boots og har skikkelig greasy ducktail-sveis. Vil likevel ikke si at det reflekterer personligheten min, siden jeg verken er "lost in the 50's", eller spesielt harry. Jeg synes rett og slett det ser kult ut.
Sist endret av McLovin; 28. februar 2012 kl. 10:46.
Eneste jeg kan si er at MANGE billig-boxere har rar passform og er nyskjerrige som faen.
Sist endret av sgt_coke; 28. februar 2012 kl. 11:00.
Kjøper bukser -/- jeans ifra lagerutsalget, og går aldri rundt med T-skjorter, men billige rutete skjorter kjøpt i Tyrkia eller andre land som er billige på det. (Fake boss.)
Og for ikke å glemme att jeg har en kurv med 30+ hjemmestrikket sokker ifra bestemor. Billig!

Går derimot dagelig rundt med en original Alexander skinn jakke til 4500 <- Merkeklær!
Sist endret av Europeanut; 28. februar 2012 kl. 11:56. Grunn: Hvorfor endret du på innlegget?
Er enig i det som blir sagt ellers i tråden om at DC, WESC osv går under en helt annen form for "merkeklær" en f.eks Ralph Lauren, Jean Paul osv.

Har selv en genser fra DC som jeg fikk i julegave for 2 år siden, denne fungerer utmerket på en søndag hvor jeg sitter inne å slapper av, men er som nevnt tidligere i tråden utrolig flashy når det kommer til logoen, og eller føles den helt lik som en hvilken som helst annen hettegenser jeg har brukt.

Ellers liker jeg å legge litt penger i ting som skal vare. Gikk til innkjøp av en Saki-dunjakke og Timberland-sko før vinteren slo inn (ikke at den egentlig gjorde det), og er meget fornøyd mde plaggene. Bukser og gensere/skjorter er også ting jeg liker å legge litt penger i. Med tanke på at klær brukes så og si hele tiden bortsett fra når du sover, synes jeg det er verdt å legge nok penger i det til at det føles helt komfortabelt.
Har kjøpt mye HM bukser, men jeg syntes de er harde og fæle, ser ikke like fine ut, og blir fort slitt.
Dyrere "merker" kjøper jeg i ny og ned, men det er ikke typiske merkene som DC, Burton og alle de merkene.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Eneste jeg kan si er at MANGE billig-boxere har rar passform og er nyskjerrige som faen.
Vis hele sitatet...
Og mange av de dyrere merkene revner før du en gang rekker å tenke på å slippe en liten fis.
Björn Borg f.eks., bevare meg vel for noe overpriset lavkvalitetsmøkk!
Sitat av Knask Vis innlegg
Og mange av de dyrere merkene revner før du en gang rekker å tenke på å slippe en liten fis.
Björn Borg f.eks., bevare meg vel for noe overpriset lavkvalitetsmøkk!
Vis hele sitatet...
Har jeg aldri hatt problem med. Har kanskje hull i èn boxer som er mangfoldige år gammel, men eller har jeg veldig gode erfaringer med Bjørn Borg.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Har jeg aldri hatt problem med. Har kanskje hull i èn boxer som er mangfoldige år gammel, men eller har jeg veldig gode erfaringer med Bjørn Borg.
Vis hele sitatet...
BB har en tendens til å rakne langs sømmen som går langs strikken, ihvertfall for mitt vedkommende.
Kommer ikke til å bruke mer penger på slikt søppel i fremtiden.
Sitat av Knask Vis innlegg
BB har en tendens til å rakne langs sømmen som går langs strikken, ihvertfall for mitt vedkommende.
Kommer ikke til å bruke mer penger på slikt søppel i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Usikker på om det var Bjørn Borg, men jeg har som sagt èn boxer med hull i. Og det er midt fremfor endetarmsåpningen. Kun slitasje, med andre ord.
Bare for å ta det først som sist: Bjørn Borg er (blitt) et billigmerke som er blitt så utvanna som en følge av dumping i de forskjellige markedene pluss lave priser. Så å referere til det som et highend brand er som å omtale en Nissan som en bil i premium klassen.
Eneste jeg bruker som ikke er merkeklær er sokker. Som min gode venn Saddam engang sa: "Sokker er sokker, ikke kast bort penger"
Sist endret av ZombieShit; 28. februar 2012 kl. 19:03.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Har jeg aldri hatt problem med. Har kanskje hull i èn boxer som er mangfoldige år gammel, men eller har jeg veldig gode erfaringer med Bjørn Borg.
Vis hele sitatet...
Björn Borg er merket for alle som liker hull for å lufte pungen.

Selv er boksere det eneste jeg går in for å kjøpe litt dyrt fordi de krever litt penger for å få en passform som ikke sklir opp i rumpa hver gang man reiser seg opp. Så er det dette med at bokserne man for kjøpt på H&M faktisk revner oftere en det BB gjør etter min erfaring.
Sitat av sparco Vis innlegg
Bare for å ta det først som sist: Bjørn Borg er (blitt) et billigmerke som er blitt så utvanna som en følge av dumping i de forskjellige markedene pluss lave priser. Så å referere til det som et highend brand er som å omtale en Nissan som en bil i premium klassen.
Vis hele sitatet...
Det har jeg ikke gjort heller.
Jeg skriver at det er dyrere boxere enn såkalte billig-boxere som sgt_coke nevnte:

Sitat av Knask Vis innlegg
Og mange av de dyrere merkene revner før du en gang rekker å tenke på å slippe en liten fis.
Björn Borg f.eks., bevare meg vel for noe overpriset lavkvalitetsmøkk!
Vis hele sitatet...
Sist endret av Knask; 28. februar 2012 kl. 19:37. Grunn: leif
Sitat av McLovin Vis innlegg
Du går ikke tilfeldigvis på BI også?
Vis hele sitatet...
BI er for tapere som ikke kommer inn på handelshøgskolen og derfor må kjøpe seg en utdannelse. Oppskryt fra ende til annen.
*Trampe, trampe, trampe på tær.


Over til topic:
Hva er grunnen til at du bruker/ikke bruker merkelklær?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker mye merkeklær. Eller, merke og merke; dyre er dem ihvertfall.
Grunnen er veldig enkel: jeg liker å ta meg godt ut. Føler dessuten at de klærne jeg kjøper både ser bedre ut og i mange tilfeller føles bedre med tanke på passform. Mange av de billigere kjedene fører heller ikke mine størrelser.
Dessuten er kvalitetsstoffer dyre. Om du vil ha 120-ull eller silke: da må du betale for dette.

Synes du merkeklær påvirker samfunnet? Hvorfor/Hvorfor ikke?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig påvirker klær samfunnet. Hvor mange motemagasiner finnes det ikke? Hvilken statsleder har du sett med sandaler og jorts? I et samfunn blir man bedømt på hvordan man reklamerer seg selv; en stor del av dette er klær.
Det er en drøss med årsaker for at man bruker merkeklær/fine klær.

- Bedre selvfølelse
- Merkeklær = tegn på at man har penger
- Man blir tatt mer seriøst (jobbintervjuer, restauranter, ferier, generelt på gata)
- Tilhørighet i visse miljøer
- Det ser rett og slett (som regel) bedre ut, og alle vil se bra ut. Det er kun et veldig lite fåtall mennesker som overhodet ikke bryr seg om hvordan de ser ut
- Tiltrekker det motsatte kjønn (dersom en jente ikledd joggebukse, DC-sko, rosa hettegenser og svart lue kommer bort til meg på en fest, skaper det et førsteinntrykk som gjør meg fullstendig uinteressert)
- Helt klart et press fra media og samfunnet
- For å ikke føle seg annerledes
- MYE bedre kvalitet (eks. en Zarabukse vs en Acnebukse)
- Passform
- Status

Dette er de jeg orker å tenke ut nå, og det er sikkert mange fler. Selv kjøper jeg kun "merkeklær", hvis du ser bort fra sokker, singleter og plaine t-skjorter. Da er det vel en del av dere som tenker "herregud for en taper, har sikkert dårlig selvfølelse og må kjøpe dyre klær for å føle seg kul og populær". Svaret er nei. Jeg kjøper merkeklær fordi det ser så mye bedre ut. Og jeg er som de fleste andre opptatt av å se bra ut.

Apropos Bjørn Borg, det er så langt fra kvalitet som det er mulig å komme! Etter et halvt år er det garantert hull.
Sitat av satanpåski Vis innlegg
Det er en drøss med årsaker for at man bruker merkeklær/fine klær.

- Bedre selvfølelse
- Merkeklær = tegn på at man har penger
- Man blir tatt mer seriøst (jobbintervjuer, restauranter, ferier, generelt på gata)
- Tilhørighet i visse miljøer
- Det ser rett og slett (som regel) bedre ut, og alle vil se bra ut. Det er kun et veldig lite fåtall mennesker som overhodet ikke bryr seg om hvordan de ser ut
- Tiltrekker det motsatte kjønn (dersom en jente ikledd joggebukse, DC-sko, rosa hettegenser og svart lue kommer bort til meg på en fest, skaper det et førsteinntrykk som gjør meg fullstendig uinteressert)
- Helt klart et press fra media og samfunnet
- For å ikke føle seg annerledes
- MYE bedre kvalitet (eks. en Zarabukse vs en Acnebukse)
- Passform
- Status

Dette er de jeg orker å tenke ut nå, og det er sikkert mange fler. Selv kjøper jeg kun "merkeklær", hvis du ser bort fra sokker, singleter og plaine t-skjorter. Da er det vel en del av dere som tenker "herregud for en taper, har sikkert dårlig selvfølelse og må kjøpe dyre klær for å føle seg kul og populær". Svaret er nei. Jeg kjøper merkeklær fordi det ser så mye bedre ut. Og jeg er som de fleste andre opptatt av å se bra ut.

Apropos Bjørn Borg, det er så langt fra kvalitet som det er mulig å komme! Etter et halvt år er det garantert hull.
Vis hele sitatet...
Hvis de er en grunn, gjetter jeg på at jeg er en av de mest annerledes du kan finne!
Jeg vandrer rundt i billige t-skjorter å føler meg ikke en dritt forskjellig fra de som vandrer rundt i en 2000 kroners skjorte.
Hvis det er noe annerledes, er det nok iq.
Sist endret av Freddy_fred5; 29. februar 2012 kl. 14:52.
Sitat av satanpåski Vis innlegg
Det er en drøss med årsaker for at man bruker merkeklær/fine klær.

- Bedre selvfølelse
- Merkeklær = tegn på at man har penger
- Man blir tatt mer seriøst (jobbintervjuer, restauranter, ferier, generelt på gata)
- Tilhørighet i visse miljøer
- Det ser rett og slett (som regel) bedre ut, og alle vil se bra ut. Det er kun et veldig lite fåtall mennesker som overhodet ikke bryr seg om hvordan de ser ut
- Tiltrekker det motsatte kjønn (dersom en jente ikledd joggebukse, DC-sko, rosa hettegenser og svart lue kommer bort til meg på en fest, skaper det et førsteinntrykk som gjør meg fullstendig uinteressert)
- Helt klart et press fra media og samfunnet
- For å ikke føle seg annerledes
- MYE bedre kvalitet (eks. en Zarabukse vs en Acnebukse)
- Passform
- Status

Dette er de jeg orker å tenke ut nå, og det er sikkert mange fler. Selv kjøper jeg kun "merkeklær", hvis du ser bort fra sokker, singleter og plaine t-skjorter. Da er det vel en del av dere som tenker "herregud for en taper, har sikkert dårlig selvfølelse og må kjøpe dyre klær for å føle seg kul og populær". Svaret er nei. Jeg kjøper merkeklær fordi det ser så mye bedre ut. Og jeg er som de fleste andre opptatt av å se bra ut.

Apropos Bjørn Borg, det er så langt fra kvalitet som det er mulig å komme! Etter et halvt år er det garantert hull.
Vis hele sitatet...
Vil du se bjørn borg bokserne mine? 0 hull og overt 1/2 år gamle de fleste av de. Men har du kun en bokser så vil jeg tro du får hull ja!
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hvis de er en grunn, gjetter jeg på at jeg er en av de mest annerledes du kan finne!
Jeg vandrer rundt i billige t-skjorter å føler meg ikke en dritt forskjellig fra de som vandrer rundt i en 2000 kroners skjorte.
Hvis det er noe annerledes, er det nok iq.
Vis hele sitatet...
Jeg har etter et hardt forsøk gitt opp å forstå hva du mener med "hvis de er en grunn, gjetter jeg på at jeg er en av de mest annerledes du kan finne".

Men forklar gjerne hvorfor en som vandrer rundt i en 2000 kroners t-skjorte skal ha annerledes IQ enn en person som vandrer rundt i billige t-skjorter, basert på hvor dyr t-skjorten er.
Sitat av satanpåski Vis innlegg
Jeg har etter et hardt forsøk gitt opp å forstå hva du mener med "hvis de er en grunn, gjetter jeg på at jeg er en av de mest annerledes du kan finne".

Men forklar gjerne hvorfor en som vandrer rundt i en 2000 kroners t-skjorte skal ha annerledes IQ enn en person som vandrer rundt i billige t-skjorter, basert på hvor dyr t-skjorten er.
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro det er andre veien i noen tilfeller.
Høy IQ -> bra jobb -> mye penger -> dyr skjorte.
Har to gensere av DC og en lue fra DC åsså en t-skjorte fra zoo york som jeg kjøpte på en merkebutikk men er usikker på om det er merkeklær .
Sitat av satanpåski Vis innlegg
Jeg har etter et hardt forsøk gitt opp å forstå hva du mener med "hvis de er en grunn, gjetter jeg på at jeg er en av de mest annerledes du kan finne".

Men forklar gjerne hvorfor en som vandrer rundt i en 2000 kroners t-skjorte skal ha annerledes IQ enn en person som vandrer rundt i billige t-skjorter, basert på hvor dyr t-skjorten er.
Vis hele sitatet...
Hvis det er en grunn, er jeg meget annerledes. Jeg vandrer aldri rundt med noe annet en billigskjorter.
Og tenker nå mest på ungdom (meaning: same age as me) som kjøper 2000 kronersklær fordi "det er kult", spesielt når de måneden etterpå ikke lenger har samme skjorte, pga. "den ble for gammel".
Skal nevnes at dette er folk som tror at de blir kule pga. Klesplagg.

(hevder ikke at alle som kjøper merkeklær er idioter, bare en del av dem)
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Har ikke lest hele tråden, men har begynt og gi mer og mer faen hvordan merke det er så lenge den ser ålreit ut og passer bra.. Bruker en del artist/band t-skjorter
Det er kun ett tilfelle jeg kunne tenke meg å bruke penger på merkeklær, det er hvis det er av en kvalitet som er så mange ganger bedre enn prisen på et tilsvarende plagg er av mindre kvalitet.

Ellers betyr merkeklær ingenting for meg. Det er kun mediaskapt og det er kun de som har huet oppi rassen som bryr seg om å kjøpe det.
For min egen del er det fordi jeg syns de fleste merkeklær passer meg bedre og ser bedre ut.
Syns dessverre ikke skjortene og buksene på cubus ser så bra ut som de jeg kjøper på carlings eller urban, men er nå bare min mening.
Hva folk går i er igrunn ett fett for meg.
Erklært blond
Føler merkeklær passer meg bedre på kroppen og etter min erfaring er kvaliteten bedre.

Det jeg og like med litt dyrere klær er at du ikke møter masse folk på gata som er 10-20 år eldre/yngre en deg som går med samme klær som deg.

Kjøper bukser til ca. 1000 og gensere til ca. 500-600 kr. Over dette er for mye!
Når jeg handler klær ser jeg etter pris og designe. Jeg er ikke spessielt fan av klær fra H&M ol. har erfart at de ofte har dårlig kvalitet (slites fort og mister fargen i vask)

Som regel handler jeg på Wagner eller Jack and Jones (helst på tillbud) Handler også på andre butikker når jeg ser noe jeg liker.

Hvis jeg handler merkeklær, handler jeg ikke av den typen med dårlig stoff og et print på magen av DV, vans osv. Ser ikke vitsen i å kjøpe ei t-skjorte til 400kr, når det finnes mange som er mye penere og har mye bedre kvalitet til 100-200kr.

Handler som regel bukser til 400-500kr
Sist endret av GreenRay; 29. februar 2012 kl. 17:25.
Det at folk bruker luksusmerker som er vanvittig overpriset har opphav i at mennesker må vise velstand og hvor suksessrike man er.
Selv om mange ikke inrømmer det, tror jeg de fleste hadde følt seg passe bra i en skinnende ferrari mens man kjører nedover gata.
I tenårene handler det også om gruppepress og angsten mot å havne utenfor gruppen.
Evolusjonsmessig kan det vel sammenlignes med hvilket som helst dyr som prøver å bevise at han er bedre en de andre for å velge blandt de beste makene.
Angsten for å havne utenfor gruppa er også et urgammelt instinkt, vi er tross alt flokkdyr og det å havne utenfor gruppa før betydde den sikre død.
Sist endret av Cheese; 29. februar 2012 kl. 17:50.
Da har dere diskutert 7 sider om merkeklær, uten at dere tydeligvis skjønner hva ordet betyr.

Pr. def. er alle klær som er av et gitt merke "merkeklær". Mener TS egentlig DYRE merkeklær? Selv HM, Dressmann osv har egne merker de selger.
Jeg kjøper igrunn ting som både ser kule ut og er komfortable å gå i. Kjøper ofte chinos fra Win Win f.eks fordi de er komfortable, kule og billige (299kr for en bukse liksom), og finnes i flere farger.

Jeg har også kjøpt en utrolig fet Jean Paul-dunjakke til opprinnelig 3999 for 1999 fordi det var salg i November, og anser det som et av mine beste kjøp da jeg har brukt den så og si hver dag.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Da har dere diskutert 7 sider om merkeklær, uten at dere tydeligvis skjønner hva ordet betyr.
Vis hele sitatet...
Dersom det er diskutert sju sider rundt emnet før du kommer med irettesettelsene dine så kan det vel indikere at det er en viss enighet om hva merkeklær egentlig er?

Pr. def. er alle klær som er av et gitt merke "merkeklær". Mener TS egentlig DYRE merkeklær? Selv HM, Dressmann osv har egne merker de selger.
Vis hele sitatet...
Det er vel åpenbart at det refereres til dyre klær i dette tilfellet?
Trådstarter har til og med eksemplifisert slik at vi skal slippe å lure:

Sitat av Erlendman Vis innlegg
God kveld!
Jeg har sett rundt meg, og rundt 3 av 5 ungdommer som jeg ser bruker såkalte "merkeklær". (DC, Burton, Vans, Björkvin osv osv.)

Jeg skjønner ikke helt, hva er kult med det?
Det sitter 10 folk og håver inn penger for en t-skjorte til 500 kr, som er akkurat samme kvalitet som på en til 99 kr..
Vis hele sitatet...
Kjøper alle salgs klær som passer meg og jeg syns er fine/stilige. Mine valg er uavhenige av hva andre syns eller mener jeg burde gå med.

Det jeg unngår er klær med svære logoer. Jeg syns blant annet at det blir for blærete når folk kommer med svære Polo, Gant logoer over brystet.
jeg handler sjeldent klær, men når jeg først handler så kjøper jeg som regel merkeklær, jeg føler de er mye bedre å ha på av hensyn til kvalitet etter x vasker, jeg føler billigere gensere osv sklir ut og blir harde og slappe og kleine :/

Men det jeg gjør er at jeg handler når det er tilbud, jeg trenger ikke januar modellen, så jeg handler ganske mye når det er gode tilbud og klær jeg liker. Så mitt forrige kupp var for et par uker siden når boardshop hadde 50-70% på hele websiden.
Sitat av satanpåski Vis innlegg
Apropos Bjørn Borg, det er så langt fra kvalitet som det er mulig å komme! Etter et halvt år er det garantert hull.
Vis hele sitatet...
Jeg har Gant og Dolce & Gabbana-boksere som har fått hull, mens andre Bjørn Borg-boksere jeg har, har ikke det. De beste bokserne mine står det "Campus Team" på; de har vart i fem år - like fine - og kostet 30 kr på en dagligvarebutikk. Det med kvalitet kan diskuteres, og kommer veldig an på merket. At det er bedre kvalitet på enkelte merker er det ikke tvil om, men det først og fremst snakk om status. Og nei, folkens, du får ikke kvalitet på Urban selv om de fører "merker".
Sist endret av Chronic420; 29. februar 2012 kl. 19:37.
Kjøper klær/plagg jeg synes ser kult ut og jeg føler jeg kler uavhengig av pris og hvilket merke det er. Glad jeg er oppvokst i et miljø hvor vi alle kler oss hvordan faen vi vil og ikke dømmer andre eller ser ned på andre som eventuelt ikke har merkeklær eller går med det som er inn.
jeg bruker igrunn en god del merkeklær som DC og nomis å slikt i bunn å grunn bare fordi jeg har en baggy stil sæggebukse å svær hettegenser å det er ikke så ofte jeg har funnet annet en merkekler i xxl tall
Jeg skal være ærlig å si at jeg har mest merkeklær av typen "skatemerker", men jeg kjøper aldri wesc, billabong, volcom, dc osv fordi jeg liker ikke hvordan disse merkene ser ut. Skatemerker jeg liker er vans, brixton, nike sb, adidas osv. Grunnen til at jeg kjøper "skatemerker" er fordi jeg har vært i skatemiljøet en stund her hvor jeg bor + at jeg går alltid i skjorter, og jeg syntes skjortene disse merkene produserer passer stilen min best. Men det skal sies at jeg har skjorter fra cubus, h&m og fretex så lenge det passer stilen min. Jeg liker også carlings veldig godt! Min stil er skate/rock, type: six pence, militærjakke med en ensfarget skjorte under, mørke bukser og vans skatesko. Så i bunn og grunn kjøper jeg klær som passer stilen min, samme om det er fra session, carlings eller fretex.
Jeg går aldri i merke klær, og jeg har aldri hatt merkeklær i skapet mitt. Og grunnen til det er at man betaler så mye mer en det man får.

Her i bygda hvor jeg bor blir man ikke stemplett for fattig hvis du ikke bruker merkeklær, men tvert imot så blir du stemplet for soss med engang du kjøper et klesplagg fra DC eller Burton.
Sitat av maniiac Vis innlegg
men tvert imot så blir du stemplet for soss med engang du kjøper et klesplagg fra DC eller Burton.
Vis hele sitatet...
Sossete med DC eller Burton? Virkelig?
dc/burton ovs er egentlig mer fjortiss/ungdomskole enn soss.
soss er uggs, canada goose, caps med logoen til et random fotball/baseball lag..
Hehe, jeg dømmer sjeldent folk ut i fra hvordan de går kledd. Selv har jeg Globesokker, men de var ikke særlig dyrere enn sokkene du får på dagligvarehandelen. Men av bedre kvalitet - det er de. Men stort sett så kjøper jeg det som jeg mener er fint og ikke minst behagelig uavhengig av merke eller hva andre mener.

Det er vel ingen som mener at det er sossete å ha "merketelefonen" iphone, fordi det finnes rimeligere alternativer?
Mange bruker merkeklær får å føle seg populær og passe inn med andre venner vis han/hun feks. blir mobbet.
Bryr meg ikke, hvis jeg ser det og jeg liker det, tar jeg det. Ser ikke etter merke. Liker ikke så mye av det de selger nå fortiden, mye av det ser jo helt sløkket ut. Er nok mye som floppen med apple, de som har produktet får de en slags illusjon og mener at produktet er nødvendigvis så mye bedre enn allt annet de har hatt fordi det kostet to ganger så mye, Mens de som har en laptop med windows sier det helt motsatte.

Online er veien hvis du vill ha noe litt uten det ordinære, som alltid er bra I min mening.

Anyways, du får lett fem standard hvite t-skjorter isteden for en svart en med logo på. tenk på det.
Hvorfor kjøper folk iPhone? er det fordi iPhone er så mye bedre enn andre telefoner?
Nei. Sheep gonna sheep.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Affo Vis innlegg
Hvorfor kjøper folk iPhone? er det fordi iPhone er så mye bedre enn andre telefoner?
Nei. Sheep gonna sheep.
Vis hele sitatet...
Fordi folk liker det bedre, jeg liker bedre iOS enn android, men android er en god og sterk konkurrent, kanskje jeg skaffer meg en billig Kina android for å ha noe å messe med ^^