Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  173 19474
Lil Wayne er en jævla poser, men en stund hørte jeg en del på den ene sangen hans... Den hadde en veldig trist beat, med ei dame som sang om noe med "drugs" :S

I feel like dying* heter denn, sry...

Sitat av tgod Vis innlegg
1. Å si at han bare rapper om "money and bitches" blir som å si at Eminem kun rapper om Hailie bare fordi noen av de mest kjente sangene hans handler om henne.
Vis hele sitatet...
Greia er att han i det hele tatt faktisk har lagd en sang om det... Det er nok.
Om du ikke skjønner det, ja, da...
Nå har jeg aldri likt rap og kan ærlig si at jeg aldri har hørt mye på det.
Det eneste jeg kommer i nærheten av rap som jeg faktisk hører på må være Nujabes.
Det går vel under sjangeren Trip hop, eller jazz hop though. Ikke Hip hop.

Men tilbake til poenget.. Etter å ha lest tråden så ser jeg at endel sier at Wayner'n kicker ass, mens andre sier at Eminem er mye bedre.

Jeg har nå hørt gjennom 3 sanger av hver artist og har dratt min egen lille konklusjon:
Eminem vinner så overlegent at det nesten er stygt. Tekstene, generelle ferdigheter bak mikrofonen og basicly hele gjennomføringen av sangene så drar Eminem av med seieren.

Mine 5 cent..
Sist endret av Bombasa; 8. august 2012 kl. 00:06.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lil Wayne er god, men Eminem er best.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Lil Wayne er god, men Eminem er best.
Vis hele sitatet...
Og Recovery er verdens beste album? Nei, Eminem er best for det han gjorde på slutten av 90-tallet og begynnelsen på 2000-tallet. Har uansett store forhåpninger til albumet han slipper neste år.
Recovery er jo et bra album. Bare fordi den har pop beats betyr det ikke at den har bra lyrics. Metaforene og flowen er jo bare sykt på albumet, men ja jeg synest at musikken var bedre før han mistet Proof. Eminem har nok blitt litt mer særiøs enn det han var før :P
Sitat av ThwiX Vis innlegg
Og Recovery er verdens beste album? Nei, Eminem er best for det han gjorde på slutten av 90-tallet og begynnelsen på 2000-tallet. Har uansett store forhåpninger til albumet han slipper neste år.
Vis hele sitatet...
Samme mening som deg. Beste albumet etter min mening er "The Eminem Show", og like etter kommer "The Slim Shady LP" og "The Marshall Mathers LP"

Sitat av Ravn111 Vis innlegg
Recovery er jo et bra album. Bare fordi den har pop beats betyr det ikke at den har bra lyrics. Metaforene og flowen er jo bare sykt på albumet, men ja jeg synest at musikken var bedre før han mistet Proof. Eminem har nok blitt litt mer særiøs enn det han var før :P
Vis hele sitatet...
"Old school" Eminem er jo det beste!
shit was so cash
Anda22's Avatar
Skjønner virkelig ikke at folk orker og høre på lil wayne.
Og i tilleg det og kalle han en 'rap' artist.
Men smaken er som baken, den er delt
Men det ekle glise og når han slenger med pengene i overkroppen blir veldig wannabe. Så derfor gidder jeg ikke og høre på han.
Men mirror er veldig bra
Jeg er selvfølgelig Lil Wayne fan! Han er jo best Jeg syns Right above it er den beste sangen hans sammen med She Will.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva er greia med å dømme etter å ha hørt de mest populære (og grusomme) sangene? Skal jeg si at Snoop Dogg suger pga denne og denne da eller? Blir jo helt på trynet.
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Lil Wayne er en jævla poser, men en stund hørte jeg en del på den ene sangen hans... Den hadde en veldig trist beat, med ei dame som sang om noe med "drugs" :S

I feel like dying* heter denn, sry...



Greia er att han i det hele tatt faktisk har lagd en sang om det... Det er nok.
Om du ikke skjønner det, ja, da...
Vis hele sitatet...
Haha, nevn en eneste mainstream rapper som ikke har rappet om "money & bitches".
Sitat av tgod Vis innlegg
Hva er greia med å dømme etter å ha hørt de mest populære (og grusomme) sangene? Skal jeg si at Snoop Dogg suger pga denne og denne da eller? Blir jo helt på trynet.
Vis hele sitatet...
Hørt om ordet featuring før eller?

Det er ikke snoop-låter.
Lil wayne er søppel, han har en bra sang, "mirror", ellers så er han søppel.
De som sier han er søppel har for det meste bare hørt de aller nyeste albumene, han var faktisk veldig god en gang i tiden.
Må nok være enig med de andre, og si at Wayne er dagens Rap-avkom. Dette er jo selvfølgelig bare min mening, og du kan jo høre på og like den du vil. Men jeg er egentlig ikke noe glad i dagens musikk generelt.. De eneste rapperne jeg hører på er Macklemore og litt Immortal Technique.. Har ingen favoritt fra Lil Wayne, fordi tekstene hans er søppel. Mirror er vell den beste han har deltatt i.
At hele gjengen sier "Mirror" er den beste sangen hans beviser jo bare det jeg sier, den er langt fra den beste.
http://www.youtube.com/watch?v=K20fKoSDvTQ Her har du en av de beste.
Sitat av ChipsyDipsy Vis innlegg
Lil wayne er søppel, han har en bra sang, "mirror", ellers så er han søppel.
Vis hele sitatet...
Om bra er et synonym for catchy, kanskje.
Både enig og uenig i diskusjonene rundt Lil Wayne / Lil Tunechi / Weezy (osv). Wayne har vært med på å forandre hip-hop di 6-7 siste årene kraftig, både på positive og negative måter, vil derfor påstå han har spilt en viktig brikke i dagens rap. Selvom mange av låtene hans stortsett involverer bitches, money and cars, så kan han legge en god del fine ordspill på CVen sin og kanskje enda flere store hits! (Mirror, Lollipop, My Life, Drop the World, John, How to Love, No Love, 6 Foot 7 Foot, A Milli, Mr. Carter, osvosv). Ikke bare det, han har de siste årene hjulpet til og gjøre hip-hop/rap mer mainstream og kanskje mer godtatt blandt alle og enhver ved å blande seg med dance og rock-artister/låter.

Nå har det seg også sånn at Lil Wayne har sett seg lei på musikken, så han gir seg som artist etter at Carter V slippes tidlig i 2013...Så da slipper vi nok å se så mye mer til han!

Personlig synes jeg Lil Wayne er en god artist, og ville heller foretrukket å ha han i musikk-industrien fremfor å ikke ha han der
ugh. rap-verdens backstreet boy. pumper ut autotunet dritt i et usannsynlig tempo.
Sitat av Daffie Vis innlegg
At hele gjengen sier "Mirror" er den beste sangen hans beviser jo bare det jeg sier, den er langt fra den beste.
http://www.youtube.com/watch?v=K20fKoSDvTQ Her har du en av de beste.
Vis hele sitatet...
Er jo godt du bestemmer hvilkene sanger vi liker eller ikke, du har ikke bevist en jævla dritt, flertallet syntes at mirror er bra, er fordi de liker den.
Sitat av ChipsyDipsy Vis innlegg
Er jo godt du bestemmer hvilkene sanger vi liker eller ikke, du har ikke bevist en jævla dritt, flertallet syntes at mirror er bra, er fordi de liker den.
Vis hele sitatet...
Og fordi det fleste ikke engang har hørt de eldre sangene hans, da han faktisk var bra.
Sitat av Daffie Vis innlegg
At hele gjengen sier "Mirror" er den beste sangen hans beviser jo bare det jeg sier, den er langt fra den beste.
http://www.youtube.com/watch?v=K20fKoSDvTQ Her har du en av de beste.
Vis hele sitatet...
Nettopp, Det er den sangen som alle har hørt av han, og da er det "hans beste", tror de hvertfall. Jeg tviler på at folk så mye som har hørt 10 av sangene hans, å han har minst 1500 sanger. Det de eventuelt har hørt av han er GARANTERT fra 2008 eller senere.

Greia er at folk flest her i Norge viste ikke at han eksisterte engang før han virkelig ble populær med drittlåta Lollipop i 2008 å den grusomme musikken hans begynte. Før det var det nesten ikke en kjeft som hadde noe mot Wayne. På den tiden (2004 -2007) var han virkelig på toppen av gamet, han rocket scener med Jay-Z å slapp nye sanger minst hver 3. dag som bare tok alle med storm, noe som førte til at Carter III solgte så sinnsykt bra. Sist men ikke minst så fantes det ikke snev av autotune og alt det som ødela han.

Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Wayne har vært med på å forandre hip-hop di 6-7 siste årene kraftig, både på positive og negative måter, vil derfor påstå han har spilt en viktig brikke i dagens rap. Selvom mange av låtene hans stortsett involverer bitches, money and cars, så kan han legge en god del fine ordspill på CVen sin og kanskje enda flere store hits!
Vis hele sitatet...
Tja, de populære sangene inneholder stort sett det du nevner ja, derfor er det jo ikke rart at folk tror det er helt idioti å påstå at han har hatt stor innvirkning på hiphop'en de siste årene, på gode måter også. Eminem, The Game, Ice Cube, Jay-Z, Nas etc har hvertfall gitt Lil Wayne ros opptil flere ganger, å de burde vel vite hva de snakker om

For min del var det vel de dyktige homofonene, metaforene og generelt ordspillene hans som fanget min interesse. Jeg kan den dag i dag plutselig skjønne en setning i teksten til en sang jeg har hørt på i flere år, ingen andre artister har gitt meg slike opplevelser.
Sist endret av tgod; 27. november 2012 kl. 23:36.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Hmm.. hørte på BM Jr. og joda, skal medgi at det var ikke så ille.

Hører man på 50 Cent og Dr. Dres siste sang så kan man jo lure på hva de styrer med...
Sist endret av uaexed; 28. november 2012 kl. 00:03.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hmm.. hørte på BM Jr. og joda, skal medgi at det var ikke så ille.

Hører man på 50 Cent og Dr. Dres siste sang så kan man jo lure på hva de styrer med...
Vis hele sitatet...
Nettopp, er sånn med alt for mange artister. Artistene følger strømmen for å nå ut til radioen, tjene penger å gli inn i mengden med resten av dagens artister. Det som skjer da er at folk hører de sangene som er kjempepopulære å tror det er deres beste sang fordi den er laget for å nå ut til så store folkemengder som mulig.

Man kommer for eksempel aldri til å høre noe som ligner på dette på topplisten til Lil Wayne, aldri.

Rett og slett fordi det ikke selger like godt som disse David Guetta sangene.
Sist endret av tgod; 28. november 2012 kl. 00:54.