Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  160 19635
Likte Dirty Oppland back in the days, når de kom med bondegramatikk osv
DVD har noen fengende låter også.
Jeg synes at norsk rap er utrolig bra.. Jeg har perioder hvor jeg liker norsk rap mye mer enn internasjonal.
Jeg tror at "norsk rap" har fått et såpass dårlig rykte på seg siden vi har så mange som ikke er helt hip hop, som f. eks Erik og Kriss.

Selvfølgelig er ikke norske rappere like skilled som internasjonale, men de har sin måte å uttrykke seg på på ditt språk, om din kultur, ditt samfunn og kanskje de rapper om situasjoner som er ganske like som den du er i. Jeg føler meg veldig igjen i mye av det de "gamle" gutta sier som rapper som f. eks Onkl, Diaz, gutta i Equizes, Cast osv osv..

Norsk rap er for meg veldig real, det er best! Spessielt for oss som stuker..

Btw er det ingen som leker med ord som Onkl p!
Sist endret av Cruz; 20. mai 2009 kl. 22:03.
Jeg digger norsk rap som faen jeg as. Det er er mye wack norsk hip-hop og, men det er bare kjipt å dra fram de.

Jeg begynte å hære på norsk rap via Gatas Parlament, og da også Samvirkelagets plate "Musikk". Politisk, men kult..

Artister jeg hører mye på innen norsk Hip-Hop som jeg anbefaler alle å sjekke ut:
El Axel, Diaz, Evig Poesi (lagt opp tror jeg), Ormstunge (fra Taktløs), Pumba, Paperboys, Warlocks, OnklP & Jaa9!

Enig med Cruz as, OnklP er kongen av ordspill og leken skriving i norsk Hip-Hop.
Paperboys er etter mitt syn, Norges beste rappegruppe.
Hørte mye på norsk hip-hop før i tia ass. Men må inrømme at det står dårlig til med norsk hip-hop om dagen. Det har det forsåvidt gjort helt siden MC Cey sine dager også..

Det har vært noen litt mer flinke enn andre (Opaque, Son Of Light), men de har ikke sjangs til å hevde seg internasjonalt.. Det som er rart er at norge produserer utrolig mange bedre produsenter (Tommy Tee, Soul Theroy, NastyKutt, Anad Chetty, Big Ice) en rappere..

Hvis jeg måtte nevne noen vil jeg dra frem Venom (Her Til Lands, Meg Og Megselv, Mitt Liv).. Ikke fordi produksjonene er så fantastiske, men han skriver jævlig ekte. Norsk sosialrealisme..
http://www.youtube.com/watch?v=KvwKRfrERqw

Ellers gjør Lars Vaular det stort om dagen.. Hans nye album D'e Glede er flott og utrolig godt gjennomført. Ett stykke godt arbeid. Kom på releasefest på Blå til helga!
Bladde kjapt gjennom så kan hende jeg ikke fikk sett det, men merkelig at Lars Rubix M.fl (Banken lager penger) ikke er nevnt her, de tar jo faen meg helt av..

www.bankenlagerpenger.com ligger mye bra på siden dems...
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Slev synes jeg norsk rap er lame't, MEN....


Det er mange brae artiseter som trenger mer creds en de har fått.
Jokke er ganske bra da, han kommer fra tromsø.

han og mange andre rappere fra tromsø har gått sammen å laget en plate som heter Nordlyslandet. ANBEFALES...
sammens kaller de seg Mafia 9000.. fordi tromsø sitt by nr. 9000:P
du finner Nordlyslandet på MySpace


Tromsø rappere:
Tusj
Hekt
jokkE
Vis hele sitatet...
Jokke er ikke rap? Eller snakker vi om to forskjellige Jokke'r?
Sitat av mazage Vis innlegg
Bladde kjapt gjennom så kan hende jeg ikke fikk sett det, men merkelig at Lars Rubix M.fl (Banken lager penger) ikke er nevnt her, de tar jo faen meg helt av..

www.bankenlagerpenger.com ligger mye bra på siden dems...
Vis hele sitatet...
Haha. Den gjengen der kan bare gå å legge seg.. Med linjer som "I get the coke prize down to what weed is" er det bare å le og hate..
skal det noen frem i lyset er det warlocks, tomy-tee med olle(dj abstract) kan også nevne bolt warhead, pionerer innenfor norsk rap. for alle dere som hørte stricktly hip-hop på rainbow radio i 90 åra, er dette kjente navn. den gang ice-cube, ice-t (med hijack),run-dmc,de la soul,public enemy med flere gjestet norge for første gang. hip-hop stammen var liten og folk ikke visste hva sagging var. man spant vinyl og forakta cd'er som tok mer og mer over. mack og bits samt raide var kings. strong iskand veggen var hellig og da bestemødre ble redd av ordet hip-hop..

go'e gamle tider.
Jeg liker C Fau,Lee,Sino' og BZ. men det er sikkert ingen som har hørt om de. nå har dere hørt om de.
dirty oppland tungtvann å vinni er klart de beste. er forøvrig dritlei av oslogutter som karpe diem å erik å kriss som gjør alt de kan for å komme på tv(oslo dialekt er også zzz). min mening anyway
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tidenes kanskje beste rapalbum på norsk kom i år:

Lars Vaular - D'e Glede
http://www.platekompaniet.no/cover/cover/album3/deglede_vaular.jpg
http://www.platekompaniet.no/Musikk....e/?id=NMG003CD

Sjekk ut noen låter fra albumet og noen andre låter av Lars her:
http://www.myspace.com/dlars
Blir flau av norsk rap for tida... har ikke kjøpt meg ei norsk rapskive på 10 år tror jeg.
Når det snakkes om undergrunns rap må GrundlaG nevnes, absolutt noe av det beste jeg har hørt.

GrundlaG - 1413 Riddere (prod RalphomanBeatz)
GrundlaG - Undergrunnen
GrundlaG - Drita FUlle

Nå er de fra der jeg er ifra så det har sannsynligvis litt og si for bedømmingen, men jeg digger dem
Sitat av Cyb3rK1n6 Vis innlegg
Info: Norsk rapper fra Asker. Rapper på Engelsk. Ganske bra.
Vis hele sitatet...


vell, om kisen rapper på engelsk og ikke på norsk, er det vell strengt tatt ikke rappen i seg selv norsk.. Så, norsk rapp... Ja, hva er det?:P er det når vedkommende kommer fra norge, eller må de attpåtil rappe på norsk?=)

Uansett. Ja, jeg liker norsk rap. Må vell kanskje si at jeg vender litt mot de som faktisk rapper på norsk. Nå sier jeg ikke at de som rapper på engelsk (men som er fra norge, sånn som feks paperboys) er dårlige, men at jeg liker "norsk" rapp bedre.

Må vell slenge ut noen favoritter vell?

Klovner i kamp, tungtvann, Dårlig hårdag og nordlys.

Er vell de jeg kommer på i farten=)
Sist endret av Bassalf; 4. august 2009 kl. 20:49.
Jeg liker ikke rap på norsk, men norske rappere som rapper på engelsk liker jeg godt!
Feks. Paperboys.
Sist endret av Knask; 4. august 2009 kl. 21:09.
norsk rap er like dårlig som all annen rap!
Sitat av simean Vis innlegg
Blir flau av norsk rap for tida... har ikke kjøpt meg ei norsk rapskive på 10 år tror jeg.
Vis hele sitatet...
Du liker ikke Gatas Parlament?
Vaagsbygd Handy!

Ingenting er som en god dose fornærmelser fra Terror & Pete...
Bad Spit, Sørsia Gerilja, Dirty Oppland, OnklP, Kompani 69, Tungtvann, El Axel, Verna Bedrift, Warlocks, Klovner i Kamp.. hm, ja lista er lang
Liker karpe Diem jeg (jaja, hat meg, haha).
ellers syns jeg de fleste andre suger.

Husker noen som het keem og roma. de var gode. synd dem slutta.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sjekk ut Dreamon, tidligere Mista A. Rapper på engelsk.
For dere som liker Common er dette en akr som er verdt å sjekke ut.
Her er link til 2 av mixtapene hans: Dreamon - Beautiful Breakfast - http://www.tinyurl.com/dreabb
Dreamon - All of Me - http://tinyurl.com/dreallofme
Kingsize intervju http://www.kingsize.no/Profile.aspx?ArtNo=8485
Sitat av Husemann Vis innlegg
Jokke er ikke rap? Eller snakker vi om to forskjellige Jokke'r?
Vis hele sitatet...
Vi snakker om to helt forskjellige jokke'r...

JOkke og valentinerne-jokke du snakker om:P

Men vist du søker Klisne Fingra, JOkke, Oter og HekT på youtube... eller rett å slett CrackLab, så finner du de
Norsk rap?

"Yo yo!
Vet du hvordan det er å be mamma om ny PC men aldri bli hørt?
Vet du hvordan det er å ta bussen til skolen mens andre ble kjørt?
Yoyo, ikke fortell meg om smerte, neinei..."

Blir litt wannabe

Sjæl synes jeg hip-hop er søppel uansett hvor det kommer fra...
Sist endret av Snauskalle; 18. august 2009 kl. 21:51.
Sitat av Snauskalle Vis innlegg
Norsk rap?

"Yo yo!
Vet du hvordan det er å be mamma om ny PC men aldri bli hørt?
Vet du hvordan det er å ta bussen til skolen mens andre ble kjørt?
Yoyo, ikke fortell meg om smerte, neinei..."

Blir litt wannabe

Sjæl synes jeg hip-hop er søppel uansett hvor det kommer fra...
Vis hele sitatet...
det der blir det samme som å si at all punk og rock går sånn her:
"Vææ, vææ!
Vet du hvordan det er å miste en kjæreste?
Vet du hvordan det er å å ødelegge en kul gitar?
Vææ, vææ, ikke fortell emg om smerte, neinei..."

Ikke utal deg om noe du tydeligvis ikke har noen ringende anelse om. takk

Btw, jeg mener ikke at all punk og rock er sånn jeg skrev.
Sitat av pIRq Vis innlegg
det der blir det samme som å si at all punk og rock går sånn her:
"Vææ, vææ!
Vet du hvordan det er å miste en kjæreste?
Vet du hvordan det er å å ødelegge en kul gitar?
Vææ, vææ, ikke fortell emg om smerte, neinei..."

Ikke utal deg om noe du tydeligvis ikke har noen ringende anelse om. takk

Btw, jeg mener ikke at all punk og rock er sånn jeg skrev.
Vis hele sitatet...
Jeg prøver heller ikke å si at all norsk hiphop er sånn.
Mener hiphop-stilen generelt rett og slett er ganske upassende på de fleste nordmennene som rapper i dag - overklassekids som sikkert har fått all blingen sin i julegave av mamma og pappa.
Sitat av pIRq Vis innlegg
det der blir det samme som å si at all punk og rock går sånn her:
"Vææ, vææ!
Vet du hvordan det er å miste en kjæreste?
Vet du hvordan det er å å ødelegge en kul gitar?
Vææ, vææ, ikke fortell emg om smerte, neinei..."

Ikke utal deg om noe du tydeligvis ikke har noen ringende anelse om. takk

Btw, jeg mener ikke at all punk og rock er sånn jeg skrev.
Vis hele sitatet...
Hmm, kan vel ikke si at det virker som om du har mer anelse om hva du snakker om...
Akeron, Action the MAN og jaa9 und onklP er definitivt noe å høre
Mye norsk rap er bra men desverre så er mye ganske dårlig.

Erik og Kriss er vel det værste hittil.

Ellers så digger jeg: Oral Bee, Dirty Oppland, Tungtvann og klovner i kamp.
Hip hop handler ikke om å være gangster. Men om å lage musikk
Det er mye ræva norsk hip hop, men det er faktisk en del bra og. Som Tungtvann, Gatas, Ormstunge (DRM), Jaa9 og OnklP, Warlocks, Paperboys, Pumba, Karpe Diem har et par sanger som går an, Nils M/ Skills, pluss en del fler som jeg sikkert ikke kommer på nå.

Hørte i gjennom det som var av Eclipse men det er no go hos meg
Sitat av LidroM Vis innlegg
Hip hop handler ikke om å være gangster. Men om å lage musikk
Vis hele sitatet...
Men det er mange som ikke skjønner det når alt de hører av hiphop er fra radio\tv. Hvis du begynner å lete litt finner du ut at det finnes sanger som ikke bare handler om bitches og bling. Men ontopic så må jeg si at du finner mye søppel i norsk hiphop, men også et par gullkorn som f.eks Bad Spit
Sitat av Fickledick Vis innlegg
Hmm, kan vel ikke si at det virker som om du har mer anelse om hva du snakker om...
Vis hele sitatet...

jeg vet jo at det ike er sånn. men jeg la det frem like idiotisk som han over emg gjorde det
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av vaskemask Vis innlegg
Tidenes kanskje beste rapalbum på norsk kom i år:

Lars Vaular - D'e Glede
http://www.platekompaniet.no/cover/cover/album3/deglede_vaular.jpg
http://www.platekompaniet.no/Musikk....e/?id=NMG003CD

Sjekk ut noen låter fra albumet og noen andre låter av Lars her:
http://www.myspace.com/dlars
Vis hele sitatet...
Folk her bør få med seg Lars Vaular med band live. Det er en episk musikkopplevelse.
Sitat av eilrm Vis innlegg
Det er mye ræva norsk hip hop, men det er faktisk en del bra og. Som Tungtvann, Gatas, Ormstunge (DRM), Jaa9 og OnklP, Warlocks, Paperboys, Pumba, Karpe Diem har et par sanger som går an, Nils M/ Skills, pluss en del fler som jeg sikkert ikke kommer på nå.

Hørte i gjennom det som var av Eclipse men det er no go hos meg
Vis hele sitatet...
du sier det er mange ræva, men alle du nevner som er bra er jo kjente De der er faktisk de eneste jeg vet om av gangsterzmjusic fr0m norway
Sist endret av mo3; 31. august 2009 kl. 14:36.
Lars Vaular for president! Han kommer (forhåpentligvis) til å nå langt innenfor landets grenser. Folk må bare få øyna opp. Tungtvann klarte det mer eller mindre på tuuuung dialekt, så da bør faen meg en bergenser kunne legge ned loven også.

nmg huset for alltid
E G O - Luxusboms og Klisne Fingra - Det Ekke Så Langt Ned er to herlige skiver (som kan skaffes henholdsvis gratis og til 100,-) som kom ut nylig.
Så har vi vel forsåvidt en nordmann som lager gull av alt han får tak i! Snakker da selvfølgelig om thomax (www.thomax.org). Vet han lager beats, men det er verdt å nevne når man snakker om nordmenn & hiphop.

Enig i at det finnes mye piss i norsk rap, men det finnes jævlig mye bra også. (Bad Spit, Onkl P, Diaz, Son of light, TommyTee, paper boys osv..)
Klovner i Kamp
Warlocks
Tungtvann
Herreløse
Dirty Oppland / 9 & P / OnklP
Bad Spit

The elite.
Jeg syntes norsk rap var mye bedre før. Klovner i Kamp, Gatas Parlament, Tungtvann og Don Martin er høydepunktene. Jeg skjønner ikke att folk orker å høre på Erik og Kriss. Ja9 og OnkelP kan jeg tåle, men vil ikke kalle det ekte hip-hop.
Sist endret av lolidude; 2. september 2009 kl. 22:10.
Sitat av Franklin Vis innlegg
E G O - Luxusboms og Klisne Fingra - Det Ekke Så Langt Ned er to herlige skiver (som kan skaffes henholdsvis gratis og til 100,-) som kom ut nylig.
Vis hele sitatet...
Henger meg på EGO! Konge mann. Fra hjembyen min. Gode tekster og beats. Siste albumet Luxusboms kan skaffes her - http://ego.moo.no/
er vel omtrent eneste rappen jeg tåler og høre på
Sitat av lolidude Vis innlegg
Ja9 og OnkelP kan jeg tåle, men vil ikke kalle det ekte hip-hop.
Vis hele sitatet...
Ikke ekte hip-hop? Haha, da har jeg jaggu hørt det og. Du klarer jo ikke å skrive navnene deres riktig engang, så du burde vel i grunn bare gi beng i å uttale deg.

Glemte å nevne Ormstunge i forrige posten min, fyren er et geni.
Vinny og MadCon er jo de dyktigste når det kommer til å rappe! Gatas Parlament lager helt sinnsykt dårlig musikk og kan rett og slettt ikke rappe - de er mer lyrikere. De sa de ikke hadde refreng fordi det var for kommersielt - off, så wannabe.... Tommy og Onkel er jo også jævli flinke på rap. Rart å si det, men Chiraq er også jævli dyktig på å rappe! Norge har også en jævla god DJ fra Bodø, som kaller seg Thomax! Last ned mixtapes fra han på undergrunn.no!
Sitat av Cyb3rK1n6 Vis innlegg
Jeg var ganske irritert på Norske rapper helt til jeg hørte Eclips.
http://www.myspace.com/eclipse1388
http://www.myspace.com/eclipse1388

Info: Norsk rapper fra Asker. Rapper på Engelsk. Ganske bra.

Hva mener dere om han er han så god som jeg mener eller?
Er det andre Underground rappere som burde få mer cred enn det de har eller er alle Norske rappere søppel?
Vis hele sitatet...
Synes eclipse burde lære seg Engelsk.
Sitat av LidroM Vis innlegg
Hip hop handler ikke om å være gangster. Men om å lage musikk
Vis hele sitatet...
Hip hop er en kultur som oppstod i New York på 70-tallet, og består av MCing (rap), DJing, breakdance, grafitti og livskunnskap! Under dette har du også kledninger, beatboxing og "språk".
get some entertainment
Svartepetter
gest
Morex
Jay / Jørn Jeezy

Taktløs - drammen i regn
http://www.youtube.com/watch?v=_AK8U-voEFk

The Horta Cru - Angelica
http://www.youtube.com/watch?v=AxLqqvRlPOg

Adoptive feat. Emphatic & Hode - Where you are remix
http://www.youtube.com/watch?v=KzuDN8i-RQk
Jesse Jones (Drabantbyen)
Pumba (Turister)
Ormstunge (Vekk i morgen)
Kompani 69 (Snakk nu)
Apollo (Hele albumet "Mine damer og herrer")
Klovner i Kamp
Equicez
Vet ikke om noen har nevnt dette, men jeg sier bare Warlocks! Må helt klart være et av skandinavias real hiphop/rap-gruppe gjennom tidene. Men synd de ikke holder på lenger. Ta deg tid til å sjekke ut låtene dems, virkelig verdt det.
likte norsk rap fra 90 tallet, klovner i kamp, gatas parlament.
Men nå til dags er det ikke mye å skryte av.
Sitat av Lonely Robot Vis innlegg
likte norsk rap fra 90 tallet, klovner i kamp, gatas parlament.
Men nå til dags er det ikke mye å skryte av.
Vis hele sitatet...
Gatas kjører fortsatt stil og leverer gang etter gang etter gang.. det blir bare bedre og bedre.. sykt undervurdert!