Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  150 11968
Jeg har en rævva vokal jeg innimellom bruker for å redde meg fra en 2er i musikk. (Sier bare at jeg synger progressiv same rock) så drar det opp karakteren til 3/4
Har spilt bass i mange mange år nå. Har en helt kurant festgitarevne. + at jeg synger både koring og selv. Dette funker riktignok bedre etter noen pils, da slapper stemmebåndene ganske bra av.

Jeg har også lært meg "barnesitterpiano". Dvs at når knotten vil høre "en elefant kom marsjerende" så kan jeg spille den med akkorder til han
Anbefales! Holder knotten blid og tiden flyr!
Djembe, ymse perkusjon, deriblant kakeformer, gitar, flaske, ukulele snart, fiolin snart, munnharpe, munnspill, kenari, Et veldig merkelig strengeinstrument fra Afrika som jeg ikke vet hva heter, men som lager fantastisk fin lyd, vinglass, tekopper, alt som lager lyd er brukbart når det gjelder musikk, min egen stemme, bruker tilogmed bonger som instrument, maracass, kastanjetter, tamburin snart. Det meste. Kan egentlig ikke spille noe av det, med unntak av perkusjon og munnharpe, men så lenge det lager fin lyd duger det lenge i den musikken jeg/vi lager. Evnen til å spille instrument er strengt overvurdert. Lyder er fantastiske
Har spilt kornett i 7 år, ca et år siden jeg la den fra meg nå.
Synger litt, men det kunne nok ha vært bedre.
Litt piano.
Enda litt mindre gitar. fire-fem grep.
Sitat av smyegel
Guitar Hero Easy Mode
Vis hele sitatet...
Guitar Hero Experte w/ HyperSpeed 3
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Kan ikke dere som kommer med ting som Guitar Hero etc bare holde kjeft? Guitar hero er ikke et forbanna instrument.
Ken0rr's Avatar
Trådstarter
Guitar Hero er skamfullt! For et jævla drittspill:C
Gitar, trommer, bass og piano.
Sitat av Ken0rr
Guitar Hero er skamfullt! For et jævla drittspill:C
Vis hele sitatet...
Er det fordi dere ikke henger med tastene?
Jeg spiller trommer, og av og til noe gitar og bass på si. Og Guitar Hero da:P
Jeg spiller gitar, og har gjort det i en del år nå.
Har spilt en del gitar, og sitter å venter på Ocarinaen min nå, 12 hulls, C-dur.
Forøvrig så synes Guitar Hero er gøy, men som mange har poengtert til nå: det er jo ikke noe instrument
Har ikke spilt så altfor mye siden jeg ble tvunget til å spille fløyte og fiolin på barneskolen, men har akkurat begynt å klimpre litt på en Dramyin jeg fikk i Tibet, noe som foreløpig ikke er særlig vakkert å høre på.. Bare det å stemme den har vært et mas =)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Spiller gitar.. av og på i 2 år men prøver å øve jevnt.
Gitar: http://www.youtube.com/watch?v=4uj4k8FYXiU

Har spillt i en 6 år nå, mitt første møte med en gitar var i slutten av 10ende.


Piano: http://www.youtube.com/watch?v=rPSH9MKxblg

Har prøvd så lenge jeg vet å spille piano (eller keyboard), men det er ikke alltid jeg får tak på noe å spille på. Jeg kan ikke noter, så jeg spiller av gehør.


Fløyte: http://www.youtube.com/watch?v=N-xYoDv7X_A

Har nylig kjøpt, skal egentlig øve hver dag - men skole og arbeid hindrer meg i det. Til sommeren får jeg ta den med ut å øve. (Det er Zelda som har fått meg hekta)
Gitar og Munnharpe en sjelden gang
Digital nomade
trippy's Avatar
Keyboard/piano
Gitar og trompet her
men kan spille en del andre ting også, gidder ikke "skryte" opp all dritten jeg kan litt av
Bass, gitar og mandolin.

Har en del andre instrumenter jeg sitter å kødder med, men de er vel ikke verdt å ramse opp.
Jeg har til nå spilt piano i ca. 12 år.
Luftgitar, men jeg kan i tillegg kompanijere med litt mage tromming....!
Gitar, bass, piano, synt, og altmulig med c-dur skala=)
spiller ikke no spesielt instrument... hender jeg setter hendene mine sammen og bruker dem som ei fløyte :P
munnharpe, det er det eneste jeg klarer å få fram en brukbar lyd fra >.<
Sitat av desperat
munnharpe, det er det eneste jeg klarer å få fram en brukbar lyd fra >.<
Vis hele sitatet...
Sikker på at den er så brukbar da? :P
Munnharpe er ikke bare *doing doing*, vet du. Er en god del pusteteknikk og strupeteknikker som skal til for å få en brukbar lyd
Spiller gitar (6strings & 12strings) ... el-gitar og acoustic-stålstrenger
har også spilt noe bass og forøvrig piano som er et kongesinstrument, men mestrer ikke disse to så da lever jeg på gehøret...
Spiller gitar og bass!
Sitat av oliilo1
spiller ikke no spesielt instrument... hender jeg setter hendene mine sammen og bruker dem som ei fløyte :P
Vis hele sitatet...
Håndfløyta er en hit på musikklinja i Molde
Jeg spiller gitar, og vurderer å starte med munnspill. Stilig intstrumenter begge to.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Gitar (Gibson Les Paul Jimmy Page Edition <3 elsk)
Ken0rr's Avatar
Trådstarter
Ikke vær redd for å ramse opp andre ting dere har liggende som dere ikke kan å spille så mye på da. Poenget med tråden var å høre om noen her spilte litt ukonvensjonelle instrumenter osv. Alltids gøy å høre om folk har noe sært liggende!
Da kan jeg vel nevne at jeg er en racer i blues-munnspill

Fikk også lånt meg en kontrabass i sommer, og det var utrolig fett. Spiller en del banjo og, da en kompis av meg har det. Masse tøffe instrumenter, og det er alltid like artig å prøve nye ting.

Ai, glemte at jeg faktisk har spilt en del saksofon. Korps, storband osv.

Og hei, jeg growler jo og. Og har el-piano. Her dukker det opp etterhvert

Så da ender vi opp med gitar, bass, mandolin, munnspill, kontrabass, banjo (har det ikke, men kan noen akkorder) saksofon, growl (og litt cleanvokal) og piano. Gitar, bass og mandolin som er hoved da, og som jeg føler meg sikker på.

Forresten Ken0rr, hører på bandet ditt nå, er det du som growler? Det var onde saker. Er det på innoverpust?
Sist endret av hopalong; 10. mars 2008 kl. 23:56.
Ken0rr's Avatar
Trådstarter
Det er jeg som growler ja. Forholdene vi spilte inn vokalen under gjorde den noe tilbakeholdt. Men resultatet ble greit nok. Selvom vi har utviklet oss en god del siden den tid. Ihvertfall teknikken min. Men nei, jeg growler på utpust. Har tatt en del inspirasjon fra Disiplin og Shining. Selvom det ikke høres så godt der=/
Sitat av AleXzorZ
Sikker på at den er så brukbar da? :P
Munnharpe er ikke bare *doing doing*, vet du. Er en god del pusteteknikk og strupeteknikker som skal til for å få en brukbar lyd
Vis hele sitatet...
det er nettopp dette jeg føler at jeg kan
jeg prøver å lære meg gitar (kan en håndfull grep) og er rellativt ok på munnspill (men ikkenoe non-tab) enda
Sist endret av Ulvengunnar; 13. mars 2008 kl. 13:33.
Spiller kun Didjeridoo ;>
gitar, bass og trommer.
Starta med gitar for et halvt års tid siden, så nivået er litt så som så. Spilte en del piano når jeg var mindre, men de skillsa er nok gått i glemmeboka tror jeg.
jeg spiller Gitar ;-)
Jeg kan begynnelsen på jævlig mange sanger på gitar. Jeg kan minst 6 akkorder utenatt, og lastet ned tablaturer for å imponere jenter med mine ferdigheter. Jeg var en ganske habil klimprer til jeg flyttet, da kastet jeg begge gitarene. Videre kan jeg "gode varme hveteboller" og begynnelsen på "norge rundt" sangen på blokkfløyte. En kompis har også lært meg begynnelsen på tema fra "picket fences" serien, pink panter og Til Elise på piano.

Ellers kan jeg ikke påstå jeg trakterer noen andre instrumenter.

Jeg får både Hey joe og Nothing else matters til å høre nesten helt likt ut originalene, men innså for ca 1 år siden at hvis jeg skulle fortsette med gitar måtte jeg lære meg noter. Det kommer vel en dag da jeg kjøper meg en ny gitar (som ikke er like bajs som de jeg hadde) og tar meg et kurs i noter.

Hvis jeg fikk velge et instrument som jeg plutselig ble god på (som i futurama), så kunne faktisk banjo vært stilig. Dette bare på grunn av Guns N' Roses sin sang Breakdown.
master namer
elodin's Avatar
Jeg spiller saksofon (jazz)
Litt piano noen ganger ... klassisk og når jeg komponerer.


Edit: Vi skulle ha startet nFF-band.
Trommer, bass, gitar, piano, blåserekke ++
Sist endret av elodin; 20. mars 2008 kl. 14:47.
Gitar, vokal, munnharpe, og keyboard (piano)
Synes _alle_ sammen her burde starte et band sammen Kan bli en hit


prøver meg på gitar at the moment, men får ikke til..

Edit: bah...helk var før meg
Sist endret av el_larso; 20. mars 2008 kl. 15:11.
spiller munnspill =D
har ikke fått helt teken på det enda, men er lite som er kulere på en skikkelig bygdefest
Ok på gitar, grei på trommer :P
Gitar siden jeg var 10, synger, trommer, bass og litt piano...
kan jeg spille piano hvis jeg kun kan spille "lisa gikk til skolen"?