Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 745
Må det ned i magesekken eller kan det taes opp uansett bare det er inne i kroppen?

Jeg tok i utgangspunktet den svenske lions manen fra reachgenius i kapsler. Det var så enkelt og supert produkt, men de slutta å selge den. Nå kjøper jeg norske Nyta sin lions mane i pulver som også er et bra produkt, men hvordan skal man egentlig ta det? Jeg vet at det er anbefalt å ta det i varm drikke, men jeg syntes det er så mye lettere å bare ta en skje i munnen og skylle det ned med vann med en gang.

Greia er at det er sinnsykt sticky og jeg lurer genuint på om jeg får det ned i magesekken eller om det setter seg fast på veien ned. Gjør det noe om det setter seg fast eller taes det opp greit i kroppen uansett bare det kommer inn?



Mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg drikker aldri varm drikke og vil bare gjøre det kjapt og enkelt uten så mye styr
Hvorfor kan du ikke skylde det ned med lunka/litt varmt vann?
Opptak er nok best via tradisjonelt oralt opptak - ikke som innvendig hudkrem. Jeg har lest en artikkel som viser til forskning på rotter som tilsier at lions mane også kan inntas via huden. Legger ved lenke til NCBI der dette tilsynelatende omtales (har bare skumlest). Tror uansett ikke at soppekstraktet fester seg som sement over lengre tid, renner ned. Du får det nok i deg

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6514545/