Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 5806
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg var benzo misbruker i mange år grunnet angst. Nå har jeg snart 3 rusfrie år og, men sliter fortsatt med angst. Finnes det noe alternativ der ute som funker greit? Har prøvd aniracetam, noopept, sedix, kratom, super calm, bacopa, mange antidepressiva, neurontin (som var helt forjævlig på sikt) og ett par andre ting. Alt bortsett fra kratom hadde tilnærmet null effekt.

Hvor skadelig er egt phenibut? Abstinenser osv?
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
kognitiv terapi er vel ansett som den beste langsiktige løsningen
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
kognitiv terapi er vel ansett som den beste langsiktige løsningen
Vis hele sitatet...
Har gått i det i 5 år ass ..
Ashwagandha kan gi redusert angst. Testa det? Må brukes noen uker før effekten slår inn. Tights.no selger det billig som både pulver og piller.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor skadelig er egt phenibut? Abstinenser osv?
Vis hele sitatet...
Det er veldig avhengighetsskapende, spesielt i større doser. Vi snakker om 3-4 dager før det begynner å bite skikkelig. Mange skrekkhistorier på reddit o.l. Bør brukes max en gang i uken.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av OneofaMind Vis innlegg
Ashwagandha kan gi redusert angst. Testa det? Må brukes noen uker før effekten slår inn. Tights.no selger det billig som både pulver og piller.
Vis hele sitatet...
Har prøvd det og med veldig liten effekt
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er veldig avhengighetsskapende, spesielt i større doser. Vi snakker om 3-4 dager før det begynner å bite skikkelig. Mange skrekkhistorier på reddit o.l. Bør brukes max en gang i uken.
Vis hele sitatet...
Da er nok ikke det veien å gå da jeg bare blir avhengig og får ett nytt problem
Jeg vil jo anbefale deg å dra til fastlegen din, vedkommende kan henvise deg til noen med faktisk faglig kompetanse på området som kan gi deg den behandlingen som fungerer best for deg.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg vil jo anbefale deg å dra til fastlegen din, vedkommende kan henvise deg til noen med faktisk faglig kompetanse på området som kan gi deg den behandlingen som fungerer best for deg.
Vis hele sitatet...
Fikk henvisning til DPS, var helt rævva... Nå må jeg ha droooger
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Atarax (også c-prep) har hjulpet mange jeg kjenner med angst.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Atarax (også c-prep) har hjulpet mange jeg kjenner med angst.
Vis hele sitatet...
Er ikke fan av atarax. Har prøvd det ..
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bilmekanikeren Vis innlegg
Psilocybin
Vis hele sitatet...
Hatt SJUKE badtrips.. så det er uaktuelt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fikk henvisning til DPS, var helt rævva... Nå må jeg ha droooger
Vis hele sitatet...
Dps ga også opp meg å ville ikke gi meg videre behandling for angst. Prøv heller privat psykolog.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Dps ga også opp meg å ville ikke gi meg videre behandling for angst. Prøv heller privat psykolog.
Vis hele sitatet...
Privat er 100x bedre. Går til privat psykolog. Gjort det lenge, men nå begynner jeg å bli lei ass.....
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cipralex fungerer for mange om du er villig til å gå for medisiner.
Men det som fungerer aller best, er å aktivt jobbe med angsten. Med hensikt oppsøke situasjoner du vet trigger angsten din. Konfrontasjon er den beste medisin på lang sikt. Pustemetoder for å aktivere det parasympatetiske nervesystemet. Google blandt annet "the physiological sigh"
Andrew Huberman snakker om dette i en av sine podcaster.
Kaldusjer, Wim Hof metoden har også vist seg å ha god effekt på angst. Cardio er også en fin treningsform som fungerer utmerket mtp angst lidelser.
Kunne ramset opp alt mulig av B- og C-preparater til deg, men høres ut som du har prøvd det meste annet enn benzo og ikke er fornøyd.

Den situasjonen har jeg vært i selv, da jeg var daglig pillemisbruker (Valium, Rivotril, Lyrica og Zolpidem/Stilnoct).
Ble så jeg måtte være med på et prosjekt gjennom NAV for å gjøre meg sterkere stilt til arbeidsmarkedet.
Gjennom dette prosjektet trente jeg gratis hver andre dag, på et treningssenter sammen med andre NAV'ere. Visste med meg selv at jeg ikke likte styrketrening, så det ble så jeg kun sprang på Elipse-maskina. Sprang lengre og lengre hver dag.

Men sprang kun lengre hver dag på grunn av én ting: "Runners High".
Hver gang jeg presset meg til det absolutt maksimale (vi snakker gelé-føtter), så ble jeg helt neddopet etterpå. Jeg har brukt mye OxyContin, Subutex, Tramadol og PF, men det å springe veldig langt, det ble tilnærmet likt å være ruset på opiater/opioider. Noter at jeg sier dette som en narkis, ikke en "personlig trener" eller en fra fitness miljøet.
CBD og mikrodosering av psilocybin/LSD har hjulpet med å balansere meg.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Kunne ramset opp alt mulig av B- og C-preparater til deg, men høres ut som du har prøvd det meste annet enn benzo og ikke er fornøyd.

Den situasjonen har jeg vært i selv, da jeg var daglig pillemisbruker (Valium, Rivotril, Lyrica og Zolpidem/Stilnoct).
Ble så jeg måtte være med på et prosjekt gjennom NAV for å gjøre meg sterkere stilt til arbeidsmarkedet.
Gjennom dette prosjektet trente jeg gratis hver andre dag, på et treningssenter sammen med andre NAV'ere. Visste med meg selv at jeg ikke likte styrketrening, så det ble så jeg kun sprang på Elipse-maskina. Sprang lengre og lengre hver dag.

Men sprang kun lengre hver dag på grunn av én ting: "Runners High".
Hver gang jeg presset meg til det absolutt maksimale (vi snakker gelé-føtter), så ble jeg helt neddopet etterpå. Jeg har brukt mye OxyContin, Subutex, Tramadol og PF, men det å springe veldig langt, det ble tilnærmet likt å være ruset på opiater/opioider. Noter at jeg sier dette som en narkis, ikke en "personlig trener" eller en fra fitness miljøet.
Vis hele sitatet...
Interessant. Liker trening sjæl. Hva het det NAV tiltaket og var det ikke helt grusomt å gjennomføre mtp angst? Ble du rusfri uten rusbehandling? Har selv vært narkoman og hadde i sjangs til å bli rusfri uten behandling
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av wackwrack Vis innlegg
CBD og mikrodosering av psilocybin/LSD har hjulpet med å balansere meg.
Vis hele sitatet...
Når du snakker om mikrodosering, mener du da å gjøre det hele tiden eller bare en gang i ny og ne?
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du ikke lært nå at det er en umulig strategi å behandle angst med sterke benzos, i lengden, op ?

Det ender med høyere doseringer, høyere bivirkninger og tap av den funksjonelle primær effektene

De som ikke sklir ut med disse medisinene er de som tar dem som foreskrevet og i langt lavere doser enn det misbrukere og avhengige gjør.

Spør noen som har problem med søvnen hvordan det fungerer å misbruke sovemedisin noen dager, om hvordan det funker på lang sikt å skulle ta medisinene hver dag uten pauser, eller innstille seg på at medikamenter skal løse alt eller mye
har gått gjennom et helvete med abstinens selv pga velkjent ræva praksis av helsevesen, men det hjalp litt med atarax (hydroksysin)
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skulle vært en mirakel fix !!
valerian root extraxt + melisse te i høye doser. Tro meg på den.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ThePLUH! Vis innlegg
valerian root extraxt + melisse te i høye doser. Tro meg på den.
Vis hele sitatet...
Er det noe som funker ofte eller er det en engangs greie? Har prøvd calerian root egt med lite effekt
Har vært storbruker av benzodiasepiner selv i mange år og er rusfri, sleit endel med det samme som deg.

Det som jeg stusser litt på er vel at du leter etter løsningen i medikamenter generelt, jeg anbefaler deg å grave litt dypere i deg selv for å finne ut hva som er grunnen til at du har angst. Hvorfor begynte du å knaske beroligende til å begynne med?

Det som er greia med angsmedisin er at det ikke bør brukes sammenhengende overhodet, da kommer angsten enda sterkere tilbake.

Du står fast, du har prøvd endel ting for å få ting til å bli bedre men har ikke lykkes.. Kanskje du bør prøve noe nytt?

Jeg har lagt bak meg ett opphold på en privatklinikk, der rusbruken og handlingene mine hadde satt såpass dype spor i meg at jeg måtte gjennomføre opplegget 3 ganger for å få tømt ryggsekken. Det ble lagt stor vekt på gruppeterapi og gestalt-terapi der jeg fikk bearbeidet di tingene som gjorde at jeg valgte å ruse meg og all dritten som satte spor når jeg rusa meg. Rutiner ble også lagt mye vekt på. Hadde jeg ikke hatt den verktøykassa jeg fikk der hadde jeg aldri klart å bli rusfri idag.

Jeg kutta ut alt av rusmidler på egenhånd for ikke så lenge siden, det er en ting, men man må kunne lære seg å leve etterpå og takle hverdagen uten å måtte proppe hue fullt av kjemikalier.. Vi mennesker er egentlig ikke laget for å leve i et slikt sammfunn vi har nå, det kreves endel teknikker for å mestre livet.. Kanskje du bør forandre på hvordan du lever og hva du har i livet ditt? For meg var det en helomvending og jeg har forandra på mesteparten av tingene som er i mitt liv, fra småting som å fjerne Facebook til store ting som å velge ut mennesker i livet mitt som ikke er bra for meg.

Det er veldig vanskelig å skulle gi deg en anbefaling av akkurat hva DU trenger, men tenkte å si litt om hva som funka for meg. Erfaringsmessig er vi mennesker veldig like, spesielt vi som har rusa oss mye..

Man kan selvfølgelig få litt hjelp av kosthold, slik som urter, te og andre typer helsekost. Men jeg personlig tror ikke svaret ligger i droger eller medikamenter men heller livsstil og valg, rutiner og hverdag.

Problemstillingen du står ovenfor er såpass stor at jeg tror ikke ting blir bedre av å drikke en type te over en periode eller slike ting, du må nok desverre begynne å rydde opp i livet ditt på en eller annen måte..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Interessant. Liker trening sjæl. Hva het det NAV tiltaket og var det ikke helt grusomt å gjennomføre mtp angst? Ble du rusfri uten rusbehandling? Har selv vært narkoman og hadde i sjangs til å bli rusfri uten behandling
Vis hele sitatet...
Jeg ble rusfri med behandling. Ikke helt direkte (drikker enda), men har sluttet med både Valium, Riv, Amfetamin, Kokain, Hasj og diverse psykedeliske midler. Sovemidler som Stilnoct og Imovane var verst å venne seg av, for min del.
NAV-tiltaket jeg gikk på het "Fides". Eller, ettere sagt het firmaet jeg ble henvist til "Fides". Men de hadde nærmest kun avtaler med NAV angående klientell rettet mot arbeidstrening, så vi kan vel anse de som NAV, om du vil.

Det var ikke grusomt å gjennomføre, fordi jeg fulgte deres program.
Da jeg hadde den verste angsten i mitt liv, måtte jeg stå opp 06:15 for å rekke et tog, for så å rekke en buss i en storby og samme visa da jeg skulle hjem igjen.

Da jeg fulgte Fides sitt program (i min by), så måtte jeg stå opp omkring 09:00 for så å møte opp klokka 10:00, i mitt eget "dagshumør" til evt. program. Var ofte f.eks landhockey, friluftsturer, og noen ganger salgskurs (dritt) gjennom Telenor og diverse sponset greier.

Jeg skrev kun om selve treningen i forrige innlegg fordi det var som et medisinsk/rus-middel for meg, men annenhver dag måtte jeg møte på såkalte "kurs" eller samtaler. Kursene jattet jeg med på, mens samtalene fulgte jeg med på, og var delaktig i, fordi i samtalene ønsket de å få meg videre. I kursene fulgte de NAV sine premisser (noe de ansatte i firmaet nærmest ga faen i, vil jeg si. De brydde seg faktisk om sine klienteller, som mennesker).
Har vært tungt avhengig av Benzodiazepiner og vet hvordan det er å skulle leve etter å ha vært i aktiv rus.

Jeg har prøvd stort sett alt for å finne noen som minner om følelsen Benzodiadepiner gir. For meg er det av en eller annen grunn skummelt vanedannende og fristende. Hadde jeg blitt tilbudt en Rivotril NÅ hadde jeg garantert sagt ja.
Ingenting kan måle seg.
Det er heller ingenting som måler seg med hvor jævlig hekta man blir, hvor jævlig deg er å gå av, hvor jævlig mye man kaster bort av livet og alt som gjør det verdt å leve.
Hvor jævlig man kan ødelegge personlige forhold.
Hvor jævlig sosiopatisk oppførsel man kan utvise. Høye doser som regel.

Buprenorfin kan gi en helt fantastisk rus med angstdempende effekt samtidig som vill eufori. Sporadisk bruk, for det er sterkt vanedannende.

Pregabalin gir en rus som på mange måter ligner på Benzodiazepinrus. Også sterkt vanedannende.

Av ting som ikke forårsaker alvorlig avhengighet, selv om avhengighet er mulig:

Trening og følelsen etterpå.
Sex og følelsen etterpå (overraskende lik + en slags eufori).
Et par enheter alkohol.
Antihistaminet Hydroksyzin (Atarax) eller Vallergan. Kan gi noe som minner om ruseffekt, spesielt Vallergan.

Cannabis i form av edibles gir meg personlig en ekstremt mellow, langvarig, sløv, men euforisk rus. Lag skakkao.

Benzo er nyttig en gang i blant. Jevnlig bruk er destruktivt.

Lykke til

Bb
Sist endret av krystallkongen; 19. mai 2021 kl. 01:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så og si all rus eller legemidler er kortvarig løsning og om du ikke før abstienser, så trykker du den faktiske grunnen til angsten lenger bort gjennom og prøve og rømme fra det. Anbefaler deg og prøve finne ut hva som skaper den angsten (Dårlig barndom eller andre former for traumer kanskje?). Alt form for rus eller legemidler kommer i min mening bare til å sette det reelle problemet på vent. Men jeg er også en som misbruker diverse midler for å døyve smerten og dritten inni meg isteden for å snakke om det, så kan vel egentlig ikke si så mye

Anbefaler forresten EQ-terapi, vertfall visst du har opplevd en del traumer. Jeg har ikke selv tørt å gå inn for det skikkelig og heller brukt rus, men kjenner veldig mange det har forandret livet til på helt ville måter.