Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 26459
Hei alle sammen! I snart tre år har jeg vært sammen med verdens nydeligste jente. Hun er pen, smart og lager utrloig god mat. Men det siste halvåret har hun forandret seg litt. I lang tid har hun hvert litt ekstra interessert i undertøy. Det hente at hun luktet litt på de brukte bokserne mine før sex. Hun sa hun ble litt ekstra kåt av det og vi hadde bedre sex etterpå. Men i det siste har det utviklet seg litt. Vi var på besøk til et vennepar på middag. Da vi kom hjem hadde vi ekstra god sex. Etter dette begynte hun ofte å foreslå at vi skulle besøke dem. Etterhvert forsto jeg hvorfor. Saken var den at mannen i venneparet var rugbyspiller og de hadde alltid mye svett undertøy i skittentøyskurven. En dag etter at vi kom hjem fra et besøk, så at hun la hun la noe inn i skapet sitt. Da jeg sjekka i skapet, lå det en stor samling av skitne boksere som ikke var mine. Jeg konfrornterte henne med dette og hun innrømmet alt, men sa at det ikke var så farlig. Det var litt flaut å levere tilbake bokserne, men jeg tenkte at dama min var såpass fantastisk at det var verdt det.

Etterhvert utvikla det seg mer, så jeg tenkte det var best om jeg hjalp henne med situasjonen før det ble flere flaue episoder. Jeg startet på et lokalt fortballag som bare spiller for moro skyld. Dette bare for å stjele med meg noen boksere fra garderoben til min kjære. Jeg er egentlig ikke så glad i fotball om jeg skal være helt ærlig.

Men etterhvert var ikke det heller nok. Hun forlangt mer innhold i undertøyet. Hun mente at jeg ikke skulle tørke meg så mye etter å ha hvert på do, sånn at det skulle bli litt bremsespor igjen. Nå begynner jeg å synes at det har gått litt for langt. Jeg har klart å leve med dette lenge fordi jeg tenkte at det er mange som har litt rare fetisjer og at det sikkert ville gå over med tiden. Men jeg begynner å bli bekymret over utviklinga. Jeg synes at det begynner å bli litt ekkelt og er redd for at det skal bli enda verre.

Er dette normalt eller er det en litt vel rar fetisj? Burde jeg si fra til noen eller burde jeg bare støtte henne? Jeg er jo faktisk veldig glad i henne og ser for meg en framtid med henne.

Er litt bekymret. Håper på svar!
Personlig hadde jeg nok aldri gjennomført noe av det du har gjort, da jeg rett og slett syns det er ikke bare uhygeniskt å gni ansiktet i utsvettet og avføringsfyllt/godt brukt undertøy, men det er bare helt feil. Skjønner at det er vanskelig for deg å stå frem ovenfor henne nå som det har gått så lang tid hvor du har vært med på det og at det har utviklet seg i en såppass stor grad, men det får da være måter. Det første jeg tenkte når jeg leste det tredje avsnittet var Two Girls One Cup, ikke for å være frekk. Ut ifra det jeg leser er jeg redd for at dette kan eskalere opp til noe av det samme til slutt, så mitt tips til deg er å konfrontere henne og/eller gi henne et ultimatum. Dette er hva jeg personlig hadde gjort da jeg ikke hadde klart å være med en jente som har slike fetisjer. Jeg har også på følelsen at du "troller", men svarer i tilfelle du er seriøs, noe jeg i bunn og grunn håper du ikke er
Jeg forstår at det høres ganske rart ut, men det er den situasjonen jeg er i. Jeg synes det er ganske ekkelt. Men jeg er veldig glad i henne og dette er bare en bitteliten del av personligheten hennes. Hun er helt en normal og blid jente ellers.

Saken er den at jeg elsker henne. Må jeg bryte forholdet eller finnes det en måte å avvenne henne fra dette?
Du kan ikke avvenne henne. Enten tar du henne som hun er, med gode og dårlige og rare sider, eller så må du dumpe henne. Det kommer helt an på om du synes fetisjen hennes er noe du kan leve med eller ikke.
Du kan jo ta en prat og si til ho at du syns det er blitt for rart og unormalt å leve med. Gi ho signaler på at du ikke syns det er greit, det er den kontrollen du kan utvise, du kan bare styre deg selv. Så gir du ho i hvert fall muligheten til å velge. Jeg vil mene det er mer rettferdig enn bare å dra. Så hvis ho velger fetisjen i stedet for deg, da kan du gå videre 100% sikker på at det ikke var riktig person for deg. Et forhold krever at begge er villige til å inngå kompromiss. Kanskje det finnes en middelvei?
Det der er et klassisk avhengigsmønster; man trenger mer og mer, så man går lenger og lenger. Det må røskes tak i før det ødelegger livet hennes (og ditt med det).

Så, fetisjen er ikke ett problem i seg selv. Folk er rare og sånn er det, men oppførselsmønsteret er overhodet ikke bra. Det må dere prate om, hun må skjønne at hun er på vei til et sted som ikke er bra og dere må finne en måte å bryte sirkelen på. Mer og mer for å få samme kicket som før kommer til å føre vondt av sted, uansett hvor langt du er villig til å gå.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Kognitiv atferdsterapi. Som regel brukt for forebygging av depresjon og sosial angst, mener det også var en greie mot homofili i tidligere tider, så det går vel å legge det opp til mysofili og eproktofili også.
Det er ingenting galt med en slik fetisj – det er intet galt med fetisj, uavhengig av hva den er, samme hva seksual- og mentalhygienikere vil fortelle deg. Mennesker som vil putte andre mennesker til medisinering og "adferdsterapi" fordi de har andre lengsler og lidenskaper.

Det er, som Susa sier, noe du enten føler deg komfortabel med eller ikke. Klarer du å leve uten henne?
Sist endret av exocytose; 13. desember 2015 kl. 01:33.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Jeg skrev mitt innlegg i utgangspunkt av at du ser ut til å ville kunne basere ditt valg på å enten støtte henne, eller å si fra til noen på grunnlag av ting du har lest her. Jeg er ingen fan av det, og så vidt jeg vet er det ennå ikke sosialt akseptert, men det var ikke homofilt ekteskap eller analsex heller en gang i tiden. Hva om dere gjør det til en hemmelighet? Siden du sa det var ekkelt regnet jeg med du ville få henne til å slutte, men spørsmålene du kommer med til sist gjør meg litt i tvil. Avslutter med en cheesy, men sann "Det viktigste er at dere er glade i hverandre i bunnen, så kan dere heller overse hverandres rarheter".
Synes det er litt bisart, første stadiet med svette og sniffing er greit men når du begynner og tenne på avføring. skal ikke si noe jeg, men det er ikke noe for meg og høres ikke ut som deg heller. er ikke bare og forandre en person heller, noe hun må finne ut av selv. men hvis hun tar det helt ut til scat, da vill hun vell få deg med på akten. så ta det opp med henne. Ultimatum?
Sitat av exocytose Vis innlegg
det er intet galt med fetisj, uavhengig av hva den er, samme hva seksual- og mentalhygienikere vil fortelle deg.
Vis hele sitatet...
Det blir feil å si, for å bevise dette kan man dra opp pedofili. Dette er en av mange som faktisk er en fetisj, enten man kler seg ut eller utfører seksuell omgang med barn. En fetisj er noe man tenner på, og det er mye man ikke skal tenne på.

Edit; Men ja, jeg ser hva du mener.
Sist endret av SoppVandreren; 13. desember 2015 kl. 02:02.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Det blir feil å si, for å bevise dette kan man dra opp pedofili. Dette er en av mange som faktisk er en fetisj, enten man kler seg ut eller utfører seksuell omgang med barn. En fetisj er noe man tenner på, og det er mye man ikke skal tenne på.

Edit; Men ja, jeg ser hva du mener.
Vis hele sitatet...
Dette er vel en helt egen diskusjon, men er pedofili galt? Utøvende, ja, men det var vel ikke spesifisert.

Og hva mener du med "mye man ikke skal tenne på"? Hvem er det som bestemmer hva det er greit å få tenning av?
Sitat av Zepur Vis innlegg
Og hva mener du med "mye man ikke skal tenne på"? Hvem er det som bestemmer hva det er greit å få tenning av?
Vis hele sitatet...
Det er ikke noen spesifikke personer som bestemmer dette, det handler mere om moral og menneskelighet. Vi er en art som har utviklet oss nok til å forstå at det er galt å gjøre overgre på de som ikke vet bedre, måtte dette være de som er psykisk utviklingshemmet eller barn. Som du sier så er det ikke ulovlig å tenke for seg forskjellige scenarioer hvor barn, eldrebølgen, mentale/fysiske utviklingshemmede personer og så videre, men man vet innerst inni seg at det er galt. Eller? Man kan uskadeligjøre det aller meste med en slik tankegang at "Neimen så lenge det ikke går utover andre så er det greit", noe som forsåvidt er sant, men det betyr ikke at der er riktig/bra på noen måte.

TLDR; Ja, pedofili er galt.


Edit; Må beklage skrivefeil
Sist endret av SoppVandreren; 13. desember 2015 kl. 02:21.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Det er ikke noen spesifikke personer som bestemmer dette, det handler mere om moral og menneskelighet. Vi er en art som har utviklet oss nok til å forstå at det er galt å gjøre overgre på de som ikke vet bedre, måtte dette være de som er psykisk utviklingshemmet eller barn. Som du sier så er det ikke ulovlig å tenke for seg forskjellige scenarioer hvor barn, eldrebølgen, mentale/fysiske utviklingshemmede personer og så videre, men man vet innerst inni seg at det er galt. Eller?
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke vi skal stole så mye på moral. Om det er utøvende du mener, så bør du presisere det. Fetisjisme er ikke automatisk utførelse av det.

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Man kan uskadeligjøre det aller meste med en slik tankegang at "Neimen så lenge det ikke går utover andre så er det greit", noe som forsåvidt er sant, men det betyr ikke at der er riktig/bra på noen måte.
Vis hele sitatet...
Du kan også skadeliggjøre det aller meste. At du føler at noe er galt, betyr ikke nødvendigvis at det ér galt.

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
TLDR; Ja, pedofili er galt.
Vis hele sitatet...
Du kan godt synse om ting, men ikke legg synsing frem som fakta.
Sist endret av Zepur; 13. desember 2015 kl. 03:05.
Sitat av Zepur Vis innlegg
Jeg tror ikke vi skal stole så mye på moral.
Vis hele sitatet...
Vi kan ikke stole på moral? Hva er det du stoler på da, en enkeltpersons oppfatning av hvordan ting burde være? Hvis en som elsker å drepe uskyldige folk mener at dette er rett, skal alle andre da innrette seg til denne personens synspunkt? Moral er noe som er menneskeskap av samme grunn som jeg nevnte tidligere; Vi har utviklet oss nok til å forstå forskjellen på rett og galt (I alle fall de fleste av oss). Dette fører til at vi har gitt forskjellen på rett og galt et navn "Moral" som får oss til å kunne leve hva som i dags dato er det eneste som gjør at vi klarer å etablere og leve i store samfunn i fred. Å stjele er galt og fører til at en eller flere føler negative følelser over å ha mistet noe de holder kjært. Å drepe noen er for de fleste veldig moralskt imotgående fordi vi klarer å sette oss selv i den andre personens plass; "Herregud, tenk om jeg hadde dødd og ikke kunne levd det eneste livet mitt jeg kommer til å få som er så utrolig liten sjangse for at jeg har fått." Du kan gjerne dra inn at flere dyrearter har seksuell omgang med baby/barne-dyr som ikke har aning om hva som foregår, men er det fremdeles det korrekte å gjøre? Det samme gjelder at dyr dreper hverandre og at dette er naturens lov, men dette gjør de for å overleve. Dette behøver ikke vi, da vi nok en gang har utviklet oss nok til å vite at vi ikke trenger å ta liv for å overleve, vi kan skape organiskt liv for å overleve.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Du kan også skadeliggjøre det aller meste. At du føler at noe er galt, betyr ikke nødvendigvis at det ér galt.
Vis hele sitatet...
Så du mener at en pedofilsk fetisj ikke er en dårlig/negativ ting? Gjerne forklar hvorfor og begrunn deg selv. I følge deg kan vi jo si at alt kan skadeliggjøres/uskadeliggjøres. Man kan ikke uskadeliggjøre voldtekt, tortur, rasehat osv. om dette oppstår ut fra det blå, man kan heller ikke skadeligjøre å gi en i nød hjelp om det ikke resulterer til noe negativt (Hva enn det måtte være). Om du er en veldig manipulerende person kan du jo godt prøve, men om man har et någenlunde oppegående perspektiv på ting så fungerer det ikke. Jeg skrev ikke i mitt forrige innlegg at man kan uskadeliggjøre alt, men at man kan uskadeliggjøre det meste personlige om man har en viss tankegang. Om jeg håper at det blir atomkrig og alle dør en smertefull død av radioasjon, da vil jeg si at dette ikke er en en bra ting.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Du kan godt synse om ting, men ikke legg synsing frem som fakta.
Vis hele sitatet...
Så hva er fakta angående pedofili når det kommer til rett og galt?
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Vi kan ikke stole på moral? Hva er det du stoler på da, en enkeltpersons oppfatning av hvordan ting burde være? Hvis en som elsker å drepe uskyldige folk mener at dette er rett, skal alle andre da innrette seg til denne personens synspunkt? Moral er noe som er menneskeskap av samme grunn som jeg nevnte tidligere; Vi har utviklet oss nok til å forstå forskjellen på rett og galt (I alle fall de fleste av oss). Dette fører til at vi har gitt forskjellen på rett og galt et navn "Moral" som får oss til å kunne leve hva som i dags dato er det eneste som gjør at vi klarer å etablere og leve i store samfunn i fred. Å stjele er galt og fører til at en eller flere føler negative følelser over å ha mistet noe de holder kjært. Å drepe noen er for de fleste veldig moralskt imotgående fordi vi klarer å sette oss selv i den andre personens plass; "Herregud, tenk om jeg hadde dødd og ikke kunne levd det eneste livet mitt jeg kommer til å få som er så utrolig liten sjangse for at jeg har fått." Du kan gjerne dra inn at flere dyrearter har seksuell omgang med baby/barne-dyr som ikke har aning om hva som foregår, men er det fremdeles det korrekte å gjøre? Det samme gjelder at dyr dreper hverandre og at dette er naturens lov, men dette gjør de for å overleve. Dette behøver ikke vi, da vi nok en gang har utviklet oss nok til å vite at vi ikke trenger å ta liv for å overleve, vi kan skape organiskt liv for å overleve.
Vis hele sitatet...
Hvem sin moral skal vi stole på da? Din? Min? Abu Bakr al-Baghdadis? Charles Mansons? Kåre Willochs?
Om en som elsker å drepe uskyldige folk mener at dette er rett, så kan du sitere f.eks. straffelovens paragraf 233. Hvor i lovverket står det at det er forbudt/straffbart å ha en pedofilsk legning? Du sammenligner de to, så jeg regner med du vet at drap er ulovlig jf. lovverket?
Hvem er det som "føler negative følelser" når en person er pedofil?

Jeg hadde ikke planer om å argumentere med dyr, men siden du tar det opp. Dyr dreper for å overleve, sier du - gjør ikke vi det samme? Hvor mange drepes hvert år i krigføring? Hva med nødverge? Skal du si at det er galt å drepe noen i nødverge?


Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
[Dyr dreper for å overlev. Dette behøver ikke vi[...] vi kan skape organiskt liv for å overleve.
Vis hele sitatet...
Hæ?

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Så du mener at en pedofilsk fetisj ikke er en dårlig/negativ ting? Gjerne forklar hvorfor og begrunn deg selv.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg mener ikke tiltrekning til hva det enn måtte være er en negativ ting. Utøvelse av pedofili er straffbart, og følgelig en dårlig ting, men det er heldigvis ikke straffbart å tenke tanker. Og for å gjøre det verre; jeg syns ikke det er så galt om en person sitter i sitt eget hjem, ser ut på lekeplassen, mens tilfredsstillelsen nærmer seg klimaks.
Det er galt når unger blir misbrukt, tuktet og/eller utnyttet.

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
I følge deg kan vi jo si at alt kan skadeliggjøres/uskadeliggjøres. Man kan ikke uskadeliggjøre voldtekt, tortur, rasehat osv. om dette oppstår ut fra det blå, man kan heller ikke skadeligjøre å gi en i nød hjelp om det ikke resulterer til noe negativt (Hva enn det måtte være). Om du er en veldig manipulerende person kan du jo godt prøve, men om man har et någenlunde oppegående perspektiv på ting så fungerer det ikke. Jeg skrev ikke i mitt forrige innlegg at man kan uskadeliggjøre alt, men at man kan uskadeliggjøre det meste personlige om man har en viss tankegang. Om jeg håper at det blir atomkrig og alle dør en smertefull død av radioasjon, da vil jeg si at dette ikke er en en bra ting.
Vis hele sitatet...
Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal svare på dette, fordi det virker som om du ikke forstår hverken det jeg skriver, eller det du selv skriver.. Du skrev "Man kan uskadeligjøre det aller meste med en slik tankegang at 'Neimen så lenge det ikke går utover andre så er det greit'", så når jeg skriver at du også kan skadeliggjøre det aller meste, så peker dette tilbake på det du sa. Det er DITT argument, jeg bruker det bare mot deg. Hvor du får alt det andre vrøvlet her fra aner jeg ikke.



Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Så hva er fakta angående pedofili når det kommer til rett og galt?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er vanskelig å si at det å være pedofil er galt, eller at det ikke er galt, derfor sier jeg ikke at pedofili er galt, eller at det ikke er galt. Men jeg kan si at jeg er uenig når du sier at det er galt.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Det blir feil å si, for å bevise dette kan man dra opp pedofili. Dette er en av mange som faktisk er en fetisj, enten man kler seg ut eller utfører seksuell omgang med barn. En fetisj er noe man tenner på, og det er mye man ikke skal tenne på.

Edit; Men ja, jeg ser hva du mener.
Vis hele sitatet...
Er man pedofil er det ikke mye å gjøre. Er man vettug så puler en ikke unger selv om det er en fetish. Synes oppriktig synd på de. Tenk deg om du tente på damer, men normen var å tenne på menn over 80. Er ikke pedofil, men kan forstå at det sikkert ikke er kult. Samme som homofili.
Bad motherfucker
17 9
Lær deg å se gleden i scat! Jeg vet det er far-out, men hvis du tenker over hvor nært det hele er så kan det forstås at noen par begynner med slikt etterhvert. En drøy kompis av meg sa en gang, "En jente er på sitt svakeste når hun sitter på huk og driter, og det tenner meg!". Haha genial type. Men ja jeg kan forstå hvor han kommer fra. Hvis det er HELT uaktuelt for deg er det jo bare å følge rådene over.
Fetisj til side, skal du prise deg lykkelig over at du har funnet en person som er villig til å åpne seg helt for deg, fortelle om sine innerste ønsker.
Jeg ville tro det er svært mange som brenner inne med fetisjene sine, om de ikke skulle høre hjemme innunder (den stadig voksende) paraplyen av sosialt aksepterte tenninger som S&M… Hm S&M er kanskje den eneste som er relativt husren? Den eneste jeg kommer på.
Ikke bare er hun åpen med deg, men hun er også åpen nok med seg selv til å annerkjenne hva hun vil ha.
Det er da ingen sjeldenhet gjennom historien at (fks.) latente homofile ikke annerkjenner legningen sin delvis på grunn av ignoranse, delevis på grunn av stigmatisering.
Kudos til dama di.

Ja, det var den enkle biten, når det kommer til hvordan du skal forholde deg til dette, vet jeg ikke.
Kanskje hun kan fortelle i detalj hva det er med dette som tenner henne? Om du klarer å få forståelse, kommer kanskje en aksept etterhvert?
Sitat av Nils m Skills Vis innlegg
Lær deg å se gleden i scat! Jeg vet det er far-out, men hvis du tenker over hvor nært det hele er så kan det forstås at noen par begynner med slikt etterhvert. En drøy kompis av meg sa en gang, "En jente er på sitt svakeste når hun sitter på huk og driter, og det tenner meg!". Haha genial type. Men ja jeg kan forstå hvor han kommer fra. Hvis det er HELT uaktuelt for deg er det jo bare å følge rådene over.
Vis hele sitatet...
Er jo litt vanskelig for noen å pådra seg en fetish på kommando, blir litt som å ville ligge med det andre kjønn fordi en bestemmer seg for det. Jeg tenner ikke på en ølboks uansett hvor hardt jeg prøver, og mange finner jo dritt relativt kvalmende. Kunne du tenkt deg å drikke spyet til en eldre mann? Trolig ikke, selv om det kanskje er intimt.

Til TS: Ja, Rar betyr jo uvanlig. Det er ikke helt normen å ha denne fetisjen (Tror jeg sterkt ihvertfall ). Hvis du ikke gidder å gå rundt å lukte dritt, så får du jo bare si det. Hun setter ikke fetisjen over forholdet. Pul vanlig, funker det og.
Ser jeg begynte å bli litt i formen når jeg skrev i går så formuleringen var ikke helt på topp.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Hvem sin moral skal vi stole på da? Din? Min? Abu Bakr al-Baghdadis? Charles Mansons? Kåre Willochs?
Vis hele sitatet...
Det blir feil om vi ska følge en enkeltmans moral, som sagt, det jeg sier er at de fleste som vokser opp i humanetiskt samfunn lærer seg forskjellen på hva som er rett/galt ikke av hva som er lovlig og ikke, men hva som er rett og galt ovenfor andre medmennesker.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Om en som elsker å drepe uskyldige folk mener at dette er rett, så kan du sitere f.eks. straffelovens paragraf 233. Hvor i lovverket står det at det er forbudt/straffbart å ha en pedofilsk legning? Du sammenligner de to, så jeg regner med du vet at drap er ulovlig jf. lovverket?
Vis hele sitatet...
Det var også ulovlig for svarte å sitte bakerst i bussen i USA før i tiden, men det var fremdeles ikke rett? Man kan ikke ta utgangspunkt i et lands lov for å rettligjøre moral, da mange lover ikke henger på grep. Lovverk og moral er ikke det samme.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Jeg hadde ikke planer om å argumentere med dyr, men siden du tar det opp. Dyr dreper for å overleve, sier du - gjør ikke vi det samme? Hvor mange drepes hvert år i krigføring? Hva med nødverge? Skal du si at det er galt å drepe noen i nødverge?
Vis hele sitatet...
Å drepe noen i nødverg er ikke galt, men når det kommer til krig så er det mye som har vært mulig å unngå. Det meste av krig blir styrt avforskjelligheter, religion og økonomi/makt. Vi trenger ikke å drepe hverandre for å overleve, det er noe som vi selv har satt i gang fordi vi er forskjellige og maktsyke. Forskjellen her er at dyr må drepe for å overleve, det behøver ikke vi. Ja, det er mange plasser i verden det er slik, men det er noe som noen har satt i gang, det har ikke utviklet seg slik av naturlige grunner. De fleste som begår et drap får ikke dårlig samvittighet for at de brøt loven, men at de tok livet til noen. Dette er da av de som ikke er hjernevasket av religion/et maktsystem (Krig), men de som lever i et oppegående samfunn.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Hæ?
Vis hele sitatet...
Her skulle det stå vegeteriansk mat, ikke organsikt liv (Noe det egentlig er). Vi kan skape liv med å dyrke forskjellige grønnsaker og frukter som vi kan høste og overleve på, det er ikke nødvendig for oss å drepe et annet menneske for å overleve.

Sitat av Zepur Vis innlegg
jeg syns ikke det er galt om en person sitter i sitt eget hjem, ser ut på lekeplassen, mens tilfredsstillelsen nærmer seg klimaks.
Vis hele sitatet...
Om dette var dine egne unger h*n satt og sikklet på ville du ha følt det samme? Nei, du ville nok aldre fått vite at han tenkte på barnene dine på denne måten, men om du hadde visst det, hadde du bare smilt og latt barna fortsette med vannkrigen sin i undertøyet og tenkt "Det er ikke galt av h*n å tenke slikt om barna mine"?

Sitat av Zepur Vis innlegg
Hvor du får alt det andre vrøvlet her fra aner jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Det sier seg selv at å ønske at andre mennesker blir påført stor smerte/tortur ikke er en sunn tankegang.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Jeg tror det er vanskelig å si at det å være pedofil er galt, eller at det ikke er galt, derfor sier jeg ikke at pedofili er galt, eller at det ikke er galt. Men jeg kan si at jeg er uenig når du sier at det er galt.
Vis hele sitatet...
Da kan vi si oss enig i å være uenig. Jeg syns pedofili er galt.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Det blir feil om vi ska følge en enkeltmans moral, som sagt, det jeg sier er at de fleste som vokser opp i humanetiskt samfunn lærer seg forskjellen på hva som er rett/galt ikke av hva som er lovlig og ikke, men hva som er rett og galt ovenfor andre medmennesker.
Vis hele sitatet...
Problemet er at det ikke er 100% enighet her, det som er moralsk riktig for meg er ikke nødvendigvis moralsk riktig for deg, noe denne diskusjonen er et tydelig eksempel på. Så hvilken moral er det vi skal høre på? Den som er mest lik din? Hva med alle de som mener at homofili er umoralsk? Syns du homofili er galt? Og om du ikke gjør det, har de som gjør det feil moral? Fordi den ikke er lik din?


Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Man kan ikke ta utgangspunkt i et lands lov for å rettligjøre moral, da mange lover ikke henger på grep. Lovverk og moral er ikke det samme.
Vis hele sitatet...
Men du kan bruke lovverket til å finne ut hva en person kan, og ikke kan, gjøre/være.


Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Å drepe noen i nødverg er ikke galt, men når det kommer til krig så er det mye som har vært mulig å unngå. Det meste av krig blir styrt avforskjelligheter, religion og økonomi/makt. Vi trenger ikke å drepe hverandre for å overleve, det er noe som vi selv har satt i gang fordi vi er forskjellige og maktsyke. Forskjellen her er at dyr må drepe for å overleve, det behøver ikke vi. Ja, det er mange plasser i verden det er slik, men det er noe som noen har satt i gang, det har ikke utviklet seg slik av naturlige grunner. De fleste som begår et drap får ikke dårlig samvittighet for at de brøt loven, men at de tok livet til noen. Dette er da av de som ikke er hjernevasket av religion/et maktsystem (Krig), men de som lever i et oppegående samfunn.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvor mye du vet om dyr, men de gjør faktisk andre ting enn å drepe hverandre. Noen dyr dreper for å spise, akkurat slik vi mennesker dreper for å spise. Dyr kan drepe, og spise, sine egne, men jeg vil ikke si det er det som er normen.
Og hva er det egentlig du mener i det jeg har uthevet? Det virker som om du er i ferd med å kaste inn en verdensomfattende konspirasjon, så jeg tenkte det var best å spørre.


Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Her skulle det stå vegeteriansk mat, ikke organsikt liv (Noe det egentlig er). Vi kan skape liv med å dyrke forskjellige grønnsaker og frukter som vi kan høste og overleve på, det er ikke nødvendig for oss å drepe et annet menneske for å overleve.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke nødvendig å drepe et annet menneske for å spise, det er ikke engang nødvendig å spise vegetarmat. Vi kan spise kjøtt fra andre arter. Hvor får du det fra at vi skulle spist hverandre?



Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Om dette var dine egne unger h*n satt og sikklet på ville du ha følt det samme? Nei, du ville nok aldre fått vite at han tenkte på barnene dine på denne måten, men om du hadde visst det, hadde du bare smilt og latt barna fortsette med vannkrigen sin i undertøyet og tenkt "Det er ikke galt av h*n å tenke slikt om barna mine"?
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det automatisk han?
Nå har jeg ikke barn, så det er vanskelig å svare på. Kan du forklare meg hva som er galt med det? Mer enn at det bare "er galt"?


Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Det sier seg selv at å ønske at andre mennesker blir påført stor smerte/tortur ikke er en sunn tankegang.
Vis hele sitatet...
Kvadratrota av 16 er 4, men jeg vet ikke helt hvor i diskusjonen det passer inn. Hvorfor snakker du om dette?


Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Da kan vi si oss enig i å være uenig. Jeg syns pedofili er galt.
Vis hele sitatet...
Litt som at noen syns homofili, eller for mye melanin, er galt.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Er man pedofil er det ikke mye å gjøre. Er man vettug så puler en ikke unger selv om det er en fetish. Synes oppriktig synd på de. Tenk deg om du tente på damer, men normen var å tenne på menn over 80. Er ikke pedofil, men kan forstå at det sikkert ikke er kult. Samme som homofili.
Vis hele sitatet...
Samme som homofili? Synes det blir litt feil å nevne det i samme setning som om det skal være noen likheter mellom det.

Ja, å være homofil er forbundet med høyere risiko for selvmord og depresjon, men det er ingenting galt i å være utøvende homofil - og de fleste lever normale liv etter de kommer ut av skapet.. eller blir utøvende.

Og nevne det i sammenheng på en slik vag måte innbyr til missfortolkelser,
@Zepur

Hvis det eneste som skiller rett og galt for deg er lovverket, så bør du jo også huske at loven er skrevet av mennesker.
Folk som bestemte seg for at noe var bra eller dårlig utifra sine egne moralske kompass.
Tanken kan ikke være at "så lenge det ikke er ulovlig så er det greit"!
Eller sier du at å torturere ihjel barn hadde vært helt okay dersom ingen hadde skrevet ned en lov som forbød det til
å begynne med?
Sitat av Zepur Vis innlegg
Hva med alle de som mener at homofili er umoralsk? Syns du homofili er galt? Og om du ikke gjør det, har de som gjør det feil moral? Fordi den ikke er lik din?
Vis hele sitatet...
Det som avgjør om noe er moralskt riktig eller galt er gjerne begrunnet med noe saklig. Hvorfor skal homofili være umoralskt, fordi en fantasiperson i himmelen mener det? Nei, jeg er ikke imot homofili, og av den grunn mener jeg personlig at de ikke har dårlig moral.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Men du kan bruke lovverket til å finne ut hva en person kan, og ikke kan, gjøre/være.
Vis hele sitatet...
Hva man har lov til å gjøre eller ikke har null sammenheng med moralskt riktig/galt.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Jeg vet ikke hvor mye du vet om dyr, men de gjør faktisk andre ting enn å drepe hverandre. Noen dyr dreper for å spise
Vis hele sitatet...
Det er jo det jeg sier..

Sitat av Zepur Vis innlegg
Og hva er det egentlig du mener i det jeg har uthevet? Det virker som om du er i ferd med å kaste inn en verdensomfattende konspirasjon, så jeg tenkte det var best å spørre.
Vis hele sitatet...
Det jeg mener med det du har uthevet er at det ikke er en av naturlige årsaker vi har krig, som sagt så er krig utviklet av forskjellige religioner og makt/penger.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Nei, det er ikke nødvendig å drepe et annet menneske for å spise, det er ikke engang nødvendig å spise vegetarmat. Vi kan spise kjøtt fra andre arter. Hvor får du det fra at vi skulle spist hverandre?
Vis hele sitatet...
Jeg siker ikke at vi skal spise hverandre, jeg sier at vi ikke har nødvendighet for å drepe hverandre da vi ikke spiser hverandre. Vi behøver ikke å drepe hverandre for å overleve slik som dyr gjør.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Hvorfor er det automatisk han?
Nå har jeg ikke barn, så det er vanskelig å svare på. Kan du forklare meg hva som er galt med det? Mer enn at det bare "er galt"?
Vis hele sitatet...
Da jeg har skrevet "h*n" så er det ikke noe automatisk han eller hun, dette er noe du selv må føle på.
Sist endret av SoppVandreren; 13. desember 2015 kl. 19:48.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
@Zepur

Hvis det eneste som skiller rett og galt for deg er lovverket, så bør du jo også huske at loven er skrevet av mennesker.
Folk som bestemte seg for at noe var bra eller dårlig utifra sine egne moralske kompass.
Tanken kan ikke være at "så lenge det ikke er ulovlig så er det greit"!
Eller sier du at å torturere ihjel barn hadde vært helt okay dersom ingen hadde skrevet ned en lov som forbød det til
å begynne med?
Vis hele sitatet...
Hva som er rett og galt for MEG, bestemmes i stor grad av hva JEG føler, men hva som er rett og galt for andre har ingenting med MINE følelser å gjøre. Kan jeg ikke heller få et eksempel på noe som er lovlig, men unisont moralsk galt?
Forsøket med å tillegge meg en forkjærlighet for ting som tortur, barnedrap og stjeling begynner allerede å bli gammelt.
Det jeg tok opp først var er pedofili galt? Dere fortsetter å sidestille det med situasjoner der den ene av flere parter blir drept, hva med å forklare sammenligningene litt? På hvilken måte tar noen skade av at enkelte personer er pedofile? Det er alt presisert at det ikke er snakk om utøvende pedofili.

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Det som avgjør om noe er moralskt riktig eller galt er gjerne begrunnet med noe saklig. Hvorfor skal homofili være umoralskt, fordi en fantasiperson i himmelen mener det? Nei, jeg er ikke imot homofili, og av den grunn mener jeg personlig at de ikke har dårlig moral.
Vis hele sitatet...
Så det er synet på homofili som er det som bestemmer hvor god/dårlig en persons moral er?

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Hva man har lov til å gjøre eller ikke har null sammenheng med moralskt riktig/galt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal din moral være noen form for pekepinn på hva andre skal mene? UANSETT hva du mener er moralsk riktig, så finnes det de som er uenige. Om det da er flertallet som bestemmer, så vil det si at moralen endres over tid. Eller var moralen den samme for 4000 år siden som den er i dag?

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Jeg siker ikke at vi skal spise hverandre, jeg sier at vi ikke har nødvendighet for å drepe hverandre da vi ikke spiser hverandre. Vi behøver ikke å drepe hverandre for å overleve slik som dyr gjør.
Vis hele sitatet...
Så vi har bedre moral enn dyr fordi vi i større grad kan dyrke mat?


Dette drar litt vel ut til siden nå, så det eneste jeg lurer på er: hva er det med pedofili som gjør det galt? Vi har avklart at vi ikke snakker om utøvende. Og vi snakker heller ikke om drap, stjeling, tortur etc..
Du sier "Ja, pedofili er galt.", hvorfor?
Spessiell fetisj ja, spirivippen..MEN alle er jo forskjellige, og hvis man først har en fetisj så skal det ganske mye til for å klare å bare bli kvitt den. Kanskje om man går i behandling i lang tid med hard mental jobbing hos feks psykolog..men da må du nesten spørre deg selv, og dama di om det er verdt det. Tror det beste er å enten godta henne som hun er (no det virker litt som du allerede gjør) eller dumpe henne. Du kan eventuelt ta en prat med henne om det skulle utviklet seg mer og "verre" og da kanskje si at det bliri overkant for ubehagelig for deg. Ikke vær for redd for at dere skal krangle av den grunn eller lignende, så lenge du prater med henne om det n respektfull, fin og rolig måte...så burde det gå bra. Det er jo verken din eller hennes feil at hun tenner på dette.
Sitat av Zepur Vis innlegg
Så det er synet på homofili som er det som bestemmer hvor god/dårlig en persons moral er?
Vis hele sitatet...
Eeh, nei. Jeg sier at grunnet til at noen mener at homofili er umoralskt er forde de er religiøse. Grunnet til at homofili ikke er umorlaskt er fordi begge parter vet hva de gjør og ikke blir lurt/tvunget til å bli med på det.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Hvorfor skal din moral være noen form for pekepinn på hva andre skal mene? UANSETT hva du mener er moralsk riktig, så finnes det de som er uenige. Om det da er flertallet som bestemmer, så vil det si at moralen endres over tid. Eller var moralen den samme for 4000 år siden som den er i dag?
Vis hele sitatet...
Ja, det er i bunn og grunn flertallet som bestemmer hva som er moralskt riktig og ikke, men dette med en klype salt. Det er som sagt noe som er menneskeskapt. Moralene vil forandre seg etterhvert som vi utvikler oss da vi får mere innsikt i hvordan ting fungerer. Før i tiden var det moralskt riktig å henge ut de som brøt loven på en gapestokk. Nå i senere tid har vi utviklet oss nok til å forstå at dette ikke er noe man skal gjøre med mennesker lengre uansett hva de har gjort. Ja, noen kan vel fortjene det, men vi vet bedre enn å henge ut forbrytere i offentligheten.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Så vi har bedre moral enn dyr fordi vi i større grad kan dyrke mat?
Vis hele sitatet...
Dyr har ikke moral, som nevnt mange ganger allerede er moral noe som er menneskeskapt. Dyrene må drepe for å overleve, det må ikke vi.

Sitat av Zepur Vis innlegg
hva er det med pedofili som gjør det galt? Vi har avklart at vi ikke snakker om utøvende. Du sier "Ja, pedofili er galt.", hvorfor?
Vis hele sitatet...
Fordi det er rettet mot spedbarn og barn. Å ville ha seksuell omgang med et spedbarn er veldig groteskt. Om du ikke forstår at spedbarn ikke er ment for seksuelle atmosfærer så får du bare mene det.
Soppvandrerne: Tror du det finnes pedofile som ikke forgriper seg på barn? At man er pedofil betyr ikke at man er en overgriper. Les hva Zepur skriver, reflekter i 2 minutter og svar. Hvem er du til å si at det er feil å tenne på noe?

Og den siste kommentaren din, der du pålegger Zepur en idiotisk mening, synes jeg minner om hersking på et meget lavt nivå. Spar deg.

Kan også legge til at det er mange som mener at mellom annet moral(men også sjalusi, samvittighet, aggresjon osv) er medfødte evner, så du trenger ikke konkludere med at det er menneskeskapt.

Det er også mange som mener at dyr har moral. Og det finnes mange dyr som ikke dreper for å overleve.
Sist endret av reklame; 14. desember 2015 kl. 01:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
SoppVandrerne: At dyr ikke har moral blir direkte feil å påstå da det eksisterer eksempler på at andre arter har moral . Man kan eventuelt diskutere hva som er moral og ikke men til syvende og sist vil man ende opp med å diskutere grunnleggende menneskelige normer som man ikke kommer noen vei med. Normer vil være forskjellinge ut i fra hvor man kommer fra og man har derfor ikke noe skikkelig (i mangel på bedre ord) standpunkt i en slik diskusjon.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Det som avgjør om noe er moralskt riktig eller galt er gjerne begrunnet med noe saklig. Hvorfor skal homofili være umoralskt, fordi en fantasiperson i himmelen mener det? Nei, jeg er ikke imot homofili, og av den grunn mener jeg personlig at de ikke har dårlig moral.
Vis hele sitatet...
Hva i all verden har moral med saken å gjøre? Tror du pedofile velger å ha verdens mest forhatte seksualitet, noe mer enn homofile velger sin legning?

Poenget her er rimelig enkelt. Du har ikke anledning til å bedømme hvorvidt et annet menneskets indre følelser er rett eller galt. Dette er ikke gyldige begreper å anvende i den forbindelse. Å slenge ut slike merkelapper er kun en bakstreversk lek man bedriver, for å markere avstand til noe man ikke liker og ikke forstår. Det er nøyaktig like intolerant som å fordømme en hvilken som helst annen legning, og det er faktisk mer intolerant enn å fordømme rusbrukere. Vi har jo i det minste et valg. Rusbruk er en handling, som vi kan velge bort. Pedofili derimot, er ikke en handling, og det kan ikke bare velges bort.

Du kan med full rett mene hva du vil om folks handlinger, og du kan mene at visse følelser er uheldige eller frastøtende, men å si at det er galt finnes det intet grunnlag for annet enn din egen ubegrunnede intoleranse. Det er ikke galt utifra loven, det er ikke galt utifra noen guddommelige regler, og hva står vi da igjen med? Din fordømmende holdning overfor et annet menneskets indre følelsesliv. Du stiller mennesker personlig ansvarlige for noe de er. Du overfører følelsene deres til handling, og fordømmer følelsene basert på konsekvensene av handlingen. Dette er feilslutningen som blokkerer folks evne til å forholde seg til dette temaet på en rasjonell og intellektuell måte. Det, i tillegg til det sosiale presset om å markere avstand og uttrykke avsky.

Det er derfor jeg finner dette temaet så interessant. Det er en av de sakene som får selv oppegående folk til å miste bakkekontakt.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Om dette var dine egne unger h*n satt og sikklet på ville du ha følt det samme? Nei, du ville nok aldre fått vite at han tenkte på barnene dine på denne måten, men om du hadde visst det, hadde du bare smilt og latt barna fortsette med vannkrigen sin i undertøyet og tenkt "Det er ikke galt av h*n å tenke slikt om barna mine"?
Vis hele sitatet...
Hvordan ville du følt det om en eldre herremann hadde sittet å blodrunket til bilder av deg? Hadde du bare smilt og latt han fortsette? Det er ikke galt av han å tenke slik om deg? I eksemplet ditt er det faktoren at barna er dine egne som er problemet. Problemet er ikke at det er barn.

Kan være verdt å nevne at pedofili ikke er synonymt med å ha sex med barn. Ja det er en seksuell tiltrekning, men som oftest også en følelsesmessig tiltrekning. Det er også mulig for pedofile å ha ordinære heterofile forhold samtidig som de blir tiltrukket av barn.
Er det noe i det hele tatt som er "galt", om det ikke går utover andre? (Åpent spørsmål, ikke argument, selv om jeg heller mot et "nei" så kan det hende det er mange implikasjoner jeg ikke har tenkt over)
Blablabla pedofil? What? Handlet ikke dette om bremsespor og tisseflekker?

Uansett, trådstarter, kudos for at du faktisk stjeler boksere fra fotballaget for å tilfredsstille dama sin fetish. Vet godt hvordan det er å ha sine skitne tanker - og hvor frustrerende det er å ikke få leve dem ut fordi "dama" er for tjukk i hodet til å forstå at jeg virkelig får noe ut av eksempelvis ass2mouth. (Skriver "dama" som i vilkårlig hokjønn, da det selvsagt er uaktuelt å bli sammen med en som ikke er med på notene).

Hvorfor plager dette deg sånn? Fordi du ikke forstår det? Drit i å forstå det - aksepter det eller avvikle forholdet.

Har du tenkt på å bruke dette til din fordel? Det må da være noe du kan få byttet mot bokserne? En god rimjob for hver bokser?
Sitat av reklame Vis innlegg
Og den siste kommentaren din, der du pålegger Zepur en idiotisk mening, synes jeg minner om hersking på et meget lavt nivå. Spar deg.

Og det finnes mange dyr som ikke dreper for å overleve.
Vis hele sitatet...
Mener du at spedbarn har en plass i seksuelle atmosfærer da? Alt jeg sa er at de ikke har det, hvordan får du dette til å være hersking? Det er en mening, og sist jeg skjekket er det ikke herskende å ha forskjellige meninger.

Sitat av DfenZ Vis innlegg
At dyr ikke har moral blir direkte feil å påstå da det eksisterer eksempler på at andre arter har moral .
Vis hele sitatet...
Teksten du linket til starter med;
Sitat av Wikipedia
Though animals may not possess moral behavior
Vis hele sitatet...
Ja, de tiletterlegger seg hverandre, men det står ikke noe om at de har moral. Om jeg vil kle meg i rødt mens resten av gjengen vil kle seg i blått for å ha en fargekode vil ikke jeg få dårlig moral for å velge fargen på genseren min selv, altså å ikke tiletterlegge meg resten. Nei, jeg kan ikke bevise at dyr ikke har moral og jeg håper det er liv etter døden, men hvorfor skal man tro på noe man ikke kan bevise (Enda). Resten du skriver stemmer derimot.

Sitat av Round Vis innlegg
Hvordan ville du følt det om en eldre herremann hadde sittet å blodrunket til bilder av deg? Hadde du bare smilt og latt han fortsette? Det er ikke galt av han å tenke slik om deg? I eksemplet ditt er det faktoren at barna er dine egne som er problemet.
Vis hele sitatet...
Om en gammel kar hadde runket til bilder av meg hadde jeg ikke syntes det hadde vært noe gøy nei, jeg har nok ikke stått og smilet til han og gitt ham tommelen opp. Heldigvis er jeg flink til å ikke publisere bilder av meg selv på nettet. I eksempelet mitt er det ingen faktorer som tilsier at barna er mine egne. Jeg har ikke barn. Jeg brukte dette som et eksempel for å se om personen ville se annerledens på saken.

Sitat av Round Vis innlegg
Problemet er ikke at det er barn.
Vis hele sitatet...
Hva er problemet?

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du har ikke anledning til å bedømme hvorvidt et annet menneskets indre følelser er rett eller galt. Dette er ikke gyldige begreper å anvende i den forbindelse.
Vis hele sitatet...
Hva om man bytter ut ordene rett/galt med idéelt/ikke idéelt? Jeg har til en tendens til å bruke sterke ord når jeg argumenterer, noe jeg burde prøve å forandre på i fremtidige innlegg. I et samfunn hvor man har utviklet seg et høyere intellektuelt nivå (I det samfunnet som mennesker lever i) burde man vite at å ha seksuell tiltrekning av barn ikke er rett. Det er en grunn til at så få personen er det, og at de som ikke har denne tiltrekningen er imot det.

Sitat av Wikipedia
Testing individuals from a variety of referral sources inside and outside the criminal justice system as well as controls, these studies found associations between pedophilia and lower IQs, poorer scores on memory tests, greater rates of non-right-handedness, greater rates of school grade failure over and above the IQ differences, lesser physical height, greater probability of having suffered childhood head injuries resulting in unconsciousness, and several differences in MRI-detected brain structures.
Vis hele sitatet...
Ut fra den lille forskningen som har blitt gjort viser det oss at de som er pedofile ofte har lav IQ og/eller har fått fysiske skader på hjernen. Her kan man trekke flere konklusjoner, blant annet at disse personene har noen blokader som forhindrer dem i å innse at det ikke er idéelt å ha slike fantasier om barn.

Sitat av BBC
One person who has attempted an estimate is Dr Michael Seto, a clinical and forensic psychologist at the Royal Ottawa Healthcare group.
In 2008 he wrote a book in which he put the prevalence of paedophilia in the general population at 5%.
The figure was based on surveys conducted in Germany, Norway and Finland in which men were asked whether they had ever had sexual thoughts or fantasies about children or engaged in sexual activity with children.
But Seto stresses that 5% was an upper estimate.
Vis hele sitatet...
Det er jo sånn og si umulig å vite hvor mange pedofile vi har irundt oss, men la oss ta utgangspunkt fra den lille forskningen som har blitt gjort på det. Om vi sier at 5% av befolkningen er pedofile er det 95% av jordens befolkning som ikke opplever disse tiltrekningene. Hadde det vært idéelt å ha seksuelle fantasier hadde nok disse faktorene skiftet % med hverandre.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du overfører følelsene deres til handling, og fordømmer følelsene basert på konsekvensene av handlingen.
Vis hele sitatet...
Nå var det i utgangspunket utførende handlinger jeg snakket om, da også når det var dette TS snakket om, men da #Zepur begynte å snakke om fantasi ville jeg diskutere dette videre, da det er som du sier intressant, for min del av den grunn at jeg ikke skjønner hvorfor noen skaper disse fantasiene (Ja, man må sitte og forestille seg handlingene, dette er ikke bare bilder som blir spilt av som en film i hodet ditt. Se på det som at du tenker tilbake på et minne, du kan slutte å tenke videre og heller tenke på noe annet ganske enkelt med å f.eks. gjøre noe annet, til en viss og relativ grad) og andre stiller seg nøytral til fantasiene om seksuell omgang med barn. Jeg siterer mitt første innlegg;

eller utfører seksuell omgang med barn.
Vis hele sitatet...
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Om en gammel kar hadde runket til bilder av meg hadde jeg ikke syntes det hadde vært noe gøy nei, jeg har nok ikke stått og smilet til han og gitt ham tommelen opp. Heldigvis er jeg flink til å ikke publisere bilder av meg selv på nettet. I eksempelet mitt er det ingen faktorer som tilsier at barna er mine egne. Jeg har ikke barn. Jeg brukte dette som et eksempel for å se om personen ville se annerledens på saken.

Hva er problemet?
Vis hele sitatet...
Ser ikke ut som jeg fikk formidlet budskapet mitt helt så prøver på nytt. Når du spurte Zepur stilte du spørsmålet slik at barna var hans egne. Derfor jeg spurte om du selv hadde likt at en mann hadde runket av bilder til deg. Du har vell ingenting imot menn som runker til bilder av andre menn? "Problemet" her er jo at det blir gjort mot noen du har personlig tilknytning til.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Nå var det i utgangspunket utførende handlinger jeg snakket om
Vis hele sitatet...
Nei, du skrev at du kunne bevise at det er noe galt med en fetisj ved å dra opp pedofili. Jeg skrev til og med "Utøvende, ja, men det var vel ikke spesifisert.", slik at du enkelt kunne sakt at "ja, jeg snakket faktisk om utøvende!" - noe du ikke gjorde. Videre skrev jeg "Om det er utøvende du mener, så bør du presisere det.", og heller ikke her svarte du. Så ikke kom i etterkant å si at du har diskutert utøvende pedofili, for det har du ikke.

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
[...]det er som du sier intressant, for min del av den grunn at jeg ikke skjønner hvorfor noen skaper disse fantasiene (Ja, man må sitte og forestille seg handlingene, dette er ikke bare bilder som blir spilt av som en film i hodet ditt. Se på det som at du tenker tilbake på et minne, du kan slutte å tenke videre og heller tenke på noe annet ganske enkelt med å f.eks. gjøre noe annet, til en viss og relativ grad) og andre stiller seg nøytral til fantasiene om seksuell omgang med barn.
Vis hele sitatet...
Akkurat slik de homofile enktelt kan velge å ikke være tiltrukket av de av samme kjønn, altså. Slik du velger at du er tiltrukket av det ene over det andre. Som personer med skjeve tenner, eller overvektige, eller rullegardiner.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Hva om man bytter ut ordene rett/galt med idéelt/ikke idéelt? Jeg har til en tendens til å bruke sterke ord når jeg argumenterer, noe jeg burde prøve å forandre på i fremtidige innlegg. I et samfunn hvor man har utviklet seg et høyere intellektuelt nivå (I det samfunnet som mennesker lever i) burde man vite at å ha seksuell tiltrekning av barn ikke er rett. Det er en grunn til at så få personen er det, og at de som ikke har denne tiltrekningen er imot det.
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok de aller fleste pedofile vet rimelig godt at de ikke befinner seg i en ideell situasjon. Du bruker forøvrig fortsatt begrepet rett, som om det finnes en riktig måte å føle noe på. Den ideen er for meg helt absurd.

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Nå var det i utgangspunket utførende handlinger jeg snakket om, da også når det var dette TS snakket om, men da #Zepur begynte å snakke om fantasi ville jeg diskutere dette videre, da det er som du sier intressant, for min del av den grunn at jeg ikke skjønner hvorfor noen skaper disse fantasiene (Ja, man må sitte og forestille seg handlingene, dette er ikke bare bilder som blir spilt av som en film i hodet ditt. Se på det som at du tenker tilbake på et minne, du kan slutte å tenke videre og heller tenke på noe annet ganske enkelt med å f.eks. gjøre noe annet, til en viss og relativ grad) og andre stiller seg nøytral til fantasiene om seksuell omgang med barn.
Vis hele sitatet...
Det ser ikke ut til at du fatter poenget her overhodet. Du snakker om det som om det dreier seg om et valg. Mener du at du bare kan bestemme deg for ikke å være tiltrukket av noen? For meg handler ikke min legning om å forestille meg å ha sex med kvinner. Jeg er tiltrukket av kvinner, uansett om jeg tenker på sex eller ikke. Det er ikke et valg jeg tar, og det er ikke en handling jeg utfører. Det er bare en følelse som kommer i visse situasjoner. Jeg har ikke noe problem med å forstå at homofile har det på samme måten, og jeg har ikke noe problem med å forstå at pedofile har det på samme måten. Derfor fremstår det som åpenbart for meg at man ikke dømmer noen for hva de føler, og jeg kan ikke se noe grunnlag for å kalle mine følelser noe mer riktige enn andres. Rett og galt er ikke gyldige begreper å bruke om andre menneskers følelser. Rett og galt kan bare defineres innenfor et system hvor det finnes en fasit, og det gjør det ikke for vår indre verden.
Sist endret av mentalmelt; 14. desember 2015 kl. 22:51.
En liten oppdatering.

Takk til tøffetom som har holdt seg litt til temaet... Føler det sporet litt av der en stund.

Etter en lang prat med dama der hun har forklart meg at det kan være en ganske normal fetish har jeg fått nye tanker. Jeg liker det fortsatt ikke så godt selv, men hun visste meg mange sider hun besøker på nettet... og..ehh.. vel man kan si at det ser litt mer normalt ut når jeg ser det er så populært på nett. Synes jo det er litt ekkelt men føler jeg er så glad i henne at jeg må prøve å akseptere det. Sexen etterpå er jo helt himmelsk.

Men jeg har fått et lite problem nå, gutta på laget har begynt å merke at bokserne dems har blitt ofte borte og det har blitt et slags mysterium i den lille bygda jeg bor i. Det bor bare et par tusen personerder og alle kjenner alle. Jeg begynner å føle presset fra lokalsamfunnet... hva om noen finner ut at det er jeg som står bak boksertyveriene?!?! Finnes det en annen metode å skaffe mer brukt undertøy? På nett eller noe? Jeg har vurdert en tur til kommunesenteret for å hente et par stykk fra gjennglemt boksen i svømmehallen...men jeg er så reds for a bli tatt på fersken.....
Sitat av spirivippen_min Vis innlegg
En liten oppdatering.

Takk til tøffetom som har holdt seg litt til temaet... Føler det sporet litt av der en stund.

Etter en lang prat med dama der hun har forklart meg at det kan være en ganske normal fetish har jeg fått nye tanker. Jeg liker det fortsatt ikke så godt selv, men hun visste meg mange sider hun besøker på nettet... og..ehh.. vel man kan si at det ser litt mer normalt ut når jeg ser det er så populært på nett. Synes jo det er litt ekkelt men føler jeg er så glad i henne at jeg må prøve å akseptere det. Sexen etterpå er jo helt himmelsk.

Men jeg har fått et lite problem nå, gutta på laget har begynt å merke at bokserne dems har blitt ofte borte og det har blitt et slags mysterium i den lille bygda jeg bor i. Det bor bare et par tusen personerder og alle kjenner alle. Jeg begynner å føle presset fra lokalsamfunnet... hva om noen finner ut at det er jeg som står bak boksertyveriene?!?! Finnes det en annen metode å skaffe mer brukt undertøy? På nett eller noe? Jeg har vurdert en tur til kommunesenteret for å hente et par stykk fra gjennglemt boksen i svømmehallen...men jeg er så reds for a bli tatt på fersken.....
Vis hele sitatet...
Kanskje du bare burde skjerpe deg litt, og slutte å stjele brukt undertøy fra andre menn for å tilfredsstille dama di? Enten er du et salig troll , eller så er du en usedvanlig ettergivende person. Du får se å produsere noen svette boksere med bremsespor selv, og sette som krav at dama di får begrense seg til ditt undertøy. Du kan ikke holde på sånn som beskriver her. Det er jo helt fullstendig på trynet.
Sitat av spirivippen_min Vis innlegg
Etter en lang prat med dama der hun har forklart meg at det kan være en ganske normal fetish har jeg fått nye tanker. Jeg liker det fortsatt ikke så godt selv, men hun visste meg mange sider hun besøker på nettet... og..ehh.. vel man kan si at det ser litt mer normalt ut når jeg ser det er så populært på nett. Synes jo det er litt ekkelt men føler jeg er så glad i henne at jeg må prøve å akseptere det. Sexen etterpå er jo helt himmelsk.
Vis hele sitatet...
"normalt" finnes masse CP, beastiality, piss og spy porno der ute, men betyr det at det er normalt, fordi det er på nettet? for noen er det sikkert normalt men utenifra mange som vill reagert med avsky. og ja hvis sexen er det som betyr noe, behold hun og bli med på alt hun finner på.

Finnes noen sider der ute der du kan kjøpe vakumpakket truser som er brukt i flere dager / pisset i, eller brukt i en gym økt. har bare sett dame tilfeller men hvis hun er interessert nok kan hun sikkert kjøpe en fra meg til 700-1000 ish, har julegaver og kjøpe.

slutt og stjel folk sine underbukser.
Sist endret av Carlozero; 14. desember 2015 kl. 23:23.
Wow, for en tråd! men den har jo sporet fullstendig av de siste sidene men er gøy å lese, TS: dama di har vel en litt spesiell fetisj, men det kunne jo ha vært langt værre jeg synes den er ganske uskyldig, det som nesten er mer spesiellt er at du faktisk adlyder og blir bitcha rundt til å samle gammelt manneundertøy! Hadde jeg vært en av vennene dine og tatt deg i å stjele undertøyet mitt hadde jeg vel heller begynnt å lure litt på deg, denne historien kunne man lagd en film om, lol. Men stay strong å hold ut med dama... litt "dritt" må man vel gjennom her i livet, right?
Jeg finner dette veldig vittig, for denne jenta du kaller spirrevippen er en jeg kjenner. Jeg personlig syns enten du skal te henen som hun er fargerike, ellers så får du rett og slett dumpe henne.. men husk hun er en veldig snill jente, mere snill enn de fleste mennesker.
En liten vending jeg lurer på, er det ikke teknisk sett kjipt at dama di trigger på andre menn sine boksere også?
Skulle jo tro hun kunne holde seg trofast til kun dine. Jeg hadde hvertfall reagert på at hun tenner på andre menn sin pungsvette og feromoner (eller hva man kaller disse kjemikaliene som ligger i svettelukt etc)
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
En liten vending jeg lurer på, er det ikke teknisk sett kjipt at dama di trigger på andre menn sine boksere også?
Skulle jo tro hun kunne holde seg trofast til kun dine. Jeg hadde hvertfall reagert på at hun tenner på andre menn sin pungsvette og feromoner (eller hva man kaller disse kjemikaliene som ligger i svettelukt etc)
Vis hele sitatet...
Virkelig? Synes denne ''utrosaken'' er så latterlig oppblåst. Selv hadde jeg virkelig ikke brydd meg om jeg hadde hatt en kjæreste som tenkte på andre menn, hun kan ikke noe for det akkurat. At hun er ærlig med TS om det og viser at det er han hun alltid kommer hjem til når dagen er omme er det vel avgjort?
Sitat av Relevant Vis innlegg
Virkelig? Synes denne ''utrosaken'' er så latterlig oppblåst. Selv hadde jeg virkelig ikke brydd meg om jeg hadde hatt en kjæreste som tenkte på andre menn, hun kan ikke noe for det akkurat. At hun er ærlig med TS om det og viser at det er han hun alltid kommer hjem til når dagen er omme er det vel avgjort?
Vis hele sitatet...
Syns det er et interessant spørsmål uansett jeg. Ikke for å dra den "utrosaken", som jeg er enig i er oppblåst. Men jeg lurer på TS refleksjoner rundt dette.
Siden det er såpass intimt å sniffe andres kjønnslukter, liksom

Hvis du lukter på trusene til venniner av kjæresten din, så er det jo ikke overraskende om hun tar det ille opp. Det blir som om jeg sitter og runker og fantaserer om alle venninene til dama mi, det er forståelig om hun tar det ille opp (uten at jeg sier at jeg nødvendigvis er enig i reaksjonen )

Er det ikke litt merkelig at det ikke holder med kjærestens undertøy, men at hun også craver å stjele andres
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Er det ikke litt merkelig at det ikke holder med kjærestens undertøy, men at hun også craver å stjele andres
Vis hele sitatet...
Tankene mine er det at sex med andre partnere enkelt kan tolkes for den ene partneren som om motparten har funnet en annen de elsker, selv om sex ikke nødvendigvis er direkte knyttet. Men når en gnir kjønnsorganene sine imot hverandre har en jo en viss tillit til vedkommende deg gjelder, og siden dette er for de fleste en følelsesmessig sak blir det også følelsesmessig knyttelse, ikke bare fra en part, men fra begge partene. Da det gjelder å fantasere blir det noe annet. Når det gjelder underbuksene er det ingen innsats fra begge sider, og hun har ingen kjennskap til disse menneskene, det er kun en grisetanke mener nå jeg. Nå er det ikke slikt at en totalt mister interressen seksuelt for andre mennesker selv om en har kjæreste, kanskje slik mange vil at det skal være, men det er nemlig ikke sånn. At kjæresten er åpen om dette indikerer jo enda mer at hun stoler på han og at det er han hun kommer tilbake til, ikke de som eier boxerene.
Sist endret av Relevant; 15. desember 2015 kl. 16:06.
Morro tråd hehe.
Jeg skjønner at du setter spørsmål med dette om du ikke har noe erfaring innen diverse fetisjer og slikt. Men for å bare cut through the bullshit, så synes jeg det virker på deg som du har funnet ei bra jente. Det er en uskyldig fetisj som det ikke skader deg å leve med. Personlig synes jeg slike ting bare er morro og søtt og tror jeg hadde blit ennå mer forelska pga at hun lot meg kjenne hun så bra. Jeg ser kanskje ikke appealen i selve tenninga, men samma det vel? Bare prøv å se gleden i dette selv og ha det fint med dama di
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av spirivippen_min Vis innlegg
En liten oppdatering.

Takk til tøffetom som har holdt seg litt til temaet... Føler det sporet litt av der en stund.

Etter en lang prat med dama der hun har forklart meg at det kan være en ganske normal fetish har jeg fått nye tanker. Jeg liker det fortsatt ikke så godt selv, men hun visste meg mange sider hun besøker på nettet... og..ehh.. vel man kan si at det ser litt mer normalt ut når jeg ser det er så populært på nett. Synes jo det er litt ekkelt men føler jeg er så glad i henne at jeg må prøve å akseptere det. Sexen etterpå er jo helt himmelsk.

Men jeg har fått et lite problem nå, gutta på laget har begynt å merke at bokserne dems har blitt ofte borte og det har blitt et slags mysterium i den lille bygda jeg bor i. Det bor bare et par tusen personerder og alle kjenner alle. Jeg begynner å føle presset fra lokalsamfunnet... hva om noen finner ut at det er jeg som står bak boksertyveriene?!?! Finnes det en annen metode å skaffe mer brukt undertøy? På nett eller noe? Jeg har vurdert en tur til kommunesenteret for å hente et par stykk fra gjennglemt boksen i svømmehallen...men jeg er så reds for a bli tatt på fersken.....
Vis hele sitatet...
Dette ser mer ut som et troll enn en dedikert kjæreste..

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Kanskje du bare burde skjerpe deg litt, og slutte å stjele brukt undertøy fra andre menn for å tilfredsstille dama di? Enten er du et salig troll , eller så er du en usedvanlig ettergivende person. Du får se å produsere noen svette boksere med bremsespor selv, og sette som krav at dama di får begrense seg til ditt undertøy. Du kan ikke holde på sånn som beskriver her. Det er jo helt fullstendig på trynet.
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig.

Å imøtekomme seksuelle preferanser og lyster av avvikende art er noe av det vakreste to mennesker som elsker hverandre kan gjøre. Men som jeg poengterte tidligere, det burde da virkelig være mulig å få en form for motytelse, eller i det minste enorm takknemlighet fra dette..

Om han bare gjør dette på kommando og that's it så er jeg derimot enig med deg. Sånn kan man ikke holde på.
Sist endret av Tøffetom; 26. desember 2015 kl. 20:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Å imøtekomme seksuelle preferanser og lyster av avvikende art er noe av det vakreste to mennesker som elsker hverandre kan gjøre. Men som jeg poengterte tidligere, det burde da virkelig være mulig å få en form for motytelse, eller i det minste enorm takknemlighet fra dette..

Om han bare gjør dette på kommando og that's it så er jeg derimot enig med deg. Sånn kan man ikke holde på.
Vis hele sitatet...
Det virker mer egoistisk enn vakkert. Det er greit så lenge du får 'betalt' for det? Hva med å gjøre det fordi det er det partneren din ønsker, og at det gjør partneren glad?



@spirivippen_min om dette mot formodning ikke er troll så kan du eventuelt finne ut av hva det er som tenner med dette. Er det følelsen av nedverdigelse kan jo denne følelsen framskaffes på andre måter, men er det spesifikt brukte boksere så er det verre å substituere.