Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 6054
Er stor fan av Breaking Bad, og har sett gjennom alt et par ganger.
Anbefaler selvsagt serien til mange rundt meg, men jeg føler ikke at jeg har noen spesielt gode argumenter for hva som gjør at det er så sykt bra.

Det er jo langt fra den eneste dramaserien full med spenning der ute.
Hva er det egentlig som kan til at denne gjør så stor suksess verden over?
Er det balansen mellom spenning, drama og humor? Fantastiske skuespillere? Manus?

Har tenkt en god del på dette de siste dagene. Håper på noen gode svar som treffer mine ubevisste synspunkter
Anbefaler deg å se denne laget av Anjohan, det er vel som du sier: "balansen mellom spenning, drama og humor? Fantastiske skuespillere? Manus".
At den er så realistisk er vel en av mange faktorer. Utviklingen av Walter var ganske spennende å følge med på. Han går i fra å være en sympatisk familiefar til å bli et manipulerende monster uten hemninger. I tillegg er det steinbra skuespill av hovedkarakterene i serien og det er ganske troverdige i rollene sine. Tyler ble kanskje litt slitsom å høre på lengden og det virket som at manusforfatteren ikke hadde helt peiling på å skrive damekarakterer, men det er vel kanskje det eneste jeg har å trekke ned på. De fire siste episodene satt jeg klistret helt inn til tv-skjermen og glemte av alt som het for tid og sted. Jeg var helt oppslukt og jeg har aldri vært borti at en tv-serie har "fanget" meg på det viset.

Jeg gleder meg allerede til neste Breaking Bad-maraton!
Jeg har kommet til rundt 4-5 episode på sesong 3, men syntes serien virker ganske "tung", det kan ha noe å gjøre med at jeg syntes at episoder på en time er litt i drøyeste laget. Men series Weeds kan jeg se i flere timer i strekk så det burde heller ikke ha noe med det å gjøre. Noen andre som føler det samme?
Sitat av t_ben Vis innlegg
Jeg har kommet til rundt 4-5 episode på sesong 3, men syntes serien virker ganske "tung", det kan ha noe å gjøre med at jeg syntes at episoder på en time er litt i drøyeste laget. Men series Weeds kan jeg se i flere timer i strekk så det burde heller ikke ha noe med det å gjøre. Noen andre som føler det samme?
Vis hele sitatet...
Helt klart enig, synes breaking bad blir alt for tregt og virker som de bare skal fylle den timen enkelte ganger. Sa stopp for meg etter episoden "fly"
Sitat av seimannen Vis innlegg
Helt klart enig, synes breaking bad blir alt for tregt og virker som de bare skal fylle den timen enkelte ganger. Sa stopp for meg etter episoden "fly"
Vis hele sitatet...
Enig!

Synes personlig Breaking bad hadde vært bedre om de hadde kutta vekk familielivet til Walter, og fokusert mer på Jessy og methkoking.
Hva? Familielivet til Walter White er for meg hva som gjør serien til et mesterstykke uten like. Det er nok av action-serier der ute allerede som skal fokusere på fart og spenning.
Walter oppsummerer serien så fint i første episode der han forklarer elevene sine at "Chemistry, is the study of change"
Uten denne delen av serien tror jeg hele karakterutviklingen hadde føltes fattig og urealistisk.
Sitat av seimannen Vis innlegg
Helt klart enig, synes breaking bad blir alt for tregt og virker som de bare skal fylle den timen enkelte ganger. Sa stopp for meg etter episoden "fly"
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har sett etter sesong 3 så går du virkelig glipp av mye fun/action
Ikke drep meg, men jeg synes breaking bad er dritt kjedelig. Walt er en drittsekk, Jesse klarer ikke å gjør noe uten å fucke opp, Skylar er den mest plagsomme uten tvil. Serien er treg, og jeg blir irritert av å se på det.

Kom meg til sesong 4 før jeg ikke orket mer. Samme greia som walking dead, treg serie som er overhypet i media.
Sitat av happy violence Vis innlegg
Kom meg til sesong 4 før jeg ikke orket mer. Samme greia som walking dead, treg serie som er overhypet i media.
Vis hele sitatet...
Overhypet er det vel aboslutt ikke. Klart du vil få høre om nåtidens mest kritikerroste tv-serier i media.

Jeg tror det i dette tilfellet kan ha noe med å gjøre at du ikke deler samme mening som flesteparten.
Det kan og ha litt sammenheng med at det er inspirert av den virkelige Walter White
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Først og fremst en utrolig god story. Spennings,- og karakterbyggingen er 10/10. Den toucher elegant borti mange relevante samfunnsspørsmål. Ekstremt gode skuespillere. Vakker kinematografi. Alle detaljene som kan bli analysert til døde. Kompromissløs regi. Sikkert mye mer også. Det er mer som en knakende god roman enn en tv-serie.
Sitat av Detectable Vis innlegg
Walter oppsummerer serien så fint i første episode der han forklarer elevene sine at "Chemistry, is the study of change"
Vis hele sitatet...
Enig!! Serieskaeren har også sagt at Breaking Bad utviklet seg til å bli en studie i hvor ond han kunne gjøre Walter før seerne vendte seg mot ham. Det er hele denne prosessen som du ser gjennom hvordan familielivet utvikler seg som gjør Breaking Bad den serien den er.
Sitat av Darko Vis innlegg
Tyler ble kanskje litt slitsom å høre på lengden og det virket som at manusforfatteren ikke hadde helt peiling på å skrive damekarakterer, men det er vel kanskje det eneste jeg har å trekke ned på.
Vis hele sitatet...
Unnskyld, var det en skrivefeil, eller har du sett gjennom Breaking Bad i troen på at Skyler heter Tyler?
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Unnskyld, var det en skrivefeil, eller har du sett gjennom Breaking Bad i troen på at Skyler heter Tyler?
Vis hele sitatet...
Er bare komboen av jeg er stuptrøtt, og har både sett og lest Fight Club nå nylig. Da blir det surr opp i hodet!
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Detectable Vis innlegg
Hva? Familielivet til Walter White er for meg hva som gjør serien til et mesterstykke uten like. Det er nok av action-serier der ute allerede som skal fokusere på fart og spenning.
Walter oppsummerer serien så fint i første episode der han forklarer elevene sine at "Chemistry, is the study of change"
Uten denne delen av serien tror jeg hele karakterutviklingen hadde føltes fattig og urealistisk.
Vis hele sitatet...
Ganske enig med dere begge. Familielivet spiller en stor rolle for karakterutviklingen til Walter og den hadde nok blitt som du sier ganske fattig uten. Men når de skal ha en scene på ti minutter om at de sitter å spiser frokost i pinlig taushet synes jeg det blir litt i drøyeste laget.
Synes serien hadde blitt bedre om de hadde kuttet serien ned til 30min episoder eventuelt færre episoder i hver sesong. Den blir litt langdryg for min del og jeg er ikke en person som må ha fart og spenning hele tiden i en serie (min kanskje favoritt serie er West Wing).

Jeg hoppet av i 4 sesong og har vel planer om å se BB ferdig engang, men når jeg har prøvd har jeg sett en episode og det har liksom ikke frista å fortsette.
Nå må dere se alle 5 sesongene nå! Sesong 5 og slutten på sesongen er helt syk..!
Jeg liker seriens brede spekter, Det er Walthers liv, familie, hele den biten. Tematikken rundt amerikansk forsikring- og sykehuspollicy. Det illegale aspektet, fornektelsen og fortjenesten av noe som er så enkelt samtidig så skadelig. På en pussig måte synes jeg også det virker som det tidvis er en slags religiøs tone over det hele, Walthers 'uskyld/renhet/skyld', men det er mulig det bare fremstår slik da seeren får oppleve hele Walthers metamorfose fra lærer til kokk.
Jeg er ikke helt uten forståelse for de som misliker serien, jeg tror den hadde tapt seg betraktelig uten mange av hovedskuespillerne, for en serie som er så avhengig av at man opplever verden som realistisk; Balanserer manuset egentlig langt over grensen på hva man burde forvente.
Sitat av seimannen Vis innlegg
Helt klart enig, synes breaking bad blir alt for tregt og virker som de bare skal fylle den timen enkelte ganger. Sa stopp for meg etter episoden "fly"
Vis hele sitatet...
Fly er en ganske spesiell episode, enten hater du den eller så elsker du den. Viss du følger med så får du med deg hva fluen er symbol på. Må sies at dersom du ikke har sett episodene som kom etter dette så må du gjøre det med en gang. Det blir bare bedre.
Har sett tom episode s05 e12 tror jeg, var der det stoppet på netflix. Tok seg veldig opp i sessong 4/5 med carwash og gullkorn fra "better call saul", men fremdeles irriterende kjedelig enkelte ganger.
Jeg vil ikke si BB er den beste serien jeg har sett, men den er underholdende nok, og bare det at serien er såpass populær gjør den til en interessant serie å se.

Dessuten er det jo et interessant konsept. Serien handler om en vanlig fyr, en kjemilærer, som pga omstendighetene velger å gå til den mørke siden. Å bli en kriminell.

WW er jo i utgangspunktet en smart fyr, og smarte folk som ham holder seg stort sett borte fra kriminalitet om de ikke er psykopater. Er rett og slett interessant å se en fyr som ham i rollen som kriminell. Er også artig å se hvordan han bruker sine kunnskaper om bla kjemi til å oppnå sine mål.

Kjemi er jo også et ganske spennende fagområde, og kjemien spiller jo på en måte en av rollene i serien.