Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  215 36057
Ja du snakker om forskjeller. Dessverre begynner vi å få et merkbart klasseskille også i Norge. Det blir stadig flere mennesker som lever under fattigdomsgrensen også her hjemme, og veksten har vært stor spesielt de siste 5-10 årene.

mtp lister, så en liste over samferdsel der får Norge stryk pga dårlige veier.......tilogmed fattigland har bedre veier enn vi har. Merkelig at det ikke er en direkte korrelasjon mellom avgifter og infrastruktur.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Ja du snakker om forskjeller. Dessverre begynner vi å få et merkbart klasseskille også i Norge. Det blir stadig flere mennesker som lever under fattigdomsgrensen også her hjemme, og veksten har vært stor spesielt de siste 5-10 årene.

mtp lister, så en liste over samferdsel der får Norge stryk pga dårlige veier.......tilogmed fattigland har bedre veier enn vi har. Merkelig at det ikke er en direkte korrelasjon mellom avgifter og infrastruktur.
Vis hele sitatet...
Reis til kambodja så skal du se fattigdom. Norge er ikke fattig på noen måte. I kambodja kan du oppleve små barn som prøver og selge deg en beby. Blir kvalm av sytende Nordmen. Vi har så mye penger at det tyter ut av ørene. Nesten alle i kambodja lever på gata. Det er så fattig at de gråter av og få 1kr. Fult av folk som går uten ben og armer. Og gatebarn og søppel over alt. Vi vet ikke hva fattigdom er.. Parkene er fulle av hundrevis av mennesker og familier som ikke har noe sted og bo.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
7kr dagen betyr ikke det samme som dårlig kjøpekraft.........
Vis hele sitatet...
Sikkert bra mange steder, men uansett har, eller får, man alt man trenger i Norge
Sitat av ganesh Vis innlegg
Reis til kambodja så skal du se fattigdom. Norge er ikke fattig på noen måte. I kambodja kan du oppleve små barn som prøver og selge deg en beby. Blir kvalm av sytende Nordmen. Vi har så mye penger at det tyter ut av ørene. Nesten alle i kambodja lever på gata. Det er så fattig at de gråter av og få 1kr. Fult av folk som går uten ben og armer. Og gatebarn og søppel over alt. Vi vet ikke hva fattigdom er.. Parkene er fulle av hundrevis av mennesker og familier som ikke har noe sted og bo.
Vis hele sitatet...

Hvordan kan du si noe sånt? Er du klar over at det er over 100.000 barn i Norge som lever under fattigdomsgrensen? Det er en dobling bare de siste 5 årene. Åja dette er fattigdom i Norge. Selv om du har det bra økonomisk kan du ikke ta hele landet under ett - det er faktisk mange som sliter tungt økonomisk også i Norge. Vi har uteliggere også i Norge - den sammenlikningen du gjør er fullstendig out-of-line, for det er jo selvsagt at et det vil være flere som har det vondt i et av verdens fattigste land enn det er i et av verdens rikeste.

Det som gjør meg kvalm er at du neglisjerer en hel gruppe mennesker i Norge som det svært vanskelig - de fattige. De er der også i landet av melk og honning selv om de fattige ikke står tiggende langs skoleveien din.

For de som ER fattige i Norge hjelper det lite om du sier at Kambodja har det ennå verre, det blir som å si til en syk mann med kreft at det kunne vært verre du kunne hatt kreft og aids.
Sist endret av random67489; 21. april 2012 kl. 09:38.
Sitat av ganesh Vis innlegg
Reis til kambodja så skal du se fattigdom. Norge er ikke fattig på noen måte. I kambodja kan du oppleve små barn som prøver og selge deg en beby. Blir kvalm av sytende Nordmen. Vi har så mye penger at det tyter ut av ørene. Nesten alle i kambodja lever på gata. Det er så fattig at de gråter av og få 1kr. Fult av folk som går uten ben og armer. Og gatebarn og søppel over alt. Vi vet ikke hva fattigdom er.. Parkene er fulle av hundrevis av mennesker og familier som ikke har noe sted og bo.
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig som du skriver, det er likevel feil å legge hele den byrden på alle nordmenn.

Hvem sin feil er det at samfunnet er som det er der nede? Det er staten og styresettet. Det er DET vi bør jobbe med å forandre, ikke bare blindt gi penger til de som lever der for å holde elendigheten gående. Ta problemet ved roten, så og si.
Sist endret av Taurean; 21. april 2012 kl. 09:37.
TomC's Avatar
Trådstarter
Har akkurat vært å hentet 1 års visum til Kambodsja. I tillegg har jeg kjøpt en 250cc som er i mitt navn. (veldig mange her kjører med sykler registrert på andre.)

Visumet var litt dyrere enn jeg hadde trodd, kom på 280$.. Men veldig enkelt da.. møte opp ett sted og betale, levere inn passet og så vente 1-2 dager.

Å få sykkelen i mitt navn var litt mer jobb.
Måtte levere bilde og kopi av pass, og fordi det var nyttårsfeiring måtte jeg vente en uke.
(Jeg hadde flaks for hun jeg kjøpte sykkelen av hadde kjøpt den med butikkeieren som medeier.)
Så blir jeg ringt på morgenen etter det er gått en uke og jeg skjønner at jeg må komme med sykkelen. Jeg dro uten å spise frokost og tenkte at jeg bare skulle hente ett plastkort ned i gata.
Tok litt feil der gitt, ble kjørt gjennom hele byen på min sykkel. Så kommer vi frem til "biltilsynet" og der gikk alt veldig kjapt. Problemet var at han som kjørte sykkelen dit var ikke der lenger, og jeg vet ikke helt hvor i byen jeg er.
Så tok litt tid å komme hjem.

Ellers er det rart å se at dem bruker tommelavtrykk, ikke signatur på papirene til sykkelen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Hvordan kan du si noe sånt? Er du klar over at det er over 100.000 barn i Norge som lever under fattigdomsgrensen? Det er en dobling bare de siste 5 årene.
Vis hele sitatet...
Sjølv dei aller fattigaste i Noreg har stortsett rikelig tilgang på mat. Å vere fattigaste prosenten i Noreg vil eg tru er langt betre enn å vere fattigaste prosenten i Kambodsja.

Sjølvsagt bør vi jobbe mot fattigdom i Noreg også, men vi bør kanskje ha i bakhovudet at begrepet er relativt til samfunnet...
Ja nå var jo det jo akkurat det jeg sa til ganesh at det blir litt sykt å si til folk som har det vondt at det finnes de som har det verre. Da marginaliserer du problemet. Og det er akkurat det du også gjør nå slash.

Det er klart at det å være dødssyk i Norge er bedre enn å være dødssyk i et fattig land. Men du er likevel dødssyk og har kun kort tid igjen og det eneste du opplever er smerter og dødsangst. Er liten trøst i at en dødssyk i kambodja har det ennå verre. Det er bedre å være fattig i Norge. Ja det er selvsagt også bedre å være rik i Norge enn de fleste land. Det er enkelt sagt stort sett bra å være norsk - men det betyr ikke at alle nordmenn har det bra.

Det nytter ikke med direkte sammenligning mellom norge og de fattigste landene i verden. Det blir bare absurd.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Er du klar over at det er over 100.000 barn i Norge som lever under fattigdomsgrensen?
Vis hele sitatet...
Hei. Det kan være greit å merke seg at det opereres med TO fattigdomsgrenser. Den første er definert av Verdensbanken og er satt til å være 1 USD per dag. Det er den vi har snakket om så langt.

Når du sier at det er 100.000 barn i Norge som lever under fattigdomsgrensen, er det viktig å påpeke at dette er en fattigdomsgrense definert av OECD til å være 196.000 i året (dvs 537 kr/dag). Dette er den relative fattigdomsgrensen og skiller seg fra den første ettersom beboere i vestlige land, selv fattige, har sine basale behov (som mat og husly) dekket.

I Norge er det snarere snakk om sosial fattigdom i form av at de under grensen ikke har mulighet til til å unne seg ekstragoder som ferier, kulturopplevelser, restaurantbesøk osv. Staten har definert at en voksen person skal ha kr 6.500 å leve for i måneden etter boutgifter. Har man ikke det, er man fattig.

Jeg er fattig iblant.
Jada det er rett det du sier. Poenget ditt blir uansett litt spesielt - sosial fattigdom slik det er definert er en ting. Det er noe helt annet når skapet er tomt for mat. Det finnes også norske barn som må gå til sengs sulten fordi det ikke er mat hjemme. Og det hjelper heller ikke å si til disse barna at det finnes andre barn som har det verre - for de er både sulten og mangler tak over hodet.
Nå er vel det du sier MyBallantine mer en foreldre svikt, og ikke nødvendigvis en livsituasjon du er permanent født inn i. Har god fortståelse for hva du sier, men ingen i Norge trenger å gå sultne. Eller være så stolte at de ikke lar ungene sine få spise engang.
Sist endret av Incognito1; 22. april 2012 kl. 08:06.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Why so serious?
Hvordan er det å flytte til Sør-Amerika/Mellom-Amerika?
Jeg har vært fattig i Norge. Levde for 3000 i Måneden. Og vær gang det var slutt på penger så kunne jeg gå til folk jeg kjente som jobbet på resturanger eller kafeer for og få mat. Vist ikke var det alltid frelses armeen jeg kunne få en bærepose med mat. I Bergen viste jeg om 4 veldedighetsteder jeg kunne få mat. Man trenger aldri og gå sulten i Norge vist man ikke er for stolt....

Glad jeg er ferdig med det og har en fruktskål full og ett kjøleskap som det ikke er mer plass i. Og en dame som lager de beste retter... Blitt feit og foresten
@ganesh
Godt du har lagt det bak deg da - en liten velstandsmage skal du bare se på som positivt. Det vitner jo om at du mer enn du faktisk trenger i øyeblikket

Ja det er nok slik at det er endel som virkelig sliter også i Norge. Og de som får sine 3-4K fra NAV sin livsoppholdssats de er i mine øyne veldig fattige. For slik prisnivået er i Norge vil de aldri klare å komme seg ut av sin fattigdom. Og det er jo noen som faller mellom 2 stoler også hos NAV som ikke får omskoleringer, kursing etc.
TomC's Avatar
Trådstarter
Da har jeg i alle fall en blog gående...

www.*.com

skal bli flinkere til å oppdatere ... lover
Sist endret av nso; 6. oktober 2012 kl. 00:41.
på heltid
iSkurk's Avatar
Vill definitivt prøve ut noe lignende om noen år, Bo i et annet land et par mnd eller et år.
Hadde vært utrolig gøy, og ikke minst for en opplevelse!
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Hvordan er det å flytte til Sør-Amerika/Mellom-Amerika?
Vis hele sitatet...
Det er bra. En del krim selvsagt men om en ikke flasher cash er det stort sett helt greit å oppholde seg i sør-amerika. Feks på Den dominikanske republikk bor det endel nordmenn. Lave priser der gjør jo at norske penger varer svært lenge for mennesker som kan å leve nøkternt.

Sitat av iSkurk Vis innlegg
Vill definitivt prøve ut noe lignende om noen år, Bo i et annet land et par mnd eller et år.
Hadde vært utrolig gøy, og ikke minst for en opplevelse!
Vis hele sitatet...
Absolutt. Alle bør ta seg noen år utenlands. Utrolig gøy og lærerikt er det. Også lærer en jo en hel del om seg selv også.

Sitat av TomC Vis innlegg
Da har jeg i alle fall en blog gående...

www.*.com

skal bli flinkere til å oppdatere ... lover
Vis hele sitatet...

Er så dårlig på å følge med på blogger.....
Håper du fortsetter å oppdatere tråden her på freak.

Åssen gikk det med hotellet? Klarte du skaffe cash eller få til en leieavtale?
Om du manglet cash så blir tipset å forsøke å presse på for å få til en leieavtale neste gang en mulighet dukker opp.
Sist endret av nso; 6. oktober 2012 kl. 00:40.
TomC's Avatar
Trådstarter
Blir nok ikke noe hotell...

Har møtt mye menesker nå som bor her i Phnom Penh, og tror det er muligheter til å starte litt av hvert her

I tillegg er det bra uteliv til lattelige priser sett med norske øyne. (generelt $1 for ca 0.33 fra kran og ca $2 for jackD+Cola)
Det er mange bra utesteder og det er ingen stengetid...

Men må si jeg er skeptisk til å investere for store summer.
Det gjelder å bli kjent først
Sitat av TomC Vis innlegg
Blir nok ikke noe hotell...

Har møtt mye menesker nå som bor her i Phnom Penh, og tror det er muligheter til å starte litt av hvert her

I tillegg er det bra uteliv til lattelige priser sett med norske øyne. (generelt $1 for ca 0.33 fra kran og ca $2 for jackD+Cola)
Det er mange bra utesteder og det er ingen stengetid...

Men må si jeg er skeptisk til å investere for store summer.
Det gjelder å bli kjent først
Vis hele sitatet...
hvordan går det med hensyn til språk, jobb/inntekt og sosialisering?
Noen kulturkollisjoner enda, annet enn at drikke er latterlig billig?
TomC's Avatar
Trådstarter
Ja høres vel ut som jeg bare drikker...

Har ikke akkurat sett etter no jobb, men tenkte å jobbe som frivillig en dag i uka eller noe framover.
Lærer litt gloser her å der.. vært i snakk med noen som vil starte språkklubb..
Men har blitt kjent med så mange vestlige her så blir jo lite khmer i grunn.

Kulturen kjente jeg jo i stor grad fra før, men er jo seff. ikke som i norge...
Sitat av TomC Vis innlegg
Ja høres vel ut som jeg bare drikker...

Har ikke akkurat sett etter no jobb, men tenkte å jobbe som frivillig en dag i uka eller noe framover.
Lærer litt gloser her å der.. vært i snakk med noen som vil starte språkklubb..
Men har blitt kjent med så mange vestlige her så blir jo lite khmer i grunn.

Kulturen kjente jeg jo i stor grad fra før, men er jo seff. ikke som i norge...
Vis hele sitatet...
Så, skal du ha en enkel jobb eller noe? Bensinstasjon, varetransport osv..?
Why so serious?
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Det er bra. En del krim selvsagt men om en ikke flasher cash er det stort sett helt greit å oppholde seg i sør-amerika. Feks på Den dominikanske republikk bor det endel nordmenn. Lave priser der gjør jo at norske penger varer svært lenge for mennesker som kan å leve nøkternt.
Vis hele sitatet...
Bodd nede der før? Hvordan er det i Brasil/Argentina?
Nei aldri bodd i sør-amerika men har reist ned 2 ganger tidligere begge gangene reiste jeg i 6 måneder.
Argentina er bra ja selv mener jeg bedre enn Brasil for det er mett med fiske og friluftsliv der men tror nok de fleste andre ville fortrukket party-party i Brasil fremfor ørretfiske i Argentina. Men etter å ha truffet nordmenn på mine turer i Sør-Amerika fikk jeg inntrykk av at det var gjengs oppfatning at pengene rakk lengst på Den dominikanske republikk. Var mye nordmenn der og alle trivdes. For all del Brasil er og bra men det er svært mye krim der.
Hvordan vil du beskrive landet? Jeg tenker med engang slum og urbane miljøer.

Jeg vil flytte ut av Norge, og være med uavhengig av andre. Tjene opp et par hundretusen og stikke til et annet land å selge nordmenn tjenester via internett f.eks.
Hehe vel det er vel ingen land som kun er slum og hyperurbanisme? Det er nok like stor variasjon som i andre land. Mindre landsbygder er det rolig hverdagsliv eller du kan gå helt i ekstrem slum eller metropoler om du ønsker det.

Tja om du har skills som du kan selge over nett så trenger du nok ikke flere hundre tusen i cash for å gjennomføre flytting.
En god månedslønn eller 2 holder nok lenge - du må huske at i mange land lever du helt greit på 1-2000 $ per måned. Ha cash nok til noen måneder og gå raskt igang med dine skills så skal du klare deg helt fint. Trikset er nok å ikke gå i ferie-fella. Skal du bo og leve i et annet land kan du ikke gå og leve i et evig ferie-modus med party og grisefyll hver dag. Da renner penga ut og det blir ikke noe av dine planer. Er du seriøs og skaffer litt inntekt hver måned skal du se du ikke trenger jobbe mer enn maks 50% stilling og kan kose deg resten.
Sist endret av random67489; 15. mai 2012 kl. 18:37.
Heisann folkens! Jeg er nok på vei ut av Norge ganske snart og har klart å skaffe meg en inntekt på ca 10.000 norske kroner pr mnd, uten å jobbe noe særlig for det. Trenger vel kanskje mere penger men hva er det greit å tjene penger på over nett? Lage hjemmesider for folk?

Videre så lurer jeg på hvordan man flytter i praksis? Altså så jeg for meg og melde flytting til en kompis slik at jeg har norsk adresse og alt ser ut som om jeg bor i Norge for skatteetat, Nav osv. Hvordan sjekker de at folk ikke har oppholdt seg mer enn 6/12 mnd i utlandet (med tanke på medlemskap i folketrygden osv). Kanskje dette bare er en regel men som ikke blir fulgt i praksis?
Sitat av zeast Vis innlegg
Heisann folkens! Jeg er nok på vei ut av Norge ganske snart og har klart å skaffe meg en inntekt på ca 10.000 norske kroner pr mnd, uten å jobbe noe særlig for det. Trenger vel kanskje mere penger men hva er det greit å tjene penger på over nett? Lage hjemmesider for folk?
Vis hele sitatet...

Det kommer jo helt an på dine skilz.
Er du dårlig på design og dårlig på koding er det vel ingen god ide å selge hjemmesider? Er du rå på skriving kan du være tekstforfatter, skrive essey, artikler eller noveller. Peil på foto? Eller photoshop? Dødsrå i excel?

Det er jo ingen forskjell på selge sine skilz om du bor i Asia eller på Ullern sålenge du selger skilz til norske markedet til norske priser. Du må ha bedre kvalitet, eller lavere pris enn konkurrentene når du ikke har en portefølje.
Hmm ja... nei, dårlige skilz asså. Forsøkte meg litt på daytrading men ingen avkastning der. Kan nok klare å få til noe med både det ene og det andre men ser ikke noen større innteksgrunnlag dessverre. Så får prøve å klare meg på ti tusen i mnd. Lurer veldig på dette med folketrygden.
Sitat av zeast Vis innlegg
Hmm ja... nei, dårlige skilz asså. Forsøkte meg litt på daytrading men ingen avkastning der. Kan nok klare å få til noe med både det ene og det andre men ser ikke noen større innteksgrunnlag dessverre. Så får prøve å klare meg på ti tusen i mnd. Lurer veldig på dette med folketrygden.
Vis hele sitatet...
Forstå meg rett - du trenger ikke være byens beste koder for å lage hjemmesider. Ei heller trenger du ha en kunstners blikk for form og farger.
Du kan selge helt ok produkter til en helt ok pris men det er gjerne slik at om du ikke har et navn så må du gjerne litt ned i pris for å komme inn i markedet.

Du vil jo fint tåle å knive litt på pris når du bor utenlands for du har jo ikke norske levekostnader. Om du gjør et salg på feks en nettside for 2K mens andre vil ha 3 eller mer så finner du helt sikkert kjøpere. Kanskje du får litt liv timelønn sett med norske øyne men du trenger jo ikke allverden for å leve i billige land.

Daytrading - vel med den kaptialbasen du har med 10K i månden kan du glemme.

Det er masse du kan selge - lær deg noen triks og knep så er du igang.

Vet jo ikke hvor du skal bo men du kan sikkert leve på 10K noen måneder om det kniper mens du drar igang butikken.
Når du først får et salg så er det jo ren bonus. Så kommer det plutselig en til og kanskje 5.
Sist endret av random67489; 17. mai 2012 kl. 23:55.
Du får meg til å øyne håp!

10K bør holde om en ikke tar helt av hver dag, selv i sydeuropa. Når det gjaldt daytrading så var det atskillig flere nuller med i beløpet, men penger tjent den ene dagen var tapt den andre, og slik fortsatte det.

Tror forretningsplanen for ta form under sola... får meg ikke til å tenke på slikt her hjemme. Klok av skade tar jeg sikte på 10K, så får alt annet komme som en bonus.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Kommer fortsatt til og være på freak?
Sitat av zeast Vis innlegg
Du får meg til å øyne håp!

10K bør holde om en ikke tar helt av hver dag, selv i sydeuropa. Når det gjaldt daytrading så var det atskillig flere nuller med i beløpet, men penger tjent den ene dagen var tapt den andre, og slik fortsatte det.

Tror forretningsplanen for ta form under sola... får meg ikke til å tenke på slikt her hjemme. Klok av skade tar jeg sikte på 10K, så får alt annet komme som en bonus.
Vis hele sitatet...

Bare å kjøre på. Tenk deg om hva trenger du egentlig?
En laptop som du har meg deg når du reiser ut - og det er fult mulig å bo for et par hundre euro per måned i syd-europa. Ja kanskje helt ned mot 150 euro. Så trenger du nett-tilgang.

Cluet er jo å ikke bo seg ihjel men ha penger til å leve og oppleve.
Sist endret av random67489; 18. mai 2012 kl. 00:36.
Why so serious?
Er over middels interessert i kultur, geografi og historie. Går det an å leve av dette?
Klart det går. Kombiner gjerne disse interessene med skriving. Det gir deg jo nærmest ubegrenset innfallsvinkler på artikler du kan skrive å selge til aviser, magasiner nettsider etc. Feks kan du kombinere alle disse og skrive en reiseskildring som tar med litt av historien til det landet eller byen du reiser til - forsøke å lage noe som ikke alle andre gjør, så kan du flette inn utallige sider av kultur. Alt fra samfunns-kulturelle likheter/ulikheter til rene kulturtilbud. Er jo ingen formelle krav for å selge slikt. Etterhvert så kan du kanskje bli en gjenganger i noen redaksjoner?

Eller du kan skrive innhold til websider?

Sikkert tusen andre ting du kan gjøre som jeg ikke har tenkt på en sen søndagskveld, men sålenge du har en interesse som gjør at du absorberer kunnskap om feltet så er det klart du kan leve av det.

Ja på lengre sikt kan du formalisere kunnskapen i form av en grad - hva med å studere feks historie mens du er på reise også avtale med høgskolen/universitetet at du avlegger eksamen på en norsk ambassade? Da trenger du ikke engang reise hjem for å ta eksamen. Også kan du spe på støtten fra lånekassen med å skrive - da har du en slags økonomisk buffer også, tryggheten om at du ikke sulter om du ikke selger på første forsøk.
Sist endret av random67489; 20. mai 2012 kl. 23:53.
Why so serious?
Hvordan er det å reise å drive med frivillig arbeid som 17-Åring?
Må kanskje ta meg et friår neste år. Vil bruke tiden på noe nyttig.
Why so serious?
Er dette mulig?
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Er dette mulig?
Vis hele sitatet...
Alt er mulig, bare ta kontakt med den/de organisasjonen(e) du kunne tenke deg å jobbe for.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Hvordan er det å reise å drive med frivillig arbeid som 17-Åring?
Må kanskje ta meg et friår neste år. Vil bruke tiden på noe nyttig.
Vis hele sitatet...
Work and travel virket forlokkende helt til jeg så prisene. Jeg VIL jobbe frivillig, men når jeg må betale i dyre dommer for det, tror jeg at jeg står over.
Tjener mer penger på og jobbe hjemme og så reise...
Selv jobber jeg i utlandet og tjener mer enn bra nok. Jobber 3 timer om dagen, noen ganger annenhver dag, og har nok til å leve livet og ta en ofte fest. Anbefales Trengs det masse penger er det vel bare å jobbe på.. Selv prioriterer jeg fritid fremfor mer penger enn nødvendig.
Ser noen her sier at norge er et drittland osv. Tenk dere om, norge er en av verdens beste land å bo i. Dere har blitt bortskjemt, prøv å dra til ghana å se hvordan det er der.
Why so serious?
Sitat av enanthate Vis innlegg
Selv jobber jeg i utlandet og tjener mer enn bra nok. Jobber 3 timer om dagen, noen ganger annenhver dag, og har nok til å leve livet og ta en ofte fest. Anbefales Trengs det masse penger er det vel bare å jobbe på.. Selv prioriterer jeg fritid fremfor mer penger enn nødvendig.
Vis hele sitatet...
Hvor i verden?

Føler jeg må flytte fra Norge til et land med varme hele året. Blir serriøst dårlig av vinteren...

Eller hvertfall vinter halvåret.
Sitat av enanthate Vis innlegg
Selv jobber jeg i utlandet og tjener mer enn bra nok. Jobber 3 timer om dagen, noen ganger annenhver dag, og har nok til å leve livet og ta en ofte fest. Anbefales Trengs det masse penger er det vel bare å jobbe på.. Selv prioriterer jeg fritid fremfor mer penger enn nødvendig.
Vis hele sitatet...
Det der høres ut som noe for meg. Kan jeg spørre hva du jobber med?
Jobber du for et norsk firma i utlandet eller mot et norsk firma fra utlandet, eller er du din egen sjef?
Versåsnill. Er ikke så mange som klager over at Norge er et drittland.
Dette blir bare dumt!
Vil selv flytte pga jeg ikke gidder 8 mnd med kulde, greit at vi har det bra i Norge, men klimatisk sett, er Norge et drittland hvis du ikke er glad i vinteren.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Kailua Vis innlegg
Vil selv flytte pga jeg ikke gidder 8 mnd med kulde, greit at vi har det bra i Norge, men klimatisk sett, er Norge et drittland hvis du ikke er glad i vinteren.
Vis hele sitatet...
Tja..

skal du flytte til Thailand ? Kos deg med monsun og flom.
skal du flytte til andre land i samme region, mye av det samme.
skal du flytte til afrika ? kos deg med malaria og tørke.
skal du flytte til søramerika ? kos deg med organisert kriminalitet
skal du flytte til uk\i ? kos deg med pissvær hele året.
skal du flytte til australia ? kos deg med tørke og flom om en annen.

norge er generelt sett ganske balansert værmessig, skal du ha det totalt balansert kan du flytte til noen av de spanske øyene, men der er det ikke så forferdelig mye å gjøre hvis du ikke liker å sitte på standen hele året.

Selv er jeg født og oppvokst i nord-norge, jeg vet godt at vi kan ha snø fra september til juni, men det kan man fint unngå ved å flytte til sørligere strøk i Norge hvis man absolutt blir suicidal av så lange perioder med snø.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Tja..

skal du flytte til Thailand ? Kos deg med monsun og flom.
skal du flytte til andre land i samme region, mye av det samme.
skal du flytte til afrika ? kos deg med malaria og tørke.
skal du flytte til søramerika ? kos deg med organisert kriminalitet
skal du flytte til uk\i ? kos deg med pissvær hele året.
skal du flytte til australia ? kos deg med tørke og flom om en annen.

norge er generelt sett ganske balansert værmessig, skal du ha det totalt balansert kan du flytte til noen av de spanske øyene, men der er det ikke så forferdelig mye å gjøre hvis du ikke liker å sitte på standen hele året.

Selv er jeg født og oppvokst i nord-norge, jeg vet godt at vi kan ha snø fra september til juni, men det kan man fint unngå ved å flytte til sørligere strøk i Norge hvis man absolutt blir suicidal av så lange perioder med snø.
Vis hele sitatet...
For noe tull. Du ser for mye på tv...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av ganesh Vis innlegg
For noe tull. Du ser for mye på tv...
Vis hele sitatet...
Nei, jeg kjenner da folk som oppholder seg i disse landene store deler av årene med både hus og familie, jeg bare sier hva de forteller meg.
Why so serious?
Noen her som har prøvd Couchsurfing?