Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  160 15422
Noen som har sett Sønner av Norge?
- Vist det er samme sjanger som er i den filmen, så er det jo noe bra innen sjangeren (Ivartfall noe jeg syntes er bra)

EDIT: Alle har jo forsjellig smak, men det som ligger i denne tråden falt ivartfall ikke meg ismak!
Sist endret av WhyNot!; 17. september 2011 kl. 22:08.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
I dag tok jeg meg endelig bryet til å høre på musikken som dere har lagt ut her. Det er grusomt. Jeg skjønner ikke hvordan dere kan høre på slikt. No offence, jeg hører nesten kun på dubstep og Drum 'n' bass, og det er ikke alle som liker det.
Tok meg også tid til å sjekke ut det gamle bandet til Sonny Moore (bedre kjent som Skrillex). Det var så godt som voldtekt for ørene mine.
Beklager, men jeg er litt sinna i dag, og å rage på emosjonelle emo kids er jo bare den desidert beste måten å få ut sinne på.
Vis hele sitatet...
Har du ikke noe kreativt å komme med, så holder man kjeft.

Du hører sikkert på svarte folk som rapper om pikken sin. Går med røde bukser og en fuckings caps, sammen med briller med en radius 5 CM.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kroppsfunksjoner
NoiseMerchant's Avatar
For meg ble emo født, og døde med Rites of Spring. Det er jo selvsagt band som har gjort noe av det samme som Rites of Spring, og gjort det veldig bra, men dette blir vanligvis kalt indie rock eller post-hardcore.

Sitat av alexanderb Vis innlegg




"screamo" er ikke en subgenre. det er bare et kallenavn som oppstod for emo med skrikevokal. "screamo" kan per prinsipp være *identisk* med emo. den eneste *nødvendige* variabelen er vokalen. fjerner man skrikinga fra "screamo" blir det bare emo. derfor er det ikke en subgenre. bare et kallenavn som oppstod. på lik linje med "emo violence", som er emomusikk med tendenser mot power violence og grindcore.

om du ikke vet hva emo er så er jo youtube-lenkene ypperlige.
Vis hele sitatet...
Dette er faktisk feil. Screamo oppsto som en mer ekstrem form for emocore (både når det kom til vokal og musikalsk uttrykk). Mange tidlige screamo band tok spesielt mye fra Sonic Youth's indie plater, som inneholdt dissonans og atonalitet. Dette blandet de med skrikevokal. Som Fugazi (post-hardcores gudfedre) brukte de skiftende dynamikk, og dette var spesielt synlig i vokalen. Vanligvis besto screamo band av en "clean" vokalist og en "scream" vokalist.
lolwtf. jeg er nesten litt spent på hvilke band du mener er "screamo". kjenner forøvrig ikke til noen emoband som har en ""clean" vokalist" og en ""scream" vokalist". dette blir bare helt fjernt for meg.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
lolwtf. jeg er nesten litt spent på hvilke band du mener er "screamo". kjenner forøvrig ikke til noen emoband som har en ""clean" vokalist" og en ""scream" vokalist". dette blir bare helt fjernt for meg.
Vis hele sitatet...
Black Veil Brides varierer veldig mellom screaming og clean vokaler. Synd de er det mest corny bandet siden Vaselina Bilopphøggers.
men så har de til gjengjeld ingenting med emo/screamo å gjøre.
Kroppsfunksjoner
NoiseMerchant's Avatar
Sitat av alexanderb Vis innlegg
lolwtf. jeg er nesten litt spent på hvilke band du mener er "screamo". kjenner forøvrig ikke til noen emoband som har en ""clean" vokalist" og en ""scream" vokalist". dette blir bare helt fjernt for meg.
Vis hele sitatet...
Skummet over Screamo info. Merkelig nok hadde ikke noen av bandene som ble nevnt en clean vokalist og en scream vokalist My bad.
Someday the lonely and oppressed will shine like the dawn itself var ganske bra, sånt jeg kan sitte å virkelig nyte når jeg er i dårlig humør.

Kanskje du ville likt Thy light. Det er jævlig depressivt, men faen det er vakkert. Synd den retninga i musikk er så sinnsykt opphengt i selvmord og drit.
har litt med at selvmord er depressivt etc.
----------------------
Takk for at du opplyste meg om hva emo sjangeren virkelig er alexander b. Nå vet jeg hva jeg kaller det når det kommer bråk på anlegget.
For dette var helt forferdelig. Bråk og skriking. 4 personer på en scene, ikke et band. Gitaristen gjør sing ting, vokalisten bare skriker, trommisen flasher sine insane pedal skills og bassisten er for fjern til å vite hva han holder på med.

Øreblødning. MEN takk for at du opplyste meg
Sitat av LowRider Vis innlegg
har litt med at selvmord er depressivt etc.
----------------------
Takk for at du opplyste meg om hva emo sjangeren virkelig er alexander b. Nå vet jeg hva jeg kaller det når det kommer bråk på anlegget.
For dette var helt forferdelig. Bråk og skriking. 4 personer på en scene, ikke et band. Gitaristen gjør sing ting, vokalisten bare skriker, trommisen flasher sine insane pedal skills og bassisten er for fjern til å vite hva han holder på med.

Øreblødning. MEN takk for at du opplyste meg
Vis hele sitatet...
Signaturen din var usedvanlig treffende her.
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Signaturen din var usedvanlig treffende her.
Vis hele sitatet...
defence mode ON?
Lest første posten? Jeg quoter

Sitat av alexanderb Vis innlegg
hva synes freak.no om emo? :-)

MASSE TEKST

så, hva syns *du* om emo? :-)
Vis hele sitatet...
Jeg svarer hva jeg syns. Altså at det var rævva også kommer du med personangrep.

Jeg kaller ikke dette og dette for musikk.