Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  163 17449
God kveld!

Jeg har sett rundt meg, og rundt 3 av 5 ungdommer som jeg ser bruker såkalte "merkeklær". (DC, Burton, Vans, Björkvin osv osv.)

Jeg skjønner ikke helt, hva er kult med det?
Det sitter 10 folk og håver inn penger for en t-skjorte til 500 kr, som er akkurat samme kvalitet som på en til 99 kr..



  1. Hva er grunnen til at du bruker/ikke bruker merkelklær?
  2. Synes du merkeklær påvirker samfunnet? Hvorfor/Hvorfor ikke?
Sist endret av Erlendman; 27. februar 2012 kl. 01:43.
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Jeg bruker ikke merkeklær, det er jo bare noe du betaler 400 ekstra for et merket. Desutten kjøpte jeg bjørn borg bokser og den gikk i stykker :O Eneste bokseren jeg har hatt som går i stykker. Så det er iallefall ikke kvaliteten du betaler ekstra for.
Sist endret av halliballi; 27. februar 2012 kl. 01:46. Grunn: Glemte noe
Merkeklær er ofte av bedre kvalitet en klær fra f.eks H&M, vertfall etter min erfaring.
Og jeg bruker det for jeg liker det og det er vel "kult" og bruke det. Men jeg tror ikke det påvirker samfunnet annet en at undommer maser til foreldrene om penger til merkeklær
1. Ser vanligvis bedre ut enn vanlige klær. Men bruker ikke skatemerker som drittunger på 12 år bruker
2. Kommer an på hvilket miljø du er i, men ja for det meste
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Dette temaet er nok dessverre allerede diskutert i hjel.

Jeg bruker noen merkeklær. Sko, bukser og jakker. Av erfaring har de bedre passform, er mer behagelige og ser bedre ut. Men så kommer det selvsagt an på hva som kan kalles merkeklær. Jeg har ingen klær som er av noen merker med glorete logoer og andre ting som absolutt skal vise til alle rundt meg hva jeg går med.
Som nevnt; går ofte på miljø! Jeg har aldri vært opptatt av merkeklær overhodet, til en gang jeg brått kjøpte ett plagg og fikk et "kick" deretter.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Taake Vis innlegg
Dette temaet er nok dessverre allerede diskutert i hjel.

Jeg bruker noen merkeklær. Sko, bukser og jakker. Av erfaring har de bedre passform, er mer behagelige og ser bedre ut. Men så kommer det selvsagt an på hva som kan kalles merkeklær. Jeg har ingen klær som er av noen merker med glorete logoer og andre ting som absolutt skal vise til alle rundt meg hva jeg går med.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg så den tråden, men jeg hvil vite HVORFOR eller Hvorfor IKKE dere bruker det :-)
Yndlings-genseren min er en sort collage-jakke fra H&M som vi har trykt bandlogo på. Ellers består klesskapet mitt kun av band tee's som jeg har kjøpt på konserter. Så langt kan jeg ikke si at jeg akkurat går med merkeklær, jeg går bare med det jeg liker.
Dog går jeg kun med Bjørn Borg boxere og merkebukser. Bjørn Borg fordi det er eneste boxerene som holder utstyret på plass, og merkebukser fordi jeg er ekstremt tynn og jeg enda ikke har funnet bukser til under 1000-lappen som passer godt.

EDIT: og av sko bruker jeg kun Johnny Bull sine boots med halv sko, siden de er relativt billige i forhold til andre square-toe boots, og man får kjøpt de i vanlige butikker. Om jeg har litt penger og ikke er trenger nye sko på dagen kjøper jeg heller skikkelige boots på nettet, da de både ser bedre ut og er av merkverdig bedre karakter. Har vel to par boots til 2k+
Sist endret av McLovin; 27. februar 2012 kl. 01:53.
Merkeklær er laget på en helt annen dimensjon enn hva de billige klærne er. De sitter bedre, varer lenge og ser bedre ut. I mine yngre tider var jeg bitt av denne "merkeklær-basillen", noe som gjorde at jeg kun kjøpte merkeklær. Har nå funnet ut at H&M selger like freshe klær som merkeklærne, i tillegg enda billigere.

Nå handler jeg kun på H&M og diverse andre butikker som Carlings, Selected, Jack & Jones, og sparer mye på det. =)
Er ikke helt for å betale for reklame, så jeg dropper merkeklærene
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Jeg bruker merkeklær siden jeg egentlig syntes at de er av bedre kvalitet og ser bedre ut enn vanlige klær.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Swam Vis innlegg
Er ikke helt for å betale for reklame, så jeg dropper merkeklærene
Vis hele sitatet...
Det var ikke et dumt svar nei!


Mine svar:

1. Jeg har ETT plagg. Dette kjøpte jeg i sverige på salg, fordi den så faktisk ganske bra ut! Men jeg er ingen storbruker....

2. Ja.. Enkelte blir sett på som "kulere" hvis de går med merkeplagg.. Har også opplevd at folk blir stempla som fattige hvis de ikke har akkurat det merket..
Ja, jeg bruker en del merkeklær, men ikke fordi det står et gitt merke på dem. Jeg kjøper heller klær etter hva som sitter bra og er laget av et behagelig stoff og i de fleste tilfeller ender jeg da opp med merkeklær. Jeg er dog ikke konsekvent på det. Klarer meg helt fint med billigklær så lenge de sitter ordentlig og er behagelig å ha på.
Går mye i Jack & Jones her i gården, men kan det kalles for merkeklær? Bruker og litt fra Dressmann, men er lite. Ihvertfall er grunnen så enkel at passformen er bedre en feks Cubus, og det at stilen min passer fint der.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Går mye i Jack & Jones her i gården, men kan det kalles for merkeklær? Bruker og litt fra Dressmann, men er lite. Ihvertfall er grunnen så enkel at passformen er bedre en feks Cubus, og det at stilen min passer fint der.
Vis hele sitatet...
Jack & Jones er merkeklær, men det er virkelig gode klær også da! Så akkurat den skjønner jeg, men hovedsaklig tenkte jeg nå på disse ungdoms-merkene..
Det eneste jeg kun kjøper av merkeklær av er vel sko. Og det vel fordi jeg syns de som regel ser kule ut. Sånn ellers driter jeg i merkeklær. Går som regel i kun band tees og flannie-skjorter, så
Jeg går aldri med DC, Wezc og sånne ting, men jeg handler klærne mine på for eksempel Carlings fordi jeg synes det er der jeg finner klær jeg liker godt og som somregel varer litt lenger enn en t-skjorte på H&M, selv om jeg handler klær der også hvis jeg først finner noe jeg liker. Når det kommer til å kjøpe seg boblejakker til 4-5000 kroner så synes jeg det begynner å gå litt for langt.

Edit: Hva er egentlig mærkerklær, og hva er ikke? Alle klær har jo ett eller annet merke på lappen i nakken.
Sist endret av Teddybe4r; 27. februar 2012 kl. 02:03.
Som nenvt over avhenger det av vilket miljø du hører til. Kan legge til at merke klæ har bedre kvalitet (ikke alle merker ofc) Det er personlig erfaring. Har blant annet en tendens til å slitte ut bukser på knærne isært h&m og "billig" merker i mangel på et bedre ord, med dyrere bukser rundt 1k har jeg ikke det problemet, i tillegg sitter de mye bedre, samt holder seg bedre i vask og beholder fasongen bra. Mange nye merke bukser leveres også uslitt for de som skjønner hva jeg mener sparer man miljøet samt får satt et eget særpreg på buksa etter første vask. Tilbake til kavliteten på merkeklær vil jeg nevne at samtlige av Gant genserne til pappa har holdt i fra 20 år og en god del vask uten og miste farge, krympe, og endre fasong, en H&M gensere varer maks et år får den lander på søppla her i huset.

Botom line: Bruker selv mye "merke" klær av den enkle grunn av at det er bedre komfor og kvalitet. Kan legge til at jeg ikke er i noe spesielt merke klær presset miljø og finnes selvfølgelig merkeklær med dårlig kvalitet.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Jeg går aldri med DC, Wezc og sånne ting, men jeg handler klærne mine på for eksempel Carlings fordi jeg synes det er der jeg finner klær jeg liker godt og som somregel varer litt lenger enn en t-skjorte på H&M, selv om jeg handler klær der også hvis jeg først finner noe jeg liker. Når det kommer til å kjøpe seg boblejakker til 4-5000 kroner så synes jeg det begynner å gå litt for langt.

Edit: Hva er egentlig mærkerklær, og hva er ikke? Alle klær har jo ett eller annet merke på lappen i nakken.
Vis hele sitatet...
Enig der!

Har en venn som kjøpte en utebukse som kostet 4k.
Det blir ganske mye :P
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Edit: Hva er egentlig mærkerklær, og hva er ikke? Alle klær har jo ett eller annet merke på lappen i nakken.
Vis hele sitatet...
Tenkte litt på den sjæl, er det DC, wesc og slikt vi diskuterer eller er det Boss, gant, polo ralph lauren, lyle and scott, la coste etc vi diskuterer?
Kjøper 80% av garderoben min på fretex, for der finner man det fineste tøyet.
Hvis jeg kjøper noe nytt, så kjøper jeg merkeklær, som jeg ville blitt glad for å finne på fretex om 20 år.
Dog ingenting med logoer av noe slag.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av seimannen Vis innlegg
Tenkte litt på den sjæl, er det DC, wesc og slikt vi diskuterer eller er det Boss, gant, polo ralph lauren, lyle and scott, la coste etc vi diskuterer?
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte på DC, Wesc "og slikt". Akkurat de merkene er vanlige plagg, mens Nike, Jack&Jones osv er virkelig god kvalitet.
For min del så er det litt "blanding". Men jeg må si at jeg merker helt klart en forskjell på en dress ifra Giorgio Armani enn en fra dressmann.
Da skjønner jeg diskusjonen, kjøpte et par DC t-skjorter en gang (salg vel og merke) da det var hipt i miljøet, fant fort ut at det var samme kvalitet som h&m med annet trykk. De var ødelagt etter et halvt år mens polo piquene mine er 7 år gammle og fortsatt som nye!
vel merketøy ser bedre ut, er bedre å ha på seg og er bedre kvalitet, feks du ser godt at en genser fra jack og jonas er lagd av billig råvarer vs en genser fra g star eller lacost

jeg kjenner alltid på tøyet jeg synes er kult og dyrt vinner hver eneste gang

kjøpe sko til under 1500 er utenkelig!
faren min kjøpte hugo boss dress til meg og jeg kjente betydelig forskjell på den og dressmann dressen jeg hadde!
Sitter her i en svart fotballtrøye (Real Madrid), en blå joggebukse (Champion), et par hvite sokker (Adidas) og en stykk oransje boxer (Calvin Klein). Handler så og si alle klærne mine på Ebay, og om jeg handler merkeklær er de mest sannsynlig falske. Så lenge jeg føler meg komf i det, blåser jeg i hvem som har produsert det. Har riktignok en liten ting for DC; min første eiendel var et par sko jeg stjal fra en som skyldte meg penger for røykings. Har i ettertid kjøpt meg et "eget" par og noen t-skjorter
Jeg er 26. Jeg bruker de klærene jeg vil bruke. Om det er merke eller ikke. Jeg har en del Adidas og Puma klær, men det er fordi jeg bruker dem ofte når jeg slasker rundt hjemme. Nå kjøper jeg klær som passer til meg, og som jeg føler meg vel i. Noen er gjerne merke, men det går mest i ting som ikke har synlige merkelapper på seg. Har topper til 99, men også kjoler til 599 og jakker til 999, men det er av det dyreste.

Men det er forskjell på billige klær og dyrere klær. De dyrere merkeklærene jeg har, som Puma varer lengre enn joggebukser fra H&M. Så er det klær man bruker en del skjønner jeg at folk bruker litt ekstra penger på f.eks en bukse eller jakke, men de trenger ikke være flere tusen kroner.

Når jeg var yngre var det større "press" på slikt, men i dag er det ingen blant mine venner og kjente som snakker om merkeklær og lignende, vi har andre interesser.
Jeg er selv 13 år og i min vennekrets er det ekstremt mange som bruker Nudie Jeans. Disse koster rundt 1000lappen. De fleste kjøper det nok fordi de andre har det, men jeg ser også at det er god kvalitet på disse buksene ift. de "jalla"jeansene jeg bruker siden Nudie Jeans er for stort for meg/gidder ikke kjøpe så dyre klær.

Har forresten ganske mange t-skjorter med enkle trykk, f.eks. en svart t-skjorte med WeSC-, DC eller Billabong-logo. Disse koster rundt 300,- men de varer en stund og jeg liker å gå i de, så hvorfor ikke?
Fordi merkeklær har et design som jeg kan leve med og jeg føler det uttrykker min stil bedre enn H&M. Synes H&M, Jack&Jones o.l har en del design som er så græll jævlig at jeg forbinder det kun med heimbrents fylla, røstværing å gul 3.
Sitat av lockhead Vis innlegg
Fordi merkeklær har et design som jeg kan leve med og jeg føler det uttrykker min stil bedre enn H&M. Synes H&M, Jack&Jones o.l har en del design som er så græll jævlig at jeg forbinder det kun med heimbrents fylla, røstværing å gul 3.
Vis hele sitatet...
Det er også få klær fra H&M som har et clean design, uten å bli helt basic.
Nå driter jeg i hva jeg har på meg sålenge det funker og ikke ser helt retarda ut.
Tips til folk: For dere som bor i oslo og trenger billig dress så stikk på wearhouse! Der så selger dem dressmann dresser. Har vel ca 10 stk dressjakker alle kjøpt til 100-200 kr stk! billige jeans har dem også 2 for 300 kr
Verste jeg vet er mainstream folka som absolutt må gå med alt andre har på seg.
Tja. Som nevnt, så er det vel egentlig pga hvordan enkelte ser ut. Jeg liker å kjøpe klær på Carlings. Det er klær av bra kvalitet og som er gode å gå i. Ellers ser jeg ikke på spesifikke merker, bare det ser plain ut og ikke skriker ut fjortiss etc. Har to skjorter fra europris, ikke er de fine å se på, av bra kvalitet eller god mot huden. Nå shopper jeg ekstremt lite, men når jeg gjør det, vil jeg ha klær jeg faktisk liker.
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Jeg er selv 13 år og i min vennekrets er det ekstremt mange som bruker Nudie Jeans. Disse koster rundt 1000lappen. De fleste kjøper det nok fordi de andre har det, men jeg ser også at det er god kvalitet på disse buksene ift. de "jalla"jeansene jeg bruker siden Nudie Jeans er for stort for meg/gidder ikke kjøpe så dyre klær.
Vis hele sitatet...
Jeg har vel kun èn Nudie til under 1400 spenn. Det som er med Nudie er at de holder utrolig lenge om man følger vaske-guiden. Det skal gå rundt 9mnd med aktivt bruk før du vasker den første gangen, og helst noen måneder mellom hver gang etter dette.
Yndligs-jeansen min fikk et jævlig hull i skrittet etter bare et halvt år når jeg ikke fulgte guiden. Yndlings-jeansen min nå for tiden er også en Nudie, og denne har jeg gått med så og si hver dag siden jeg kjøpte den 22. desember. Tror jeg må dra på meg noen andre bukser imorgen, siden jeg får litt dårlig samvittighet over å ha bukser til over 6k som ikke blir brukt.

Med meg er det litt omvendt. Alle andre jeans blir alt for store!
Sist endret av McLovin; 27. februar 2012 kl. 03:40.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Jeg har vel kun èn Nudie til under 1400 spenn. Det som er med Nudie er at de holder utrolig lenge om man følger vaske-guiden. Det skal gå rundt 9mnd med aktivt bruk før du vasker den første gangen, og helst noen måneder mellom hver gang etter dette.
Yndligs-jeansen min fikk et jævlig hull i skrittet etter bare et halvt år når jeg ikke fulgte guiden. Yndlings-jeansen min nå for tiden er også en Nudie, og denne har jeg gått med så og si hver dag siden jeg kjøpte den 22. desember. Tror jeg må dra på meg noen andre bukser imorgen, siden jeg får litt dårlig samvittighet over å ha bukser til over 6k som ikke blir brukt.

Med meg er det litt omvendt. Alle andre jeans blir alt for store!
Vis hele sitatet...
De har min størrelse, det vet jeg, men jeg gidder ikke stå inne på Carlings i 10-15 minutter og prøve klær...
Sitat av McLovin Vis innlegg
Yndlings-jeansen min nå for tiden er også en Nudie, og denne har jeg gått med så og si hver dag siden jeg kjøpte den 22. desember.
Vis hele sitatet...
Wait a minute. Har du brukt samme bukse i over tre måneder uten å vaske den? Er dette den generelle buksenormen? Jeg bruker mine bukser i toppen tre-fire dager før jeg vasker dem. Kan ikke tenke meg å bruke samme bukse i flere uker (eller måneder...) uten vask...
Sist endret av Tawon; 27. februar 2012 kl. 03:51. Grunn: edit
Synes t-skjortene jeg finner på nettet til en hundrings ofte er mye kulere, og de finner man ofte ikke i vanlige butikker. En bukse er en bukse, uansett hvor dyr den er. Ser ingen vits i å kjøpe masse rådyre klær når "billige" klær funker akkurat like bra.

Merkeklær er tull. Det meste er bare mye dyrere fordi de har klistra en logo på det, men noen ser faktisk kulere ut. Og de har ofte god kvalitet. Folk kjøper det nok fordi andre gjør det og fordi det er dyrt. Og at det påvirker samfunnet? Vil tro det har veldig stor påvirkning, spesielt hvilke klær det er "ok" å gå med.

En i klassen kjøper bare klær på 50/50, men ser ut som en jævla regnbueklovn når han går i de, da hjelper det ikke hvor dyre eller hvilker merke de klærne er
Sist endret av Batteripakke; 27. februar 2012 kl. 04:09.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Wait a minute. Har du brukt samme bukse i over tre måneder uten å vaske den? Er dette den generelle buksenormen? Jeg bruker mine bukser i toppen tre-fire dager før jeg vasker dem. Kan ikke tenke meg å bruke samme bukse i flere uker (eller måneder...) uten vask...
Vis hele sitatet...
Det høres jævlig disgusting ut, men det er sånn det "skal være". Dette er fordi buksene får en naturlig og vintage vask når man sliter de litt før man vasker de. Det spesielle tøyet gjør også at de ikke tåler at man vasker de ofte.
Levi's og alle andre jeans jeg har bli vasket etter toppen 2-3 dager i bruk
Sist endret av McLovin; 27. februar 2012 kl. 04:23.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Jeg har vel kun èn Nudie til under 1400 spenn. Det som er med Nudie er at de holder utrolig lenge om man følger vaske-guiden. Det skal gå rundt 9mnd med aktivt bruk før du vasker den første gangen, og helst noen måneder mellom hver gang etter dette.
Yndligs-jeansen min fikk et jævlig hull i skrittet etter bare et halvt år når jeg ikke fulgte guiden. Yndlings-jeansen min nå for tiden er også en Nudie, og denne har jeg gått med så og si hver dag siden jeg kjøpte den 22. desember. Tror jeg må dra på meg noen andre bukser imorgen, siden jeg får litt dårlig samvittighet over å ha bukser til over 6k som ikke blir brukt.

Med meg er det litt omvendt. Alle andre jeans blir alt for store!
Vis hele sitatet...
Sitat av Tawon Vis innlegg
Wait a minute. Har du brukt samme bukse i over tre måneder uten å vaske den? Er dette den generelle buksenormen? Jeg bruker mine bukser i toppen tre-fire dager før jeg vasker dem. Kan ikke tenke meg å bruke samme bukse i flere uker (eller måneder...) uten vask...
Vis hele sitatet...
Samme merka jeg meg. Kan du svare på dette og få en oppklaring ??
Sitat av McLovin Vis innlegg
Det høres jævlig disgusting ut, men det er sånn det "skal være". Dette er fordi buksene får en naturlig og vintage vask når man sliter de litt før man vasker de. Det spesielle tøyet gjør også at de ikke tåler at man vasker de ofte.
Levi's og alle andre jeans jeg har bli vasket etter toppen 2-3 dager i bruk
Vis hele sitatet...
Hvis det er sånn det skal være er jeg er glad jeg skiller meg litt ut fra flokken. Tenke seg å kjøpe svindyre jeans og være tvungen til å bruke dem i månedsvis uten å vaske dem for å bevare det "naturlige" utseendet... nei, da velger jeg heller å kjøre naturlig ren (vaske buksene sine)

Protip til produsenten: finn et nytt stoff som tåler regelmessig vask.
Har selv vært bitta av denne merkeklær basillen for et par år siden. Kjøper fortsatt merkeklær, men syns det er en god del forskjell på ei skjorte fra Ralph Lauren og en hettegenser fra DC. Selv om logoen er på Ralph Lauren skjorta, så syns jeg det er på en annen måte
Sitat av Tawon Vis innlegg
Wait a minute. Har du brukt samme bukse i over tre måneder uten å vaske den? Er dette den generelle buksenormen? Jeg bruker mine bukser i toppen tre-fire dager før jeg vasker dem. Kan ikke tenke meg å bruke samme bukse i flere uker (eller måneder...) uten vask...
Vis hele sitatet...
Ikke no problem det. Har en Nudie jeans jeg har brukt i 8 mnd snart uten vask Har en til som jeg er på den 2 måneden. Lukter litt dritt etter en stund da men
Bruker merke klær fordi jeg føler meg mer suksessfull. Noe som booster selvtillitt og prestasjoner.
Så ser jeg sjeldent klær som ikke er merke klær som jeg føler sitter bra.
Sist endret av DrPerception; 27. februar 2012 kl. 06:33.
Sitat av stoofn93 Vis innlegg
Ikke no problem det. Har en Nudie jeans jeg har brukt i 8 mnd snart uten vask Har en til som jeg er på den 2 måneden. Lukter litt dritt etter en stund da men
Vis hele sitatet...
Sleng den i fryseren!
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Jeg bruker merkeklær siden jeg egentlig syntes at de er av bedre kvalitet og ser bedre ut enn vanlige klær.
Vis hele sitatet...
Enig. Jeg velger heller lacoste, polo, gant & jean paul forran cubus og H&M.
Folk får gå i hva dem vil for meg, kunne ikke brydd meg mindre. Hvis noen vil kjøpe en bukse til 2000, så værsegod.
Buksene jeg har koster vel rundt 4-500. Jakkene noe dyrere. På vinteren går jeg bare i militærstøvler, fordi jeg liker dem.
Synes litt synd på dem som må kjøpe svindyre klær for å bli akseptert.
Egentlig vet jeg ikke hvilke klær jeg bruker. Jeg har aldri kjøpt et eneste klesplagg i hele mitt liv. Jeg får alt i julegave og til bursdagen, og det holder. Om jeg måtte kjøpe noe, hadde jeg bare funnet det biligste av alle, og kjøpt det.
[*]Hva er grunnen til at du bruker/ikke bruker merkelklær?
Når det kommer til ting som bukser, t-skjorter, sokker og(som oftest)underbukser, så kjøper jeg "ikke"-merkeklær. Liker å være litt fancy ang. jakke, sko og genser.

[*]Synes du merkeklær påvirker samfunnet? Hvorfor/Hvorfor ikke?
Enten så er det bra fordi folk får uttrykket seg mer, eller så er det dårlig fordi noen blir stemplet som en outsider siden dem enten ikke har råd eller ikke ønsker å bruke merkeklær. For min del så gir jeg egentlig langt faen i hva andre bruker, så lenge dem oppfører seg.
Jeg velger H&M foran det meste fordi de selger som regel fine klær.
Min klesstil: sort med jeans. Om det så er merkeklær driter jeg i.
Norskehesten
Alden's Avatar
Hva er grunnen til at merkeklær holder seg bedre enn billige klær hvis det er samme stoff?
Kan det være at dere tar bedre vare på en bukse til 1500 enn en H&M bukse til 199? dvs dere passer på at dere følger vakeguider osv

For min egen del så gir jeg en god faen i hvordan folk kler seg. Så lenge ikke gutta kommer tilbake til rosa faktoren igjen. For det var noe jeg ikke klarte å legge fra meg. Det så helt jævlig ut