Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 14333
Hey,

Etter å ha søkt gjennom forumet på jakt etter svar ser jeg meg nødt til å lage en tråd. Mulig jeg bare er for tilbakestående til å bruke søkemotoren riktig, og i så tilfelle beklager jeg.

Her er saken:

Min eldre fetter var på besøk i helgen. Han dealer en del med weed osv i hjembyen, så det naturlige er for meg å gå utifra at han vet mer om rusmidler. Jeg fortalte nemlig om gangen jeg trippa på fleinsopp, og spurte om han eventuelt kunne skaffet meg noe til neste tur.

Til dette svarte han med å advare meg sterkt mot fleinsopp. Han sa at man med fleinsopp aldri vet hvor mye av virkestoffet (psilocybin mener jeg det heter?) hver sopp har i seg. Derfor kan man med én enkelt sopp få i seg en altfor, ALTFOR stor dose med dette og "tippe over" eller dø (noe uklart hva han sa her). Noe om en "dronningsopp" ble også nevnt; soppen som "avler frem" alle de andre i klynga.

Min første reaksjon var å si at dette måtte jo være bullshit. "Det er jo så sykt mange som bruker flein," sa jeg, "om dette var en så alvorlig risiko som du sier så burde jeg jo ha lest det på Freakforum." Men han sto på sitt og advarte meg mot å ta flein. Han anbefalte heller "magic mushrooms", uten at vi fikk tid til å snakke om hva dette var i forhold til flein.

Så mitt spørsmål er følgende:

Stemmer det fetteren min fortalte meg? Er det fullstendig vilkårlig hvor mye virkestoff man får i seg? For om fleinsopp er så uforutsigbart så må det vel være livsfarlig?

Håper det finnes noen her som kan belyse saken. Og om noen har en setning eller to om forskjellen mellom flein og "magic mushrooms" så hadde det vært flott også
Psilocybin-innholdet i spiss fleinsopp varierer ikke i noen betydelig grad, men ligger mellom 0,97 % og 1,34 %. Det med dronningssoppen som angivelig har et veldig høyt psilocybin-innhold i forhold til resten av klyngen er bare en myte. Å dø av fleinsopp er også en ekstrem overdrivelse, LD50 for psilocybin er på rundt 280 mg/kg. En person på åtti kilo må dermed få i seg 22400 mg, eller 22,4 g. Soppen består av rundt 1 % psilocybin, så du kan ta regnestykket selv og avvise det han sa der.

Magic Mushrooms er navnet på soppene som inneholder psilocybin, psilocin og lignende stoffer, og mengden av virkestoffene varierer i tilsvarende liten grad på alle.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Okei, så jeg risikerer ikke å få en monsterdose av psilocybin hver eneste gang jeg skal ta sopp? Det er utrolig godt å høre, for flein har for meg en del spirituell verdi som følge av min første opplevelse med det
At kompisen din andbefalte "magic mushrooms" sier jo hvor lite han kan om emnet..
Flein ER jo "magic mushroom"

Nei, du risikerer ikke en monsterdose med psilocybin når du holder deg innenfor det doseringsnivået som blir andbefalt for Flein.
Som de sa over stemmer det ikke at noen sopper inneholder veldig mye mer enn andre, men hvis du virkelig vil være sikker på hva du får i det kan du jo bare kjøpe ekstrahert/syntet psilocin i pulverform.
Sitat av Grix Vis innlegg
Som de sa over stemmer det ikke at noen sopper inneholder veldig mye mer enn andre, men hvis du virkelig vil være sikker på hva du får i det kan du jo bare kjøpe ekstrahert/syntet psilocin i pulverform.
Vis hele sitatet...
Ekstrahert psilocybin/psilocin blir en seig gulaktig guffe, ikke pulver
Sol Niger Within
Vartec's Avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Psilocy...harm_potential
Er god lesning der med tanke på hvor skadelig virkestoffet egentlig er, så vil nok si han fettern din ikke har så fullstendig greie på psykedeliske sopper
Sitat av 1up! Vis innlegg
Ekstrahert psilocybin/psilocin blir en seig gulaktig guffe, ikke pulver
Vis hele sitatet...
Ikke om du binder det til et salt.
Begrensning for dannelse av psilosybin og andre hallusinogeener er tilgjengelig av et spesiellt grunnstoff. Enkelte sopper kan være 10 ganger sterkere enn andre avhengig av nok tilgang til dette grunnstoffet. I tillegg kan noen sopper være ti ganger så store(tunge) som andre. Så sopp kan ikke måles i antall, da en stor som vokser i en type jord kan ha like mye virkestoff som 100 små i fattig jord.
Og joda, man kan godt bli gal av psilosybin.
Det finnes jo forsåvidt 4-Aco-DMT som omdannes til Psilocin i kroppen. Nå er jo dette ett annet stoff, men Shulgin synes jo disse virket nærmest identiske.
4-Aco-DMT finnes jo værtfall som fumarate.
Sol Niger Within
Vartec's Avatar
Sitat av keentoo Vis innlegg
Begrensning for dannelse av psilosybin og andre hallusinogeener er tilgjengelig av et spesiellt grunnstoff. Enkelte sopper kan være 10 ganger sterkere enn andre avhengig av nok tilgang til dette grunnstoffet. I tillegg kan noen sopper være ti ganger så store(tunge) som andre. Så sopp kan ikke måles i antall, da en stor som vokser i en type jord kan ha like mye virkestoff som 100 små i fattig jord.
Og joda, man kan godt bli gal av psilosybin.
Vis hele sitatet...
Finnes det kilde på det?
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Hey,

Etter å ha søkt gjennom forumet på jakt etter svar ser jeg meg nødt til å lage en tråd. Mulig jeg bare er for tilbakestående til å bruke søkemotoren riktig, og i så tilfelle beklager jeg.

Her er saken:

Min eldre fetter var på besøk i helgen. Han dealer en del med weed osv i hjembyen, så det naturlige er for meg å gå utifra at han vet mer om rusmidler. Jeg fortalte nemlig om gangen jeg trippa på fleinsopp, og spurte om han eventuelt kunne skaffet meg noe til neste tur.

Til dette svarte han med å advare meg sterkt mot fleinsopp. Han sa at man med fleinsopp aldri vet hvor mye av virkestoffet (psilocybin mener jeg det heter?) hver sopp har i seg. Derfor kan man med én enkelt sopp få i seg en altfor, ALTFOR stor dose med dette og "tippe over" eller dø (noe uklart hva han sa her). Noe om en "dronningsopp" ble også nevnt; soppen som "avler frem" alle de andre i klynga.

Min første reaksjon var å si at dette måtte jo være bullshit. "Det er jo så sykt mange som bruker flein," sa jeg, "om dette var en så alvorlig risiko som du sier så burde jeg jo ha lest det på Freakforum." Men han sto på sitt og advarte meg mot å ta flein. Han anbefalte heller "magic mushrooms", uten at vi fikk tid til å snakke om hva dette var i forhold til flein.

Så mitt spørsmål er følgende:

Stemmer det fetteren min fortalte meg? Er det fullstendig vilkårlig hvor mye virkestoff man får i seg? For om fleinsopp er så uforutsigbart så må det vel være livsfarlig?

Håper det finnes noen her som kan belyse saken. Og om noen har en setning eller to om forskjellen mellom flein og "magic mushrooms" så hadde det vært flott også
Vis hele sitatet...
Motstår fristelsen til å si at du burde brukt søkefunksjonen og linker heller direkte til tråder du bør lese gjennom før du begir deg ut på psykedeliske eventyr.

Psykedeliske stoffer: Noe for meg?
Tripping: Råd og veiledning
Den store fleinsopptråden

Håper dette kan hjelpe deg litt på vei og avfeie litt av mytene som desverre florerer rundt disse stoffene.
Finnes det kilde på det?
Vis hele sitatet...
Jobber selv på psykiatrisk akuttmottak og kan bekrefte å ha sett flere som har tippa over av flein. Her er det snakk om kortvarige psykoser inntil 1 uke i de tilfellene jeg har sett. Men i forhold til hvor mange som spiser flein vil jeg ikke si at risken for å havne i psykose er veldig stor.
Sitat av Bessiekgb Vis innlegg
Jobber selv på psykiatrisk akuttmottak og kan bekrefte å ha sett flere som har tippa over av flein. Her er det snakk om kortvarige psykoser inntil 1 uke i de tilfellene jeg har sett. Men i forhold til hvor mange som spiser flein vil jeg ikke si at risken for å havne i psykose er veldig stor.
Vis hele sitatet...
På dager når det selges mye iskrem drukner flere, og på steder der de selger mer iskrem drukner flere. Er det da nærliggende å anta at å spise iskrem øker risikoen for drukning?

Selv om det er en korrelasjon mellom rusbruk og psykose, betyr ikke dette at det er kausalitet.

En kvalitativ studie av formen du har drevet med holder ikke mål. Du har et veldig dårlig utvalg personer, informasjonen du får er ikke sikker, og du er ikke en uavhengig observant. Det er mye stigma knyttet til psykiske lidelser; jeg ville også skyllet på psykedeliske stoffer hvis jeg ble psykisk syk.

Den siste påstanden din antar jeg du har kilder på?

LD50 på fleinsopp er høyt nok til at 10x styrken ikke skal ha noe å si. Men hvis du ikke har peiling på sopp ville jeg ikke gått ut å plukket.
Flein er den soppen jeg har mest respekt for. Liker bedre annen sopp. Vist man plukker så kan de forveksles med annen giftig sopp. Må ha litt peiling før man plukker. Bedre og få noe homgrown, Tørka eller noe asia sopp. Min mor skulle plukke 3 stjerners piggsopp og plukket flein. Heldigvis hadde alle i familen spist så ho måtte spise det alene. Hun spiste to tallerker med middag og gikk ut og sole seg med klærene på :P Ho fortalte at ho plukka ripsbær fra armene og spiste de og blomstene sang og sola dansa. Ho blei redd og pappa kjørte ho på sykehus der ho blei pumpa :P Ho sa det var kult i begynnelsen men blei livredd fordi ho ikke viste hva ho hadde fått i seg :P Spiste flein når jeg var 16 og hadde ikke en grei opplevelse. Traumatisk faktisk. Liker bedre annen sopp. Men kanskje jeg for en bedre tripp en annen gang men det er ikke den soppen jeg velger.... Tror den er heavyere en annen sopp?
kompisen din viser at han ikke vet noen ting om magic mushrooms, når han ikke vet at flein er en av dem..
Flein blir populært kalt Liberty Cap, og vokser mye her til lands fordi vi har de rette forholdene for dem.
Det er også et av de mest potente sortene. Den største faren med å spise flein er å plukke feil sopp, de giftige typene kan være virkelig farlige og liknende i utseende, derfor anbefales det veldig sterkt å ha en erfaren soppplukker til å hjelpe deg.

her er en lenke til en wiki artikkel om flein:

Kode

http://en.wikipedia.org/wiki/Psilocybe_semilanceata
Sist endret av Dagdriver; 23. januar 2012 kl. 05:15.
Sitat av keentoo Vis innlegg
Begrensning for dannelse av psilosybin og andre hallusinogeener er tilgjengelig av et spesiellt grunnstoff. Enkelte sopper kan være 10 ganger sterkere enn andre avhengig av nok tilgang til dette grunnstoffet. I tillegg kan noen sopper være ti ganger så store(tunge) som andre. Så sopp kan ikke måles i antall, da en stor som vokser i en type jord kan ha like mye virkestoff som 100 små i fattig jord.
Og joda, man kan godt bli gal av psilosybin.
Vis hele sitatet...
Hva slags "spesielt grunnstoff" er det du snakker om?

Psilocin består av helt ordinære stoffer innen den organiske kjemien, og de finnes i massevis stort sett over alt.
Oksygen, karbon, hydrogen og nitrogen er det soppen trenger for å produsere psilocin, ikke kulium eller umulium.

Det er riktig at sopp ikke skal måles i antall, men i antall gram sopp.

Afasar har allerede gjort rede for de andre mytene du skriver om:

Psilocybin-innholdet i spiss fleinsopp varierer ikke i noen betydelig grad, men ligger mellom 0,97 % og 1,34 %. Det med dronningssoppen som angivelig har et veldig høyt psilocybin-innhold i forhold til resten av klyngen er bare en myte.
Vis hele sitatet...
"Oksygen, karbon, hydrogen og nitrogen er det soppen trenger for å produsere psilocin". Da blir det null psilosybin.
Hvilket grunnstoff dette er ønsker jeg ikke opplyse om.
Ang styrkevariasjon stoler jeg mer på en med doktorgrad i kjemi og interesse for sopp enn noe udokumentert noen har funnet på nettet.
Å trekke inn LD 50 begrepet i en diskusjon om hallusinogener blir lett feil. Faren ligger ikke der, men i at hodet blir kokt!
At mentale sykdom etter fleinsopptripp lett går over etter en uke er ikke nødvendigvis riktig, jeg slet i mer enn ti år med at virkeligheten blandet seg med nattens drømmer, vanskelig å forholde seg til virkeligheten når man ikke vet hva som stemmer av det man tror man har opplevd. Dette kom riktignok etter altfor mange "turer", regelrett misbruk
.
Sitat av Bessiekgb Vis innlegg
Jobber selv på psykiatrisk akuttmottak og kan bekrefte å ha sett flere som har tippa over av flein. Her er det snakk om kortvarige psykoser inntil 1 uke i de tilfellene jeg har sett. Men i forhold til hvor mange som spiser flein vil jeg ikke si at risken for å havne i psykose er veldig stor.
Vis hele sitatet...
Har de fleste du har vært borti kommet seg fint til hektene etter en psykose utløst av flein?
Sist endret av mar10an; 23. januar 2012 kl. 11:27.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av skytouch Vis innlegg
Motstår fristelsen til å si at du burde brukt søkefunksjonen og linker heller direkte til tråder du bør lese gjennom før du begir deg ut på psykedeliske eventyr.

Psykedeliske stoffer: Noe for meg?
Tripping: Råd og veiledning
Den store fleinsopptråden

Håper dette kan hjelpe deg litt på vei og avfeie litt av mytene som desverre florerer rundt disse stoffene.
Vis hele sitatet...
Tro meg, jeg brukte noen minutter på å søke gjennom. Stikkord som "farer ved fleinsopp", "fleinsopp farlig" osv ble prøvd. Og jeg har tidligere også vært innom alle de større trådene om flein. Men jeg orket ikke bla gjennom hundrevis av sider for å finne den ene posten jeg trengte for å få svaret mitt. Derfor lagde jeg en tråd jeg håper dukker opp når folk søker svar på det samme spørsmålet som meg

Men takk for svaret! Har allerede vært innom de trådene og lest råd og veiledning

Min første reaksjon var selvsagt å "call bullshit", som man sier, for Freak er fullt av oppegående mennesker som jeg tviler på ville lekt med ilden på den måten om dette med uforutsigbare mengder psilocybin var sant. Men samtidig vil jeg ikke ta sjansen på å overdosere og stryke med bare fordi jeg var uoppmerksom da jeg leste meg opp.

Nå har jeg dog fått et godt og beroligende svar og kan glede meg til min neste tur
Høres ut som han er en av de som har "hørt noe", å driver og sprer det rundt som fakta. Hvorfor holder folk på sånn egentlig? Kan jo gjøre litt research før du advarer folk mot ditt og datt uten å ha peiling?
Sist endret av ClosetotheEdge; 23. januar 2012 kl. 12:10.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Høres ut som han er en av de som har "hørt noe", å driver og sprer det rundt som fakta. Hvorfor holder folk på sånn egentlig? Kan jo gjøre litt research før du advarer folk mot ditt og datt uten å ha peiling?
Vis hele sitatet...
Det jeg tenker nå også. Det er jo naturlig, synes jeg, å stole mer på en som er mer inni miljøet enn det jeg er, og både han og dama hans sa det som om det var common knowledge, og han hadde nok av (svada)prat å komme med for å "backe opp" det han sa, så jeg ville rett og slett ikke ta sjansen. Derfor er det så utrolig deilig å kunne spørre erfarne folk på Freak og få kompetente svar med kilder!

Men ja, å feilinformere på den måten uten å ha sjekket kildene sine blir for dumt. Han blir ikke noen go-to-guy når jeg lurer på noe, for å si det sånn.
Sitat av keentoo Vis innlegg
"Oksygen, karbon, hydrogen og nitrogen er det soppen trenger for å produsere psilocin". Da blir det null psilosybin.
Hvilket grunnstoff dette er ønsker jeg ikke opplyse om.
Ang styrkevariasjon stoler jeg mer på en med doktorgrad i kjemi og interesse for sopp enn noe udokumentert noen har funnet på nettet.
Å trekke inn LD 50 begrepet i en diskusjon om hallusinogener blir lett feil. Faren ligger ikke der, men i at hodet blir kokt!
At mentale sykdom etter fleinsopptripp lett går over etter en uke er ikke nødvendigvis riktig, jeg slet i mer enn ti år med at virkeligheten blandet seg med nattens drømmer, vanskelig å forholde seg til virkeligheten når man ikke vet hva som stemmer av det man tror man har opplevd. Dette kom riktignok etter altfor mange "turer", regelrett misbruk
.
Vis hele sitatet...
Kan du henvise til denne personen med doktorgrad i kjemi? Denne grunnstoffvariasjonen i jordsmonnet er allerede tatt høyde for, derav mengdeforskjellen på 0,97 % til 1,34 %. Det er klart at soppen trenger de grunnstoffene for å produsere alkaloider, men selve soppen trenger også de grunnstoffene for å i det hele tatt ha noen vekstvilkår. Det er nødvendigvis lite psilocin i en sopp som ikke finnes..

Å trekke inn LD50 blir på ingen måte feil når spørsmålet angår dødeligheten på stoffene. Hvor store problemer du fikk av fleinsopp kan jeg ikke se er særlig relevant for problemstillingen.

Og at du ikke vil opplyse om hvilket grunnstoff du snakker om, sier meg egentlig bare at du prater vrøvl.
Hvilket grunnstoff dette er ønsker jeg ikke opplyse om.
Vis hele sitatet...
Neivel, da må påstanden din regnes som ugyldig.
Så enkelt er det med den saken.
Her må man redegjøre for sine påstander for å komme noen vei.

Ang styrkevariasjon stoler jeg mer på en med doktorgrad i kjemi og interesse for sopp enn noe udokumentert noen har funnet på nettet.
Å trekke inn LD 50 begrepet i en diskusjon om hallusinogener blir lett feil. Faren ligger ikke der, men i at hodet blir kokt!
Vis hele sitatet...
Det er nå ihvertfall en smule mer dokumentert enn påstandene dine.
Kom med troverdige kilder istedenfor å referere til at du "stoler jeg mer på en med doktorgrad i kjemi og interesse for sopp", dette beviser ingen verdens ting!
Og hvordan kokes hodet ved bruk av sopp? Vennligst opplys meg.
Sist endret av Knask; 23. januar 2012 kl. 16:42. Grunn: Feilopplysning
Sitat av Knask Vis innlegg
Frem til psilocin metaboliseres til psilocybin i leveren din, ja.
Vis hele sitatet...
Omvendt. Psilocin er det aktive stoffet. Psilocybin er bare et prodrug, på samme måte som kodein.

Psilocin-mengden i spiss fleinsopp er forresten veldig lav, rundt 0,02 prosent, så man regner ikke med den når man skal anslå hvor sterk soppen er (dette gjelder imidlertid ikke for alle psykedeliske sopper, noen kan ha langt høyere psilocin-innhold).

Døøh, tulling, fjerner det du sier
Sist endret av exocytose; 23. januar 2012 kl. 16:44.
Sitat av Afasar Vis innlegg
Omvendt. Psilocin er det aktive stoffet. Psilocybin er bare et prodrug, på samme måte som kodein.

Psilocin-mengden i spiss fleinsopp er forresten veldig lav, rundt 0,02 prosent, så man regner ikke med den når man skal anslå hvor sterk soppen er (dette gjelder imidlertid ikke for alle psykedeliske sopper, noen kan ha langt høyere psilocin-innhold).

Døøh, tulling, fjerner det du sier
Vis hele sitatet...
Tulling? Er ikke editeringsfunksjonen til for å brukes?
Man endrer innlegget og oppgir grunnen for at det ble endret, det er vanlig skikk og bruk her på huset.

Blandet sammen de to stoffene, men oppdaget og fjernet det allerede før du postet.
Ser at jeg har gjort det i den første posten min også, men for sent å endre det nå.

Men uansett så skulle jeg bare frem til at man veldig enkelt kan finne ut hva slags grunnstoffer alkaloidene er bygget opp av, og at det keentoo påstår ikke holder vann.
Så for å gjøre det helt klart kan jeg nevne at psilocybin består av de samme grunnstoffene jeg nevnte tidligere, men man legger til fosfor også.
har sagt det jeg skal si, gidder ikke prøve å overbevise om noe som helst
Sitat av keentoo Vis innlegg
har sagt det jeg skal si, gidder ikke prøve å overbevise om noe som helst
Vis hele sitatet...
Da kunne du spart deg posten din i denne tråden i utgangspunkte da.
Som nevnt tidligere, Sier du A, får du si B, kom med
SAKLIGE argumenter, kilder osv for det jeg til nå vil kalle ufattlerlig dårlig
HEsaidSHEsaid svar.
Synes han fettern din eller hva det var gir gode råd jeg. Har selv ikke testa flein av samme advarsler. at han bommer på magic mushrooms er nok fordi mange kaller amster soppene for magic m. Wikipedia sier også at styrke varierer fra 0,2 til 2,37%.

Har prøvd mye rart men jeg stoler på folk som har lekt med flein i 30år når de heller tar frimerker fra folk de stoler på en flein. Ser andre som har lekt mye med sopp har fått stor respekt for det med åra.


just sayin
Sitat av Jiffie666 Vis innlegg
Synes han fettern din eller hva det var gir gode råd jeg. Har selv ikke testa flein av samme advarsler. at han bommer på magic mushrooms er nok fordi mange kaller amster soppene for magic m. Wikipedia sier også at styrke varierer fra 0,2 til 2,37%.

Har prøvd mye rart men jeg stoler på folk som har lekt med flein i 30år når de heller tar frimerker fra folk de stoler på en flein. Ser andre som har lekt mye med sopp har fått stor respekt for det med åra.


just sayin
Vis hele sitatet...
"amster sopp"?!
btw, nøkkelord som, sopp; lek; respekt; ÅR??
Om det tar et menneske flere år før vedkommende får respekt for dette stoffet så begynner jeg og lure..
ja " amster sopp" De solgte jo magic mushrooms i amster før. mang en friker som sier "magic mushrooms" til alt du kjøper av sopp i headshops der. Det sto jo bare magic mushrooms å rare navn på pakkene
Sitat av Jiffie666 Vis innlegg
rare navn
Vis hele sitatet...
Du mener navnet til soppen?
Sitat av Jiffie666 Vis innlegg
ja " amster sopp" De solgte jo magic mushrooms i amster før. mang en friker som sier "magic mushrooms" til alt du kjøper av sopp i headshops der. Det sto jo bare magic mushrooms å rare navn på pakkene
Vis hele sitatet...
Om de hadde god tilgang til Liberty caps ( flein ), ville de solgt disse på lik linje som alle andre "magic mushrooms", med samme advarsler på disse som på alle de andre sortene du får/fikk kjøpe der, ikke noe mer eller mindre spesiellt med disse annet enn litt sterkere tur.

A shroom is a shroom is a shroom is a shroom, depends where in the room your shrooming

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Om de hadde god tilgang til Liberty caps ( flein ), ville de solgt disse på lik linje som alle andre "magic mushrooms", med samme advarsler på disse som på alle de andre sortene du får/fikk kjøpe der, ikke noe mer eller mindre spesiellt med disse annet enn litt sterkere tur.

A shroom is a shroom is a shroom is a shroom, depends where in the room your shrooming
Vis hele sitatet...
Og ja, navnet MAGIC MUSHROOMS er fellesnevner for ALL sopp som inneholder Psilocin/Psilocybin

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Om de hadde god tilgang til Liberty caps ( flein ), ville de solgt disse på lik linje som alle andre "magic mushrooms", med samme advarsler på disse som på alle de andre sortene du får/fikk kjøpe der, ikke noe mer eller mindre spesiellt med disse annet enn litt sterkere tur.

A shroom is a shroom is a shroom is a shroom, depends where in the room your shrooming



Og ja, navnet MAGIC MUSHROOMS er fellesnevner for ALL sopp som inneholder Psilocin/Psilocybin
Vis hele sitatet...
Its all about the magic
Sist endret av Eyeamare; 23. januar 2012 kl. 22:34.
Poenget er. Sopp er uforutsigbart. poenget mitt var at jeg tror endel av de som spiser flein endrer mening etter noen sesonger. Men for all del. Godtrippene ser sykt morsomme ut.
Sitat av Jiffie666 Vis innlegg
Poenget er. Sopp er uforutsigbart. poenget mitt var at jeg tror endel av de som spiser flein endrer mening etter noen sesonger. Men for all del. Godtrippene ser sykt morsomme ut.
Vis hele sitatet...
Soppen er aldri uforutsigbar, soppen er, vil alltid være, vil alltid ha, vil alltid inneholde det som skal til for og gjøre Han/Henne som inntar uforutsigbar.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Soppen er aldri uforutsigbar, soppen er, vil alltid være, vil alltid ha, vil alltid inneholde det som skal til for og gjøre Han/Henne som inntar uforutsigbar.
Vis hele sitatet...
?

Titegn.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
?

Titegn.
Vis hele sitatet...
Altså, Soppen er ikke uforutsigbar, brukeren derimot..
Sitat av keentoo Vis innlegg
"Oksygen, karbon, hydrogen og nitrogen er det soppen trenger for å produsere psilocin". Da blir det null psilosybin.
Hvilket grunnstoff dette er ønsker jeg ikke opplyse om.
Ang styrkevariasjon stoler jeg mer på en med doktorgrad i kjemi og interesse for sopp enn noe udokumentert noen har funnet på nettet.
Å trekke inn LD 50 begrepet i en diskusjon om hallusinogener blir lett feil. Faren ligger ikke der, men i at hodet blir kokt!
At mentale sykdom etter fleinsopptripp lett går over etter en uke er ikke nødvendigvis riktig, jeg slet i mer enn ti år med at virkeligheten blandet seg med nattens drømmer, vanskelig å forholde seg til virkeligheten når man ikke vet hva som stemmer av det man tror man har opplevd. Dette kom riktignok etter altfor mange "turer", regelrett misbruk
.
Vis hele sitatet...
Tror jeg har funnet det mystiske grunnstoffet, Fosfor. kjekt med google.
http://no.wikipedia.org/wiki/Psilocybin
Sitat av Jiffie666 Vis innlegg
Poenget er. Sopp er uforutsigbart. poenget mitt var at jeg tror endel av de som spiser flein endrer mening etter noen sesonger. Men for all del. Godtrippene ser sykt morsomme ut.
Vis hele sitatet...
Jeg syns det er temmelig forutsigbart.

Samtlige av mine godt planlagte tripper har vært fine opplevelser.
Men den ene gangen jeg trippa med en ADHD-fyr med en fetisj for kniver og i tillegg presterte å spille Yoga Fire - Superkul med kniv, ble det litt for mye av det gode kan man vel mildt sagt si.

Da endte jeg opp med å ha det forferdelig i noen timer, men hvis hadde jeg planlagt litt bedre så hadde jeg heller hatt en mer avslappet og hyggelig tur.
Har de fleste du har vært borti kommet seg fint til hektene etter en psykose utløst av flein?
Vis hele sitatet...
Tilsynelatende, ja, de har det. De har blitt skrevet ut fra akuttavdelingen, stemplet friske i panna. Har heller aldri opplevd å få tilbake samme pasient to ganger. Men som nevnt før her i diskusjonen kan man aldri vite helt sikkert hva som utløste psykosen. Det kan være flein alene, det kan være en combo av diverse narkotiske stoffer eller det kan være psykiske lidelser som schizofreni eller lignende som ligger latent i personen. Og selvfølgelig en masse andre grunner. Men de jeg har vært borti, som påstår de har spist flein og blitt syke, har kommet seg greit etter 3-7 dager med mild medisinering, søvn og mat.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Tror jeg skal skrive en rapport fra gangen jeg tok flein, fikk så mange flashbacks tilbake til den gangen nå
Sitat av ganesh Vis innlegg
Min mor skulle plukke 3 stjerners piggsopp og plukket flein.
Vis hele sitatet...
hvordan er dette mulig? Piggsopp og flein har jo ingen likhetstrekk overhodet.

Sitat av Afasar Vis innlegg
Og at du ikke vil opplyse om hvilket grunnstoff du snakker om, sier meg egentlig bare at du prater vrøvl.
Vis hele sitatet...
Grunnstoffet han ikke nevnte er fosfor. Alkaloidenivåene begrenses i hovedsak av tilgjengeligheten på fosfor og nitrogen. Men som du sier, dette er jo allerede tatt høyde for i slingringsmonnet.
Sist endret av mentalmelt; 24. januar 2012 kl. 23:47.
Jo de er helt like. Slå opp i en bok... herrigud..

Vist ikke så er det vell en annen 3 stjerners etteleranna... Kverulant :P
Sitat av ganesh Vis innlegg
Jo de er helt like. Slå opp i en bok... herrigud..

Vist ikke så er det vell en annen 3 stjerners etteleranna... Kverulant :P
Vis hele sitatet...
Ja du, kliss like...



Meg bekjent er det ingen kjent matsopp som kan forveksles med flein. Vi snakker også totalt forskjellig topografi; og da snakker vi også generelt om matsopp vs flein. Den eneste som halvveis vokser sammen med flein og man kan spise er vel blekksopp(her er jeg dog noe usikker så om en av soppgutta har innvendinger; kom med dem)
Sitat av ganesh Vis innlegg
Jo de er helt like. Slå opp i en bok... herrigud..

Vist ikke så er det vell en annen 3 stjerners etteleranna... Kverulant :P
Vis hele sitatet...
Ingen grunn til å be til høyere makter her. Jeg bare synes historien din var besynderlig, for å si det mildt. Jeg kan ikke komme på en eneste matsopp som ligner det minste på Spiss fleinsopp.
En sopp som likner er spiss slørsopp, den er dødelig i små doser og du merker ikke forgiftningen før nyrene ryker etter en ukes tid og da er det for sent.
Jeg tror Ganesh sin mor spiste flein "halvbevisst", for å mette sin egen nysgjerrighet for psykadelia

Men sopp er generelt veldig skummelt i mine øyne, å plukke feil er så utrolig fort gjort, og konsekvensene kan være dødelig. Som f.eks. den typen jeg leste om her på forumet som gir deg symptomer/smerter/organsvikt hvis man drikker alkohol +/- en uke etter å ha spist soppen :O

Og hvis noen husker den stakkars familien i Sandefjord som hadde bommet litt og alle trengte nye nyrer? Får angst av å tenke på det, men datteren i huset fikk transplantert ny bukspyttkjertel samtidig som nyrer, så hun er en av få som har blitt "frisk" fra diabetes type 1
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av keentoo Vis innlegg
En sopp som likner er spiss slørsopp, den er dødelig i små doser og du merker ikke forgiftningen før nyrene ryker etter en ukes tid og da er det for sent.
Vis hele sitatet...
Nåja, kan ikke si at jeg er helt enig i at de ligner:
Sitat av keentoo Vis innlegg
En sopp som likner er spiss slørsopp, den er dødelig i små doser og du merker ikke forgiftningen før nyrene ryker etter en ukes tid og da er det for sent.
Vis hele sitatet...
Lenge før man i det hele tatt rekker å gjøre den idiotiske handlingen det er å plukke opp en giftslørsopp i tro at det er flein vil man være på skikkelig bærtur. Ja egentlig i bokstavelig forstand, da giftslørsoppen gjerne vokser i typisk blåbærskog, noe selvsagt ikke spiss fleinsopp gjør.
Sist endret av KreaDep; 27. januar 2012 kl. 13:11.
dere kan være så klukke dere vil, mange har tatt feil.
sopp på bilde og i regnvær er ikke det samme