Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5304
Black Mirror er en nihilistisk sci-fi serie med frittstående episoder. Serien er en oppfølger til 60-tallets "The Twilight Zone", som var en blanding av Sci-fi, skrekk og drama. Hver episode av Black Mirror presenterer forskjellige fremtidsperspektiv i både nær og fjern fremtid.

Serien har en score på hele 96% på Rotten Tomatoes, og imponerte meg veldig. Lurte på om det er noen andre her som har sett serien, og som har lyst til å diskutere den?

Hvis ikke anbefaler jeg på det sterkeste at dere prøver den. Alle tre sesongene ligger ute på Netflix, men den siste sesongen er klart best i mine øyne. Anbefaler at dere starter på episode 3 (Shut Up and Dance).

Gleder meg til å høre hva andre synes om serien.
Så den på to kvelder. Overaskende bra
1 og 2 sesongen var bra men tredje sesongen var helt kanon! Man må og ta serien litt seriøs fordi den dystre delen tror jeg er veldig reell i forhold til fremtiden.
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
1 og 2 sesongen var bra men tredje sesongen var helt kanon! Man må og ta serien litt seriøs fordi den dystre delen tror jeg er veldig reell i forhold til fremtiden.
Vis hele sitatet...
Veldig morsomt at du nevner det

[spoiler] Med tanke på første episode i tredje sesong: https://futurism.com/chinas-new-soci...ction-to-life/ [spoiler]
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Veldig morsomt at du nevner det

[spoiler] Med tanke på første episode i tredje sesong: https://futurism.com/chinas-new-soci...ction-to-life/ [spoiler]
Vis hele sitatet...
Var vell spesielt den episoden jeg tenkte på.. kina..
Playtest og nosedive er mine favorittepisoder. Ble sånn uvel av begge de episodene, anbefales ikke å blande med rus
Så himla bra denne serien er, rocket gjennom alt på en helg.
Kan ærlig si at Black Mirror er noe av det beste jeg har sett. Skulle ønske dem pompa ut sesonger like fort som det blei laga ny fast and the furious. Forskjellen hadde vært at black mirrior i det minste er bra og oppsiktsvekkende.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Elsker serien, har rasjonert episodene godt og har fremdeles noen igjen i tredje sessongen.
Om dere klarer å se bort i fra at det er i sort-hvitt så er både Twillight zone som nevnt og Outer limits virkelig verdt å se, flere av scenarioene er ganske bra skrevet men noe av det kan attribueres ignoranse og fascinasjon av datidens teknologi noe man ser i den første outer limits episoden.

Begge seriene ble forsøkt gjennoplivet senere, jeg har bare dog bare sett de gamle hittil, da jeg synes de har en spesiell sjarm.
Seriene blir også referert til i populærkulturen, bl.a. i Futurama som "The Scary door".