Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1103
Vil bare starte med møkk? Søstra mi fikk minidisc spiller og jeg rotta meg bort til stereoanlegget på stua. Ikke optisk selvsagt siden den drar litt på åra. Bruker da vanlig analog minijack, og lyden blir heilt for jævlig. Prøvd med forskjellige headset's og prøvd fra pc'n. Er også tatt opp på minste hastighet, altså best lyd. Er det bare så dårlig med analog minidisk eller er den kaputt?
Det er ikke bare kabelen som er litt dårlig/deffekt, eller så kan det være disken. Men prøv å ta opp musikk på en annen minidisk spiller som har optisk, og så prøver du den disken i Spilleren din. Hvis det ikke skjer noe så er det mest sansynelig at spilleren har tatt julekvelden
På min MiniDisc, MZ-R70, blir det helt ok lyd med analog...

Jeg har to innganger, Mic og Line In (optical).
Hvis du bruker Mic-inngangen blir lyden elendig fordi minidiscen sender ut strøm på linjen til mikrofonen som skal kobles til.

Med Line in-inngangen blir lyden som helt normalt.

Prøv det hvis du har to innganger på MD'en din.
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Thanks alot thevoice Jeg som klura da.. Falt meg ikke inn og bruke den line in iogmed jeg trodde den var kun for optisk