Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 38448
Syntes serien er genial! Gleder meg virkelig til å se hvilke planer Sam Esmail har for serien!
Har kun sett episode 1 men jeg er helt i ekstase og dette kan fort bli en lang natt!

ty 4 sharing.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Følger med på den, bra serie.
hovedpersonen minner meg om meg selv om jeg ser bort ifra datahackingen,heroin bruk og schizofreni
Hva skjedde egentlig med Tyrell?
Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg syntes de tre første episodene var veldig bra, men snakk om å ta nose dive på episode fire. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva det var, men det var bare ... dårlig.
Vis hele sitatet...
Veldig enig. Det begynte bra, og så lovende ut. Men så ble karakterene rett og slett for tullete. Hackergjengen, han klysete svensken og den danske kona hans. Det er jo bare tull og tøys alt sammen. Gledet meg til en viss realisme, men den forsvant rimelig kjapt ut av vinduet, gitt.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
mentalmelt: Care to elaborate?

Snell, Siracusa, Mann og Loehr ga meg ny input i den første timen av The Incomparable #263.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Godt å se at fler syns serien ble ganske dritt etter 2-3 episoder.
Serien spinner fort ut i masse greier jeg syns er direkte uinteressant og opplever som en distraksjon fra hva serien egentlig handlet om. Med andre ord føler jeg at den "holder den ikke helt hva den lover".
Det samme skjedde med Dexter - sykt fet første sesong, så daler det ned og manusforfatterne roter seg bort i en eller anna circlejerk.

Blir rett og slett mye klisjéer med "big operations" og shit vi har sett hundre ganger før. Kommer noen mørkere greier etterhvert, men også disse føler jeg bare ble billige påskudd for å skape spenning i plottet.

Serien tar seg opp igjen i finalen av sesong 1, men for meg ble denne serien til slutt bare en skuffelse.
Klisjé på klisjé, og mange av karakterene er rett og slett direkte irriterende og sykt cheesy. Man føler egentlig ikke at man bryr seg om noen, eller er det bare meg?

Greit nok, serien har en viss plot-twist (som jeg ikke skal spoile her), men jeg så nettopp opp igjen serien for andre gang, og må si jeg faktisk er skuffa.
Det er på ingen måte unnskyldning for hvor mye de har rota det til, selv om jeg skjønner at dette sikkert er meninga (mtp plot-twisten nær slutten av serien).
Jeg syns rett og slett ikke det funka bra nok, og det virker som en stor unnskyldning for å lage en kaotisk serie som ikke knyter igjen alle trådene, slik jeg hadde håpet. (*kremt* serien Lost, anyone? Pøser på med random shit så lenge du veit at publikum svelger det rått pga hypen )

Veldig overrated med 9/10 på imdb, mistenker at dette kommer av hypen fra de første episodene.
Får ikke mer enn max 7/10 av meg hvertfall... Og det er kun pga den fete samfunnskritikken og ballene de viste når de henger ut Apple, og så videre...

Det er mye kul samfunnskritik mellom linjene i serien, men desverre drukner det i klisjéer og overfladiske dramaer med karakterer jeg ikke bryr meg en dritt om.
Sist endret av Alzo88; 22. september 2015 kl. 18:02.
Jeg er først og fremst i ekstase over å ha oppdaget en TV serie hvor de tar for seg alt data-relatert på en mer eller mindre realistisk måte. Alt du ser på skjermene er ekte. Likte spesiellt også at de brukte Raspberry PI (my weapon of choice :P)

Er ellers enig i at det dabbet litt av, men jeg mener de tre siste episodene rettferdiggjør hele serien, tok seg kraftig opp igjen Gleder meg til sessong 2
Fra et teknisk standpoint går det frem som at de har leid inn konsulenter som faktisk har hjulpet dem med å få storyen til å nesten henge på greip med virkeligheten, og såvidt en serie går, er dette relativt spennende.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
De glir på isen relativt ofte om man faktisk går dem i sømmene. Et sentralt bevis for at den tidligere CTO for EvilCorp er innvolvert er hans IP i .dat filen.
ip: 218.108.149.373
http://puu.sh/kkWV3/fa2a5ebb59.jpg
(episode 1, 49 min 31 sec inn)
Sist endret av blueshift; 23. september 2015 kl. 06:22.
Sitat av blueshift Vis innlegg
Fra et teknisk standpoint går det frem som at de har leid inn konsulenter som faktisk har hjulpet dem med å få storyen til å nesten henge på greip med virkeligheten, og såvidt en serie går, er dette relativt spennende.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
De glir på isen relativt ofte om man faktisk går dem i sømmene. Et sentralt bevis for at den tidligere CTO for EvilCorp er innvolvert er hans IP i .dat filen.
ip: 218.108.149.373
http://puu.sh/kkWV3/fa2a5ebb59.jpg
(episode 1, 49 min 31 sec inn)
Vis hele sitatet...
Dette vet jeg ofte blir gjort for å unngå rettslige problemer. På samme måte som at alle telefonnumre i amerikanske filmer alltid begynner med "555".
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Mm. Et poeng Siracusa gjorde i podcasten over er at teknologien ikke er så viktig. De gnir den ikke inn à la "I made a GUI Interface using visual basic to track his IP", de bare viser at
SPOILER ALERT! Vis spoiler
«Jepp, vi har en dings som kobles til termostaten, og den skal overstyre og overopphete for å ødelegge. Sånn, her kommer mer av historien.
Hvor realistisk er denne serien?
Vil si de tekniske begrepene og hackingen og teknologien henger på greip.
Elliot gir feks opp å cracke WPA2 fordi det ville tatt opp til dagesvis.

Men sikkerheten til
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Evil corp
er urealistisk elendig.
Syns også det er litt overkill å kjøre hdd og ram i micro'n, kan man ikke bare overskrive tusen ganger med støy? Ser jo fett ut da, antagelig derfor.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Du kan bruke dd og overskrive med nuller én gang. Finnes flust av tråder. Men filmatisk har man lyst til å vise så lite PC-skjerm som mulig.

Sherlock har funnet en bra måte å vise tekstmeldinger på, men en stor skjerm er noe ganske annet.
Å overskrive med dd eller lignende verktøy gir ikke nødvendigvis dekking av alle sektorer. Det er altså muligheter for å hente ut data fra skadde sektorer som er isolert av disken. Dette er gjerne også en av grunnene til at det er ønskelig å destruere disker, i stedet for gjenbruk.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
in1ear-outURmother
24 6
Mr.Robot hadde vært en finfin serie, hadde det ikke vært for Rami Malek.
Fyren er verre enn Keanu Reeves. Repertoaret hans består av étt ansiktsuttrykk
med to variasjoner: Kjefen åpen, eller en sjelden gang: kjeften lukket.

Seriøst: Neste gang du ser an av episodene, legg merke till hvor ofte han står der med kjeften halvåpen uten noen åpenbar grunn.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kan nevne at serien vises tirsdager på NRK3, og at episodene legges ut underveis på NRK nett-TV med norsk teksting. Foreløpig ligger to episoder ute.
Sist endret av inabsentia; 3. mars 2016 kl. 13:53.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Må bare oppdatere denne siden, etter s2 har kommet ut.... Sam Esmail skuffer ikke, rettere sagt motsatt, jeg elsker hvor uforutsigbart dette showet er, det er mindfuck på mindfuck, (Som i ep6) og han får det til så bra... Karakterutviklingen er genial, å jeg gleder meg skikkelig til å se hva Esmail, tenker med denne serien... Føler denne serien har potensialet til å bli ett av tiårets beste tv-serier....
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Flott første sæsson, men den andre sæsson trekker på de samme temaer konstant, så du mister interessen etter noen episoder
Jeg binge-watchet Mr. Robots første sesong på 2 dager, og har begynt på sesong 2. Peronslig synes jeg at begynnelsen av sesong 1 var best, men også at serien tar seg opp igjen de siste 2-3 episodene. Sesongavslutningen var bra, og jeg likte starten på sesong 2 godt.

Det jeg liker med serien er at jeg ikke har den minste peiling på hva som egentlig foregår før vi finner ut mer. Det er litt følelse av "how deep does the rabbit hole go" i den forstand at en lengter etter å finne ut mer jo mer en får vite.

Det eneste som er litt kjipt er at jeg synes at noen av karakterene er litt dølle. Rami Malek og Christian Slater synes jeg skiller seg godt ut. Malek som Elliot er en slags zombie i noen stunder (Forståelig mtp. storyen og hvor mye drit han putter i seg osv), og jeg synes han reflekterer en relativt antisosial persona ganske godt. Slater som Mr. Robot er motsetningen, og er tidvis svært intens og lidenskapelig, noe jeg føler er stikk motsatt av den ellers ganske statiske Elliot, som ofte virker litt "lost" (Noe jeg tror er meningen). Denne motsetningen synes jeg utspiller seg bra i serien, og jeg gleder meg til å se mer.

En annen ting jeg liker godt med serien er at alt det teoretiske henger på greip, og blir stort sett forklart på en slik måte at det er forståelig selv for folk som meg, som har lite inngående kunnskaper om hacking, men grei kunnskap om datamaskiner generelt.
Sist endret av Deadlock Radium; 31. mars 2017 kl. 16:43.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Syns selv at serien var sykt kul i starten, men som mange andre serier var den rett og slett ikke god nok til at jeg klarte å holde interessen oppe. Siste episode jeg så var i starten av andre sesong for et halvår siden eller noe sånt og jeg lengter ikke akkurat til å finne ut resten av historien til Elliot & company.
Mye av greia med Mr. Robot er alle referansene og easter eggsa de har klart å putte inn i serien. Det er nok ikke for alle, men for dem som liker slikt, er det mye underholdning å hente ved å dykke litt dypere ned i Mr. Robot-smørja. Reddit er et godt tips.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som aner hvor man kan se sesong 3 i Norge? Hvem eier rettighetene egentlig?
Sitat av Berre_ein_fyr Vis innlegg
Noen som aner hvor man kan se sesong 3 i Norge? Hvem eier rettighetene egentlig?
Vis hele sitatet...
Både Viaplay og hbo nordic har hatt eller har serien. Sesong 3 må du leke pirat for å få tak i foreløpig.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Både Viaplay og hbo nordic har hatt eller har serien. Sesong 3 må du leke pirat for å få tak i foreløpig.
Vis hele sitatet...
Takk for svar