Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5611
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg lurer på hvordan nedturen på ritalin er? jeg tenker ikke å ta noe stor dose at all, skal kun brukes til å studere en kort kveld. noe man kan gjøre for å få en bedre nedtur? blir man hangover av det?
jeg tok en temmelig stor dose, for å feste en hel kveld, hadde egentlig ingen nedtur, bortsett fra at jeg ikke fikk
sove på et døgn, så jeg var naturligvis veldig trøtt. Ellers ingen problemer.
http://thelastpsychiatrist.com/2007/...correctly.html

Står vel et par tips til hvordan du kan gjøre nedturen enklere, men spør du meg er det ikke så mye å være redd for. Det er verre å være bakfull, og du sover det lett av deg.

Det beste rådet jeg kan gi deg er å finne din laveste effektive dose. Ikke tro at du må ha 20mg for å få den ønskede effekten. Vil derfor anbefale deg å starte med 5mg en dag og se hvordan det fungerer for deg. Effekten varer i rundt 3 timer og etter den tiden er det kanskje på tide med en nye 5.
Angående hvordan en nedtur føles:
Vi var 3 stk som tok ritalin. Mengden vet jeg ikke, men det var ikke store doser. En kompis hadde ingen nedtur, ble bare litt nedstemt. Selv følte jeg at livet mistet all mening, og at sosiale normer og hvordan vi er bare er noe dritt. Men det hjalp å vite at dette var pga ritalinen. ...siste kompis hadde den værste nedturen. Alt var bare dritt. Alt mistet verdi. Jeg måtte stå opp midt på natta, fordi han ikke fikk sove og ikke klarte å være alene. Han var også livredd for hjertestans, fordi hjertet hans banket så fort.

Vil nok tro det er veldig individuelt, og hvordan livet ditt ellers er. Første kompisen var nok han som lå best an i livet, mens andre kompis hadde vært gjennom et forholdsbrudd noen måneder tilbake.
Sist endret av nehmZ; 18. mai 2017 kl. 14:01.
Sitat av nehmZ Vis innlegg
Angående hvordan en nedtur føles:
Vi var 3 stk som tok ritalin. Mengden vet jeg ikke, men det var ikke store doser. En kompis hadde ingen nedtur, ble bare litt nedstemt. Selv følte jeg at livet mistet all mening, og at sosiale normer og hvordan vi er bare er noe dritt. Men det hjalp å vite at dette var pga ritalinen. ...siste kompis hadde den værste nedturen. Alt var bare dritt. Alt mistet verdi. Jeg måtte stå opp midt på natta, fordi han ikke fikk sove og ikke klarte å være alene. Han var også livredd for hjertestans, fordi hjertet hans banket så fort.

Vil nok tro det er veldig individuelt, og hvordan livet ditt ellers er. Første kompisen var nok han som lå best an i livet, mens andre kompis hadde vært gjennom et forholdsbrudd noen måneder tilbake.
Vis hele sitatet...
Var det første gang dere prøvde? Hvor stor var dosen? Har følt meg lignende, men det var etter å ha brukt 5 dager på rad for så å ikke ta noe den 6. dagen. Ville antatt at det er withdrawal symptoms, men trodde ikke man kunne få en slik "nedtur" av KUN å ta ritalin EN gang i LAV dose.
Anonym bruker
"Harm Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hjertebank, får ikke sove, nervøsitet osv...Ritalin er noe søppel IMO og kan ikke skjønne hvorfor folk bruker dette til å "ruse" seg, spesielt i fest sammenheng :P Det at folk bruker det til å studere er en litt annet ting..
Så mange forferdelige bortkastede timer med metylfenidat rus og nedtur, fysjameg.

Skal du studere og bare inntar en lav dose vil jeg ikke tro at nedturen blir noe altfor krise, har du zero toleranse med stimulanter dog kan det bli en annen sak. Jeg brukte det mye før når jeg var yngre, 16 år med ekstrem ruslyst og et resept på concerta 54mg er ikke en god kombo.

Mine nedturer var beintøffe, da jeg som regel landet fra 54 mg nasalt. Enkelte ganger dobbelt opp, noen ganger fra enda større doser droppet oralt. Gikk over til 54 mg rektalt når toleransen var på topp, det var jævlig nedtur. Glad jeg kom meg ut av det

Det jeg opplevde i nedturen i hovedtrekk;
  • Nervøsitet
  • Sosial angst
  • Skjelvinger
  • Svingninger fra ekstrem deprimert til deprimert
  • Negative tanker
  • Irritasjon
  • Insomnia
  • Rastløshet
  • Hodepine
  • Svimmelhet
  • Hjertebank
  • Klamme hender
Husk at dette er min erfaring og min opplevelse av en nedtur. Er ikke sikkert du får en nedtur i det hele tatt, alle reagerer forskjellig på ting, noen går helt til kjelleren og blir bombadert med negative tanker mens andre lander mildere.

Mine must's etter en tøff runde med mye metylfenidat var og drikke et stort glass vann, innta et måltid samt daglige vitaminer/mineraler, tilslutt meditere 20-60 minutter. Funket utmerket, landet jeg ekstremt og det hjalp lite så gjør lett til moderat jogging susen. Det beste er og bevege på skrotten og få reseptorene til og fyre litt naturlig.

Hvis du med hangover mener dagen-derpå ettereffekter, så vil du nok ikke merke stort hvis du fikk godt nok med søvn. Lander du og ikke får sove i det hele tatt så vil du nok ikke være i den beste tilstand dagen derpå. MEN husk at dette er mine erfaringer rundt stoffet, og jeg var ganske brutal på bruken min. Ikke ta det jeg skriver som fakta for deg, mer som en annens opplevelse.

Lykke til med studeringen, hold deg til lav dose så er du på den trygge siden.
Sist endret av NarkoPolo; 18. mai 2017 kl. 21:06. Grunn: Skriveleif
Den er helt jævlig, en femdagers speednedtur er koselig I forhold. Såvidt jeg får tatt knekken på det med benzo. Men det er sikkert individuelt.