Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 844
Hei jeg jobber som revisor og revisjonsverktøyet der vi dokumenter alt er på Engelsk. Jeg husker selv da jeg begynnte for noen år siden at det var utrolig vanskelig å skjønne hva som stod der på tross av at jeg mente jeg kunne engelsk over gjennomsnittet bra. Men det blir fort noe annet med forretningsengelsk. Vi får 6 nyutdannede ansatte til høsten og tenkte jeg ville gjøre det litt enklere for de og komme igang.

Det jeg tenkte på var og oversette de mest omfattende områdene i programmet til norsk. Problemet er at jeg ikke kan kopiere teksten direkte fra programmet og over i et oversettelses verktøy. Er det ikke en fil ett eller annet sted som ville inneholde all denne teksten slik at jeg kunne åpnet det i notepad?
Det kommer helt an på programmet, men i de aller fleste tilfeller er det ikke mulig å gjøre slik oversettelse selv, kun de som har laget programmet kan gjøre det.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Har du noen eksempler på dette? Jeg tror den beste løsningen kan være å lage ei "glosebok", rett og slett. Det skal mye til at du får endret programmet hvis det ikke har noen innebygget funksjon for å endre språk (da kan du grave litt i filene og se hvordan de ser ut).
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Noen programmer henter beskjeder fra en tekstfil, du kan sjekke igjennom programfilene - kanskje du er heldig?
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Noen programmer henter beskjeder fra en tekstfil, du kan sjekke igjennom programfilene - kanskje du er heldig?
Vis hele sitatet...
Det er nok unntaket, men det hender, særlig i litt enklere programvare som er tenkt solgt til flere land.
Den enkleste måten å finne ut av det på er å ta et av de særeste fagordene i programmet og søke i programkatalogen etter dette (filinnhold). Så ser du kjapt om fila/filene du får treff på er editérbare eller ikke.
Sist endret av SuperT; 6. juli 2016 kl. 15:39.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av SuperT Vis innlegg
Det er nok unntaket, men det hender, særlig i litt enklere programvare som er tenkt solgt til flere land.
Den enkleste måten å finne ut av det på er å ta et av de særeste fagordene i programmet og søke i programkatalogen etter dette (filinnhold). Så ser du kjapt om fila/filene du får treff på er editérbare eller ikke.
Vis hele sitatet...
Derfor jeg sier enkelte

Vet iaf om to PoS systemer som fungerer slik, så er jo verdt et forsøk.