Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 702
Overskuddsmateriell
Hei

Har en live videostream jeg ønsker å legge inn en tekst på som kan endre seg mens streamen går, så må kalle en kommando for å få ut teksten som skal skrives på videoen.
Er snakk om blant annet utetemperatur som skal legges på

Har prøvd å google det men finner legge på bare klokka og statisk tekst.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hvis du vil oppdatere tekst-overlay så kan du starte ffmpeg med drawtext-parameteret. Sleng inn tilleggsparametrene textfile og reload slik at du kan spesifisere hvilken tekstfil ffmpeg skal hente teksten fra, og for å laste inn tekstfilen på nytt ved hver frame. Er usikker på hvor mye overhead det vil være, ettersom dette utføres hver eneste frame, men det finner du vel kjapt ut av. Hent så data fra temperatursensoren din, og sleng ny oppdatert temperatur i fila di.
Overskuddsmateriell
Trådstarter
Takk, dette var akkurat det jeg ønsket meg. Vil tro cache på diskene vil klare å ta seg av overhead, hvis den sliter får man gå til det skritt å lage en memdisk på 1-2mb for filene