Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 7893
420 all the time
Hash cat's Avatar
Har hørt de tre sangene til S1sco som er fire, dessverre er det jo bare tre sanger. Finner ikke noe annet norsk drill. Noen som vet om no grove norske sanger?

Sorry for typo i tittelen. Mente jo Norsk drill musikk.
Sist endret av Hash cat; 4. mai 2020 kl. 10:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Disse gutta her har ihvertfall stort renommé verden over https://www.youtube.com/watch?v=G2EeXsAFDnQ
Håper også selv på mye drill musikk fremover og at ikke 17 mai blir kansellert!
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Disse gutta her har ihvertfall stort renommé verden over https://www.youtube.com/watch?v=G2EeXsAFDnQ
Håper også selv på mye drill musikk fremover og at ikke 17 mai blir kansellert!
Vis hele sitatet...
Her har jeg vist brukt ett engeslk ord som også er norsk. Den drill musikken jeg mener er ofte litt trap inspirert gatemusikk.
Har du noen eksempler å linke til, så man vet sånn ca hva "drill musikk" er? (siden det ikke er snakk om korps)
Jeg har aldri hørt begrepet før
Mener du all norsk rap eller bare «drill» aner ikke hva drill er sjæl, men S1sco er jo rap
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av allgood Vis innlegg
Mener du all norsk rap eller bare «drill» aner ikke hva drill er sjæl, men S1sco er jo rap
Vis hele sitatet...
Drill er en type rap/trap. Det s1sco lager er drill (altså en type rap). Drill er ofte litt «farlige» sanger.

Mange bra eksempler her: https://youtu.be/mfcdBl1_AwQ

Pappaisjappa - wallahi

(Mye bra svensk drill, men leter etter mere norsk)
Sist endret av Hash cat; 4. mai 2020 kl. 11:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg skjønner hva du mener. S1sco som du linker til her er jo direkte tatt fra UK Drill. Om du vil ha mye å høre på så er det UK som er stedet å henvende seg. Jeg lager litt beats, og har vært inne på UK Drill en stund, men det har ikke tatt av helt i Norge ennå.

Min all-time favoritt er denne:
Reekz MB, LD - No Face

Problemet med UK Drill er at mange av artistene er såpass gangsta at de ender opp i fengsel med jevne mellomrom.
Sitat av Hash cat Vis innlegg

Pappaisjappa - wallahi
Vis hele sitatet...
Doni Mula er vel kanskje noe for deg da
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg skjønner hva du mener. S1sco som du linker til her er jo direkte tatt fra UK Drill. Om du vil ha mye å høre på så er det UK som er stedet å henvende seg. Jeg lager litt beats, og har vært inne på UK Drill en stund, men det har ikke tatt av helt i Norge ennå.

Min all-time favoritt er denne:
Reekz MB, LD - No Face

Problemet med UK Drill er at mange av artistene er såpass gangsta at de ender opp i fengsel med jevne mellomrom.
Vis hele sitatet...
Hørte mye på uk drill før, men gått litt lei. Syntes alle drillsa er så like. Men digga sangen du linka.

Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Doni Mula er vel kanskje noe for deg da
Vis hele sitatet...
Han har noen fete sanger. Forerekker enda farligere. Sånn som GZUZ fra tyskland.

Pop smoke (Rip) lagde også noen fete sanger. Dior var jo helt syk.
Sist endret av Hash cat; 4. mai 2020 kl. 12:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Eneste jeg da kan komme på er YLTV på youtube, men de har mye forskjellig.. Virker ikke som drill er en så kjent sjanger i Norge enda.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Eneste jeg da kan komme på er YLTV på youtube, men de har mye forskjellig.. Virker ikke som drill er en så kjent sjanger i Norge enda.
Vis hele sitatet...
Nei er ikke så veldig stort i Norge. Synd det.
Noe av dette er svensk men må nevne det fordi det er så jævla bra
Frej larsson x ODZ : Pesos, FRAM , Tills vi dör.
Doni mula, alt han lager er om dop og våpen so why not.
Pappaisjappa er også ikke så værst
Sist endret av allgood; 4. mai 2020 kl. 15:04.
Intressant, men oldingen her fikk flashback til spesielt Eazy E.
Er jo modrnisert gansterrap.
men mye bra her, der gikk den arbeidsdagen.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Dere burde sjekke ut Kall av Ant wan
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Dere burde sjekke ut Kall av Ant wan
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke drill da, lowkey trist sang haha
Blacky Ft. Ambessa - No Face No Case er syk
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av allgood Vis innlegg
Det er jo ikke drill da, lowkey trist sang haha
Vis hele sitatet...
Jaja, tenkte bare dere burde høren fordi den er driiiit bra.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Frej Larsson - FPPM
Driller vi nå?
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tracy Vis innlegg
Blacky Ft. Ambessa - No Face No Case er syk
Vis hele sitatet...
Jeg trodde jeg var den eneste som digga no face no case

Har mange sanger som ikke er drill men drit bra f.eks:

Juice - AJ

Starta vågen - Aden x Asme

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Frej Larsson - FPPM
Driller vi nå?
Vis hele sitatet...
Vet ikke, men er ikke så viktig om det er akkurat drill, leter bare et er noen farlige raps?

Se denne vidioen så skjønner dere hva jeg mener: https://youtu.be/H2hGrsExuyc
Sist endret av Hash cat; 6. mai 2020 kl. 15:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Jeg trodde jeg var den eneste som digga no face no case

Har mange sanger som ikke er drill men drit bra f.eks:

Juice - AJ

Starta vågen - Aden x Asme



Vet ikke, men er ikke så viktig om det er akkurat drill, leter bare et er noen farlige raps?

Se denne vidioen så skjønner dere hva jeg mener: https://youtu.be/H2hGrsExuyc
Vis hele sitatet...
Ja, ettersom du bare leter etter farlig raps anbefaler jeg STERKT hele albumet BARNVÄRDSCENTRALEN av frej larsson og ODZ og generelt alle collabs de har laget. ODZ for seg selv er også veldig bra syntes jeg, men frej larsson: not so much
Vet ikke om jeg har tolket "Drill rap" riktig men her er iallefall noen låter som dukker opp i hodet mitt når du prater om litt "farlige sanger".

1. EB Jetset - Match Det Her
2. EB Jetset - Paramilitær
3. Edw!N - Gatehjørnet
4. Edw!N og Flexi Aukan - Noenting/Ingenting

Ser at EB Jetset har blitt nevnt i tråden allerede jeg synes låtene hans er ganske kule, spesielt de to jeg har nevnt. Edw!N synes jeg personlig at ikke er så god men nevnte han allikavel da han leker skikkelig gangster i noen av sangene hans.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Doni Mula
Jesse Jones
Er nok de beste med "drill" stil i Norge.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Har hørt de tre sangene til S1sco som er fire, dessverre er det jo bare tre sanger. Finner ikke noe annet norsk drill. Noen som vet om no grove norske sanger?

Sorry for typo i tittelen. Mente jo Norsk drill musikk.
Vis hele sitatet...
Denne er fire
https://www.youtube.com/watch?v=grzviMPsuDw
De eneste gode på drill i Norge/Sverige er 2M og 10an. Sjekk dem ut. Svenske som kom opp med Ant Wan, men han har tatt over gamet nå
Doni Mula - 25 https://youtu.be/YoTaxKH9YCQ

Strengt talt så er vel ikke Doni Mula drill, mer standard gangstet rap? Ikke Jesse Jones heller.