Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2710
Anonym bruker
"Fortrolig Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
La oss si jeg ønsker å gro 1kg magisk sopp i mnd. (jeg har veldig høy toleranse) Ca. hvor mye plass trenger jeg, ca. hvor mye vil det koste meg?

La oss si at jeg dyrker de i plastbokser på 1x1 meter, hvor mye sopp vil jeg sitte igjen med?
Tror det blir lok visst du samtidig spiser 30g om dagen.

Ta en kasse om gangen. Det går garantert til helvette om du sikter på 1 kg per måned i første omgang. Plutselig sitter du der med 50 kg trichoderma. Det kommer veldig an på skills og hvilken metode du bruker. Og hvor mye du trykker ned i esken.

Du kan stacke kassene i høyden. Tja, spørs hvor høyt det er under taket. Men vil tippe 150-300g pr eske. Skal ikke mange kvadrat til, men så er det ikke kvadratene som gjelder.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
1g kan du få ut av et et areale på størrelse med en mobil.
Digital nomade
trippy's Avatar
1kg fersk cubensis er ca 100g tørket. Når jeg holdte på pleide jeg å få ca 350-450g fersk sopp pr 16L "unmodified monotub".

Tar ca 15-30 dager fra du spawner til du kan høste, kommer an på om du skal dyrke penis envy feks eller vanlige cubensis.

Hvis du ikke har dyrket før kommer du til å få problemer med mugg på ett eller annet tidspunkt så bedre å begynne i det små og jobbe med steril teknikk.
Anonym bruker
"Fortrolig Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av trippy Vis innlegg
1kg fersk cubensis er ca 100g tørket. Når jeg holdte på pleide jeg å få ca 350-450g fersk sopp pr 16L "unmodified monotub".

Tar ca 15-30 dager fra du spawner til du kan høste, kommer an på om du skal dyrke penis envy feks eller vanlige cubensis.

Hvis du ikke har dyrket før kommer du til å få problemer med mugg på ett eller annet tidspunkt så bedre å begynne i det små og jobbe med steril teknikk.
Vis hele sitatet...
så 10 16l kasser, og jeg vil ha rundt 400g tørket sopp. Det er ikke så verst, men ja, det med uønskede mikroorganismer kan nok bli et problem da en umulig kan gjøre dette helt sterilt hjemme.
Tror du skal begynne i det små til du har lært deg teknikken
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er ganske vanskelig å lære seg sopp fra bunnen av.. forskjellen på sopp og cannabisdyrking er at selv dårlig dyrking gir masse produkt, men en slett utført "soppjobb" gir nada niks.. og det krever egenskaper mange underutvikler i sin lefling med ulovlig rus, fks tålmodighet, jobbe konsentrert, serielt og etter en streng oppskrift.

Du kan waste ukesvis.. månedsvis.. hvis man ikke gjør det riktig.

Første stopp jeg anbefaler er å skaffe seg et sporeprint, og begynne å lære seg agar.
Sist endret av meaculpaUIO; 19. februar 2020 kl. 13:45.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det er ganske vanskelig å lære seg sopp fra bunnen av.. forskjellen på sopp og cannabisdyrking er at selv dårlig dyrking gir masse produkt, men en slett utført "soppjobb" gir nada niks.. og det krever egenskaper mange underutvikler i sin lefling med ulovlig rus, fks tålmodighet, jobbe konsentrert, serielt og etter en streng oppskrift.

Du kan waste ukesvis.. månedsvis.. hvis man ikke gjør det riktig.

Første stopp jeg anbefaler er å skaffe seg et sporeprint, og begynne å lære seg agar.
Vis hele sitatet...
oi, folk klarer å mugne bort all weeden de har dyrka så alt de egentlig blir sittende med like spiselig sopp som den du blir sittende med om ting går skeis! :P
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
det går vel an..
Anonym bruker
"Lykkelig Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man får fort toleranse når det gjelder sopp, lsd, meskalin. Det er jo derfor man skal vente noen uker mellom hver gang. Kan ta tre dobbel dose dagen etter uten å merke noe særlig. Går man på mikrodose så er det også bortkasta å trippe uten å ha en pause på noen uker. Så istedenfor 1kg i mnd så prøv heller å dyrk 10gram i mnd og ta det en gang i mnd.