Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5201
Er det mulig å hacke naboens wifi for å bruke det selv? Og på hvilken måte kan dette gjørest? Har hørt at WEP2 er vanskeligere å hacke på grunn av høy sikkerhet. Noen som kan gi meg litt bedre informasjon om dette? Bruker OS X
Regner med du mener WPA2.
Mener det er verktøy i Kali Linux som kan hjelpe deg her, mer en det kan ikke jeg hjelpe deg.
Bruk Kali linux, hvis naboen har WEP googler du "wep cracking kali linux", hvis naboen har WPA med WPS googler du "wps cracking kali linux" og hvis naboen har WPA uten WPS gir du opp
Sist endret av BaconWeed; 3. januar 2016 kl. 22:04.
Hvis naboen har Lyse/Altibox, med SSID typisk Initialer av fornavn + etternavn, eller kun etternavn, er det god kjangs for at passordet er en tallrekke av 8 tall, som begynner på 6.

Det virker til å være standardoppsettet hvor jeg holder til hvertfall, kundenr som passord.
Enkleste måten er å bli venn med de som bor der, få de til å gi deg passordet, også kutter du kontakten. Nå har du hacket passordet. Social Engineering?
Du trenger et nettverkskort som kan brukes til packet injection. Sjekk ut Alfa AWUS036H.

http://www.wirelesshack.org/wp-content/uploads/2011/08/alfaAmazonPic.jpg
WPA2 må du cracke med en wordlist. Men da er du avhengig av at naboen har et passord som står i en wordlist, f.eks et ord.

Noeh her nevner wps. Det er utrolig enkelt å cracke, tar ikke lang tid. Google reaver. Nyere routere har "desverre" beskyttelse mot dette og mange slår av wps.
▼ ... flere år senere ... ▼
Bare for å nevne: Dersom du ønsker å hacke andres wifi nettverk via Kali Linux så må du installere OSet på pcen din og ikke igjennom Virtual box, det fungerer ikke.