Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2281
Har en fin solside oppi skogen her. Ingen turgåere eller folk i området.
Finnes det noe frø som kan funke for norsk klima nå på sommeren.
Blante nå og høste om et par mnd?

Noen som har peiling?
Autoflower er det du leter etter, men noe mer tid må du belage deg på..

fortsatt veldig mulig selv om man må vente en måned på frø, men for best resultater bør de ha blitt planta for et par uker siden ca (inne)
Trådstarter
Takk for svar.
Må en plante de inne og få litt vekst før en flytter de ut? Er det null sjanse å plante direkte utendørs?
du kan direkteplante også, men anbefalt å spire de inne så herde de før man planter ut.
etter å skaffe autoflower frø (og at de blir ferdig, beregn mer tid enn det står) er det neste du må tenke på PH i jorda der de skal stå, og gjøre så godt du kan å kamuflere at noe er utenfor normalen der så ingen finner de...
ute i norge må man nesten ha noe som har ruderalis i seg.
som nevnt over, autoflower.
Hadde lyst til å prøve danske Frøbankens egne autoflower strains, de skal visstnok være avlet opp for å være mer egnet til nordlige klima. Husker spesielt navnet på en strain som folk mente var bra i Norge, "Bwanas Balcony Queen" aka BBQ.
Har til dags dato ikke fått prøvd den/dem enda, men kult om noen her vil prøve
Sist endret av Alzo88; 24. april 2020 kl. 22:53.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Hadde lyst til å prøve danske Frøbankens egne autoflower strains, de skal visstnok være avlet opp for å være mer egnet til nordlige klima. Husker spesielt navnet på en strain som folk mente var bra i Norge, "Bwanas Balcony Queen" aka BBQ.
Har til dags dato ikke fått prøvd den/dem enda, men kult om noen her vil prøve
Vis hele sitatet...
virker som det ikke er så farlig med hvilken auto man velger til norske forhold, hvertfall om man timer og starter inne.
av de nyere vel og merke, ikke prøvd de eldre autoene.

Hybrids From Hell (HFH) husker jeg var frøbank som hadde div photo-strains som kunne klare seg i norge, avlet frem i danmark siden 50-tallet el hva de sa..
er nok mye lettere og bedre med autos i norge, men sku veldig likt å se de genene bli tatt vare på der de er ment å være, utendørs :/
Jeg har prøvd med autos ute. Ikke noe hell, mye skadedyr og dårlig yield.
De frøene jeg kjøpte fra en dansk frøbank sto det ihvertfall at skulle være beregnet på utendørs dyrking i nordiske forhold. Jeg har ingen mulighet å dyrke inne pga lukt.
Sitat av Entrappopp Vis innlegg
De frøene jeg kjøpte fra en dansk frøbank sto det ihvertfall at skulle være beregnet på utendørs dyrking i nordiske forhold. Jeg har ingen mulighet å dyrke inne pga lukt.
Vis hele sitatet...
Med riktig utstyr som er konfigurert ordentlig kommer det ikke til å lukte!
Sitat av Entrappopp Vis innlegg
De frøene jeg kjøpte fra en dansk frøbank sto det ihvertfall at skulle være beregnet på utendørs dyrking i nordiske forhold. Jeg har ingen mulighet å dyrke inne pga lukt.
Vis hele sitatet...
Jeg handla også frø fra Danmark, cannaseeds men de har lagt ned tror jeg.
Sitat av Entrappopp Vis innlegg
De frøene jeg kjøpte fra en dansk frøbank sto det ihvertfall at skulle være beregnet på utendørs dyrking i nordiske forhold. Jeg har ingen mulighet å dyrke inne pga lukt.
Vis hele sitatet...
vet du navnet på strainen?
om du sitter på genetikk av HFH kan det være gull verdt om/når det blir lovlig her mtp utendørsdyrking, så har du det ville jeg spart de tett og mørkt i en "sikker" dypfryser i håpet, og kjøpt andre frø for nå..

ellers som @utepaanordnes sa