Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4545
Jeg liker og lage Timelaps fimer fra bilder fra Gopro kamera, Men sliter med og finne ett som funker supert. noen her som driver med det samme og har tips?
ffmpeg funker nok fint til å generere selve filmen, men litt begrenset hva man får gjort mtp. redigering osv.?

Det er neppe det beste, da det muligens ikke er det enkleste, men jeg pleier å bruke Adobe After Effects til dette. Ulempen er at det koster penger, fordelen er at man får veldig mange redigeringsmuligheter. Premiere funker sikkert også knall. Noen andre har sikkert noen gratis alternativer?
Sist endret av Viva la Opium; 31. oktober 2018 kl. 22:53.
Det enkleste er vel å stille inn GoPro-en til timelapse-funksjon?
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
Det enkleste er vel å stille inn GoPro-en til timelapse-funksjon?
Vis hele sitatet...
Da ender man jo bare opp med masse bilder. Værtfall på 5eren.

Problemet jeg har er at programmene jeg finner sjeldent takler mye bilder. Gjerne 30k pluss
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sterol91 Vis innlegg

Problemet jeg har er at programmene jeg finner sjeldent takler mye bilder. Gjerne 30k pluss
Vis hele sitatet...
Har brukt ffmpeg på ca. 800k bilder, til å lage ny timelapse kvar natt med forrige døgns bilder.

Ffmpeg har ingen problemer med store bildeset.
I eit profesjonelt miljø har me nokre gongar måtta ty til QuickTime Pro for import av store mengder bilder då Premiere og Final Cut ikkje har klart import-jobben. Minus med QuickTime Pro er at den ikkje har veldig mykje redigeringsmuligheter. Det positive er at den klarer jobben og ikkje er så veldig dyr. Me har kjørt etterredigering av videofila (ikkje mitt område) i Final Cut eller Premiere.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Da ender man jo bare opp med masse bilder. Værtfall på 5eren.
Vis hele sitatet...
Å joda, du må bare velge "Time lapse video" for at den skal kompilere.

https://gopro.com/help/articles/how_...me-Lapse-Video
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Har fått det til nå, Går greit hvis jeg setter ned kvaliteten til 1080.