Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3942
Hei!
Eg er ganske fersk på cannabis, og har litt noia for å bli ferska.
Bur på hybel forresten, går vg3 i ei bygd.
Trur de at det er safe å røyke weed på verandaen om kvelden uten at folk i nabolaget merker det?
Takk for svar!
Nei det virker risikabelt. Oppholder meg ofte steder hvor politiet ikke bryr seg om røyking og kjenner ofte røyklukt på gata som kommer fra hus med åpne vindu. Så verandaen din er ikke trygg.
Vær forsiktig, skummelt å bli tatt i en liten bygd. Det er ikke sikkert politiet og de som bor i bygda noensinne blir ferdig med at du har gjort noe harmløst på verandaen din.
Nope! Det lukter som bare rakkern. Sjansene er store for at noen vil kjenne lukten. Du vil da automatisk bli stemplet som «narkoman».
Vel...Kan du sitte slik at ingen kan se deg på denne verandaen, er det mye trafikk av mennesker og folk? Hvis det lukter weed og du ser noen stå ute så er det ikke så veldig vanskelig å peke ut. Tror jeg ville satset på å finne ett sted i et skoghold eller lignende, og bare bruke verandaen når jeg absolutt måtte.
Takk for svar! Var det eg frykta ja. Kva om eg lagar ein slik såkalla sploof, har nokon erfaring med det? Røyker frå pipe.
Å spise cannabis er vel det som er vanskeligst å oppdage hvis du tilbereder det på en måte slik at det ikke lukter når du holder på. Sjøl bruker jeg mye vaporizer og blåser inn i kjøkkenvifta når jeg ikke vil at noen skal vite hva jeg driver med.
Det kommer nesten garantert til å være noen som kjenner luka, uansett hvilken form røyken er i. Hvorvidt de kjenner det igjen som cannabis og sier ifra til onkel blå, kommer helt ann på dem, men det er uansett ikke en sjanse jeg ville tatt. Har vært i en lignende situasjon selv, der jeg bodde på hybel, hadde blitt introdusert for cannabis, men var redd for å bli "tatt på fersk gjerning". Jeg fant to løsninger. Du kan enten undersøke tryggere plasser i nærheten av hybelen å røyke på hvor det er mindre sjans at folk er i nærheten og merker en lukt, eller du kan gjøre det jeg gjorde en del av, som var å bake det inn i brownies. Slenger meg på det KnutAnkhAton sier. Selv om dette forandrer på hvordan man opplever rusen, og det er mye forarbeid, så mener jeg det er verdt det. Om du tilbereder og oppbevarer riktig mener jeg dette er det beste alternativet i forhold til risikoen for å bli tatt.
Sist endret av redpen39; 4. januar 2019 kl. 16:04.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kommer an på vindretning, avstand til naboer og om de er ute eller har åpne vinduer. Hvis det er ei lita bygd kan det vel ikke være langt ut til skogen? Det lukter også mindre om du røyker inne med et vindu på gløtt hvis det er mulig.
En sploof hjelper faktisk ganske mye ��
Du kan jo forsøke å røyke under vifta på kjøkkenet istedet? Bare sørg for å blås direkte inn i vifta. Også har du noe luftrenserspray stående klart, også lufter du ut litt etter at røyken har lagt seg. Noen steder funker det fett uten så mye lukt, andre steder funker det ikke så bra.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av brennesle Vis innlegg
Du kan jo forsøke å røyke under vifta på kjøkkenet istedet? Bare sørg for å blås direkte inn i vifta. Også har du noe luftrenserspray stående klart, også lufter du ut litt etter at røyken har lagt seg. Noen steder funker det fett uten så mye lukt, andre steder funker det ikke så bra.
Vis hele sitatet...
De gangene jeg har røyka inn i kjøkkenvifta har naboen i etasjen over sagt ifra om at det lukter weed i leiligheten hans. Han røyka heldigvis selv, så kom ofte ned for å joine oss. Men kan være noe å tenke på.
Hehe morsomt med de som tror at kjøkkenvifta på en magisk måte bare fjerner røyken. Den blir jo sugd inn i vifta og ut et annet sted.
Uvaksinert 👍
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Hehe morsomt med de som tror at kjøkkenvifta på en magisk måte bare fjerner røyken. Den blir jo sugd inn i vifta og ut et annet sted.
Vis hele sitatet...
Noen har jo kjøkkenvifte med kullfilter.
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Hehe morsomt med de som tror at kjøkkenvifta på en magisk måte bare fjerner røyken. Den blir jo sugd inn i vifta og ut et annet sted.
Vis hele sitatet...
Kommer litt an på type. Har man sentral kjøkkenvifte av nyere type med litt futt i, så lukter det ingenting. Det desidert beste er en stor vifte med kullfilter, sånn som dyrkere bruker.
Kva med om det er vindstille, og eg sit slik at ingen naboar ser det? Er det like risky?
Blir bare verre! Er lettere å skjønne hvor det kommer fra da.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Blir bare verre! Er lettere å skjønne hvor det kommer fra da.
Vis hele sitatet...
Haha huff da, okei! Eg får vel berre vente til eg skal heim og kan røyke i skogen (bur eit stykke unna skogen her, så det blir berre strevsamt) Takk for alle svar, greitt for ein fersking å sleppe å bli ferska.
Sist endret av treklokke1417; 4. januar 2019 kl. 18:14.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Folk som røyker ser ut til å glemme hvor heftig cannabis faktisk stinker, hasj er ikke like ille og kan nesten bortforklares i noen tilfeller.

Har nevnt det i flere tråder men kjøp en liten rørvifte og et kullfilter.
Evt noen meter rør i tillegg så du kan få røyken ute: kullfilteret tar ALL cannabislukt, men den klarer ikke å ta røyken, dvs det vil på det værste se og kjennes ut som du har tatt deg en røyk inne.

Jeg skjønner at en løsning på rundt et par tusenlapper høres dyrt ut men viften vil ha flere år med bruk og filteret vil vare deg et par år med mindre du sitter dag ut og dag inne og røyker konstant.
Kullfilter er nok det optimale. Ellers blir det nok å gå tur som er løsningen.
Når jeg var på din alder satt jeg i fjæra å røyket pipe om kvelden. Etterhvert har jeg bare blitt bedre på å ta noen stealth-trekk her og der mens jeg er ute og går tur. Har aldri blitt avslørt så vidt jeg vet. Skaff deg en pipe som er liten og diskre. Hva med en one-hitter? Ser muligens ut som en sigarett på lang avstand. Man blir veldig god på å smugrøyke til slutt. Nå for tiden bruker jeg av og til en butan vaporizer mens jeg lufter bikkja. Viktigste er at det går fort.
Vind kan faktisk være fint så lenge den blåser i riktig retning. Når det er mye barnefamilier på stranda passer jeg på å plassere meg slik at dampen fra vaporizeren reiser riktig vei. Har aldri fått sure blikk i den settingen. De fleste tror nok at jeg diller med en e-cigg.
Jeg røyker stadig vekk på veranden min uten problemer med naboene da det er 6 personer som bor under Og ved siden av meg. Enten sier de ingen ting eller så lukter de det ikke.

Men om man tenker seg om så lukter man hasjen/weeden en god radius rundt deg. Den søte gode lukten
Bor i en veldig aktiv gate med mange gående i selveier hus. Røyker på verandaen hver dag. Folk merker det. Ferdig.


Utdyping; Det kommer selvfølgelig an på personen som passerer hva som vil skje. Jeg er en mann i slutten av 20-åra, og fremstår vanlig, ergo, ingen hever et øyenbryn. Vet de feks. at der du bor finnes det studenter, kan de med større sannsynlighet velge å ta handling. Egentlig tror jeg de fleste gir faen, men cannabis er individuelt, og er du av typen som er lett å sette en støkk i ville jeg nok heller bare gått meg en tur. Går du med en joint i hånden skal du gå rimelig sakte, blåse unødvendig i trynet til folk, eller generelt være et vemmelig menneske for at noen skal gidde å følge etter for å oppsøke deg og konfrontere, eller kontakte autoriteter.
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Hehe morsomt med de som tror at kjøkkenvifta på en magisk måte bare fjerner røyken. Den blir jo sugd inn i vifta og ut et annet sted.
Vis hele sitatet...
Hehe morsomt med de som ikke skjønner at ikke alle vifter er bygd opp på samme måte
Jeg er enig i om å ta seg en gåtur. Man kan lett finne lite trafikkerte områder og de fleste gidder ikke ense spesielt hva du holder på med da de er opptatt med sitt eget (selv hvis de skulle lukte det). Kveldstid er vel optimal tid på døgnet, men jeg har aldri hatt noen problemer uansett. Går det noen forbi tar jeg bare ikke trekk. Det er mer sannsynlig at noen bryr seg om du står/sitter et sted og paffer i vei på et område - enten det er veranda eller en parkbenk. Dette er min erfaring da.
Herregud røyk og kos deg, bor du i en bygd så røyker du ute når folk sover. Vist ikke får du sitte under kjøkkenvifta, det får da være måte på..
Jeg bruker en onehitter. Passer på å få inhalert hele trekket slik at ingenting brenner fritt ut i luften, holder inne i ~5 sekunder og blåser opp mot et skogsområde bak leiligheten. Har holdt på med dette i et halvt år og har aldri hørt noe.

Jeg tror det er værst dersom du sitter med noe som brenner fritt og ryker mens du ikke inhalerer. Det lukter sterkere. En joint f.eks. vil stinke ekstra mye fordi den brenner hele tiden, også mens du ikke røyker av den.
Jeg røyka i peisen hver gang, det kunne luktes godt nedi gata
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Av folk på bygda er det vel bare en brøkdel som vet hvordan cannabis lukter. Generelt er det kun en prosentandel over førti som kan identifisere cannabisrøyk, og av disse er de fleste vennlig innstilt (har røyka selv, eller hengt med andre som røyker).

Det er vel uansett minimal sjanse for at noen gidder å ringe politi for mistanke om røyking, eller at politi gidder å rykke ut - selv på bygda. Men cannabisrøyk kan indusere noia, og det er vel herfra alle forsiktige sjeler henter sine anbefalinger fra.
Da jeg røyka i student-tida og hadde supernoia gjorde jeg følgende:
-Gå på badet, lukke døra, skru på baderomsvifta
-Spraye med luftfriskner så badet stinker nyvaska klær
-Røyke fra bong, blåse ut røyken i brødposer og knyte igjen
-Legge bongen i en pose og knyte igjen
-Stashe alt under vasken
Valgfritt kan du også vaske hender og pusse tenner for å fjerne ekstra hasjlukt og få ekstra hygiene poeng

Røykeposene tømmer du når du ikke er fjern lenger, det lukter ikke så mye når de har ligget en stund.
Jeg pleier å se det an litt på årstiden, bor i første etasje i et bygg med fire etasjer og vinduet mitt vender ut på baksiden. På vinteren pleier jeg å røyke ut av vinduet etter klokka 11 på kvelden da man kan være ganske sikker på at ingen lufter da.
På sommeren lukker jeg alle dører og røyker på rommet for så å slå vinduet så vidt på gløtt så det sakte siger ut og ingen vet hvor det kommer fra-det har funket veldig fint for meg. Men det det oftest blir til er at jeg ruller en liten en og går på noen gangveier i nærheten mens jeg røyker og hører på musikk-er deilig etter en lang hard dag og gå en liten tur høre på bra musikk og røyke en!