Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 928
Morn

Jeg har en Daewoo 32" LCD TV som jeg tror skal støtte 1:1 pixelmapping.
1360*720 er vel ikke noe alternativ å velge i windows, så hvordan får jeg til det?
Noen som vet hvordan jeg kan få til 1:1 pixelmapping?
Trådstarter
Sitat av campod
Vis hele sitatet...
Jeg har lastet ned Powerstrip, men finner ikke ut hvor jeg kan sette den oppløsningen.
Noen som kan hvordan man setter den oppløsningen som trengs for 1:1 pixelmapping?
1360*720
Du kan sette oppløsningen i selve skjermkortdriverne også.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Bare huke av for "vis oppløsninger denne skjermen ikke støtter", så får du opp hele registeret.
Ikke for å dra denne posten offtopic, men jeg har i grunn alltid lurt på risikoen ved å gjøre det AtXbYeA foreslår er. Hvor skadelig er det egentlig?
Skadelig?
Det verste som skjer er at skjermen ikke klarer å vise den oppløsningen og bildet flyter forbi rammen på skjermen eller alt blir sort og du er nødt til å vente 10 sekunder så den får stilt seg tilbake.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det er 0 prosent skadelig på LCD skjermer, på gamle CRTskjermer derimot sleit du ut bilderørene.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
På en del eldre CRT-skjermer kan du faktisk fysisk ødelegge skjermen ved å kjøre for høg oppløsning/sync-frekvens. Har gjort det sjølv på en 17" Nokia-skjerm, fra 1998. Alle nyare CRT har somregel programvare innebygd i skjermen som forhindrer at slikt skal skje.
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA
Bare huke av for "vis oppløsninger denne skjermen ikke støtter", så får du opp hele registeret.
Vis hele sitatet...
Hvor skal jeg gjøre dette?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Om du ikke har funnet det ut enda. Så går du på egenskaper for skjerm, avansert og går inn på grafikk kortet