Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2348
Jeg var på premieren på Die Hard 4 i dag og jeg må si det var en knall bra film.
Det er så seg en vanlig stander film av di andre filmene, men blir aldri lei av dem heller Mye bra effekter, er jo samme "historie" som di andre filmene, men like spennenes.

Så jeg lurte på hva dere syntes om filmen
Jeg syns den ble litt for "James Bond" aktig. Ihvertfall når han begynte og hoppe på fly i fart etc.
Men ellers en helt grei film!
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Så den på tirsdag. Hadde skyhøye forventninger og til en viss grad så ble de innfridd. Men synes det var litt mye overdreven action. misforstå meg rett, det skal være action i en Die Hard film, men hvis vi ser realistisk på det. så hadde John McClane vært død 50 ganger i løpet av det døgnet filmen utspiller seg. Men synes det var en god film med driv og fremgang hele tiden. Terningkast 5.

Det er forresten allerede snakket om en Die Hard film til, den femte i rekken. Bruce Willies har allerde takket ja til rollen, så skal nok ikke se bort ifra det.
Hvordan var filmen i forhold til de andre filmene for de som har sett dem?
Vil selv gjerne se den så fort som mulig, men er knapp rundt pengene nå før ferie
Sist endret av Zepplin; 28. juni 2007 kl. 01:45.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Jeg gleder meg så grisemye til å se denne. Varmer opp med å se de tre første før kinoen ^^
Yippee-ki-yay motherfucker!
Bob_marley's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mcmak
Jeg syns den ble litt for "James Bond" aktig. Ihvertfall når han begynte og hoppe på fly i fart etc.
Men ellers en helt grei film!
Vis hele sitatet...
Ja du har et poeng der, det var litt for mye sånn :P

Sitat av Zepplin
Hvordan var filmen i forhold til de andre filmene for de som har sett dem?
Vil selv gjerne se den så fort som mulig, men er knapp rundt pengene nå før ferie
Vis hele sitatet...
Jeg synes filmen var knall bra, men ja det var vel litt for mye i slutten, god humor i filmen. Den ligger ganske likt med di andre filmene må jeg si. Men Die Hard New York tar kaka
Jeg er stor fan av de tre andre filmene, og må si at denne var en eneste stor skamplett for John McClane. Filmen var veldig James Bond-aktig som noen påpekte, og hele smørja var kjedelig og forutsigbar. Terningkast 3 (kanskje helt nede i 2 faktisk)
Ok, selv mener jeg igrunn at ingen av de to andre filmene kan måle seg med 1ern New York er alltid stemning, men den i skyskraperen tar virkelig av. 2ern var vel igrunn et hakk under de 2 andre... Er sykt sykt spent på denne nå

Golder: Tror jeg gjør som deg Die Hard oppvarmiiiiiing!!! *Skinne håret før kino*
Er det anbefalt å se de andre filmene før man ser denne?
(har ikke sett noen av de andre *skamme seg*)
Plottet var heftig latterlig. Mulig jeg ikke fulgte godt med, med det var vel praktisk talt snakk om å laste ned penger på en laptop, mer eller mindre? Selv om det var i diverse notasjoner osv høres det temmelig latterlig ut. Internett og hacking-referansene generelt sett var på SWORDFISH-nivå.

Ellers var det mye overdreven action og en skurk som var ALTFOR ung og slesk til å være slemming. Virket som om han prøvde å låne penger av fattern til en ny yacht under hele filmen, når han egentlig skulle være kynisk og delvis gal.

Men filmen var ikke så verst allikevel. Bruce Willis som actionhelt kan overveie det meste. Men med tanke på det som er nevnt, pluss at den første halvtimen-trekvarter var kjedelig som faen så får det bli med en 3 eller 4. Som sagt, detaljene trakk ned men filmen føltes allikevel over standard Hollywood-action-nivå.
Jeg synes den var en lett spiselig, meget underholdende og til tider spennede. Terningkast 5. Noen ganger vil man bare se en film og slippe å tenke i det hele tatt. Kun for underholdningen.
Sist endret av Matthiesen; 28. juni 2007 kl. 02:50.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Sitat av GothQueen
Er det anbefalt å se de andre filmene før man ser denne?
(har ikke sett noen av de andre *skamme seg*)
Vis hele sitatet...
du bør ikke nødvendigvis gjøre det. du trenger ikke å ha sett de for å skjønne hva denne filmen går utpå, men jeg vil anbefale deg det.
Sitat av DoktorLars
Plottet var heftig latterlig. Mulig jeg ikke fulgte godt med, med det var vel praktisk talt snakk om å laste ned penger på en laptop, mer eller mindre? Selv om det var i diverse notasjoner osv høres det temmelig latterlig ut. Internett og hacking-referansene generelt sett var på SWORDFISH-nivå.
Vis hele sitatet...
Plottet: Hente ned alle kontonummerene og tilhørende passord så han kan overføre alle pengene senere til sin egen konto... Skjønner ikke helt hvorfor de ikke bare sperra kontoen.
Hacking på swordfish nivå? Det er det eneste de non-datakyndige folka som sitter foran tv-boksen forstår (mener ikke å fornærme dere. Det har ikke noe med intelligens, det har med hva en har skills i). Ville ikke ønska at de brukte halve filmen på å forklare hvordan det blir gjort med "ekte" hacking; det er en actionfilm ikke en dokumentar.

Overrasker meg at hollywood fortsatt ser på hackere (mer spesifikt crackere) som hippe ungdommer som sitter i et mørkt rom foran sin state-of-the-art datamaskin og konstant kjører superraske bruteforces som konstant viser output'en som en lang liste grønne bokstaver på sort bakgrunn i et vindu... Totalt urealistisk, men hey... Det er hollywood. The truth hold no value there unless someone died dramatic. Based on a true story.

Kul film. Han derre mac-fyren var en god skuespiller. Jenta ikke fullt så, så glad vi så lite til henne. Og filmen ble ganske episk utover; jetplane surfing, superthough kung fu asian chick, superjumpy acrobatic dude and so on. Men underholdnende, når alt ble lagt sammen.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Jeg hater dere som leter etter realisme i filmen. Eller som klager over databruken. Jeg hater dere mye.

Dere KAN ikke sette dere ned for å se en film som Die Hard og forvente at den skal være virkelighetsnær. Da er hele jævla poenget vekke.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Vel jeg så ikke etter realisme gjennom filmen, uansett vi lo bra høyt når de skulle overføre "500 Terrabyte" på en berbar pc.

Yepi kay ey motherfucker!. Hehe.
Die hard er noe for seg selv da, synes da noen av de 3 andre var bedre men det er absolutt verdt å se 4 også om man liker mye action =).

Det er vel det man er ute etter når man setter seg ned for å se "Die Hard".
Sist endret av Alphanio; 28. juni 2007 kl. 18:53.
Filmen va bra, en klar 5. Men går ikke forbi de andre i rangeringen, i mitt syn er det (fremdeles) 1, 3, 2 og 4. Bra var den, men ikke bedre enn de forrige
Sitat av Alphanio
Vel jeg så ikke etter realisme gjennom filmen, uansett vi lo bra høyt når de skulle overføre "500 Terrabyte" på en berbar pc.
Vis hele sitatet...
Han lastet det opp til serveren i traileren via de gamle satelittene (doh).

Jeg likte filmen
Sitat av Golder
Jeg hater dere som leter etter realisme i filmen. Eller som klager over databruken. Jeg hater dere mye.
Vis hele sitatet...
Cartman? I hate you guys so much...
Sist endret av SnippeX; 28. juni 2007 kl. 23:19.
høres tøff ut, den må jeg få sett
Sitat av Megastick
Filmen va bra, en klar 5. Men går ikke forbi de andre i rangeringen, i mitt syn er det (fremdeles) 1, 3, 2 og 4. Bra var den, men ikke bedre enn de forrige
Vis hele sitatet...
"Alle" synes bestandig at 1'ern var best. Noen sjeldne ganger synes "de" 3'ern er bedre enn 2'ern. 4 synes "de" bestandig at er overdrevet og beveger seg vekk fra 1'erns spor.

De i gåseøyne er ikke så mange, men de skriker gjerne høyest en mening som mange bare blir med på fordi de ikke har en ordentlig mening helt selv.

Faktisk har jeg innsett at jeg kanke stole på dømmekrafta til en eneste person når det gjelder oppfølgere til en film. De som har sett originalen forventer bestandig for mye eller for lite av neste film, og påvirker dømmingen deres utifra det. De som ikke har sett forgjengeren mister mye av filmen da presentasjoner og setting av stil og såntno foregår i originalen, men de tar seg aldri tid til det i etterfølgere.

Så når jeg vil vite om en film er verdt å se, spør jeg et spørsmål som svaret kun kan være ja eller nei på: "Hvis du hadde sitti en kveld å kjeda deg og ikke hatt noe å gjøre, mener du at å se -filmen- var en sløseri av din tid?".. Svarer noen ja her så er den ikke verdt å se. Svarer noen nei så er det kanskje verdt å se den. Prøver noen å vri seg unna ved å svare noe mellom ja og nei så tar jeg det som et nei, og dermed også verdt å se.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Sitat av empty_other

Så når jeg vil vite om en film er verdt å se, spør jeg et spørsmål som svaret kun kan være ja eller nei på: "Hvis du hadde sitti en kveld å kjeda deg og ikke hatt noe å gjøre, mener du at å se -filmen- var en sløseri av din tid?".. Svarer noen ja her så er den ikke verdt å se. Svarer noen nei så er det kanskje verdt å se den.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke sløsing av tid. Gå og kos deg med filmen!
Jeg så den idag og syns den var helt konge Verdt å se på kino, verdt alle penga den kosta. Klar 5'er, tror nesten det blir en 6'er fra meg!
Så denne filmen nettop! Die Hard skuffer aldri Topp film som jeg vil anbefale til alle dere som liker Die Hard filmene!
Sitat av empty_other
Så når jeg vil vite om en film er verdt å se, spør jeg et spørsmål som svaret kun kan være ja eller nei på: "Hvis du hadde sitti en kveld å kjeda deg og ikke hatt noe å gjøre, mener du at å se -filmen- var en sløseri av din tid?".. Svarer noen ja her så er den ikke verdt å se. Svarer noen nei så er det kanskje verdt å se den. Prøver noen å vri seg unna ved å svare noe mellom ja og nei så tar jeg det som et nei, og dermed også verdt å se.
Vis hele sitatet...
Ok. Fint å vite. Jeg kan prøve å legge frem meningen min (noe tråden handler om) om filmen på en litt enklere måte. Filmen var bra. Liker du action bør du se den, liker du å analysere dikt kan du heller sitte å analysere dikt for min del. Men som sagt, jeg syns ikke Die Hard 4 var bedre enn verken Die Hard 1, 2 og 3. Om det ikke passer inn i "malen" din ja, nei, kanskje, muligens eller vet ikke, så bare la vær å se den. Så sparer du heller litt tid!
Synes faktisk den var jævli underholdende Ingen klisjeer som alle andre actionfilmer er i dag, bare beinhard vold fra start til slutt.. og første filmen jeg har sett der ei berte har fått ALVORLIG med juling av bruce willis... det må bare ha gjort vondt... Gleder meg til 5'a allerede.
Sist endret av MadSky; 30. juni 2007 kl. 04:53.
Jeg dro en impulstur igår (29) og så Transformers, og Die hard 4.0 med en halvtime pause mellom de. Jeg likte spesielt godt die hard 4.0 i forhold til de andre filmene. Da denne virker mye større i handlingen, som i både område som ferdes i og plott.

Men Transformers derimot, var mye bedre, jeg klarer ikke ta igjen helt hvorfor. Det kan bare være simpelten p.g.a jeg liker den slags best, og denne åpnet igjen for en etterfølger. Jeg satt enkelt og greit igjen med en bedre følelse mot Transformers, i forhold til die hard 4.0.

Missforstå meg rett altså, begge er voldsomt gode filmer
Sist endret av catolh; 30. juni 2007 kl. 07:40.
Så Die Hard 4.0 i går, var en utrlig god actionfilm, og er absolutt på høyde med de tidligere filmene. Nesten bedre syntes jeg, hadde ikke så sansen for de forrige filmene i serien.

Måtte le litt av nicket til Matt Farrell(F4RR3L). En topp actionfilm som jeg anbefaler alle og se.
Synes den var dritfet
Synes ikke det blir for mye "James Bond" stuff, og heller ikke overdrevent mye action... synes den var dritbra
5+ fra meg
Hehe, det beste var helikopter/bil scenen!
" You just killed a helicopter with a car!"
" I was out of bullets"

Eller slutten, etter at han har blitt skutt, da datteren kommer å spør " Are you okey?"
Hehehe
Skal knækkes
Golder's Avatar
Jeg ble skuffet over filmen. Mest fordi at pr dags dato må man riste kameraet, ha uoversiktlige vinkler og være inni løpet på et gevær eller oppi trynet på personene.
Før i tiden klarte de å lage action, mye kulere - uten dette tullet.

Storyen i og for seg var helt OK, men det filmatiske trakk for min del veldig ned.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Det var en helt grei film for min del. Har sett bedre, men har også sett mye værre
Det som trakk ned var at det var rett og slett for mye. Hoppe på fly og slikt, ikke helt Die Hard i mitt hode.
Det og, nå skal jeg ikke trekke noen slemme linjer her, men det at terroristene snakker israelsk og ser ut som prototypen av midt-østen folk fikk meg til å riste litt på hodet.

On the other hand: Hva heter CCR sangen de spiller på radioen når de to krangler på det værste?
Skal knækkes
Golder's Avatar
Creedence Clearwater Revival- Fortunate Son, Antim0n
Jeg syntes det var en utrolig tøff film.
Litt enig med Mcmak at det var litt James Bond, men er ikke det litt av sjarmen med Die Hard filmene da? Mye effekter og amerikans action?
Personlig kjedet jeg meg ikke et sekund under filmen pga action. Fryktelig underholdenen film som binder deg til sjermen under hele filmen.
Anbefaler den til alle som er glad i Die Hard og Amerkiansk action
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hakek sett den:/
skulle egentlig få den på dvd-r med orgentlig kvalitet, men neida :/