Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1325
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Hei

Jeg i går fikk jeg meg ny pc. Satt sammen alle delene, og var klar for litt heftig gaming. Men jeg støtte på problemer. Etter å ha installert nvida side drivere, fryser pc'n før jeg kommer til login skjermen. Om jeg derimot starter i sikkerhetsmodus kommer jeg meg inn.

Dette er delene:
Cooler Master Silent Pro M700 700W PSU
Corsair XMS3 DDR3 2000MHz 8GB CL9
EVGA GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA
Intel® Core i7-2600K Processor
Samsung SpinPoint F4EG 2TB
Sapphire PURE BLACK P67, Socket-1155
Lite-On DVD±RW Burner IHAS124-19

Hovedkortet lager også noen pipelyder ved oppstart, men gir seg etter 5-6 pip.
Noen som kan ha noen idé om hvorfor pc'n fryser? Setter stor pris på all hjelp!
Hva sier manualen ang pipene?

Vet du med sikkerhet at det er driveren som får den til å fryse?

Hvordan HK har du ?

Hvis det er driveren sin skyld, har du prøvd å reinstallere \ velge en eldre samt sjekke at det er den riktige.

Prøvd å oppdatere BIOS?

Prøvd å reseate komponenter?
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Trådstarter
Jeg kan ikke finne noe om pipene i manualen, men jeg skal lete litt til.

Nei, jeg vet ikke men sikkerhet at det er driveren som får pc'n til å fryse, men jeg fikk problemet etter jeg installerte nyeste oppdatering av nvida sine drivere. Driverne som lå på cd'n som fulgte med nvida virket ikke. Og når jeg kjører systemgjenoppretting til rett før jeg installerte driverne virker alt fint igjen. Og jeg har sjekket at det er riktig driver.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=624146 er hovedkortet, virker som om de sluttet å selge det etter jeg hadde kjøpt det, noe jeg ikke synes virker lovende.

Jeg har ikke prøvd å oppdatere BIOS enda.

Hvordan man reseter komponenter er jeg ikke helt sikker på, hva vil det være godt for?
Kan jo prøve å installere eldre drivere som har fungert for andre før, og ta det derifra.
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Trådstarter
Info til andre med eventuelt samme problemet. Slik jeg forstod etter å ha søkt lenge er det hovedkortet som er problemet, det vil ikke alltid samarbeide så godt med nVidia grafikkkort. Eneste løsningen jeg fant var ved å bytte hovedkortet til et annet, så dette kommer jeg til å gjøre i morgen. Håper for guds skyld ingen andre får samme problem, rimelig kjipt å måtte vente på nyt hovedkort nå som jeg er klar for sc2!