Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 761920
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kommer an på hvordan du lagrer den, i en luftett beholder vil det ikke ha noe å si.

Edit: Norgesglass er ypperlig, 19 kroner på ikea.
Sett det et mørkt og kjølig sted.
Sist endret av Dodecha; 23. november 2009 kl. 16:31.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kommer an på hvordan du lagrer den, i en luftett beholder vil det ikke ha noe å si.
Vis hele sitatet...
Gav deg et KP ved en feiltakelse, enjoy

Kan du gi meg et eksempel på en lufttett beholder, som jeg muligens har i heimen fra før?
er det noen som kan fortelle meg hva forskjell det er på cannabis sativa og cannabis indica?
Er det noe forskjellig på utsende osv?
takker for svar
Cannabis Sativa inneholder høyere nivåer THC og lavere nivåer CBD(cannabidiol) enn Indica.
THC er ansvarlig for flere av de mer ubehagelige effektene til cannabis, som noia, hjertebank osv, samtidig som det gir en "høy" effekt. CBD motvirker en del av THC's effekter. Det gir også en mer "stein" effekt.
Sist endret av exocytose; 23. november 2009 kl. 21:24.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Raza: Man kan se forskjellen på en indica og en sativa plante, dog er mange planter hybrider mellom de to og man vil derfor bare se forskjellen på de med mest gener av en art.

Indica

Sativa
hei

drev litt på med bongen og i det jeg sluttet å trekke så kom det en slags flammeball opp fra bongen mot panna mi.
Hva var det forno?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er som du sier, en flammeball, noe gass kom seg vel unna og et eller annet merkelig forhold antente denne gassen som sev opp fra bongen. Er det egentlig noe å spekulere i i det hele tatt?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er som du sier, en flammeball, noe gass kom seg vel unna og et eller annet merkelig forhold antente denne gassen som sev opp fra bongen. Er det egentlig noe å spekulere i i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Ja. Takk. Tror jeg skjønte.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvilke stoffer snakker du om?
Vis hele sitatet...
Stoffene som Cannabis inneholder. Tetrahydrocannabinol osv.

Men siden du sier at deler av planten kan brukes til mat, kanskje jeg har sagt noe feil
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Stoffene som Cannabis inneholder. Tetrahydrocannabinol osv.

Men siden du sier at deler av planten kan brukes til mat, kanskje jeg har sagt noe feil
Vis hele sitatet...
Neida, jeg tror egentlig bare vi misforstod hverandre litt

Det finnes stoffer i cannabis som er sunne for oss, men det finens også stoffer i cannabis som ikke er sunne for oss. Dermed lønner det seg mer, ernæringsmessig, å spise noe annet, som inneholder de samme sunne stoffene, men ikke de usunne.
Har nå fått testet litt forskjellig, både indica og sativa hasj og weed.

Det jeg har testet er for det meste ca 100% indica, 70% sativa, 90% sativa. 100% indica var for meg mest lik det man får i norge (hasj/grønt), men sativaen var annerledes og ulikt det meste jeg har prøvd i norge.

Men hvorfor er Sativa som regel dyrere og vanskligere å få tak i?

Personlig liker jeg indica best da jeg røyker for å slappe av og den gjør meg mer fjern. Sativa er godt men jeg blir ikke like skækk, bare høy og knisette. Ikke særlig tullette heller, slik som med indica. Hadde jeg hatt behov for å røyke og vært mer tilstedeværende samtidig hadde sativa vært valget, men jeg røyker kun på kvelden for å slappe av og da er indica for meg mer givende.

Hva med 50/50 blandinger?

har noen noen kommentar til noe av det jeg har skrevet?
Det finnes jo mange strains som er krysninger mellom indica og sativa..? Kanskje det er dyrere og vanskeligere å dyrke sativa? De er jo som regel lengre og større.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sativa er generellt sett høyere planter med mindre avling enn indica, så det kan ha noe med det å gjøre.
Men i U.K. Ser det ut til å gå andre veien: Sativa typene, spesiellt skunk er veldig mye solgt der, noe endel folk ser på med bekymring: De kraftige sativatypene har en tendens til å gi flere negative effekter på psyken over lengre tid enn indica.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
De kraftige sativatypene har en tendens til å gi flere negative effekter på psyken over lengre tid enn indica.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det slik?
Fordi de har veldig høye nivåer med THC, som "hardere" psykisk enn de mildere cannabinoidene som det finnes flere av i indica, som f.eks CBD og CBN.
Sitat av Kraft Vis innlegg
Har nå fått testet litt forskjellig, både indica og sativa hasj og weed.

Det jeg har testet er for det meste ca 100% indica, 70% sativa, 90% sativa. 100% indica var for meg mest lik det man får i norge (hasj/grønt), men sativaen var annerledes og ulikt det meste jeg har prøvd i norge.

Men hvorfor er Sativa som regel dyrere og vanskligere å få tak i?

Personlig liker jeg indica best da jeg røyker for å slappe av og den gjør meg mer fjern. Sativa er godt men jeg blir ikke like skækk, bare høy og knisette. Ikke særlig tullette heller, slik som med indica. Hadde jeg hatt behov for å røyke og vært mer tilstedeværende samtidig hadde sativa vært valget, men jeg røyker kun på kvelden for å slappe av og da er indica for meg mer givende.

Hva med 50/50 blandinger?

har noen noen kommentar til noe av det jeg har skrevet?
Vis hele sitatet...
Her vil jeg komme med påstanden om at Sativa strains også alltid tar lengere tid å avle frem er en av de store grunnene til at de som dyrker for salg velger en raskt blomstrende strain, som er Indica..
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Her vil jeg komme med påstanden om at Sativa strains også alltid tar lengere tid å avle frem er en av de store grunnene til at de som dyrker for salg velger en raskt blomstrende strain, som er Indica..
Vis hele sitatet...
Ok, forståelig.

Hva foretrekker dere? Sativa eller Indica?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Kraft Vis innlegg
Hvorfor er det slik?
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg skulle ha kommet med flere kilder og en forklaring:
Delta-9-THC, hovedvirkestoffet i cannabis, har blitt testet i ren form på mennesker intravenøst.
Stoffet alene fremprovoserer nervøsitet og paranoia, men stoffet sammen med CBN vil gi en eufori, brukeren blir knisete og fjollete. CBN alene er ikke psykoaktivt, men sammen med Delta-9-THC skaper de rusen de fleste av oss er kjent med. Det er selvfølgelig endel andre ting i cannabis også, men dette er de to stoffene som står sentralt.

Denne linken viser delen av "Should i smoke dope" programmet, der programlederen får være med på et forsøk som skal kartlegge de forskjellige effektene: En dose med THC, en med THC og CBD og en placebo.
http://www.youtube.com/watch?v=x9J2N...eature=related

Kilder:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18021759
Sitat av Kraft Vis innlegg
Ok, forståelig.

Hva foretrekker dere? Sativa eller Indica?
Vis hele sitatet...
Jeg foretrekker Sativa, men det gjør aldri noe å ha flere strains liggende til forskjellig bruk, spesielt om man driver med selvmedikering...Noen strains er bedre på pms smerter, andre på hodepiner osv...Hvertfall i min oppfatning, er jo vanskelig å si om det er mye placebo på gang, men mener det er en forskjell..
Hvor lenge er thc sporbart i kroppen viss man bare røyker en kveld?
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Hvor lenge er thc sporbart i kroppen viss man bare røyker en kveld?
Vis hele sitatet...
2-5 dager. Kommer helt ann på kroppen din!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg vet hvordan man bruker hasj i maten, med å smelte det sammen med smør. Men hvordan gjør man det med pot? Kan man bruke pot i kakao, i så fall hvordan? Hvordan bruker man det i mat mat steker?
Det er allerede flere tråder om dette emnet, her.

Du kan også søke på Skakkao.

Vil også anbefale deg å ta en titt her.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Med pot er det bare å bruke samme metode som med hasj, men send smøret igjennom en sil e.l. for å ta vekk plantematerialet før du bruker det.

Jeg har aldri hørt om noen som har brukt det i stekt mat, er det noen spesifikke retter du tenker på her?
Hovedgrunnen er vel at steking skjer ved en høyere temperatur og man vil miste mye av godsakene.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Med pot er det bare å bruke samme metode som med hasj, men send smøret igjennom en sil e.l. for å ta vekk plantematerialet før du bruker det.
Vis hele sitatet...
Så man skal smelte smør, ha oppi poten og la det steke litt? Hvor lenge?

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg har aldri hørt om noen som har brukt det i stekt mat, er det noen spesifikke retter du tenker på her?
Hovedgrunnen er vel at steking skjer ved en høyere temperatur og man vil miste mye av godsakene.
Vis hele sitatet...
Jeg mener i foreksempel kaker du har i ovnen.
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Så man skal smelte smør, ha oppi poten og la det steke litt? Hvor lenge?


Jeg mener i foreksempel kaker du har i ovnen.
Vis hele sitatet...
Hasj Brownies og hasjkaker er jo i ovnen, så skulle tro det går helt fint.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Hasj Brownies og hasjkaker er jo i ovnen, så skulle tro det går helt fint.
Vis hele sitatet...
Men hvordan blander man det ut, liksom? Skal man ta det i smør og la det stå litt? i så fall, hvor lenge?

Vært fint om noen kunne bare skrevet konkret hvordan man lager noe så enkelt som kakao med POT! Kakaopulver, melk og pot. how?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er godt forklart i tråden Viva La sk33to linket til, du steker ikke smøret, du bare varmer det opp i en liten kjele:
Akkurat som når du holder på med gjæret bakst (smøret må ikke bli for varmt for det dreper gjærbakteriene) og så tilsetter du potten, etter å ha rørt rundt i la oss si 10 minutter kan du helle blandingen over i en annen kjele mens du filtrerer blandingen gjennom en sil som fjerner planterestene, ellers følger du bare standardoppskrifter, Delta-9-THC har et kokepunkt på 200 grader, så holder du deg under dèt er du vel temmelig sikret.

Fremgangsmåten med smøret er jo noe en kan tenke seg frem til, og smøret kan man bruke i alle ting, fra kakkao til kaker.

EDIT: Virkestoffene man er ute etter binder seg lettere til fett, og melk har jo noe fett i seg (om du ikke bruker ekstra lett eller skummet melk) i tillegg vil trikomene på pot'en løsne og ende opp i melken når du rører rundt.
Sist endret av Dodecha; 27. desember 2009 kl. 02:50.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er godt forklart i tråden Viva La sk33to linket til, du steker ikke smøret, du bare varmer det opp i en liten kjele:
Akkurat som når du holder på med gjæret bakst (smøret må ikke bli for varmt for det dreper gjærbakteriene) og så tilsetter du potten, etter å ha rørt rundt i la oss si 10 minutter kan du helle blandingen over i en annen kjele mens du filtrerer blandingen gjennom en sil som fjerner planterestene, ellers følger du bare standardoppskrifter, Delta-9-THC har et kokepunkt på 200 grader, så holder du deg under dèt er du vel temmelig sikret.

Fremgangsmåten med smøret er jo noe en kan tenke seg frem til, og smøret kan man bruke i alle ting, fra kakkao til kaker.
Vis hele sitatet...
Må man lage smør? Kan man ikke bare bruke melk, kakaopulver og pot?

Jeg bare prøver jeg... Jeg tar melk i en kasserolle, hiver oppi grønt, og venter til det begynner å komme steam. Da tar jeg tiden, 15min, og siler det ut. Så blander jeg pulver.

Riktig?
▼ ... noen uker senere ... ▼
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Hvor lenge kan grønt oppbevares uten at det blir gammelt/mister effekten/mugg osv.? Og hvordan oppbevares det best over lengre tid?
Lurer jeg også på. Har noe fra begynnelsen av desember, har det i en plastpose som da ligger i en pepperkakeboks ^^
Det finnes ingen fasit på hvor lenge det kan oppbevares. Som med alt annet, holder cannabis seg best om det lagres mørkt, kaldt, tørt og så lufttett som mulig.
Jeg så akkurat dokumentaren: should i smoke dope? Ganske sent uti filmen prøver hun dama et ekspriment der hun får THC og cannaboider satt med sprøyte i armen.
Lurer litt på hva dette er, og mulig framstilling. Er finnes det noen brukere av dette, eller er det bare labfolk som får tak i sånt?
Sitat av lex123 Vis innlegg
Hvor lenge kan grønt oppbevares uten at det blir gammelt/mister effekten/mugg osv.? Og hvordan oppbevares det best over lengre tid?
Vis hele sitatet...
Lufttett glass, uten tvil. Ikke kast tacosaus-glasset når det er tomt, vask det godt med zalo, tørk det, og du har en ultimat marijuana oppbevarings-boks!
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg så akkurat dokumentaren: should i smoke dope? Ganske sent uti filmen prøver hun dama et ekspriment der hun får THC og cannaboider satt med sprøyte i armen.
Lurer litt på hva dette er, og mulig framstilling. Er finnes det noen brukere av dette, eller er det bare labfolk som får tak i sånt?
Vis hele sitatet...
Det er nok ekstraktet Cannabisolje
Sitat av Norther Vis innlegg
Det er nok ekstraktet Cannabisolje
Vis hele sitatet...
Nei,det er syntetisk thc.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det finnes ingen fasit på hvor lenge det kan oppbevares. Som med alt annet, holder cannabis seg best om det lagres mørkt, kaldt, tørt og så lufttett som mulig.
Vis hele sitatet...
Dette med kulde kan vel utdypes. Å legge ting ute resulterer fort i at hasjen blir steinhard, noe jeg ikke syns er særlig stas. Jeg liker den best når den er varm egentlig, men er det sånn at den blir fortere dårlig om man ikke oppebevarer den kjølig ?

Jeg trodde luft og lys var hovedfaktoren i at hasjen stivner og blir dårlig.
Jeg har oppbevart hasj i kjøleskapet, og det har gått fint.

Når det gjelder pot, så bør man være forsiktig med for lav temperatur (eks. fryseren), fordi krystallene fryser og faller av resten av plantematerialet.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det finnes ingen fasit på hvor lenge det kan oppbevares. Som med alt annet, holder cannabis seg best om det lagres mørkt, kaldt, tørt og så lufttett som mulig.
Vis hele sitatet...
Men husk for guds skyld å lufte det litt avogtil, og sørg for at det ikke ligger helt klumpa sammen. Mesteparten av poten man får tak i i Norge er ikke knusktørr, og da er det fort gjort å få mugg på gresset om man oppbevarer det sammenknøvla og ikke lufter det daglig.

Oppbevar det i et luftett glass, ziplock e.l., sørg for at det ikke er helt sammenpakka og la det få puste litt, helst hver dag.


Har selv opplevd å få mugg på mye pot ved flere anledninger pga. angst for at mange gram skal tørke bort om jeg lufter det for mye. Det gresset som har mugna har stort sett vært litt for dårlig tørka pot som har ligget som en ball i en igjenknytt plastpose i norgesglass e.l., uten at jeg lot det få luft på flere dager. Dårlig idé!

Muggen pot smaker rart og er afaik ganske kreftfremkallende. Heldigvis kan man lage olje eller hasj av det om uhellet er ute, men det er en del jobb, og man får ikke så veldig mye utbytte.


Er gresset tørt nok og oppbevares riktig, så kan det ihvertfall holde seg et halvt års tid (sikkert lenger også) uten å miste funken.
Sitat av Banzai Vis innlegg

Heldigvis kan man lage olje eller hasj av det om uhellet er ute, men det er en del jobb, og man får ikke så veldig mye utbytte.

Vis hele sitatet...
Men for en funk på den oljen man lager..
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Men for en funk på den oljen man lager..
Vis hele sitatet...
Joda, men den er så innihelvetes klissete at det er et satans stress å røyke det. Det er riktignok awesome å smøre inn et par sigg med olje før man drar på byen. Lukter ~ingenting av røyken, og man blir sykt høy og får lyst til å danse
Mangen her som har bestilt fra Weedshop.no ? (Som det er reklame for oppe til høgre )
Kanskje bare jeg som er litt paranoid siden politiet i fylket har hatt rassia hos forskjellige kompiser de siste vekene, men er den siden trygg ? Jeg er ikke sikker på hvordan det systemet funker, men går det ann å bli tatt/mistenkt om jeg bestiller noe fra weedshop? Har tenkt å bestille en ny bong, piper, ny vekt osv..
Det er helt trygt. Politiet har ikke tilgang til betalingsoversikten din, med mindre du allerede er mistenkt for noe skikkelig alvorlig. Slikt innsyn krever godkjennelse fra en dommer, og det får man ikke sånn helt uten videre.
Sist endret av mentalmelt; 8. februar 2010 kl. 01:02.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er helt trygt. Politiet har ikke tilgang til betalingsoversikten din, med mindre du allerede er mistenkt for noe skikkelig alvorlig. Slikt innsyn krever godkjennelse fra en dommer, og det får man ikke sånn helt uten videre.
Vis hele sitatet...
Ok, dette hørtes bra ut! Takk for svar :-)
Er det noen her som har erfaring med hasj de VET har vært uren? Hatt no greier som har lukta rart når jeg har varma det/fyrt det, og vært ekstremt lite potent. Fikk ofte 2,5 når jeg betalte for 2 også, skal også sies at det var til hundrepris av en svart mann som bor på asylmottak og det er tvilsomt at har vekt :P
Bare lurer på hva som er gode tegn på uren hasj, liker ikke tanken på å røyke noe jeg ikke vet hva det er.
Uren hasj er og forblir en myteomspunnet greie, ingen vet noenting, staten burde sponse noe forskning/statistikk på dette! (som også kan hjelpe legaliseringspolitikken fra "vår" side).
Sitat av UncleSam Vis innlegg
liker ikke tanken på å røyke noe jeg ikke vet hva det er.
Vis hele sitatet...
Get used to it. Med mindre du lager selv, vet du aldri hva dopet ditt inneholder.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Uren hasj er og forblir en myteomspunnet greie, ingen vet noenting, staten burde sponse noe forskning/statistikk på dette! (som også kan hjelpe legaliseringspolitikken fra "vår" side).
Vis hele sitatet...
Det taes stikkprøver av stoff som beslaglegges, så denne statistikken føres faktisk per i dag. Jeg kan dog ikke se hvordan en denne statistikken skulle tale for legalisering, med mindre man oppdaget at masse hasj var tilsatt farlige stoffer, noe som ikke er tilfellet.
Sist endret av felix_poker; 8. februar 2010 kl. 21:54.
Hey. Er det mulig å rolle en blunt med hasj?
Ja, men da må du ha tobakk/tobakkerstatning.
Sist endret av minuteman; 11. februar 2010 kl. 17:07.
okey, men kordan blir lukten da?
Kommer ann på om du kjøper blunt raps med smak, eller bruker blunt papiret fra en cigar.