Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 14731
Har holt på å lekt med div. lovlige støm ting nå, å har halveis gått lei..

Å er da ute etter noe sterkere saker. :P

men siden dette er ulåvlig i norge, så lurer jeg på om noen vet om noen gode utenlanske sider, som man kan bestille dette i fra.

Rett å slett en Elektrisk shock pistol/stav/holder, som gir 60 000 eller mere volt.

Ps. Siden dette er ulåvlig i lorge, er der noen som har noen erfaring med hva sjansjen er for at den skall bli stoppet i tollen? (Å vil sjansjen minskes, hvis den er under toll grennsen? )
Om den blir stoppet i tollen risikerer du tiltale for våpensmugling. Alt som ikke er definert som lovlig i norge som feks Pepperspray, Batonger, Tazere, osv omhandles av våpenloven.
En tazer kan forøvrig gi fra seg 100,000 volt om du finner den riktige. Hvis du skal leke med dette må du være rimelig skrudd i hodet. Skyter du en person med dette går personen ned for telling og må til behandling på sykehus etterpå og da sitter du med våpenbesittelse og legemsbeskadigelse med særdeles farlig gjenstand.
For guds skyld rett opp i skrivefeilene dine.
Dem klarer faktisk opp til 1Mil volt. :P

Å bortsett i fra muligens litt øme muskler og et pittelite svi merke, så etterlater den ingen skader, ved kontakt på noen sekunder..

1Mil volt, er så klar noe, men tenker mere i størrelsen på 100-200K.. Da den størrelsen passer perfekt til "utfordrings" leiker.

(Husk at det her er snakk om volt uten så å si noe amper i d heiletat, så d blir noe helt annet, en eiks 220Ven i stikk kontakten..)

Regner med at sjansen for at den bli stoppet er 50% eller noe, å at den da vil gi noen alt i fra 1 te 3-4000 i bot.. Å d e d nesten verd..
Sist endret av .:CyberMan:.; 23. oktober 2007 kl. 18:38.
Vis meg den tazern som gjør 1 mill volt.....
100,000 er max jeg har sett du får tak i.
Politiet i usa bruker en 50,000 volt og selv den har forårsaket dødsfall! Du sender en elektrisk puls rimelig sterk gjennom personen denne kan forstyrre hjerterytme også videre.
50,000 er forøvrig nok til å antenne ting, og du vil bruke 1 mill? så vidt jeg husker fra mythbuster så er de menneskelagde lynene 700,000 volt og det er noe av det sterkeste de kan generere så hvordan du skal få pakket 1 mill inn på et batteri ville jeg gjerne sett.
1 mill volt vil jeg nok uansett tror gir mer en 30 miliamper over hjertet og da er du grilla....
Sitat av mp34567
Vis meg den tazern som gjør 1 mill volt.....
100,000 er max jeg har sett du får tak i.
Politiet i usa bruker en 50,000 volt og selv den har forårsaket dødsfall! Du sender en elektrisk puls rimelig sterk gjennom personen denne kan forstyrre hjerterytme også videre.
50,000 er forøvrig nok til å antenne ting, og du vil bruke 1 mill? så vidt jeg husker fra mythbuster så er de menneskelagde lynene 700,000 volt og det er noe av det sterkeste de kan generere så hvordan du skal få pakket 1 mill inn på et batteri ville jeg gjerne sett.
1 mill volt vil jeg nok uansett tror gir mer en 30 miliamper over hjertet og da er du grilla....
Vis hele sitatet...
Linken ovenfor, fører deg blant annet til en som gir 750K volt.

( http://www.nierle1.com/s01.php?sid=P...pp=aa&bnr=4466 <--- Her er direkte linken, siden du antagelig ikke har giddet å trykt på den tidligere, sidne du da har vist dette...)

Når du snakker om strøm og gnister, så kan så klart 50 000 antenne ting, da den minste gnist, eks i fra to flinter, kan antenne ting..

Når du her snakker om strøm igjennom hjertet, så trur jeg du missforstår hvordan støm fungerer.. En slik innretning som dette, sender ikke strøm i fra aperatet og i bakken, men i fra pol , til pol, som da gir et "utsatt" område på bare 1-3cm, å langt i fra hjerte, lever elle andre strøm følsome organ..

Stømmens skade, har alt med amper å gjøre.. men sjokket har med volt.. :P
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
When being in contact with the device (the best is in the neck, scruff, shoulders or hip), your attacker is muscles paralysed and suffer muscular cramps with agonizing pain. Only a contact of 1 till 4 seconds is enough to make your attacker fall down and to disorientate him. During around 5 seconds your attacker can’t control his movements. Orientation and unbalance problems will make your attacker fall down and will bother him for some minutes. Despite these effects, your attacker won’t have any problem of health in the future.
^^Kopi i fra siden, som blant annet fortell litt om effekten av den.. Leg særlig merke til "your attacker won’t have any problem of health in the future..."

Å her snakker vi om 750K volt, å ikke "stusselige" 100-200K, som jeg er ute etter..
Sist endret av .:CyberMan:.; 23. oktober 2007 kl. 22:58.
Controversies

Main article: Electroshock weapon controversy

Because of the use of electricity and the claim of the weapon being non-lethal, controversy has sprouted over particular incidents involving the weapon and the use of the weapon in general. Generally, controversy has been centered around the justification of the use of the weapon in certain instances, and in some cases, health issues that are claimed to be due to the use of the weapon.

In independent reviews, the devices are usually verified as non-lethal, but the manufactures instructions and disclaimers often warn of possible fatalities.[22][23][24]

While they are not technically considered lethal, some authorities and non-governmental organizations question both the degree of safety presented by the weapon and the ethical implications of using a weapon that some, such as Amnesty International, allege is inhumane. As a result, a number of civil liberties groups would like to see tasers banned.[citation needed] Amnesty International has documented over 245 deaths that occurred after the use of tasers

diverse ting sakset fra wikipedia så tror nok du fort kan få litt ettervirkninger av det selv om det skal være harmløst.

750,000 volt mellom to elektroder? Tviler.... Les wikipedia om de som hevder og være opptill 900,000 er sjelden såpass sterke da de ikke tar med motstanden og lignende som er i lufta hele tiden. Med mindre du skal sjokke noen på månen må du ta hensyn til en hel del andre ting også. Derav les wikipedia på bruk av elektrosjokk våpen.

Når du snakker om såkalte scorpion stingers eller drive tazing eller dry tazing alt ettersom hva du vil kalle det som er å presse den mot personen har du mere kontroll mens når du har en som skyter ut 2 elektroder så har du mindre kontroll over hva du treffer og hvordan strømmen går når du setter i gang og pumpe strøm i personen.
Med 245 dødsfall på lista tror jeg man skal være forsiktig med å leke med de.

Men for all del husk på at våpensmugling er litt kjipt og få på rullebladet. Da tenker jeg du blir rimelig populær om du skal inn i visse land.....

The internal circuits of most electroshock weapons are fairly simple, either based on an oscillator, resonant circuit and step-up transformer or diode-capacitor voltage multipliers to achieve the continuous, direct or alternating high-voltage discharge may be powered by one or more 9 V battery depending on manufacturer, and model. The output voltages without external "load" (which would be the target's body) are claimed to be in the range of 50 kV up to 1000 kV, with the most common being in the 200 to 300 kV range. However since air has a dielectric breakdown (Emax) of 3000 kV/m, it is clear that the spacing of the electrodes will not permit the upper range of claimed voltages (900 kV representing a minimum electrode spacing of about 30 cm). The output current upon contact with the target will depend on various factors
Sist endret av mp34567; 23. oktober 2007 kl. 23:18.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sjokket har også med straumen å gjere, ettersom spenning er potensiale mellom to punkt, men straumen er talet elektron som flyt per tidseining. Du kan ha stor spenning sjølv med eitt enkelt elektron...

Forøvrig nektar eg å tru at elektrosjokkvåpen har så høge spenninger som 750kV. På 750kV er isolasjon så stort problem at du kan sjå på et 10cm luftgap som en god leder, med lav motstand, og ei colaflaske som en dårlig isolator. Det lar seg enkelt og greit ikkje gjennomføre i lommeformat.

Vanlige lakkerte spoler dør lenge før 750kV, og en må ha ekstremt god isolasjon for å ikkje slå ut den osm holder elektrosjokkvåpenet...
Sitat av vidarlo
Sjokket har også med straumen å gjere, ettersom spenning er potensiale mellom to punkt, men straumen er talet elektron som flyt per tidseining. Du kan ha stor spenning sjølv med eitt enkelt elektron...

Forøvrig nektar eg å tru at elektrosjokkvåpen har så høge spenninger som 750kV. På 750kV er isolasjon så stort problem at du kan sjå på et 10cm luftgap som en god leder, med lav motstand, og ei colaflaske som en dårlig isolator. Det lar seg enkelt og greit ikkje gjennomføre i lommeformat.

Vanlige lakkerte spoler dør lenge før 750kV, og en må ha ekstremt god isolasjon for å ikkje slå ut den osm holder elektrosjokkvåpenet...
Vis hele sitatet...
Strøm vil altids finne/gå den minst motstands vei..
Så så lenge du ikke "issolerer/skjermer" de to polene i fra hverandre, men et.. Kraftig ikke ledende Element, så vil kortest minst motstands vei, være i mellom dem, å dermed så blir ikke isulasjons problemet et samme problem, som i høymaster osv, der.. ja.. ledningene er xxKM lang, å minst motstands vei problematikken, blir noe helt annet..

Sitat av mp34567
Controversies
and in some cases, health issues that are claimed to be due to the use of the weapon.
......
750,000 volt mellom to elektroder?
....
Når du snakker om såkalte scorpion stingers eller drive tazing eller dry tazing alt ettersom hva du vil kalle det som er å presse den mot personen har du mere kontroll mens når du har en som skyter ut 2 elektroder så har du mindre kontroll over hva du treffer og hvordan strømmen går når du setter i gang og pumpe strøm i personen.
Med 245 dødsfall på lista tror jeg man skal være forsiktig med å leke med de.

Men for all del husk på at våpensmugling er litt kjipt og få på rullebladet. Da tenker jeg du blir rimelig populær om du skal inn i visse land.....
Vis hele sitatet...
Må no si at "and in some cases, health issues that are claimed to be due to the use of the weapon." høres UTROLIG mindre farlig ut, enn dine tidligere påstander, om at folk ved 100K volt MÅ på legevakten med skade, å at ting antennes osv..

Greit nok.. 2-300 folk har død, etter det du siterer til.. Men igjen.. Folk har også død av kaffi, redbull osv.. men fordi så drikker folk det fremdeles..

Så klart er det også en del useriøse aktører inne i markeded.. Men dem fleste seriøse oppererer med utstyr opp til 750K volt.. som igjen er MYE mere ein din max 100K som du har sett før, da dette var et svar på det, å på ingen måte en påstand om at dem faktisk levere den styrken..

Kan være enig i at våpen smugling er kjipt på rulle bladet.. Men igjen, så lel om det kommer under samme loven, så er det forskjell på egen smugling og inport via posten..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
750kV er så vanvittig høg spenning at eg er overraska om du ikkje får arcing og dritt på kretskortet, fordi det blir mindre motstand for strømmen å danne lysbue over en resistor enn å gå gjennom resistoren. Samme gjelder i resten av designet. Så nei, eg trur ikkje på slikt, før eg har sett litt meir uavhengig dokumentasjon.

Det er jo dessuten åpenbart at 50kV er nok, meir enn nok, bare en har passelig straum, så eg tippar at dette er marketing jippo.
http://www.freeinfosociety.com/elect...s/stungun3.gif

^^Hvis du ser på dette skjemaet her, over en enkel stun gun, så vil du se at det er ingen elektriske komponenter eller motstander, som vil skape dette problemer ette den siste spolen..

(Å det er førsten ette denne spolen, at spenningen er xxxK volt..)
Da er en på 100K volt bestilt, for den nette sum av 200,- +frakt og toll...

Så får tiden vise, om jeg havner opp som en litt mere "grillet" utgave av meg selv, eller en erfaring rikere, med hva som skjer hvis noe slik blir oppdaget i tollen..
Sist endret av .:CyberMan:.; 25. oktober 2007 kl. 00:19.
Og generere 1MV er egentlig ganske enkelt alt du trenger er en MARX generator.
Sitat av .:CyberMan:.
Greit nok.. 2-300 folk har død, etter det du siterer til.. Men igjen.. Folk har også død av kaffi, redbull osv.. men fordi så drikker folk det fremdeles..
..
Vis hele sitatet...
Å sammenligne det med kaffi og rebull blir vel å sette det hele litt vell på spissen.
Ja tror heller jeg tar en kopp kaffe og voda reddbull anytime før jeg sapper meg selv med det dere.....
Sitat av .:CyberMan:.
Da er en på 100K volt bestilt, for den nette sum av 200,- +frakt og toll...

Så får tiden vise, om jeg havner opp som en litt mere "grillet" utgave av meg selv, eller en erfaring rikere, med hva som skjer hvis noe slik blir oppdaget i tollen..
Vis hele sitatet...
Eller om du får våpensmugling på rullebladet isteden..... Sjekk strafferammen.....

§ 33. Den som forsettlig eller grovt uaktsomt overtrer bestemmelser gitt i eller i medhold av denne lov, straffes med bøter eller fengsel i inntil 3 måneder, hvis ikke overtredelsen rammes av et strengere straffebud. Gjelder overtredelsen § 27 b annet ledd eller ulovlig innføring, avhendelse, erverv eller besittelse av skytevåpen eller ammunisjon, kan bøter eller fengsel i inntil 2 år anvendes.

Er overtredelse som nevnt i første ledd annet punktum grov, kan bøter eller fengsel i inntil 4 år anvendes. Ved avgjørelsen av om overtredelsen er grov, skal det særlig legges vekt på hva slags og hvor mange våpen overtredelsen gjelder eller om handlingen av andre grunner er av særlig farlig eller samfunnsskadelig art.

Medvirkning straffes på samme måte.
Sist endret av mp34567; 25. oktober 2007 kl. 01:47.
Sitat av illuSiOn^
Å sammenligne det med kaffi og rebull blir vel å sette det hele litt vell på spissen.
Vis hele sitatet...
Var også meningen å sette det på spissen, siden 2-300 dødsfall, er INGENTING i forhold til alle dem MILIONER av slike som det finnes, og brukes daglig i verden.. :P

Sitat av mp34567
Eller om du får våpensmugling på rullebladet isteden..... Sjekk strafferammen.....

§ 33. Den som forsettlig eller grovt uaktsomt overtrer bestemmelser gitt i eller i medhold av denne lov, straffes med bøter eller fengsel i inntil 3 måneder, hvis ikke overtredelsen rammes av et strengere straffebud. Gjelder overtredelsen § 27 b annet ledd eller ulovlig innføring, avhendelse, erverv eller besittelse av skytevåpen eller ammunisjon, kan bøter eller fengsel i inntil 2 år anvendes.

Er overtredelse som nevnt i første ledd annet punktum grov, kan bøter eller fengsel i inntil 4 år anvendes. Ved avgjørelsen av om overtredelsen er grov, skal det særlig legges vekt på hva slags og hvor mange våpen overtredelsen gjelder eller om handlingen av andre grunner er av særlig farlig eller samfunnsskadelig art.

Medvirkning straffes på samme måte.
Vis hele sitatet...
LOL, ja.. Gi me den aktoratet som vil katorisere det å sitte framfor pcen, å bestille noe, som GROV smugling av våpen.. Nei, du.. bli nok MAX noen konger i bot, dette..

Sitat av smyegel
Ja tror heller jeg tar en kopp kaffe og voda reddbull anytime før jeg sapper meg selv med det dere.....
Vis hele sitatet...
Enig med deg der.. Men.. Som en utfordrings lek.. så.. :P
lag deg en tesla coil, masse morsomt i en slik.
Masse strøm også.
Sitat av spelley
lag deg en tesla coil, masse morsomt i en slik.
Masse strøm også.
Vis hele sitatet...
Hehe, setter det opp som plan B, hvis den bli stoppet i tollen, å jeg slipper 4 år i fengsel, slik mp34567 vist nok he trua på.. (Sagt med en snev av humor..)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Skummetmelk
Og generere 1MV er egentlig ganske enkelt alt du trenger er en MARX generator.
Vis hele sitatet...
Å beskrive 1MV som rimelig enkelt å generere var...interessant. Det krever insane isolering for å unngå at kondensatorer flagrer veggimellom, og dessuten rimelig høg input.

Sett i gang, vis meg marx generator som kommer over 100kV og eg er imponert.
Sitat av .:CyberMan:.
LOL, ja.. Gi me den aktoratet som vil katorisere det å sitte framfor pcen, å bestille noe, som GROV smugling av våpen.. Nei, du.. bli nok MAX noen konger i bot, dette..
Vis hele sitatet...

Uhyre morsomt hvor lite gjennomtenkt denne setningen er da det er akkurat slikt som kan bli sett på som våpensmugling. Det spørs jo helt på hva du bestiller.
Du burde be sender skrive verdien til litt under 200.- Pakker med verdi over 200 blir oftere stoppet og åpnet for å se etter kvittering/faktura. Regner med de ikke er så dumme å skrive "stungun" eller noe sånt på pakken, hehe.
Det at du prøver og innføre er nettopp det. Jeg tror nok ikke du får 4 år i fengsel men du må innrømme at det du gjør er enten grovt uakstomt eller med forsett. Da får du fengsel i inntil 3 måender.
Les hele loven og ikke gå ut ifra worst case scenario alltid
Sitat av mp34567
Det at du prøver og innføre er nettopp det. Jeg tror nok ikke du får 4 år i fengsel men du må innrømme at det du gjør er enten grovt uakstomt eller med forsett. Da får du fengsel i inntil 3 måender.
Les hele loven og ikke gå ut ifra worst case scenario alltid
Vis hele sitatet...
Så du trur personlig at bestilling av en stun "pistol", til en verdi av 200,-, vil gi deg fengsel straff?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av .:CyberMan:.
Så du trur personlig at bestilling av en stun "pistol", til en verdi av 200,-, vil gi deg fengsel straff?
Vis hele sitatet...
Ja, det er faktisk mulig at det vil gi deg fengselstraff, fordi det er et våpen du ikkje har våpenkort på, som du forsøker å importere.

Du er iallefall rimelig sikker på å få ei *stor* bot, fra 5k og oppover.
Denne siden har kanskje noe du liker (dersom du liker spenninger):
amazing1.com

OT: amazing1 har også diverse fine julegaver.
Hadde du dytta en sånn innpå kroppen min skulle jeg gjort deg beinløs.
Sitat av vidarlo
Å beskrive 1MV som rimelig enkelt å generere var...interessant. Det krever insane isolering for å unngå at kondensatorer flagrer veggimellom, og dessuten rimelig høg input.

Sett i gang, vis meg marx generator som kommer over 100kV og eg er imponert.
Vis hele sitatet...
Vel enkelt og enkelt det er enkelt om du allerede har litt peiling og erfaring.
Isolering er en helt annen sak.

http://www.electricstuff.co.uk/marxthree.html
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Skummetmelk
Vel enkelt og enkelt det er enkelt om du allerede har litt peiling og erfaring.
Isolering er en helt annen sak.

http://www.electricstuff.co.uk/marxthree.html
Vis hele sitatet...
1: han har input på 25kV. Det har du ikkje i stungun.
2: han har /uendelig/ med plasss. Det har du ikkje i stungun.
3: han har 0.5 MV.
Sitat av vidarlo
1: han har input på 25kV. Det har du ikkje i stungun.
2: han har /uendelig/ med plasss. Det har du ikkje i stungun.
3: han har 0.5 MV.
Vis hele sitatet...
1: Med flere steg trenger han ikke så høy input, og med en LOPT og 9v batteri så er 25kv enkelt og lage.
2: Der har du et poeng.
3: Med begge tårnene har han 1MV.

Nå som dere har fått meg igang skal jeg lage en liten spennings dobbler som kan brukes som stun gun.
Må bare si at dette blir litt dumt.
Jeg har gjort mye idiotisk men lekingmed stungun?
Djeeze. Dere oppfordrer jo også.
her er en mill volt:
http://www.kingofswords.com/Self-Def...t-LIGHTER.html
Jeg har venner som har fått en sånn gjennom posten, skal vist ha vært meget vondt i muskler etterpå.
Have fun till your hapiness is gone :P
Sitat av .:CyberMan:.
Så du trur personlig at bestilling av en stun "pistol", til en verdi av 200,-, vil gi deg fengsel straff?
Vis hele sitatet...
Ja det tror jeg faktisk. Avhengig av hva du har på rullebladet fra før også. Minimum i slike saker utifra hva jeg kunne finne av avgjorte saker på lovdata var faktisk fengselstraff.
Dog betinget fengsel men allikevel. Kjipt og få på rullebladet.
Sitat av prick
Hadde du dytta en sånn innpå kroppen min skulle jeg gjort deg beinløs.
Vis hele sitatet...
Her er det snakk om utfordringer, og folk som villig stiller opp, eller gjør det på seg selv.. :P

Da vi har div. strøm ting her i fra før av, som.. Ja.. Ble litt kjedelig, ette at alle klarte max... (Teåme i kjeften, som må kunnes sies å.. ja.. være eit heller følsomt område for strøm.. )
[quote=.:CyberMan:.]Her er det snakk om utfordringer, og folk som villig stiller opp, eller gjør det på seg selv.. :P


Det dummeste du gjør er og komme på forumet og forteller hva du skal eller har gjort. Blir du virkelig tatt for det, så kommer det vel en rettsak opp, og dette blir bevismateriale mot deg tenker jeg......er ikke vits og komme med unskyldinger og si at du ikke viste det var lov :P

Lykke til sier jeg bare


PS: har du ikke noe på rullebladet fra før så blir det ikke fengselsstraff, men en kraftig bot på 6000kr og en merknad hos politiet må du regne med. Men du kan vel regne med at du ikke behøver og betale bota, i og med at du er under 16 år regner jeg med
Sist endret av Hatmad; 26. oktober 2007 kl. 23:44.
Forumets første Darwin-award? La oss håpe det.
Hva med å klatre opp i en høyspentmast? Se hvem som kan holde seg lengst i to ledning? Cato Zahl Pedersen leder sålangt - men jeg har troa på deg CyberMan!
Jeg er litt enig med mp34567, jeg tro dette kan gi større skader enn det du tror .:CyberMan:. , men uansett hadde vært morsomt å hatt en sånn! Hold oss oppdatert om hva som skjer med tollen da...
Sitat av wkL
Forumets første Darwin-award? La oss håpe det.
Hva med å klatre opp i en høyspentmast? Se hvem som kan holde seg lengst i to ledning? Cato Zahl Pedersen leder sålangt - men jeg har troa på deg CyberMan!
Vis hele sitatet...
Nå har en høyspendt mast MYE mer Ampher i seg.. Å det er i seg slev, den som avgjør hvor farlig strøm er... (Volten er mere sjokket/rykningen, men itte skaden.. da det er ampheren som lager varmen, som skader..)

Tenk deg selv, det er 220V i stikk kontakten, og nok til å drepe.. Men 1 000 volt i en vanlig kamera blits, som i seg selv, MAKS kan gi et lite rødt merke..

Sitat av Hatmad
PS: har du ikke noe på rullebladet fra før så blir det ikke fengselsstraff, men en kraftig bot på 6000kr og en merknad hos politiet må du regne med. Men du kan vel regne med at du ikke behøver og betale bota, i og med at du er under 16 år regner jeg med
Vis hele sitatet...
Jepp.. Mye av det samme jeg regner med.. Dvs. at d blir noen konger i bot, hvis det blir oppdaget..

Under 16 år? Hehe, du kunna ha blit overaska ka "våksne" menn holder på med.. :P

Sitat av Hatmad
Det dummeste du gjør er og komme på forumet og forteller hva du skal eller har gjort. Blir du virkelig tatt for det, så kommer det vel en rettsak opp, og dette blir bevismateriale mot deg tenker jeg......er ikke vits og komme med unskyldinger og si at du ikke viste det var lov :P

Lykke til sier jeg bare
Vis hele sitatet...
Rets sak.. Hum.. Liksom.. ja.. Å poletiet er ikke overarbeidet? Å har tid til å lege soppas resurser i en slik sak, at dem klare å koble denne posten opp mot meg?

Hehe, nei, du.. Her blir d nok bare eit brev i post kassa.. Ein innkalelse til et avhør.. Å så lenge e itte nekter på å ha bestilt det, så blir d nok ferdig med d.. for så eit brev senere i posten, med resultetet.. (Max eit lite høring, men en "domer" og meg..)
Sitat av .:CyberMan:.
Under 16 år? Hehe, du kunna ha blit overaska ka "våksne" menn holder på med.. :P
Vis hele sitatet...
Språket ditt putter deg fint inn i "under 16" båsen iallefall.
Forresten, les reglene.
13 . SMS-språk og dialekt er ikke tillatt.
Sitat av microcefalus
Jeg er litt enig med mp34567, jeg tro dette kan gi større skader enn det du tror .:CyberMan:. , men uansett hadde vært morsomt å hatt en sånn! Hold oss oppdatert om hva som skjer med tollen da...
Vis hele sitatet...
Hehe, ja.. Den har så klart potensiell for å gjøre skader, hvis den blir brukt mot "feile" steder.. Men ellers, så blir det nok stort sett likt det som skjer her..

http://www.stupidity.com/play-6590-Stun_Gun_Fun.html

Legg merke til at her bruker dem en stun gun, som er opplyst å gi 1 000 000 Volt, noe som er 10 ganger så kraftig som den jeg har bestilt..

Å her, ser du no at folk virkelig blir grillet!!! :P (Eller.. Hum.. Vent.. Nei.. Va vist bare to røde flekker.. )

Så trur nok det blir som forventet.. Dvs. Mye dum fulle morro, med gutta.. :P

Sitat av Sjanten
Språket ditt putter deg fint inn i "under 16" båsen iallefall.
Forresten, les reglene.
13 . SMS-språk og dialekt er ikke tillatt.
Vis hele sitatet...
Ja.. Språket for nok tastaturet og sitte stillingen ta skulden for, da ja.. Det har en tedens til å hopper over bokstaver til tider, og sittestilingen for meg til å bytte om bokstavene.. :P

(Er rett å slett for lat til å reise meg opp, da e halveis ligg, å ser på TV, men jeg er vrid til et bord, å skriver.. )
Etter hva jeg har lest av det du skriver i denne tråden, er dette nødt til å gå gale ett eller annet sted. Om det er i tollen eller når du skal "leke" litt med stun gun'en din..

Etter slik jeg ser det, har du absolutt null respekt for strøm og spenning i det hele tatt!

Si ifra når du har den i hendene dine, skal jeg refreshe samtlige av våre store nettaviser etter en ulykke med en stun gun, og si: "Told you so"
Sitat av .:CyberMan:.
http://www.stupidity.com/play-6590-Stun_Gun_Fun.html

Legg merke til at her bruker dem en stun gun, som er opplyst å gi 1 000 000 Volt, noe som er 10 ganger så kraftig som den jeg har bestilt..
Vis hele sitatet...

Bare en ting, det ser ut som kampsport folk.
innenfor de fleste kampsporter blir de lært å motstå smerte.
Sitat av Remien
Etter hva jeg har lest av det du skriver i denne tråden, er dette nødt til å gå gale ett eller annet sted. Om det er i tollen eller når du skal "leke" litt med stun gun'en din..

Etter slik jeg ser det, har du absolutt null respekt for strøm og spenning i det hele tatt!

Si ifra når du har den i hendene dine, skal jeg refreshe samtlige av våre store nettaviser etter en ulykke med en stun gun, og si: "Told you so"
Vis hele sitatet...
Har nok gått både Elektronik, Elektrofag, Automatiker, service elektronikker osv.. Så helt blak e e nok itte på området. (Å selv blitt utsatt for 3 fasa 400V.. som.. ja.. e ein del sterkere ein 220V som man finner i stik kontakten.. Å XXXX mere skadelig, ein 1 000 000v i ein stun gun.. )

Så.. Ja.. du mener at den filmen jeg linket til, ikke er reel? Siden det er en utgave som gir 10 ganger så mye volt? :P

Jeg kan lett finne xxx andre lignende filmer, tv program osv, der realitet er det samme.. dvs.. MAX to røde prikker, og litt ømme muskler..
----
Siden meste perten her er overbevist om at stun gun er en RETT Å SJÆR DØDS våpen, så.. ja.. skulle det vel ikke vært noe problem for dere å finne ein film, der en stun gun ved normal bruk, gir en ALVÅRLIG skade?

For tross alt.. Stun gun er lovlig i Svergje.. så.. kor mange dødsfall eller alvårlige skade, veit dere om som har skjedd deR?
Sist endret av .:CyberMan:.; 27. oktober 2007 kl. 01:45.
Sitat av spelley
Vis hele sitatet...
WOW!! Ja der er det nok både XX xxx volt OG xxx ampher.. :P

(Fått ta på deg, å du ville ha blitt "kokt" på nano sekkundet.. )

Mens på en stun gun, så.. ja.. kommer all "kraften" i fra et pitte litte 9v batteri.. Å klarer noen å få en dødelig dose i fra et slikt et, som kan brukes om igjen, om igjen og om igjen, uten at et vanlig 9v batteri går tom.. Ja.. da e men klart det umulige..
Sist endret av .:CyberMan:.; 27. oktober 2007 kl. 09:07.
Sitat av spelley
Bare en ting, det ser ut som kampsport folk.
innenfor de fleste kampsporter blir de lært å motstå smerte.
Vis hele sitatet...
Kan nok stemme det, men Kan ikke akkurat si at dem såg ut som dem mest rutinerte kampsport folka akkurat.. :P

Ps. Er det også nå jeg skall nevne at jeg selv også har gått på kampsport i 5-6 år, å har nå rett under svart belte i TKD.. (Hum.. Slutta for 4-5 år siden.. Men så lel...)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
[quote=.:CyberMan:.]Har nok gått både Elektronik, Elektrofag, Automatiker, service elektronikker osv.. Så helt blak e e nok itte på området. (Å selv blitt utsatt for 3 fasa 400V.. som.. ja.. e ein del sterkere ein 220V som man finner i stik kontakten.. Å XXXX mere skadelig, ein 1 000 000v i ein stun gun.. )

Så.. Ja.. du mener at den filmen jeg linket til, ikke er reel? Siden det er en utgave som gir 10 ganger så mye volt? :P

Jeg kan lett finne xxx andre lignende filmer, tv program osv, der realitet er det samme.. dvs.. MAX to røde prikker, og litt ømme muskler..
/QUOTE]
Idiot. Du har gått elektro-fag uten å ha fått med deg at spenning er potensialforskjell, mens straum er ladningsforflytning? Du kan ha stor spenning med ekstremt lita ladning, og vice versa. Drit i spenninga. Den må bare vere høg nok til å drive en gitt straum gjennom lasta, i dette tilfelle et menneske.

220V, fra stikkkontakta, kjem fra ei kilde med tilnærma ingen indre resistans, og kan altså levere svært store straumar, om lasta er låg nok. Altså potensielt sett mangfoldige ganger farligere enn stunguns.

Det er også rikeleg med eksempel på dødsfall som følge av tazers, og du veit aldri kven som reagerer på kva måte på straum. Eg veit eg tåler 230V rimelig ok, men eg veit ikkje at andre gjer det... kva om dei døyr? Då sit du der med drap...

Så nei, du har enkelt og greit ikkje respekt for slikt, og våpenlova er der vel nettopp for å hindre at slike som deg skal få fingrane i det.
Sitat av .:CyberMan:.
Nå har en høyspendt mast MYE mer Ampher i seg.. Å det er i seg slev, den som avgjør hvor farlig strøm er... (Volten er mere sjokket/rykningen, men itte skaden.. da det er ampheren som lager varmen, som skader..)

Tenk deg selv, det er 220V i stikk kontakten, og nok til å drepe.. Men 1 000 volt i en vanlig kamera blits, som i seg selv, MAKS kan gi et lite rødt merke..


Jepp.. Mye av det samme jeg regner med.. Dvs. at d blir noen konger i bot, hvis det blir oppdaget..

Under 16 år? Hehe, du kunna ha blit overaska ka "våksne" menn holder på med.. :P


Rets sak.. Hum.. Liksom.. ja.. Å poletiet er ikke overarbeidet? Å har tid til å lege soppas resurser i en slik sak, at dem klare å koble denne posten opp mot meg?

Hehe, nei, du.. Her blir d nok bare eit brev i post kassa.. Ein innkalelse til et avhør.. Å så lenge e itte nekter på å ha bestilt det, så blir d nok ferdig med d.. for så eit brev senere i posten, med resultetet.. (Max eit lite høring, men en "domer" og meg..)
Vis hele sitatet...
For det første kan du drepe med sjokkerende lite volt.... Det er nok at du får en urytme i hjertet. Skulle du kødde med de små elektriske signalene som holder hjertet ditt igang så har du virkelig gjort det. Det er en grunn at mennesker ikke går rundt og zapper hverandre med en stungun til daglig....
Burde vel sies nok at den er regulert under våpenloven!

Politiet er overarbeidet ja men og si at de ikke tar folk for den slags kriminalitet blir jo som å si at alle i hele norge kan bestille seg stungun og zappe hvem de vil!
Politiet har jo t.o.m tid til fartskontroller her til lands! Det krever mange folk og mye tid men de finner da tid til det også. Kanskje fordi å kjøre for fort er ulovelig og skal slås ned på uansett?

Sjekk lovdata og se på avgjorte saker i våpenloven. Tror du vil bli sjokkert over hva de faktisk gir folk i straff innimellom. Dette var nok folk som trodde de skulle slippe unna. Her har du jo tilogmed vært så dum at du har fortalt om hva du skal gjøre.
Kommer politiet med en rettsordre for å sikre ip her så må nok nso eller meitemark pent gi ut ipen og da har du allerede innrømmet at du har gjort dette med forsett. Noe som igjen fører til strengere straff. Du viste det var ulovelig og du gjorde det allikevel.
siden du har gått: Elektronikk, Elektrofag, Automatiker, service elektroniker osv. som du sier, så har vel du også hørt om senskader.. Skadene som følger at et støt kan kanskje ikke vises med en gang, men kan komme senere i livet. Lagt det inn i din beregning over hvor lite farlig dette kan være?
Sitat av vidarlo
Idiot. Du har gått elektro-fag uten å ha fått med deg at spenning er potensialforskjell, mens straum er ladningsforflytning? Du kan ha stor spenning med ekstremt lita ladning, og vice versa. Drit i spenninga. Den må bare vere høg nok til å drive en gitt straum gjennom lasta, i dette tilfelle et menneske.

220V, fra stikkkontakta, kjem fra ei kilde med tilnærma ingen indre resistans, og kan altså levere svært store straumar, om lasta er låg nok. Altså potensielt sett mangfoldige ganger farligere enn stunguns.

Det er også rikeleg med eksempel på dødsfall som følge av tazers, og du veit aldri kven som reagerer på kva måte på straum. Eg veit eg tåler 230V rimelig ok, men eg veit ikkje at andre gjer det... kva om dei døyr? Då sit du der med drap...

Så nei, du har enkelt og greit ikkje respekt for slikt, og våpenlova er der vel nettopp for å hindre at slike som deg skal få fingrane i det.
Vis hele sitatet...
Hehe, du snakker om idiot her.. du som ikke en gang fikk quoten din til å fungere rett..

La oss være soppas våksne, at vi ikke slenger ord, da.. Liksom.. Det var normale folk, ferdig med i barnehagen..

Ja, jeg har gått elektro fag, å veit soppas at volt er ikke det vesentlige, når man snakker om skade.. (Men vanlige folk, og mange forum brukere her, bare måper når man snakker om 100.. 1 000... 100K volt osv.. så veit jeg soppas, at det er ampheren det kommer ant på, å ikke votten..)

Videre så har skaden offanget, og da IALLEFALL dødligheten, alt med å gjøre, med stømmen vei..

Da ja, strøm påvirker bare dem områdene som den går igjennom.. så ved en stun gun, så går strømmen bare i fra den ene "polen" til den andre, som er max 2-3 cm, å bare det vevet som ligger imellom der, vil bli påvirket av strømen..

Så så lenge en stun gun brukes rett, å man ikke putter ene hånden på den ene polen, å den andre hånden eller poten på den andre, så ja.. Vil bare et lite hud område og kansje en liten del av en muskel bli påvirket, å MULIGHETEN for å bli skadet.. Mens HEILE resten av kroppen, vil være upovirket.. dvs. bortsett i fra intens smerte i fra den utsatte området..

Siden du gir intrykk av at du har peiling på strøm, så må du vite soppas, at normale strøm skader kommer at at strømen går i fra strøm kilden IGJENNOM kroppen og til gjord.. Å da følger nesten uten untak, blodbanen, siden den er "minst motstans vei", å dermed skader diverse organer på veien, sånn som Nyrer/lever, hjerte.. +kan i ekstreme tilfeller, gi "koke" personen invending, som så klart da føler til døden..

Med en stun gun, så.. ja.. vil noe slikt rett å slett ikke skje, så lenge den settes inn mot kroppen, å ikke ene "hånden" på ene polen, å den andre på den andre, osv..

Hallo liksom.. Et vanlig strøm gjærde gir opp til 10K spenning ved null last, å det går igjennom kroppen, å er fult lovlig å kjøpe i norge, der det blit plasert ut i naturen, der alle som er ute å ferdes, barn som våkne, her en tedens til å bli komme borti.. Trur du virkelig det har vært slik, hvis det har vært "dødelig"? :P

Sitat av mp34567
For det første kan du drepe med sjokkerende lite volt.... Det er nok at du får en urytme i hjertet. Skulle du kødde med de små elektriske signalene som holder hjertet ditt igang så har du virkelig gjort det. Det er en grunn at mennesker ikke går rundt og zapper hverandre med en stungun til daglig....
Burde vel sies nok at den er regulert under våpenloven!

Politiet er overarbeidet ja men og si at de ikke tar folk for den slags kriminalitet blir jo som å si at alle i hele norge kan bestille seg stungun og zappe hvem de vil!
Politiet har jo t.o.m tid til fartskontroller her til lands! Det krever mange folk og mye tid men de finner da tid til det også. Kanskje fordi å kjøre for fort er ulovelig og skal slås ned på uansett?

Sjekk lovdata og se på avgjorte saker i våpenloven. Tror du vil bli sjokkert over hva de faktisk gir folk i straff innimellom. Dette var nok folk som trodde de skulle slippe unna. Her har du jo tilogmed vært så dum at du har fortalt om hva du skal gjøre.
Kommer politiet med en rettsordre for å sikre ip her så må nok nso eller meitemark pent gi ut ipen og da har du allerede innrømmet at du har gjort dette med forsett. Noe som igjen fører til strengere straff. Du viste det var ulovelig og du gjorde det allikevel.
Vis hele sitatet...
Huff.. Ja, det stemmer det du skriver.. Dvs. at får du strøm igjennom hjertet, så Kan hjertet bli forstyret av det, noe som selsakt kan føre til døden..

Å dette er uavhengig om det er xx xxx volt, eller 0.xxx volt, da det som mange ganger tidligere her, har blitt nevnt at det er AMPHEREN det kommer ant på, å ikke volten. (Da det, siden vi snakker om her at det allerede gpr strøm igjennom, så er det nok volt, til å "føre" strømmen.. Å så kommer det ant på skade amperen, om skade omfanget..)

Men.. Ja.. Den som klarer med vanlig bruk, å få en stun gun, til å finne minst mostands vei, IGJENNOM hjertet, han er flink, ass... :P (dvs. ved vanlig bruk..)

Da strømen vil enkelt å greit, gå minst motstans vei.. som er.. ja.. i fra den ene polen, til den andre 2-3cm unna.. Noe som er LENGT unna hjertet..

Videre: Lær deg å lese, da jeg ikke har sakt noe om at poletiet ikke tar folk i slike saker.. Jeg svarte bare på et tidligere innlegg, der noen sa at det ikke va så lurt å "tilstå" det her, for di at da kom poletiet til å finne det osv..

Noe som er langt i fra sannheten, da poletiet vil ALDRI legge så mye resurser inn i det, at dem vill starte å søke nettet etter info, etterforske saken, beslaglegge pcen, avhøre folk osv.. (Som sakt tidligere, så blir det nok bare et kort avhør av meg, å så lenge jeg ikke nekter, så blir det nok en bot, på noen konger.. MAX et samling med meg og en "dommer", som hører "saken"..

Jeg vet at blir den stoppet i tollen, så slipper jeg ikke unna.. Noe annet, har jeg aldri akt, eller hintet til..

Sitat av Remien
siden du har gått: Elektronikk, Elektrofag, Automatiker, service elektroniker osv. som du sier, så har vel du også hørt om senskader.. Skadene som følger at et støt kan kanskje ikke vises med en gang, men kan komme senere i livet. Lagt det inn i din beregning over hvor lite farlig dette kan være?
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt om det, ja..

MEN ALDRI, ved snakk om et "støt", der bare et område på 2 til 3CM har blitt utsatt, på uttersiden av kroppen, å der strømmen ikke gikk igjennom kroppen..

Men for all del, hvis du har hørt om det, så vær venlig å post det her, å vise at du har rett.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du overser det at du kan sjå på et menneske som et uendeleg tal paralellkoplinger, der alle deler av kroppen er med, så i praksis vil det gå straum gjennom alle delar av kroppen, og ikkje bare mellom dei to punkta...