Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2147
2-6 mg Rivotril, 10-30mg Valium, 200-2000mg Kodein/maks 700mg tramadol, 15mg zoplicone eller 30mg stilnoct for søvn(av og til), er per dags dato det dagliget bruket av medikamenter, drikker også sprit kalkulert mengde til øl ca 8pck daglig. Dette har vart i 2år med dempet bruk,

Før;

Alkoholen har på samme måte vart i over 5 år, kort forklart har alt forbruk nesten várat det dobbelte, 8-12mg Rivotril daglig, kokain nesten daglig i 1 år, alt av psykdaliske, opiater, benzo, RC, nervoleptiker, stimulanter er brukt, opiater som den nest prioriterte middelet.

Schitzoaffektiv lidelse og PTS, ble aldri ferdig diagnotisert.

Jobber litt, studerer litt, god omkrets, bor med omsorgsfulle besteforeldre, men psykisk aldri hatt det bra, selv om jeg smiler og fungerer på et svakt nivå.


Kjapt og kort ; Kompanserer rusbruket for lysten til livet jeg fikk, siden alder av 12.
Problematikken er at jeg føler at båten har for mange hull at hva er vitsen lengre, selv om jeg har sluttet / dempet bruket betraktelig siste 2 årene.

Hvordan og hvilken hjelp kan jeg få?
Har hatt 2 lengre innleggelser, 10 rehabiliteringer.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er grunnen til at du vil slutte nå? Problemet er jo ikke om det er for sent eller om løpet er kjørt. For det er det aldri.

Problemet er heller om du har motivasjon til å slutte selv? Uten den hjelper ingen tilbud i verden. Du MÅ ville det selv, satse på mange nedturer og humørsvingninger, men likevel klare å stå i det helt til slutt. Men det er folk som klarer det, og folk som aldri har angret etterpå. Det blir tøft, men hvis du har folk rundt deg blir det enklere for deg.

Tenker at hjelpen du kan få er rehabilitering og psykolog, samt tilrettelegging av medisiner. Altså blir jo kanskje det er problem siden du har problem med misbruk, men det finnes løsninger der også
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er aldri for seint å styre livet sitt på en annen vei og bli kvitt avhengigheten, men man må ville det NOK. De fleste som vil slutte vil slutte men syntes det blir for pes og belastende til å gjennomføre det. Man må gjennom abstinenser, frustrasjon, ubalanse og rett og slett tap av identitet og å finne en slags ny identitet for føles jo jævla rart å trives som normal når man har vært mest rusa , og bare det å være rundt andre folk kan føles helt malplassert og gi sosial angst osv så det er mye som gjør at mange gir opp på veien og føler seg tryggere og mer som "seg sjæl" når de har rusen. Så du må ha en sterk og målretta viljestyrke og jeg skal garanterte deg at når du har klart det og vært rusfri et års tid så kommer du til å takke deg selv og ha det mye bedre med deg sjæl psykisk og praktisk, begynne å trives som et menneske uten å være rusa og sakte men sikkert finne inspirasjon og bli kjent med din "nye identitet" og forme et nytt og bedre liv derifra.

Når man bruker rus som en flukt så er det viktig å ta tak i de bakliggende problemene så for å øke sjansen for at du klarer å fortsette å være rusfri er det avgjørende at du starter i behandling hos psykolog også og virkelig går inn for å endelig nøste opp og knyte opp knutene dine... Man kommer ikke noen vei av å sitte å fortelle at livet suger fordi alt er dritt og man har vært utsatt for dritt så fuck alt, eller ved å ha en innstilling om at "nei jeg har prøvd alt og det der er ikke noe for meg". Man må gå ordentlig inn i seg selv og du med PTSD må gjennom en ganske smertefull og skremmende selvransakelse, traumer er lettest å fortrenge og skyve unna men du får ikke forma en trekloss ved å skrape med neglen på overflaten, man må pusse ned lag for lag og tillate seg å være sårbar å fortelle om hvordan man opplevde og opplever det traumeutløsende følelsesmessig når man tør å kjenne ordentlig etter og i noen tilfeller må man også trigge seg til å gjenoppleve traumene. "Helene sjekker inn" på NRK nett tv har en episode med traumebehandling på Modum Bad og jeg leser du skriver du har vært innlagt før men har det vært mest et oppholdssted eller et aktivt behandlingssted? Det er forskjell på institusjoner..

Godt samarbeid med lege og psykiater så du får medisiner som funker bedre for deg så du minsker behovet for selvmedisinering er og viktig. Du klarer det om du vil og du vil aldri angre på om du klarer det! Men om du blir i rusen så vil du sitte år etter år å erge deg over at du fortsatt sitter i det.... Lykke til, har trua på at alle med sterk nok vilje klarer!
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Brukte mer enn det på værste... Og klarte å slutte.

Søkte plass på avrusning. Måtte vente 2 uker så jeg begynnte å trappe ned hjemme. Kutta ut benzo ogn sentralstimulerende og brukte kun heroin i to uker. Så trappet jeg ned.

Var tøft i en god stund, men du klarer det. Må bare ønske det å ikke sprekke uansett hvor kjipt det blir. Det er bare følelser og de går over.

. Søk om riktig hjelp. Å har du dårlig kjemi med noe helsepersonell så si fra å få en ny behandler.... Det lønner seg.


Lykke til
Trådstarter
"Det stemmer ikke at jeg er blind eller døv" er altså ekvivalent med "Jeg er ikke blind og jeg er ikke døv."
The red or the blue pill, remember: All i offer is the truth.

Tenkte og diskutere litt, men det som er nevnt av 3 brukere nevner nok.

Min ambivalnse er midt på, ikke enten eller, alt er ditt eller datt vis ikke visa versa, så tankegangen/realitet forståelse min er helt feil.
Er kun dårlige unnskyldninger og et helvette jeg ikke ønsker å utforske enda.

Som du sier iamaddicted, en riktig behandler/hjelp er nøkkelen, anonym2, viljestyrken er låsen, anonym1, motivasjonen er handen som åpner døren.

Kan "ramble", men forverrer ikke hva vagt jeg allerede kan si på dette for andre.
Sist endret av wataan; 13. februar 2019 kl. 03:29.