Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4292
Jepp, tittelen er ganske beskrivende. Har noen naboer som klager på ALT; og aldri direkte til oss men til studentsamskipnaden (bor i studentbolig). De klager på alt man kan tenke seg, og vi har fått litt nok. Vi bor i blokk og har ingen problemer med noen andre naboer, så må klare å irritere naboen uten å irritere resten av blokka.
Naboene der er snakk om har leilighet ved siden av oss, og vi deler kun en gang med hver sin dør inn til hver vår leilighet.
Til nå er det eneste jeg har kommet på å steke MASSE hvitløk for å deretter lufte det ut i gangen rett før jeg skal ut (gjerne tidlig på morgenen før jobb f.eks).
Noen utspelulerte hoder som klarer å pønske ut noe? ;D
Vil ikke dette bare føre til mer klager til dere eventuelt blir kastet ut? Hva har naboen klage på? Du kan jo alltids spille musikk hele dagen, selv om du ikke er hjemme. Få noen kompiser til å ringe på oss naboen på kveldstid til de kutter ringeklokka eller no
Inviter den andre gjengen over på middag. God mat og godt selskap, ikkeno Scott Tenorman-chili!
Trådstarter
7 2
Tanken er jo å irritere med ting de ikke kan klage på, de kan jo ikke klage over matlukt feks de har blandt annet sendt inn klage på at vi hadde besøk av en hund noen timer (ikke allergiske, de så hunden gjennom vinduet), de har klaget på at det har kommet røyklukt utenfra, osv osv

Skulle gjerne spilt høy musikk, men da går det desverre ut over uskyldige naboer også xD
Sist endret av Tippy142; 14. november 2018 kl. 17:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
1. Når søppelposen er full knyter du den og setter den konstant uten for døren før du kaster den ute - Det irriterer garantert. 2. Spill musikk fra du står opp til du legger deg. 3. Ha vors/fest hos hver helg. 4. Oppbevar ski utsyr i gangen dere deler. 5. Hvis dere deler kjøkken, ikke tørk av bordet etter deg. 6. Bruk lang tid på å ta oppvask, la det gjerne bygge seg opp skittene kasseroller og stekepanner på kjøkkenet. 7. Knull mye og vær høylytt. Dunk senga inni veggen og få dama til å stønne mer enn vanlig for å lage mest mulig ubehag for de. 8. Oppbevar tomgods av øl i gangen sånn at det etterhvert vil komme bananfluer i gangen, det er jævelig uhyggelig når du først har fått de til å klekke mye egg. 9. Deler dere bad? Ikke bruk dobørste når du har driti på siden av dassen - det er jævelig ekkelt.
Trådstarter
7 2
Mange gode forslag der! Deler kun gang, men blir fint å fore opp litt bananfluer
Da skjønner jeg. Kjedelig med sånne folk, vært fall når det er naboen din. De har forresten sånn promp på boka på teknikk magasinet eller nettet generelt. Stinker helt for jævlig. Kunne jo spraya den i gangen hver dag før jobb eller inn i nøkkelhullet deres.
Hm. Hva med å bare forsøke å unngå å irritere naboen?

Om dere står utenfor å røker å det skjer feks rett under ventilen til naboen så skjønner jeg at de blir trekt, for da siver jo røken inn til de, kjipt om de ikke røker selv eller kanskje har astma. Om hund ikke er tillat så er det faktisk helt greit at de klaget på det, da er det jo du som er den kjipe naboen. Han som røker under ventilen dems, og som bryter husreglene med å dra hunder inn.
En ganske kjip ting du kan gjøre er å ta noen upillede reker som du putter i inntaket til ventilasjonsanlegget på bilen deres.
Vel å merke er dette en ganske drøy "spøk" som i verste fall kan gjøre bilen ubrukelig fordi den infernalske stanken setter
seg i interiøret.

Sitat av Tippy142 Vis innlegg
blir fint å fore opp litt bananfluer
Vis hele sitatet...
Bananfluene ser ikke forskjell på deg og naboene, så her
graver du sannsynligvis også din egen "grav".
Sist endret av PVestlandia; 14. november 2018 kl. 18:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
7 2
Den med reker i bilen hadde vært hysterisk morsomt, men blir nok litt for drøyt ja.. den prumpelukta skal jeg se om jeg finner!

Vi har ikke røyka utenfor vinduene deres engang, vi står utenfor våre egne, men kan jo blåse.. men ærlig talt, er det sånn at takhøyden er der? Man kan ikke gå ut og ta seg en røyk eller ha besøk av dyr i sin "egen" (mener at vi har separate leiligheter, leier jo selvfølgelig) leilighet lengre uten at folk skal sutre og klage? Jeg har nå både vært og hatt naboer som er mye verre enn det vi er nå, og jeg har ganske høy takhøyde og tenker man kan passe sine egne saker. For øvrig synes jeg også at hvis de er så plaga, så kunne de banka på og snakket med oss om problemet før de driver og klager i hytt og gevær

Så da blir det heller litt passiv agressiv irritering fra min side
Sist endret av Tippy142; 14. november 2018 kl. 18:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Værste er kjipe naboer, hadde sett på muligheter for å overføre deg til en annen studentbolig.
Sitat av Tippy142 Vis innlegg
Så da blir det heller litt passiv agressiv irritering fra min side
Vis hele sitatet...
Går fint an å drive litt gjøn med dem gjennom posten.
Hvis du sender en tom (men adressert) brevkonvolutt
én gang i uken det neste halve året, ville jeg tro det
blir ganske irriterende etterhvert.

Ellers kan man jo bruke lyd - f.eks. plassere en subwoofer
inntil veggen mot naboleiligheten, koblet til en lydfil som
går i loop på kanskje fem minutter, med stillhet de første
fire og et halvt, mens siste halve minuttet er en konstant
lavfrekvent basstone på mellom 20 og 40 Hz, som kanskje ikke
kan høres, men som får ting til å riste. Sett den på før du
går om morgenen - hvis det da er noen hjemme hos naboen
selvsagt.
Bestill samlermynter gratis på nettet og send til de i posten.
https://www.samlerhuset.no/gull/gull...ialpreg-121641
Gatas Parlament - Naboklager
https://www.youtube.com/watch?v=Hflf8j4DR3s

Fra 0700 til 2300 Det funket værtfall dær jeg bodde sist.
Sitat av Tippy142 Vis innlegg

Vi har ikke røyka utenfor vinduene deres engang, vi står utenfor våre egne, men kan jo blåse.. men ærlig talt, er det sånn at takhøyden er der? Man kan ikke gå ut og ta seg en røyk eller ha besøk av dyr i sin "egen" (mener at vi har separate leiligheter, leier jo selvfølgelig) leilighet lengre uten at folk skal sutre og klage? Jeg har nå både vært og hatt naboer som er mye verre enn det vi er nå, og jeg har ganske høy takhøyde og tenker man kan passe sine egne saker. For øvrig synes jeg også at hvis de er så plaga, så kunne de banka på og snakket med oss om problemet før de driver og klager i hytt og gevær

Så da blir det heller litt passiv agressiv irritering fra min side
Vis hele sitatet...
Men du kunne jo også stoppet opp og snakket med dem når du ble klar over at de hadde klaget. Du kunne forsøkt å forklare eller avdekke om det lå noe bak klagen som kanskje var verdt å ta hensyn til. Kanskje naboen er hyperallergisk eller har astma? Selv om du synes det er greit med hun i leiligheten din så kan det faktisk i noen tilfeller skape trøbbel for andre, eller det kan være brudd på reglene for leieforholdet.

Det blir litt rart for meg å at du er den som føler deg forulempet i denne saken og slår lekende lett fast at naboen burde snakket med deg først, mens du selv ikke har vært inne på tanken om at du kunne tatt initiativ til den praten. Kanskje hadde dere kommet frem til et ok kompromiss, eller at det kom frem my informasjon som endret din syn på saken. Feks alvorlig sykdom hos naboen. Evt. kunne det jo også vist seg at naboen er en tulling og da kunne jo du tatt en vurdering på å finne annen bolig, lære å leve med den gærne naboen eller finne på hyss slik at du føler deg bedre.

Du valgte liksom å starte litt i feil ende slik jeg ser det.
Sist endret av random67489; 14. november 2018 kl. 21:08.
Hundedrittposer i postkassen