Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 767
Da var det min tur til å spørre om hjelp til kjøp av ny pc.
Satt og så på komplett sine ferdigbygde siden jeg ikke gidder å bygge selv. Jeg trenger en pc som kan kjøre Civ 6 og ikke fullt så grafikktunge spill på høyeste innstillinger. Tunge spill som Battlefield har jeg PS4 til

Det er lenge siden jeg oppdaterte meg på hva som trengs og hva jeg bør se etter, og spør av latskap da her ettersom jeg ser det er folk som har peiling. Jeg trenger alt inkludert skjerm, tastatur og mus.

https://www.komplett.no/product/11144
Blir denne altfor overkill eller er den et godt utgangspunkt? Senere oppgraderinger blir vel også aktuelt. Ser jo at skjerm og slikt kommer i tillegg så ender vel fort opp på rundt 15k.
Er jeg helt på bærtur med kravene mine i forhold til hva slags bruk den skal være til? Evt hva er billigere eller "smartere"?
Ville gått for Radeon RX 480. Også en skjerm med freesync. Skermene som støtter G-sync(Nvidia) er mye dyrere. Ville gått for minst 16 Gb ramm 3000mzh(gjerne 32) og I7 6800K, så får du en god pc for CIV 6. Tar du steget og bygger selv, så får du pc og skjerm til rundt 15k.
eg trenger en pc som kan kjøre Civ 6 og ikke fullt så grafikktunge spill på høyeste innstillinger. Tunge spill som Battlefield har jeg PS4 til
Vis hele sitatet...
Er verdt og nevne at det skal ikke så mye til for og bygge en pc som er kraftigere enn ps4.
Gamle pcen min, som er eldre enn ps4 kjørte bf4 med høyere grafikk enn en kompis ps4.
Men ser absolutt noen fordeler med konsoll.