Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1200
Halloen

Hadde tenkt til å kjøpe meg en tv men vet ikke helt hva jeg skal velge. Hva burde jeg se etter dersom jeg ikke kan se tven før kjøp? Hva er viktig? Hvilken strølese? Burde de være smart-tv?

Skal brukers med chromecast, hovedsakelig serier og film. TVen skal henges på vegg ca 3 meter fra sitte/ligge posisjon.

Tenkte meg en pris mellom 4 og 5 tusen.
Random 40+ tommer med minst 1 HDMI inngang (chromecast).

Chromecast kan ikke pushe ut mer enn 1080p oppløsning, så ingen vits å kjøpe en 4k skjerm f.eks. dersom du skal bruke den med chromecast.
Trådstarter
Er 40 tommer stort nok?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvor stor er en fisk?

Om 40 tommer er nok eller ikke må du vurdere selv, hvor langt unna du har mulighet til å sitte spiller også inn, dette er egentlig litt individuelt.

Foreslår at du måler opp hvor stor en 40" tv vil se ut på veggen, eller tar deg en tur til nærmeste elektrokjede og ser på størrelsen der og da, etter egen erfaring har tv'en en uvane med å krympe når den er kjøpt og koblet opp hjemme.

Edit: Smart-tv er kjekt dersom du kommer til å bruke funksjonene, selv ser jeg ikke vitsen.
Sist endret av Fleff; 31. juli 2015 kl. 22:15.
Største skjermen jeg fant på prisjakt.no for 5000 er en 55 tommer fra komplett.

Se om du har plass til den da: LG 55" LED TV 55LB561V

Flere tv'er fra 50-65 tommer her: prisjakt
Sist endret av Turbolego; 31. juli 2015 kl. 22:16.
Takk for svar!

Tror jeg velger å kjøpe i butikk mtp en større kostnad dersom det skjer noe med tven.
Om du skal kjøpe en TV over nettet, ville jeg absolutt anbefalt deg å gå innom en butikk for å se på modellene først. Det er STOR forskjell i bildekvalitet, farge, osv på TV'ene. 1080p er ikke alt.